سوالات رایج

3 راه برای تشخیص باز شدن گوشی نو

گوشی نو قبلا باز شده است یا خیر

3 راه برای تشخیص باز شدن گوشی نو وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

گوشی‌­های هوشمند امروزه دارایی باارزشی به‌حساب می‌­آیند. چراکه اکثر کارهای انسان با آن انجام می‌­­شوند. خرید یک گوشی هوشمند خوب، در کشور ما هزینه­ زیادی در بردارد. بنابراین وقتی‌که شخصی اقدام به خرید یک گوشی نو، می‌­کند انتظار دارد که یک گوشی آک و دست‌نخورده تهیه کند و تعمیر موبایل بر روی آن صورت نگرفته باشد. البته تعمیر موبایل در حال حاضر، به یکی از فعالیت‌­های رایج در جامعه تبدیل‌ شده است. برای همین تشخیص یک گوشی نو و آک از یک گوشی تعمیر شده کار ساده­‌ای نیست. چرا که کسانی که در کار تعمیر موبایل هستند، امروزه به‌قدری در کار خود مهارت کسب کرده‌­اند، که یک شخص عادی قادر نیست، تفاوت یک گوشی نو را از گوشی‌ه­ای که قبلا باز و تعمیر شده را تشخصی دهد.

3 راه برای تشخیص باز شدن گوشی نو

همچنین با توجه به نوسانات ارزی و بالارفتن سرسام آور قیمت گوشی های هوشمند نو در بازار خرید موبایل و تبلت دست دوم بسیار مقرون به‌ صرفه می باشد و حداقل نسبت به گوشی های نو هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. البته در انتخاب و خرید محصولات دست دوم مخصوصاً گوشی های کارکرده باید دقت بیشتری به خرج داد چرا که تشخیص گوشی های کارکرده تمیز با نو خیلی سخت است و اینکه آیا این گوشی کارکرده قبلاً تعمیر شده است یا خیر. روش های زیادی برای تشخیص گوشی های نو از گوشی های باز شده و کارکرده وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم تا بدون داشتن اطلاعات تخصصی بتوانید پی ببرید که گوشی شما قبلا در معرض تعمیر موبایل واقع‌شده یا اینکه کاملا نو است. برای اینکه از خرید گوشی کارکرده خود اطمینان کامل داشته باشید همچنین می توانید با تیم کارشناسی خرید گوشی های کارکرده کوک موبایل تماس بگیرید و راهنمایی و مشاوره لازم را به صورت رایگان دریافت نمایید:

روش‌­های تشخیص گوشی نو از گوشی بازشده یا تعمیر شده

روش­های تست گوشی نو از گوشی تعمیری را می­‌توان به سه دسته: روش‌­های استفاده از کد، روش‌­های نرم‌­افزاری و روش‌­های سخت‌افزاری تقسیم کرد. البته تعمیر موبایل یک خدمت مثبت است. اما گاهی به انحراف کشیده می­شود.

راه اول: روش‌­های استفاده از کد

در این روش، شما می‌­توانید با گرفتن کدهای خاصی در گوشی خود، پی به نو یا دست‌دوم بودن آن، ببرید: در زیر به چند نمونه از کدها اشاره می­کنیم:

  • استفاده از کد #RTN## : برای انجام این کد بهتر است به ترتیب گفته‌شده پیش بروید: ابتدا گوشی خود را باز کرده و وارد قسمت شماره­‌گیر آن شوید. در صفحه نمایان شده، کد #786## را شماره‌­گیری کنید. نیازی نیست که قسمت شماره‌­گیری را فشار دهید. گوشی شما باید به صورت خودکار وارد بخش RTN شود. در بخش ظاهرشده، گزینه VIEW را انتخاب کنید. لازم به تذکر است که اگر کد#786## عمل نکرد از کد *#*#786#*#* استفاده کنید. در صفحه RTN به سمت پایین حرکت کنید تا حالت Reconditioned ظاهر شود. با انتخاب این حالت، به دو وضعیت مجاز می­‌رسید: وضعیت YES یعنی اینکه، گوشی شما قبلا باز شده و تعمیری است و وضیعت NO که نشان‌دهنده نو و آک بودن گوشی می­‌باشد. البته این کد نمی‌­تواند ارزش خدمات تعمیر موبایل را زیر سوال ببرد. تنها از سوءاستفاده جلوگیری می­کند.
  • با گرفتن کد *#92702689# در شماره‌­گیر گوشی، م‌ی­توان فهمید که گوشی چه میزان کارکرده است. توجه به این موضوع نیز می­تواند مفید باشد که با گرفتن این کد در بعضی از گوشی‌­های هوشمند، می‌­توان تعداد دفعاتی که گوشی بازشده است را نیز ملاحظه کرد. در این وضعیت ممکن است شما با این پیغام مواجه شوید:
  • Repaired : 0000000 یعنی اینکه تعمیر موبایل تاکنون صورت نگرفته است.
  • Repaired : 0000001  یعنی اینکه تاکنون یک‌بار تعمیر موبایل صورت گرفته است.
  • با گرفت کد *#0000# می­توان به نوع ورژن و تاریخ ارائه گوشی پی برد. اگر این تاریخ قدیمی باشد، نشان‌دهنده این است که گوشی شما نو نیست. به‌ هرحال، تعمیر موبایل شامل گوشی­‌های قدیمی‌­تر نیز می‌­شود.

 

راه دوم : روش­‌های سخت‌افزاری

  • در بدنه گوشی نباید آثار خش و آسیب‌دیدگی وجود داشته باشد. این علائم، خبر از دست‌دوم بودن یا تعمیر موبایل می­‌دهند.
  • پورت سیم­کارت و رم نباید رنگ و رو رفته باشد.
  • اگر رنگ لنز دوربین و باتری گوشی تغییر کرده باشد، احتمالا گوشی در معرض آبخوردگی واقع شده است. با تعمیر موبایل­ می­توان مشکل آب­خوردگی آن­را تا حدی اصلاح کرد.
  • گوشی نو باید دارای کابل شارژ و هدفون سالمی باشد. تست این قطعات را می‌­توان توسط لپ­تاپ انجام داد.
  • بوی گوشی یکی دیگر از راه‌­ها تشخیص نو بودن آن است. گوشی­‌های نو بوی آکی تندی دارند. اگر میزان این بو کم شده یا تغییر کرده باشد، خبر از این می­دهد که تعمیر موبایل بر روی آن انجام شده است.

3 راه برای تشخیص باز شدن گوشی نو

روش سوم : روش­های نرم‌افزاری

  • یکی از راه‌­های نرم‌افزاری تست گوشی نو، چک کردن تم، بازی و رینگتون آن است. اگر بازی یا تم خاصی روی گوشی نصب‌شده باشد، نشان می‌­دهد که گوشی شما، یا دست‌دوم بوده یا اینکه عملی از جنس تعمیر موبایل بر روی آن انجام‌شده است.
  • زنگ گوشی نیز می­تواند نشان‌دهنده این باشد که قبلا تعمیر موبایل بر روی آن صورت گرفته است. اصولا زنگ­های گوشی حالت خاصی دارند و از میان زنگ­های پیش‌فرض شرکت سازنده آن انتخاب می­شوند.
  • گوشی را چند بار روشن و خاموش کنید. اگر گوشی نو باشد، نباید میزان شارژ آن کم شود. اگر تعمیر موبایل بر روی آن صورت گرفته باشد، باتری گوشی تاحدی کمتر یا حتی بیشتر از میزان اولیه نشان می­دهد.
  • وجود نرم­افزارهای غیرعادی در گوشی نشان دهند تعمیری بودن یا دست‌دوم بودن آن دارد. اصولا نرم­افزارهایی که بر روی یک گوشی نصب می­شوند کاملا مشخص بوده و بیشتر مربوط به خود گوشی هستند. تعمیرکاران هنگام تعمیر موبایل، ممکن است نرم­افزار خاصی را بر روی آن نصب نمایند.

مطالب مرتبط