تلفن هوشمند و تبلت

چه زمانی تلفن همراه شما به یک باتری جدید نیاز دارد؟

blank

تلفن همراه شما همیشه مثل روز اولش برای شما کار نخواهد کرد. و در طی زمان کیفیت و کارایی خود را از دست خواهد داد و مشکلاتی برای آن به وجود خواهد آمد. برای مثال از کیفیت دوربین آن کاسته می شود، سرعت کمتری پیدا می کند، در مدت زمان کمتری شارژ آن تمام می شود یا زمان بیشتری برای شارژ نیاز دارد و غیره. یکسری از این مشکلات از باتری تلفن همراه شما نشات می گیرد. امروز در این مقاله بررسی خواهیم کرد که در صورت داشتن چه نشانه هایی، تلفن همراه شما به یک باتری جدید نیاز دارد. و به صورت مختصر این نشانه ها را بیان می کنیم. اگر تلفن همراه شما این نشانه ها را دارد، بهتر است سریع تر باتری تلفن همراه خود را تعویض کنید.

 

چه زمانی تلفن همراه شما به یک باتری جدید نیاز دارد

چه زمانی تلفن همراه شما به یک باتری جدید نیاز دارد

 

اولین مورد می تواند عدم روشن شدن تلفن همراه شما باشد، حتی هنگامی که آن را به شارژر وصل می کنید هیچ تغییری در تلفن همراه رخ نمی دهد. این حالت چندین دلیل دارد، یکی از آن ها نابودی کامل باتری است و باید یک باتری جدید استفاده کنید.

تلفن همراه شما فقط زمانی کار می کند که آن را به شارژر متصل کرده اید و وقتی آن را از شارژر جدا می کنید، بلافاصله خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود تا مجددا آن را به شارژر متصل کنید. این هم می تواند نشانه ای از خرابی باتری باشد اما اگر این مورد را مشاهده کردید، نمی توانیم بگوییم قطعا مشکل از باتری است و ممکن است از قسمت های دیگری نشات بگیرد.

نشانه ی بعدی هنگامی است که تلفن همراه شما به سرعت شارژ تمام می کند. برای مثال اگر در ابتدا آن را روزی یک مرتبه شارژ می کردید، اکنون باید روزی 2 یا 3 مرتبه شارژ کنید. ممکن است این اتفاق به دلیل استفاده زیاد از اینترنت خط، بازی کردن و یا تماشای فیلم باشد. اما اگر شما این کارها را نمی کنید و همچنان باتری شما به سرعت تمام می شود، می تواند نشانه ی پایان عمر باتری شما باشد و باید آن را با باتری جدید جایگزین کنید.

مشکل دیگری که خیلی از کاربران با آن درگیر هستند، دیر شارژ شدن تلفن همراه است. این مشکل علت های مختلفی می تواند داشته باشد که در صورت نیاز می توانید به چگونه مشکل دیر شارژ شدن گوشی را برطرف کنیم رجوع کنید.

نشانه ی دیگر این است که باتری یا تلفن همراه شما بیش از حد داغ می کند. در واقع باتری شما در حالت کارکرد عادی، میزانی گرما از خودش ساطع می کند اما این حرارت نباید از مقدار مجازی که در ابتدا وجود داشته است، بیشتر شود. در صورتی که تلفن همراه شما بیش از حد داغ می کند، عوامل متعدی در آن دخیل است ولی یکی از عمده ترین دلایل آن پایان یافتن عمر باتری است. بنابراین باید به تعمیر کار مراجعه کنید و در صورت نیاز باتری را تعویض کنید.

نشانه ی آخر باد کردن باتری است. اگر باتری شما دچار برآمدگی شده، به معنی آن است که سلول های داخلی آن پاره شدند و باتری در حالت تغییر شکل قرار گرفته است. برای جلوگیری از آسیب های بیشتر بهتر است آن را تعویض کنید.

مطالب مرتبط