ترفند آیفون

آموزش آیفون – شناسه پزشکی (Medical ID)

blank

با استفاده از برنامه Health، می توانید یک شناسه پزشکی یکتا برای خودتان ایجاد کنید. این شناسه ی پزشکی حاوی مخاطبان اضطراری و اطلاعات پزشکی شما همچون اطلاعات داروها و آلرژی ها است. مخاطبان اضطراری (و یا هر کس دیگری که مجوز دسترسی فیزیکی به آیفون شما دارد) می توانند بدون نیاز به رمز عبور برای وارد شدن به گوشی شما، بر روی Emergency ضربه زده و پس از تپ کردن بر روی «Medical ID» بر روی صفحه قفل ضربه بزنند تا ID پزشکی شما را ببینند.

تنظیم شناسه پزشکی بر روی آیفون

ابتدا روی Medical ID که با آیکون blank  مشخص شده است، ضربه بزنید و پس از آن بر روی Create Medical ID تپ کنید.

آموزش آیفون - شناسه پزشکی (Medical ID)

آموزش آیفون – شناسه پزشکی (Medical ID)

بازبینی و تغییر  شناسه پزشکی

ابتدا بر روی Medical ID ضربه بزنید و آنگاه برای ویرایش، روی Edit ضربه بزنید

blank 3D Touch

برای مشاهده سریع شناسه پزشکی تان می توانید از صفحه اصلی گوشی،  آیکون blank را فشار داده و سپس بر روی «Medical ID» ضربه بزنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی کارکرد لمس سه بعدی، می توانید پست “تاچ سه بعدی آیفون” را مشاهده و مطالعه نمایید.

عدم نمایش «شناسه پزشکی» بر روی صفحه قفل آیفون

برای آن که شناسه و اطلاعات پزشکی تان از روی صفحه ی قفل آیفون قابل دستیابی نباشد، بر روی Medical ID ضربه بزنید، آنگاه بر روی «Edit» ضربه بزنید، حال با تپ کردن روی عبارت  Show When Locked، آن را خاموش کنید.

آموزش آیفون - شناسه پزشکی (Medical ID)

آموزش آیفون – شناسه پزشکی (Medical ID)

مشاهده شناسه پزشکی از روی صفحه قفل

با استفاده از این قابلیت نحوه ی نمایش ID پزشکی تان به مخاطبان اضطراری را ببینید. برای این منظور می بایست تنظیمات زیر را انجام دهید.

  • آیفون X: دکمه ی جانبی و دکمه ی ولوم را به صورت همزمان فشار داده و آنها را تا زمانی که لغزنده کشویی ظاهر شود،  نگه دارید. حال نوار لغزنده ای را که روی آن Medical ID حک شده است، بکشید. وقتی اسلایدر کشیده شد بر روی عبارت  Done ضربه بزنید. با این کار، دفعه بعدی که می خواهید آیفون را آنلاک  کنید،  برای فعال شدن Face ID، کدگذرواژه تان درخواست خواهد شد.
  • مدل های دیگر: دکمه ی سمت راست گوشی(  Wake/ Sleep) را به همراه دکمه Home و بدون استفاده از قراردادن انگشت در محل Touch ID گوشی، فشار دهید. در صفحه قفل، روی عبارت «Emergency» ضربه بزنید، حال با ضربه زدن بر روی عبارت Medical ID می توانید شناسه ی پزشکی تان را بر روی صفحه ی قفل گوشی موبایل آیفون مشاهده کنید.

مطالب مرتبط