تلفن هوشمند و تبلت

پاسخ به مشکلات مشترک پس از تعویض باتری

blank

باتری های تلفن همراه مواد مصرفی هستند و گوشی های آیفون هم از این قاعده مستثنی نیستند و پس از یک دوره ی زمانی، عمر آن ها تمام می شود و منجر به یک عملکرد ضعیف و ناقص در نگه داشتن شارژ داخل خود و دشارژ در تلفن همراه می شود. اگر می خواهید بدانید چه موقع باتری خود را باید عوض کنید نگاهی به چه زمانی تلفن همراه شما به یک باتری جدید نیاز دارد؟ بیندازید. با این حال پس از خرید باتری گوشی موبایل و تعویض آن با باتری قدیمی، باز هم مشکلاتی گریبان گیر مشتریان هست. از جمله ی آن به نمایش میزان غیر واقعی باتری در تلفن همراه یا زمان شارژ طولانی تر و غیره می توانیم اشاره کنیم که در پایین آن ها و راه حل های آن ها را مرتب کردیم و توضیح دادیم.

مشکل اول سریع تمام شدن شارژ باتری است. از دلایل آن می توانیم اشاره کنیم به اینکه کابل باتری در زمان اسمبل کردن تلفن همراه به درستی متصل نشده است و پین های آن آسیب دیده است. برای راه حل آن می توانیم کابل را دوباره اتصال دهیم و پین های آن را چک کنیم.

مشکل بعدی جریان نشتی بورد منطقی است. برای حل این مشکل باید بورد منطقی تعمیر شود و جایی که جریان نشتی ایجاد کرده است پیدا شود و آن مشکل برطرف شود.

مشکل بعدی می تواند بیش از اندازه باز بودن برنامه ها باشد، در واقع برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند و میزان زیادی شارژ مصرف می کنند و توان زیادی از تلفن همراه را اشغال می کنند. برای برطرف کردن آن کافی است که این برنامه ها را ببندیم.

پس مشکل اینکه باتری به سرعت تمام می شود، می تواند دلایل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد.

مشکل بعدی روشن نشدن تلفن همراه حتی پس از اتصال کابل USB است. دلیل این موضوع می تواند خراب بودن باتری جدید یا عدم اتصال درست باتری به تلفن باشد. شما باید باتری کامل در بیاورید و تست کنید. ببینید آیا مشکل از باتری است و یا از اتصال آن. در صورتیکه باتری شما جدانشدنی است، با مراجعه به مرکز تعمیرات تلفن همراه می توانید این کار را به تعمیرکاران خبره بسپارید.

تلفن مدام Restart می شود و بالا نمی آید. شما از باتری اشتباهی برای جایگزینی باتری قبلی استفاده کردید و باید یک باتری جدید و سالم به تلفن خود متصل کنید تا درست شود.

درصدی که در تلفن همراه نشان می دهد پایدار نیست و این درصد تغییر می کند. دو دلیل می تواند داشته باشد، یکی اینکه شما شارژ اولیه باتری را انجام نداده باشید و توان باتری خیلی پایین آمده باشد. دو اینکه به طور کامل کابل و رابط های باتری را متصل نکرده باشید یا به درستی این کار را انجام نداده باشید که باید اولا کابل ها را به درستی متصل کنید و در ادامه باتری را به مدت طولانی برای اولین بار به شارژ بزنید تا توانی که برای مدت طولانی از دست داده است را بتواند بازیابی کند.

مطالب مرتبط