ترفند اپل واچ

پاسخ به تماس تلفنی و تماس اضطراری اپل واچ

blank

در این پست قصد داریم روش پاسخ به تماس تلفنی و نیز برقراری و مدیریت تماس های اضطراری و اورژانسی را توسط اپل واچ آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه بمانید.

 

blankتوجه: برقراری تماس و صحبت کردن از طریق هندزفری مستلزم رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی در مورد مسائل شنوایی است. دقت کنید که ولوم صدای خروجی از هندزفری را در حد متعادل نگه دارید تا به سیستم شنوایی خود آسیب وارد نکنید و از برقراری تماس حین انجام کارهایی مانند رانندگی بپرهیزید.

  • پاسخ به تماس دریافتی

همزمان با شنیدن صدای نوتیفیکیشن تماس و یا احساس ویبره روی مچ دستتان،  دست خود را بالا بیاورید تا ببینید چه کسی با شما تماس می گیرد.

  • ارسال تماس به پست صوتی: برای این منظور می بایست بر روی دکمه قرمز رنگی که برچسب Decline دارد و در نوتیفیکیشن تماس دیده می شود، ضربه بزنید.
  • پاسخ به تماس توسط Apple Watch: روی دکمه Answer تپ کنید تا با استفاده از میکروفون داخلی و بلندگوهای ساعت تماس برقرار شود.
  • پاسخ به تماس با استفاده از آیفون و یا ارسال پیام متنی: تاج دیجیتالی ساعت را برای حرکت به پایین صفحه بچرخانید، سپس بر روی یکی از گزینه  ها ضربه بزنید. اگر بر روی گزینه Answer on iPhone تپ کنید، مخاطب پشت تماس نگه داشته می شود و تا زمانی که تماس را روی آیفون جفت شده با ساعت پاسخ ندهید، یک موزیک ممتد را خواهد شنید.

چنانچه پس از تپ کردن روی گزینه Answer on iPhone نتوانستید آیفون خود را پیدا کنید، بر روی دکمه the Ping Phone button که در ساعت اپل خود می بینید ضربه بزنید تا گوشی تان پینگ شود.

پاسخ-به-تماس-دریافتی

پاسخ-به-تماس-دریافتی

تصویر بالا نمایشی از صفحه نمایش ساعت اپل به هنگام دریافت یک تماس است که شامل مواردی چون نام تماس گیرنده، دکمه قرمز رنگ رد تماس با برچسب  Decline و دکمه پاسخ سبز با برچسب Answer است.

  • مدیریت تماس حین مکالمه

چنانچه در حال مکالمه تلفنی هستید و از برنامه FaceTime استفاده نمی کنید، می توانید تماس تلفنی را به آیفون خود بفرستید، اندازه صدای مخاطب را تنظیم کرده، شماره را با استفاده از صفحه کلید وارد کرده و یا حتی تماس دریافتی را به دستگاه صوتی دیگری انتقال دهید.

  • تماس را از اپل واچ به آیفون بفرستید: در حالی که بر روی Apple Watch در حال صحبت هستید، آیفونتان را باز کرده و در ادامه بر روی نوار سبزی که در بخش بالایی صفحه گوشی دیده می شود، ضربه بزنید. یکی از نکات جالب در مورد اپل واچ این است که می توانید تماس ورودی را قرار دادن کف دست به مدت 3 ثانیه و یا کمی بیشتر بر روی صفحه نمایش ساعت، سایلنت کنید. برای این منظور ابتدا لازم است که مطمئن شوید قابلیت Cover To Mute را فعال کرده اید.  برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کرده و در ادامه بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، حال گزینه Sounds & Haptics را تپ کنید و در نهایت بر  روی Cover to Mute ضربه بزنید تا آن را فعال نمایید.
  • تنظیم میزان صدای تماس: تاج دیجیتالی رابپرخانید و یا نمادهای مثبت و منفی روی صفحه نمایش را لمس کنید. در مواردی که کنفرانس تلفنی ایجاد کرده اید و دوست ندارید طرف مقابل صدای شما را بشوند بر روی آیکون the Mute button تپ کنید.
  • وارد کردن شماره تلفن: صفحه را به سمت بالا جاروب کرده و بر روی Keypad ضربه بزنید، حال می توانید شماره تلفن دلخواه خود را وارد کنید.
  • انتقال تماس به دستگاه صوتی دیگر: صفحه را به سمت بالا بکشانید و بر روی آیکون the Audio Output button ضربه بزنید، حال یکی از دستگاه های پخش مجاور خود را انتخاب کنید.

در طی تماس های صوتی با FaceTime، نیز می توان میزان صدای خروجی را تنظیم کرد، در این نوع تماس ها نیز می توان با تپ کردن رویthe Mute buttonتماس را بی صدا کرد و با تپ بر روی آیکون the Audio Output button، دستگاه پخش صوت را تغییر داد.

مدیریت-تماس-حین-مکالمه

مدیریت-تماس-حین-مکالمه

در طول مکالمه و برقراری تماس تلفنی، دو نماد – و +  برای تنظیم حجم صدا و در بخش بالایی صفحه نشان داده می شود و دکمه سایلنت کردن تماس به شکل میکروفون و در  بخش پایینی و سمت راست صفحه تماس دیده می شود.

  • شنیدن پست های صوتی

چنانچه هر یک از تماس گیرندگان شما پست صوتی را برایتان ارسال کند، اعلان مرتبط با آن را روی ساعت خود دریافت می کنید،  برای گوش دادن به پست صوتی بر روی دکمه Play که همراه نوتیفیکیشن قرار دارد، ضربه بزنید. برای رد کردن نوتیفیکیشن و شنیدن پست صوتی در وقتی دیگر، برنامه Phone با آیکون blank را بر روی ساعت اپل خود باز کنید، سپس بر روی Voicemail  ضربه بزنید. در صفحه پست صوتی این گزینه ها دیده می شوند:

  • تنظیم میزان بلندی صدا با دستکاری تاج دیجیتالی
  • شروع و توقف پخش
  • پرش به جلو یا عقب در بازه زمانی 5 ثانیه ای
  • برقراری تماس
  • حذف پست صوتی

اپل واچ و تماس اضطراری

کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند در مواقع خطر و اضطرار با استفاده از اپل واچشان تماس اضطراری را برقرار کرده و درخواست کمک فوری ارسال کنند.

  • برقراری تماس اضطراری (SOS)

برای ایجاد تماس اضطراری می توان یکی از موارد زیر را انجام داد:

  • دکمه ساید ساعت را فشار داده و آن را تا زمانی که اسلایدرها روی صفحه نمایش ظاهر شوند نگه دارید، سپس اسلایدر با برچسب SOS را به سمت راست بکشانید.
برقراری تماس اضطراری (SOS)

برقراری تماس اضطراری (SOS)

تصویر بالا نمایی از صفحه نمایش اپل واچ است که نشان دهنده سه اسلایدر با برچسب های خاموش (Power Off)، شناسه پزشکی (Medical ID)، و تماس اضطراری (SOS)  است.
پس از درخواست تماس اضطراری، اپل واچ درخواست برای دریافت خدمات اورژانسی به شماره اورژانس منطقه ای ارسال می کند (در برخی از کشورها ممکن است لازم باشد که پس از ارسال درخواست خود و برای تکمیل تماس یکی از شماره های صفحه کلید را فشار دهید.). پس از پایان تماس، اپل خود واچ به مخاطبان اضطراری شما تماس گرفته و مکان فعلیتان را (در صورت موجود بودن) برای آنها ارسال می کند.

  • در روشی دیگر برای برقراری تماس اورژانسی می توانید دکمه ساید ساعت را فشار دهید و آن را تا زمانی که صدای بوق کوتاهی از ساعت شنیده شود و شمارش معکوس شروع شود، نگه دارید. زمانی که شمارش معکوس به پایان  برسد، اپل واچ  با مراکز اورژانس و خدمات اضطراری تماس برقرار می کند. در این حالت، حتی اگر ساعت سایلنت باشد از آن صدای بوقی شنیده می شود، بنابراین چنانچه در وضعیت اضطراری هستید که نمی خواهید ساعت سر و صدا کند، با استفاده از اسلایدر اضطراری SOS تماس اضطراری خود را بدون شمارش معکوس برقرار کنید.

چنانچه نمی خواهید ساعت به صورت خودکار شروع به شمارش معکوس اضطراری کند، بایستی هنگامی که دکمه ساید را فشار داده و نگه داشته اید، Automatic Dialing را خاموش کنید. برای این منظور لازم است که ابتدا برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، بر روی Emergency SOS ضربه بزنید و سپس دکمه Hold Side را خاموش کنید. با خاموش کردن این گزینه، اختلالی در برقراری تماس های اورژانسی شما اتفاق نخواهد افتاد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شناسه پزشکی می توانید نگاهی به پست ” آموزش ساخت و مدیریت شناسه پزشکی اپل” بیندازید.

  • لغو تماس اضطراری 

چنانچه با تماس اشتباهی دستتان، تماسی اضطراری برقرار کردید، می توانید برای لغو کردن آن ابتدا صفحه نمایش را فشار داده و سپس روی گزینه End Call  ضربه بزنید.

  • اضافه کردن مخاطب به لیست مخاطبان اورژانسی

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Health را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی گزینه Medical ID ضربه زده و در ادامه بر روی Edit ضربه بزنید.
  • گام سوم: حالا می بایست بر روی گزینه “add emergency contact” ضربه زده و پس از اضافه کردن مخاطب مورد نظرتان بر روی Done تپ کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

مطالب مرتبط