ترفند شبکه های اجتماعی

کاربرد استوری اینستاگرام با هدف افزایش بازدید

نحوه استفاده از استوری های اینستاگرام

کاربرد استوری اینستاگرام با هدف افزایش بازدید ترفند جالبی است چرا که کاربران زیادی در اینستا وجود دارند. استوری به حساب های کاربری اینستاگرام اجازه می دهد تا عکس ها و ویدئوهایی از لحظه ای از زندگی خود را با دوستان، اعضای خانواده و فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. استوری های اینستاگرام از پست های عادی متفاوت هستند. این استوری در بالای صفحه فید اینستاگرام قسمت استوری دوستان تان ظاهر می شود و محتوایی که در آن قرار داده می شود بعد از 24 ساعت به صورت خودکار محو می شود.

قابلیت استوری از اگوست 2016 به اینستاگرام اضافه شد و اکنون صدها میلیون  کاربر اینستاگرام روزانه از استوری استفاده می کنند. از استوری برای ارتقاء و افزایش فالوورها و تعامل بیشتر با آنها استفاده می شود. هر کاربر اینستاگرام می تواند استوری مخصوص به خود را به اشتراک بگذارید، محتوای استوری می تواند شامل هر چیزی مثل آهنگ، کلیپ ویدئویی، نظرسنجی، سوال کوتاه، استیکر و یا غیره باشد. طول کلیپ های ویدئویی می تواند 15 ثانیه باشد، این قابلیت نیز وجود دارد که آنها را با کلیپ ها و عکس های دیگر ترکیب کرد و یک کلاژ ساخت.

[lwptoc]

1- کاربرد استوری اینستاگرام: برنامه اینستاگرام گوشی و یا تبلت خود را باز کنید.

آیکن برنامه اینستاگرام به شکل یک دوربین سفید در پس زمینه ارغوانی و نارنجی است. این آیکن را می توانید در صفحه اصلی و یا در پوشه برنامه ها پیدا کنید. روی آیکن برنامه ضربه بزنید و آن را باز کنید.
قبل از اینکه بخواهید استوری بسازید، بهتر است استوری های سایر کاربران اینستاگرام را مشاهده کنید. با دیدن استوری ها دیگران می توانید ایده جالب تری برای ساخت استوری بدست بیاورید. فقط به خاطر داشته باشید که وقتی استوری یک کاربر را مشاهده می کنید، شما گمنام نیستید و شخصی که استوری را پست کرده است می تواند شما را شناسایی کند و متوجه می شود که چه کسانی استوری او را دیده اند.

کاربرد استوری اینستاگرام

برنامه اینستاگرام گوشی و یا تبلت خود را باز کنید

2- روی آیکن خانه ضربه بزنید.

آیکن خانه در پایین سمت چپ صفحه قرار دارد. با ضربه بر روی این آیکن به صفحه فید اینستاگرام خود هدایت می شوید.

روی آیکن خانه ضربه بزنید

روی آیکن خانه ضربه بزنید

3- در ردیف استوری ها، روی تصویر پروفایل یک کاربر ضربه بزنید.

اگر شخصی که دنبال می کنید مطلبی را طی 24 ساعت گذشته پست کرده باشد، استوری او در ردیف آیکون های گرد که برای نمایش استوری ها در بالای صفحه فید شما در نظر گرفته شده است، نشان داده می شود. برای دیدن موارد موجود، روی استوری ها بروید و سپس روی یک کاربر ضربه بزنید تا اولین پست استوری او را مشاهده کنید.

در ردیف استوری ها، روی تصویر پروفایل یک کاربر ضربه بزنید

در ردیف استوری ها، روی تصویر پروفایل یک کاربر ضربه بزنید

  • افراد می توانند چندین عکس و فیلم در استوری خود ارسال کنند. وقتی تماشای استوری شخصی را شروع می کنید، همه پست های استوری او را به ترتیب مشاهده خواهید کرد. سپس اینستاگرام، استوری کاربر بعدی را به شما نشان می دهد. از آنجا که نام کاربری شخص در بالای استوری او درج می شود، همیشه می دانید که استوری چه کسی را مشاهده می کنید.
  • اگر پس از پخش استوری حاوی ویدئو، صدای ویدئو را نمی شنوید، دکمه افزایش صدا تلفن یا تبلت خود را یک بار فشار دهید تا فعال شود.
  • همچنین می توانید استوری شخص را از روی پروفایل اینستاگرام وی مشاهده کنید. کافیست به پروفایل شخص بروید تا ببینید آیا در اطراف عکس وی یک حلقه صورتی وجود دارد یا خیر. اگر آن حلقه را مشاهده کردید، روی عکس ضربه بزنید تا استوری آنها را تماشا کنید.

4- به پست های استوری بروید.

برخی از استوری ها حاوی چندین پست در یک استوری هستند که از یکدیگر جدا شده اند اما پشت سر هم نمایش داده می شوند. برای شروع اولین پست، روی سمت چپ استوری ضربه بزنید. برای رفتن به پست بعدی، روی سمت راست آن ضربه بزنید.

به پست های استوری بروید

به پست های استوری بروید

اگر می خواهید از بقیه پست های یک استوری رد شوید و استوری کاربر بعدی را مشاهده کنید، صفحه استوری را به سمت چپ بکشید.

برای متوقف کردن مشاهده همه استوری ها، روی X در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

5- برای پاسخ دان به یک استوری، روی ارسال پیام ضربه بزنید.

علاوه بر افزودن متن، می توانید از بین چندین شکلک و ایموجی یکی و یا هر چند تا را که خواستید انتخاب کنید و به استوری پاسخ دهید.

برای پاسخ دان به یک استوری، روی ارسال پیام ضربه بزنید

برای پاسخ دان به یک استوری، روی ارسال پیام ضربه بزنید

  • اگر گزینه پاسخ دادن را نمی بینید، معمولاً به دلیل این است که کاربر برای استوری خود حریم خصوصی تنظیم کرده است.
  • برای ارسال یک استوری به کاربر دیگر، روی علامت هواپیمای کاغذی در پایین صفحه ضربه بزنید. اگر این آیکن را نمی بینید، کاربر اجازه نمی دهد استوری شان را به اشتراک بگذارید.
  • برخی از استوری ها شامل نظرسنجی، آزمون ها و بازی ها است. برای شرکت در این استوری، روی ویژگی های مختلف آن ضربه بزنید.

تا اینجا نحوه استفاده از استوری اینستاگرام را یاد گرفته اید، برای ساخت استوری نیز مراحل زیر را دنبال کنید.

1- برنامه اینستاگرام را باز کنید.

آیکن برنامه اینستاگرام به شکل یک دوربین سفید در پس زمینه ارغوانی و نارنجی است. این آیکن را می توانید در صفحه اصلی و یا در پوشه برنامه ها پیدا کنید. روی آیکن برنامه ضربه بزنید و آن را باز کنید.

برنامه اینستاگرام گوشی و یا تبلت خود را باز کنید

برنامه اینستاگرام را باز کنید

2-روی آیکن دوربین ضربه بزنید.

آیکن دوربین در بالا گوشه چپ صفحه فید شما قرار دارد. با ضربه روی این آیکن، ویرایشگر استوری روی زبانه استوری نرمال باز می شود.

روی آیکن دوربین ضربه بزنید

روی آیکن دوربین ضربه بزنید

3- حالت های مختلف استوری را بررسی کنید.

زبانه های در پایین صفحه دوربین، ابزارهای مختلفی را نشان می دهند که از طریق آن می توانید یک محتوا تولید کنید. انگشت خود را روی صفحه قرار دهید و به سمت چپ و یا راست بکشید تا گزینه های موجود را ببینید. این گزینه ها شامل موارد زیر هستند.

حالت های مختلف استوری را بررسی کنید

حالت های مختلف استوری را بررسی کنید

  • Normal: در استوری نرمال شما می توانید عکس ها و ویدئوهای جدید بسازید و یا تصاویر و کلیپ های ویدئویی که در گالری گوشی و یا تبلت خود ذخیره کرده اید را آپلود کنید. ویدئوها می توانند حداکثر 15 ثانیه ای باشند، و می توانید یک ویدئو طولانی را به چندین پست 15 ثانیه ای تقسیم کنید و در استوری به اشتراک بگذارید.
  • Live: در استوری لایو می توانید یک ویدئو را به صورت زنده پخش کنید. ویدئو لایو سگس در استوری اینستاگرام شما ذخیره می شود تا هر کس که آن لحظه را از دست داده است بتواند تا 24 ساعت بعد این استوری لایو را مشاهده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استوری لایو به مقاله آموزش لایو اینستاگرام مراجعه کنید.
  • Create: در این حالت می توانید استوری خود را از سفارشی سازی کنید. می توانید به استوری خود متن اضافه کنید، انواع گیف قرار دهید، از الگوهای خنده استفاده کنید، نظر سنجی کنید، سوال مطرح کنید، و خیلی موارد دیگر را انجام دهید.
  • Boomerang: در استوری بومرنگ قادر خواهید بود تصاویر ثابت را به حرکت جلو و عقب و یک حالت رفت و برگشتی و انیمیشنی تبدیل کنید و آن را در استوری به نمایش بگذارید. برای استفاده از استوری بومرنگ، انگشت خود را روی دکمه ضبط در پایین وسط صفحه قرار دهید و تا سه ثانیه نگه دارید.
  • Superzoom: در این حالت از استوری، می توانید یک فیلم کوتاه بسازید که هنگام پخش یک جلوه ویژه روی استوری نمایش داده می شود و سوژه بزرگنمایی می کنشو. دوربین را به سمت سوژه قرار دهید، برای فوکوس روی سوژه روی صفحه ضربه بزنید و سپس دکمه ضبط را نگه دارید.
  • Hands-Free: با این کار می توانید فیلم را ضبط کنید بدون اینکه انگشت خود را روی دکمه ضبط نگه دارید.
  • Music: با این کار می توانید آهنگی را از گالری انتخاب کنید تا هنگام ضبط ویدیوی شما، پخش شود. برای انتخاب بخشی از آهنگ که می خواهید پخش کنید، از ابزار Trim استفاده کنید و همچنین برای انتخاب جلوه های ویژه که با ضرب آهنگ به رقص در می آیند، نت موسیقی در بالای صفحه را انتخاب کنید. همچنین می توانید پس از افزودن محتوا در حالت عادی یا هندزفری، موسیقی را به استوری خود اضافه کنید.

4- برای اعمال تنظیمات برگزیده استوری خود، روی چرخ دنده ضربه بزنید.

قبل از ایجاد اولین استوری، روی آیکن در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا بتوانید شرایط و وضعیت آن را کنترل کنید. گزینه هایی که در منو تنظیمات برگزیده قرار دارند در زیر آورده شده اند:

برای اعمال تنظیمات برگزیده استوری خود، روی چرخ دنده ضربه بزنید

برای اعمال تنظیمات برگزیده استوری خود، روی چرخ دنده ضربه بزنید

  • برای کنترل اینکه چه کسی می تواند و یا نمی تواند استوری شما را مشاهده کند، روی Hide Story From ضربه بزنید. نام فالوورهایی که نمی خواهید استوری تان را مشاهده کنند، جستجو یا روی آنها ضربه بزنید.
  • بعد از اتمام کار، در گوشه بالا سمت راست روی Done ضربه بزنید.
  • برای مدیریت لیست دوستان نزدیک، روی Close Friends ضربه بزنید، می توانید نام دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود را در این لیست قرار دهید تا استوری تنها با آنها به اشتراک گذاشته شود. پس از ایجاد لیست خود، فقط با انتخاب Close Friends هنگام بارگذاری، می توانید استوری را برای آن کاربران آپلود کنید.
  • برای کنترل اینکه چه کسی می تواند در پاسخ به استوری شما پیام ارسال کند، گزینه در زیر « Allow Message Replies» را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید استوری های تان پس از محو شدن (بعد از 24 ساعت)، به طور خودکار در بایگانی ذخیره شود، گزینه «Save to Archive» را فعال کنید (در صورتی که از ویژگی هایلایت استفاده می کنید، توصیه می شود که این گزینه را فعال کنید).
  • برای اینکه به دیگران اجازه دهید استوری های شما را به عنوان پیام دایرکت با سایر کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارند، گزینه «Allow Sharing as Message» را فعال کنید.
  • اگر می خواهید اینستاگرام به طور خودکار پست های استوری شما را در استوری فیس بوک تان پست کند، گزینه «Share Your Story to Facebook» را فعال کنید.
  • بعد از پایان کار در این بخش ، روی «Done» ضربه بزنید.

5- یک عکس را بارگذاری کنید.

اگر فقط می خواهید عکس ثابت اضافه کنید، می توانید این کار را با استوری در حالت Normal انجام دهید. اگر عکس از قبل روی تلفن یا تبلت شما است، روی آیکن گالری در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید تا عکس های تان نشان داده شود، سپس روی عکسی که می خواهید اضافه کنید ضربه بزنید. در غیر این صورت، برای گرفتن عکس جدید این مراحل را دنبال کنید:

یک عکس را بارگذاری کنید

یک عکس را بارگذاری کنید

  • در گوشه پایین سمت راست، روی آیکن دوربین که دو فلش منحنی روی آن قرار دارد، ضربه بزنید تا استفاده از دوربین عقب و یا جلو مشخص شود.
  • برای روشن یا خاموش کردن فلاش، روی علامت رعد و برق در قسمت مرکزی صفحه ضربه بزنید.
  • برای استفاده از فیلتر واقعیت مجازی، انگشت خود را روی گزینه های موجود در پایین صفحه بکشید و سپس از بین آنها روی یک جلوه ضربه بزنید تا امتحان شود. استفاده از این فیلترها روی ویدیو کمی بهتر عمل می کنند، اما برای عکسها نیز می توانند جالب باشند.
  • برای گرفتن عکس، روی دایره بزرگ در قسمت وسط پایین صفحه ضربه بزنید. یک پیش نمایش ظاهر می شود، که شما می توانید قبل از ارسال آن را ویرایش کنید.
  • برای شروع ویرایش عکس خود ، به مرحله 7 بروید.

6- یک ویدئو ضبط کنید.

می توانید فیلم را در حالت Normal یا Hands-Free ضبط کنید. فیلم ها می توانند حداکثر 15 ثانیه ای باشند، اگر فیلم شما طولانی تر باشد، به کلیپ های 15 ثانیه ای تقسیم می شود که همه آنها به ترتیب و پشت سر هم در استوری شما بارگذاری می شوند. اگر ترجیح می دهید از گالری (اندروید) و یا رول دوربین (آیفون) خود ویدیویی ارسال کنید، برای انتخاب فیلم روی نماد گالری در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید. در اینجا نحوه ضبط یک فیلم جدید آورده شده است:

یک ویدئو ضبط کنید

یک ویدئو ضبط کنید

  • در گوشه پایین سمت راست، روی آیکن دوربین که دو فلش منحنی روی آن قرار دارد، ضربه بزنید تا استفاده از دوربین عقب و یا جلو مشخص شود.
  • اگر می خواهید از فیلتر واقعیت مجازی استفاده کنید، انگشت خود را روی گزینه های موجود در پایین صفحه بکشید و سپس از بین آنها روی یک جلوه ضربه بزنید تا امتحان شود.
  • هنگام ضبط ، دایره بزرگ در پایین وسط صفحه را لمس کنید و نگه دارید (مگر اینکه از حالت Hands-Free استفاده کنید ، در این صورت می توانید یکبار ضربه بزنید تا ضبط شروع شود و دوباره وقتی می خواهید متوقف کنید، ضربه بزنید) هنگامی که انگشت خود را از دکمه بلند کردید، پیش نمایش ظاهر می شود.
  • برای روشن یا خاموش کردن صدای فیلم ، روی بلندگو ضربه بزنید.

7- یک فیلتر انتخاب کنید.

چند روش برای افزودن فیلترها پس از بارگذاری یا ضبط وجود دارد:

یک فیلتر انتخاب کنید

یک فیلتر انتخاب کنید

  • برای انتخاب یک فیلتر اصلی رنگ و نور، روی پیش نمایش به سمت چپ یا راست بکشید.
  • برای نمایش فیلترهای واقعیت مجازی که هنوز هم می توانند پس از ضبط استفاده شوند، روی نماد صورتک گرد در بالا ضربه بزنید. در این مرحله همه فیلترها در دسترس نخواهند بود.

8- روی Aa ضربه بزنید تا متن اضافه شود.

با ضربه روی این گزینه، به راحتی صفحه کلید باز می شود و به شما امکان می دهد آنچه را که می خواهید روی عکس یا فیلم تایپ کنید. پس از تایپ کردن، روی هر جایی از صفحه ضربه بزنید تا صفحه کلید بسته شود و به ابزارهای رنگ و قلم دسترسی پیدا کنید.

روی Aa ضربه بزنید تا متن اضافه شود

روی Aa ضربه بزنید تا متن اضافه شود

  • روی گزینه های style در بالای صفحه ضربه بزنید و قلم ها و وزنه ها را امتحان کنید.
  • روی قسمت کپشن (زیرنویس) خود ضربه بزنید و بکشید تا جای متن روی صفحه تغییر کند.
  • با دو انگشت، متن خود را جمع کنید، بکشید یا بچرخانید تا اندازه و جهت آن تغییر کند.
  • پس از اتمام، روی «Done» ضربه بزنید.

9- روی علامت خط خمیده ضربه بزنید و نقاشی بکشید.

این علامت در بالای صفحه قرار دارد. اکنون می توانید با کشیدن انگشت خود روی صفحه، در هرجای عکس یا فیلم، بکشید یا نقاشی کنید.

روی علامت خط خمیده ضربه بزنید و نقاشی بکشید

روی علامت خط خمیده ضربه بزنید و نقاشی بکشید

  • آیکن های موجود در بالا، شامل قلم های مختلفی برای کشیدن هستند، همچنین یک پاک کن وجود دارد که می توانید برای پاک کردن خطوط از آن استفاده کنید.
  • برای کم و یا زیاد کردن اندازه قلم، نوار لغزنده در سمت چپ را بکشید.
  • با ضربه روی دایره های رنگی در پایین صفحه، برای نقاشی خود رنگ انتخاب کنید.
  • اگر به اشتباه خط و یا نقاشی کشیده شده با ضربه روی «Undo» آن را لغو کنید.
  • پس از اتمام، روی «Done» ضربه بزنید.

10- روی آیکن استیکر ضربه بزنید و ویژگی های خاص را اضافه کنید.

آیکن استیکر به شکل صورتک مربع شکل با گوشه ای رو به پایین است. این صفحه شامل ده ها استیکر جالب است که می توانید به استوری خود اضافه کنید. برخی از گزینه هایی که در این قسمت وجود دارند در زیر آورده شده اند:

روی آیکن استیکر ضربه بزنید و ویژگی های خاص را اضافه کنید

روی آیکن استیکر ضربه بزنید و ویژگی های خاص را اضافه کنید

  • افزودن تگ ها: برای نشان دادن موقعیت مکانی خود، روی Location ضربه بزنید، برای نام بردن از کاربر دیگری در اینستاگرام می توانید حساب کاربری او را منشن کنید و یا هشتگ بگذارید.
  • استیکر و GIF: برای افزودن برچسب های متحرک از GIPHY ، روی GIF ضربه بزنید یا به پایین اسکرول کنید و یکی از پیشنهادات استیکر در پایین را انتخاب کنید. می توانید این برچسب ها را به هرجایی که می خواهید بکشید و اندازه آنها را با استفاده از دو انگشت خود تنظیم کنید.
  • Music: برای انتخاب کلیپ آهنگ (حداکثر 15 ثانیه ای) و برای پخش در پس زمینه استوری، روی Music ضربه بزنید.

11- روی Your Story ضربه بزنید تا این پست به استوری شما اضافه شود.

این گزینه در پایین سمت چپ قرار دارد. فالوورهای شما اکنون استوری تان را در قسمت اصلی صفحه فید خود در ردیف استوری های خود مشاهده خواهند کرد.

روی Your Story ضربه بزنید تا این پست به استوری شما اضافه شود.

روی Your Story ضربه بزنید تا این پست به استوری شما اضافه شود.

اگر می خواهید فیلم یا عکس خود را در تلفن یا تبلت خود ذخیره کنید، ابتدا روی پیکان رو به پایین در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

برای یادگیری ترفندهای بیشتر می توانید از صفحه اینستاگرام کوک موبایل دیدن فرمایید. علاوه برترفندهای اینستاگرامی می توانید از قیمت گوشی موبایل و نحوه تعمیر گوشی هوشمند اطلاع پیدا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *