ترفند شبکه های اجتماعی

ربات دکمه های شیشه ای در تلگرام

ربات دکمه های شیشه ای در تلگرام

در این مقاله می خواهیم یکی دیگر از قابلیت ‌های جدیدی که از طریق برخی ربات های اختصاصی به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام اضافه شده است را به شما معرفی کنیم. این قابلیت مربوط به امکان ساخت پست با دکمه های شیشه ای است. هدف ما در این مقاله آموزش چگونگی ساخت پست با دکمه های شیشه ای از طریق ربات دکمه شیشه ای  است. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام

تلگرام به دلیل پیشرفت و قابلیت های جدیدی که هر روز اضافه می کند بین کاربران بسیار محبوب و پرطرفدار است. تمام تلاش تیم توسعه دهنده تلگرام این است که بتوانند خواسته های کاربران خود را برآورده کنند و این اپلیکیشن را به پیام رسانی قوی نسبت به مسنجر های دیگر تبدیل کنند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد تلگرام است پشتیبانی از ربات هاست که باعث می شوند، مجموعه ‌ای از امکانات متنوع و مختلف به ساده‌ترین شکل ممکن و تنها از طریق ربات های مجازی در دسترس کاربران قرار گیرند. ربات های زیادی به تلگرام اضافه شده اند. در بین این ربات های متنوع و متعدد، برخی از آن‌ ها به شکل ویژه ‌ای توجه کاربران را به خود جلب کرده است. رباتی که قرار است به شما معرفی کنیم، جزء ربات هایی هستند که امکان ساخت پست با دکمه های شیشه ای را فراهم می‌ کند. حال می خواهیم بدانیم منظور از پست با دکمه های شیشه ای چیست؟

همانطور که می ‌دانید امکان اشتراک گذاری لینک و ارسال آن در گفتگوهای مختلف، کانال و گروه‌ ها در تلگرام وجود دارد. ولی کپی کردن لینک اغلب ظاهر چندان جالبی ندارد. این حالت به ویژه در صورتی که آدرس URL سایت مورد نظر شما دارای عبارات فارسی باشد، بیش از پیش نمایان می گردد. وقتی این اتفاق می افتد لینک کپی شده شما دارای یک لینک طولانی و با عبارت‌ های عجیب است که این حالت در چشم کاربر به هیچ وجه ظاهر مناسبی ندارد. فرض کنید حالا می خواهید بنا به هر دلیلی این لینک را در کانال یا گروه تلگرام خود ارسال نمایید و کاربران دیگر با لمس آن لینک به سایت مورد نظر منتقل شوند. اگر شما ظاهر لینک در هنگام قرار دادن در کانال یا گروه برای تان مهم است، بی شک با مشکل روبرو خواهید شد. حالا ربات هایی با قابلیت ساخت پست با دکمه های شیشه‌ ای می ‌تواند کمک کننده باشد! اگر از این ربات ها استفاده کنید، می‌ توانید یک دکمه شیشه ای و بسیار زیبا ایجاد کنید و لینک مورد نظر خود را به آن اضافه کنید. پس دیگر نیاز به اشتراک گذاری آن لینک شلوغ و با آن ظاهر نامناسب نیست.

به ربات هایی که امکان ساخت پست با دکمه های شیشه ای را ایجاد می کنند، اصطلاحاً ربات دکمه شیشه ‌ای گفته می‌شود. در حال حاضر ربات های زیادی هستند، که قابلیت ساخت پست با دکمه های شیشه ای را در اختیار کاربران قرار می‌ دهند، که به چند مورد از آنها به نام های ربات lemobot، tbtn_bot و sscapachebot  اشاره کرد. هر کاربر بنا به سلیقه ی خودش می تواند ربات دلخواه خود را انتخاب کند و با آن دکمه های شیشه ای خود را ایجاد کند. حال می خواهیم در این مقاله از ربات دکمه شیشه ای استفاده کرده و آموزش کوتاهی را در این مورد برای شما ارائه کنیم.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام با استفاده از ربات sscapachebot

بکاربردن و استفاده از “ربات دکمه شیشه ای” برای ایجاد دکمه های شیشه ای بسیار آسان بوده و به راحتی امکان ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام را ارائه می کند. در پایین تر در مورد چگونگی استفاده از این ربات صحبت خواهیم کرد.

ابتدا نسبت به فعال سازی “ربات دکمه شیشه ای”در تلگرام خود اقدام نمایید. می توانید برای این کار نام آن را در بخش جستجوی تلگرام، سرچ کنید. بعد با لمس گزینه start، ربات مورد نظر برای شما رسماً فعال می گردد.

انتخاب گزینه start

گزینه start را انتخاب کنید

بعد از فعال سازی، صفحه راهنمایی ایجاد می ‌شود که توضیحات کاملی را با خود به همراه دارد. با مطالعه و دنبال کردن توضیحات خود ربات هم می ‌توانید نسبت به ساخت پست مورد نظرتان اقدام نمایید. با انتخاب گزینه /newtab یک بنر حاوی دکمه های شیشه ای ایجاد کنید. همین طور می توانید با انتخاب گزینه /newlist  یک لیست تبادل متشکل از دکمه های شیشه ای بسازید. گزینه /convert نیز لیست تبادل معمولی شما را به لیست تبادل شیشه ای تبدیل می کند. با گزینه /novia هم امکان ارسال پست به کانال بدون عبارت via (به واسطه) را فراهم می شود. فرض کنید می خواهید برای کانال خود یک پست ایجاد کنید که حاوی یک دکمه شیشه ای باشد و لینک جوین شدن به کانال ما در آن دکمه مخفی باشد، برای انجام این عمل، کافیست گزینه /newtab را لمس کنید.

گزینه /newtab را لمس کنید.

گزینه /newtab را لمس کنید

چگونگی ساخت دکمه شیشه ای تلگرام را مطالعه کنید.

بعد از انتخاب گزینه های مورد نظر، در این مرحله “ربات دکمه شیشه ای” از شما می خواهد که یک فایل تصویری را به عنوان لوگوی اصلی پست انتخاب نمایید. پس دکمه ارسال فایل را لمس کرده و از گالری دستگاه عکس یا لوگوی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

عنوان لوگوی اصلی پست انتخاب نمایید

عنوان لوگوی اصلی پست را انتخاب نمایید

وقتی لوگو یا عکس خود را انتخاب کردید، باید عبارتی که می خواهید برای معرفی آن قرار دهیم را وارد کنید. توجه کنید که این عبارت باید کمتر از 300 کلمه بود و جای آن درست در زیر لوگوی یا عکس آپلود شده است.

در نهایت در این مرحله نوبت آن است که متن دکمه شیشه ای مورد نظر خود را وارد کنید. فرض کنید هدف تان این است که زیر پست تبلیغاتی خود یک دکمه شیشه ای حاوی عبارت “مرجع فروش و تعمیرات موبایل در ایران” را اضافه نمایید. در این حالت باید عبارت “مرجع فروش و تعمیرات موبایل در ایران” را تایپ و برای ربات ارسال کنیم.

متن دکمه شیشه ای

متن دکمه شیشه ای مورد نظر خود را وارد کنید

حالا وقت قرار دادن لینک است. در این جا باید لینک کانال مورد نظر را وارد کنید. فقط به این نکته توجه کنید که در این قسمت باید در ابتدای لینک عبارت http:// یا https:// را وارد نمایید. در غیر این صورت ربات نمی تواند لینک مورد نظر را شناسایی کند. پس آدرس لینک را وارد می‌ کنیم.

آدرس لینک را وارد کنید

آدرس لینک را وارد کنید

وقتی لینک کانال تان، را ارسال می کنید، دکمه شیشه مورد نظر در زیر پست ساخته می ‌شود. و طبق دستور ما، این دکمه شیشه‌ای عبارت “مرجع فروش و تعمیرات موبایل در ایران” را با خود به همراه دارد و همچنین در برگیرنده لینک جوین شدن به کانال مورد نظر است. اگر مایلید دکمه های شیشه ای بیشتری را به پست اضافه نمایید، می‌ توانید این کار را با وارد کردن یک عبارت جدید و سپس لینک مربوط به آن انجام دهید. در صورتی که می خواهید در زیر پست تبلیغاتی تنها یک دکمه شیشه ای وجود داشته باشد، گزینه /submit را لمس کنید.

گزینه /submit را لمس کنید.

گزینه /submit را لمس کنید.

اینجاست که با لمس گزینه /submit پروسه ساخت پست با دکمه های شیشه ای مورد نظرتان به پایان می رسد. “ربات دکمه شیشه ای”در این حالت یک دکمه با عنوان “ارسال به چت مد نظر” را ارائه می‌ کند. این گزینه را لمس کرده تا کد پست شما کپی گردد. سپس باید گروه یا گفتگوی مورد نظرتان را به منظور ارسال پست با کلید شیشه ای که ساخته ‌اید را انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه کنید که در بالای دکمه “ارسال به چت مد نظر” کد بنر شما نوشته شده است. در این صورت شما می‌توانید کل عبارت را کپی کرده و در گروه یا کانال یا حتی در بخش تایپ متنی یک شخص مورد نظر،Pase  کنید.

وقتی گروه یا گفتگوی مورد نظرتان را انتخاب کردید، کد اختصاصی مربوط به بنر شما در بخش تایپ متن کپی می‌ گردد و یا آن کدی که کپی نموده اید را م در هر محیط تایپی تلگرام Pase نمایید). در این شرایط باید کمی صبر کنید تا بنر شما شناسایی گردد. پس از شناسایی بنری که ساخته‌اید، عکس بنر خود که در بخش بالای محل تایپ ارائه شده است را لمس کرده و سپس گزینه ارسال را انتخاب نمایید.

به این نکته توجه کنید که برای سریع ‌تر شدن پروسه شناسایی بنر، پس از کپی کردن کد آن در گفتگوی مورد نظر، با لمس دکمه Back (بازگشت به عقب) در گوشی خود یک بار از پنجره آن گفتگو خارج شده تا کد بنر به حالت Draft در آید و مجدداً وارد همان صفحه ی گفتگو شوید. وقتی این کار را انجام می دهید، پست شما شناسایی می ‌شود.

همانطور که تا انتهای مقاله با ما بودید متوجه شدید که با انجام مراحل بالا فرآیند ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام تمام می شود. به این مورد توجه داشته باشید که “ربات دکمه شیشه ای” قابلیت‌ های دیگری هم دارد که در ابتدای مقاله به آن‌ها اشاره مختصری کردیم. امیدواریم با مطالب این مقاله بتوانید بنر های خود را با دکمه بسازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *