ترفند کامپیوتر

چگونگی حفظ کاربر برنامه­ موبایل، دسکتاپ و امنیت آن

blank

حفظ کاربر برنامه­ موبایل و دسکتاپ

در موارد زیر راه­های افزایش و حفظ کاربر بیان میشود:

– نظرسنجی از کاربران: در یک نظر سنجی از کاربران خود درباره­ی سطح ارتقای کیفی برنامه نظر بخواهید. آنها ممکن است با نظرات خود، ویژگی­های نسخه­های آینده را بیان کنند. همچنین به خاطر ارزش­گذاری به کاربران دید مثبتی ایجاد میشود.

– ایجاد انگیزه: ارایه محتوای تخصصی در برنامه ­ها و یا پاداش برای کاربران میتواند انگیزه­ای برای استفاده آنها از برنامه شود. تبلیغات ویژه و دادن امتیازات ویژه موبایل می­توان کاربران را تا حدی حفظ کند.

– بازاریابی مؤثر: در بازار شلوغ برنامه­های جدید موبایل می­توان بدون پرداخت هزینه­ مشتریان زیادی را جذب کرد.

یک راه میانبر برای جذب مشتری استفاده از برنامه­های شبکه اجتماعی پربازدید و مخاطب است. استفاده از این برنامه­ها بصرفه­تر و کم­هزینه­تر خواهد بود. با استفاده از افرادی که در شبکه­های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا اسنپ چت محبوب هستند می­توان برنامه خود را تبلیغ کرده و درآمد بیشتری کسب کرد.

– اعتبار برنامه: باید به کاربران امکان جستجو و تجربه در برنامه را بدهید. اغلب برنامه­ها با اعلان­های بی­وقفه موجب مزاحمت برای کاربر شده و طبیعتا کاربر بجای تجربه و کنجاوی یک بستر حاضر آماده میبیند و برایش چالشی ایجاد نمیکند. برنامه باید معتبر باشد و کاربر را با قابلیت­های مختلف به چالش بکشاند.

موبایل

موبایل

– محتوای بروز: محتواها باید به صورت منظم ارایه شود.

برنامه باید به صورت مرتب حاوی مطالب جدیدی شود و کاربر را جذب کند و به یک مشتری دایمی و منظم تبدیل کند. همچنین با نظر سنجی و یا سوالات متداول کاربران میتوان به محتوا و موضوع­های مورد علاقه­ی کاربران دستیابی پیدا کرد.

– ایجاد یک تالار گفتگو: برای کاربران یک تالار گفتگو ایجاد کنید تا کاربران بتوانند با هم در ارتباط باشند و تعداد افراد فعال در تالار گفتگو می­تواند خود یک تبلیغ باشد. لازم نیست این تالار گفتگو یا گروه چت در فیسبوک و یا یکی از برنامه­ های پرکاربر ایجاد شود. می­توان این تالار گفتگو را در برنامه ایجاد کرد. راه پیروزی در نگه داشتن کاربران یک برنامه این است که همانند برنامه­های پرکاربر بتوان برنامه را به سلایق مختلف نزدیک کرد. این ویژگی زمانی صورت می­گیرد که نظر مشتریان در اولویت قرار گیرد.

– تست، تست، تست:

بسیاری از برنامه­های دارای تبلیغات مزاحم، درخواست خرید قاطعانه یا درخواست دسترسی به قسمت­های غیر منطقی موبایل مانند پخش کننده موزیک موبایل را دارند که این یک نقص محسوب میشود و باید رفع گردد.

برنامه­ها باید حتما پیش آزمون را بگذرانند و عیب و نقص­هایش رفع شود و بعد بطور رسمی شروع به کار کند.

– بروزرسانی برنامه: مهم نیست که ایده برنامه شما چقد عالی باشد اگر برنامه از نظر کیفی مشکل داشته باشد تلاش­های شما بیفایده مانده است. بنابراین باید کارشناسان برنامه سیستم را با امکان آپدیت قابل بارگذاری کنند.

– مشکلات برنامه: ممکن است برنامه با مشکل مواجه شود واین طبیعی است. پس کاربر متوجه این مشکل خواهد شد و باید به مشکل کاربر رسیدگی کرد و مشکل آن را از با استفاده از کارشناسان فنی پاسخ رفع گردد.

– ارایه فیدبک: بعضی برنامه­ها به صورت غیر حرفه­ای و در زمان نامناسب از کاربر درخواست فیدبک میکند. زمان درخواست فیدبک باید مناسب باشد تا او بتواند نظر واقعی خود را منتقل کند.

– ایجاد برنامه مفید و کاربردی: به نظر میرسد بسیاری از برنامه­ها برای ایجاد کسب و کار طراحی شده­اند و به این ویژگی برنامه موبایل اهمیت کمتری داده­اند. باید درباره نیازهای مشتریان اطلاعات جمع آوری شود و بعد برای ارایه خدمات به آنها خلاق بود.

VPN و امنیت موبایل

موبایل

موبایل

VPN (شبکه اختصاصی مجازی) با استفاده از یک گوشی هوشمند برنامه شخصی شده (سانسور شده) در هر نقطه از جهان را در صورت بی­خطر و ناشناس بودن قابل مشاهده میکند.

اتصال VPN تا حدی آسان است اما آیا VPN با هر سرویس امنیتی قابل اجرا است.

محدودیت محتوا در وبسایت­ ها

ممکن است در استفاده از وبسایت­ها مانند سرورها، سرویس­های فایل یا سایر محتوای وبسایت­ها به انواع فیلترها و فایروال­ها متصل شد.

یکی از بزرگترین دلایل استفاده کاربران معمولی از VPN محدود کردن محتویات وبسایت­ها هستند. به خصوص در سیستم عامل مانند nettlix که ممکن است بعضی یا همه محتویات وبسایت محدود شده باشند.

مطالب و محتویات بعضی از سایت­ها نشان­دهنده یک بازار خاص هستند. قوانین خاصی در بسیاری از کشورها وجود دارند که باعث کنترل سانسور می­شوند.

تشخیص وبسایت­ ها

کوکی­ها و سایر تکنیک­های ردیابی، معمول وبسایت­ها هستند. کوکی­ها برای وبسایت­های سانسور شده یا شخصی شده مفید هستند اما کافی نیستند و متأسفانه هزینه این وبسایت­ها به مراتب بیشتر از مزایای آنها است.  

این کوکی­ها برای وبسایت­های شخصی شده به تنهایی پاسخگو نیست و نمی­توان آنها را به راحتی جستجو کرد.

موبایل

موبایل

راه ­اندازی VPN در موبایل یا دسکتاپ

نصب VPN در یک دسکتاپ یا لپتاپ به اندازه اجرای فایل  exe و یا فایلی که setup را می­خواند، آسان خواهد بود.

برای نصب یک VPN در یک دستگاه موبایل مانند آندروید یا اپل میتوان برنامه را از فروشگاه­ها یا سایت­های معتبر دانلود کرده و مورد استفاده قرار داد.

در هنگام نصب VPN در موبایل یا دسکتاپ باید دقت لازم حاصل شود که فضای نصب کافی برای VPN را بخواند.

نیازی نیست برای فضای مناسب به سراغ سی دی یا دی وی دی بروید. تنها کافیست که موبایل یا دسکتاپ شما بتواند VPN را بخواند و فضای ذخیره­سازی کافی داشته باشند.

تعداد زیادی apk برنامه موبایل جعلی وجود دارد. البته این مطلب ممکن است برای افرادی که مرتب فایل­های جعلی دریافت کرده­اند و همراه آنها ویروس­های زیادی را نیز بارگیری کرده­اند چیز مهمی نباشد.

نصب برنامه­های آنتی ویروس و امنیت برنامه و موبایل کار دشواری نیست اما اگر هیچ راهکاری برای حفاظت از دستگاه مدنظر نباشد، آنوقت سخت می­شود. راه­حل دیگری برای حفاظت ساده­تر از دستگاه موبایل یا دستکاپ وجود دارد آن هم بازدید و دانلود از وبسایت­های معتبر و رسمی می­باشد.

هنگامی که شما یک وی پی ان و سیستم امنیتی و آنتی ویروس روی برنامه موبایل یا دسکتاپ در حال اجرا دارید. وی پی ان دستگاه شما امن خواهند بود.

مطالب مرتبط