ترفند اپل واچ

نوتیفیکیشن و پاسخ به آنها در اپل واچ

blank

19برنامه های نصب شده بر روی اپل واچ با ارسال اعلان سعی در با خبر نگه داشتن کاربر از وقایعی دارند که در حال انجام شدن روی ساعت هوشمند هستند.  دریافت پیام  و یا اعلان مرتبط با یک یادآوری از فعالیتی که باید انجام شود، تنها نمونه ای از سیستم اعلان و پاسخ در اپل واچ ها هستند. هر نوتیفیکیشن به محض اعلان بر روی ساعت به کاربر نمایش داده می شود، با این حال کاربران می توانند آنها را نادیده بگیرند و سپس در زمانی مناسب به آنها پاسخ دهند.

blankهشدار: در مورد اپل واچ هم همانند آیفون، می بایست به نکات ایمنی در زمان رانندگی و دریافت اعلان های ساعت هوشمند دقت کرد.

پاسخ سریع به نوتیفیکیشن ها 

برای پاسخ دادن سریع به اعلان های اپل واچ می توانید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • روش اول: چنانچه احساس کردید که اعلانی به ساعت وارد شده است، مچ دست خود را برای مشاهده آن بالا بیاورید.
  • روش دوم: تاج دیجیتالی ساعت را به سمت پایین اعلان ها حرکت دهید تا به نوتیفیکیشن مورد نظر خود برسید و در ادامه بر روی آن تپ کنید.

شما همچنین می توانید بر روی نماد برنامه ای که اعلان مرتبط با آن است، ضربه بزنید تا برنامه مربوطه باز شود و به نوتیفیکیشن دسترسی پیدا کنید.

  • روش سوم: برای پاک کردن اعلان، بر روی آن ضربه بزنید و یا به سمت پایین اعلان مربوطه حرکت کنید، سپس روی دکمه Dismiss تپ کنید.
پاسخ-سریع-به-نوتیفیکیشن-ها 

پاسخ-سریع-به-نوتیفیکیشن-ها

در تصویر بالا می بینید که نماد برنامه مرتبط با اعلان در بالا و سمت چپ تصویر ظاهر می شود. می توانید با ضربه زدن بر روی آیکون برنامه، اعلان های آن را نیز مشاهده نمایید.

مشاهده نوتیفیکیشن های پاسخ داده نشده

چنانچه دوست ندارید درست در زمان رسیدن یک اعلان، به آن پاسخ دهید  می توانید اعلان را نادیده بگیرید تا نوتیفیکیشن مربوطه در Notification Center ذخیره شود. با این کار نقطه قرمزی در بخش بالایی فیس واچ ظاهر می شود که نشان می دهد شما یک اعلان و یا پیام خوانده نشده دارید. برای مشاهده اعلان لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام اول: برای این منظور  اگر در صفحه واچ فیس هستید، می بایست ابتدا پایین صفحه را لمس کرده و پس از چندثانیه که انگشت خود را روی آن نگه داشتید، صفحه را برای باز کردن مرکز کنترل به سمت بالا بکشانید و اگر در صفحه های دیگر هستید، بالای صفحه را لمس کرده و انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید، سپس صفحه را به سمت پایین بکشید.

blankنکته: می توان مرکز کنترل را از روی صفحه اصلی بر روی Apple Watch باز کرد. به جای اینکار می بایست، دکمه Digital Crown را فشار داد تا واچ فیس باز شود و یا یکی از برنامه ها را اجرا کنید و در ادامه مرکز کنترل را باز کنید و در نهایت Notification Center را باز کنید.

  • گام دوم: برای حرکت دادن لیست اعلان ها، انگشتتان را به سمت بالا یا پایین ببرید و یا تاج دیجیتال را بچرخانید.
  • گام سوم: برای خواندن یا پاسخ دادن به اعلان ها، بر روی آنها ضربه بزنید.

برای پاک کردن اعلان ها از مرکز اطلاع رسانی و بدون خواندن آن، نوتیفیکیشن مورد نظر را به سمت چپ بکشید، سپس روی X ضربه بزنید. برای پاک کردن همه اعلان ها، صفحه نمایش را محکم فشار دهید و بر روی گزینه Clear All تپ کنید.

مشاهده-نوتیفیکیشن-های-پاسخ-داده-نشده

مشاهده-نوتیفیکیشن-های-پاسخ-داده-نشده

اگر از قابلیت گروه بندی اعلان ها استفاده می کنید، می بایست ابتدا گروه شامل اعلان را تپ کنید و در ادامه بر روی یکی از اعلان ها ضربه بزنید. دقت کنید که در صورت وجود اعلان خوانده نشده روی ساعت، نقطه قرمزی در بخش بالایی صفحه نمایش ساعت ظاهر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیکون ها وضعیت، پست “نوار وضعیت اپل واچ” را مشاهده کنید.

انتخاب نحوه تحویل اعلان ها 

به طور پیش فرض، تنظیماتی که کاربر در بخش نوتیفیکیشن بر روی آیفون خود اعمال کرده است، برای تمامی برنامه ها بر روی Apple Watch اعمال شده و یا به اصطلاح آینه می شود. با این حال،  کاربران می توانند برخی از برنامه ها را در مورد ارسال و دریافت اعلان ها  سفارشی کنند. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی کرد:

  • گام اول: برنامه Apple Watch بر روی آی فون خود را باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی گزینهNotifications تپ کنید.
  • گام سوم: بر روی یکی از برنامه های دلخواه ضربه زده و در ادامه بر روی Custom ضربه بزنید. گزینه هایی که در این بخش مشاهده می کنید؛ عبارتند از:
    • اجازه دادن برای ارسال اعلان ها ( Allow Notifications): اعلان های مرتبط با برنامه وارد بخش Notification Center می شوند.
    • اعلان ها خاموش ( Notifications Off): برنامه هیچ اعلانی را ارسال نمی کند.
    • ارسال به مرکز اطلاع رسانی ( Send to Notification Center): اعلان ها به طور مستقیم به Notification Center رفته و هنگام دریافت آنها هیچ صدا و یا ضربه ای بر روی ساعت ایجاد نمی شود.

مهم ترین برنامه هایی که از تحویل مستقیم به مرکز اطلاع رسانی و یا قابلیت (Send to Notification Center) پشتیبانی می کنند، عبارتند از Activity، Breathe، Calendar، Mail، Messages، Podcasts، Reminders و Wallet.

انتخاب-نحوه-تحویل-اعلان-ها 

انتخاب-نحوه-تحویل-اعلان-ها

تصویر بالا نمایشی از صفحه نمایش اعلان ها است که در برنامه Apple Watch و در iPhone نشان داده شده است.
شما همچنین می توانید تنظیمات اعلان ها را مستقیما بر روی ساعت اپلتان اعمال و آنها را مدیریت کنید، این کار را با کشیدن اعلان به سمت چپ و ضربه زدن بر روی دکمه the More button  انجام دهید. گزینه های در دسترس برای مدیریت اعلان ها در این بخش، عبارتند از:

  • تحویلِ آرام (Deliver Quietly): اعلان ها به طور مستقیم به Notification Center رفته و هنگام دریافت آنها هیچ صدا و یا ضربه ای بر روی ساعت ایجاد نمی شود. برای مشاهده و شنیدن دوباره صدای هشدارهای اعلان، بر روی یکی از اعلان ها ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه بزنید، سپس روی «Deliver Prominently» ضربه بزنید.
  • خاموش کردن هشدار بر روی ساعت اپل (Turn Off on Apple Watch): برنامه هیچ اعلان دیگری را ارسال نمی کند.
خاموش کردن هشدار بر روی ساعت اپل

خاموش کردن هشدار بر روی ساعت اپل

در تصویر بالا می توانید نمای از صفحه تنظیمات اطلاع رسانی را بر روی ساعت اپل ببینید. دکمه بالایی برای اعمال تحویل آرام و دکمه پایینی برای اعمال خاموشی هشدار بر روی ساعت اپل است.

استفاده از قابلیت گروه بندی نوتیفیکیشن های اپل واچ

برای هر برنامه ای که از نوتیفیکیشن پشتیبانی می کند، می توان چگونگی نمایش اعلان ها را گروه بندی کرد. برای این منظور لازم است گام های زیر را طی کرد:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی گزینهNotifications تپ کنید.
  • گام سوم: بر روی یکی از برنامه های دلخواه ضربه زده و در ادامه بر روی Custom ضربه بزنید. حال گزینه  Notification Grouping را انتخاب کنید. گزینه ها عبارتند از:
    • گروه بندی خاموش ( Off): در صورت انتخاب این گزینه اعلان ها گروه بندی نمی شوند.
    • گروه بندی خودکار ( Automatically): در صورت انتخاب این گزینه، ساعت از اطلاعات برنامه برای دسته بندی اعلان های آنها استفاده می کند.
    • گروه بندی با برنامه ( By app): تمامی اعلان های مرتبط با هر برنامه گروه بندی می شوند.

سایلنت کردن همه نوتیفیکیشن ها بر روی اپل واچ

برای این منظور می بایست ابتدا پایین صفحه را لمس کرده و پس از چندثانیه که انگشت خود را روی آن نگه داشتید، صفحه را برای باز کردن مرکز کنترل به سمت بالا بکشانید و در ادامه بر روی آیکون the Silent Mode button تپ کنید. با وارد شدن هر اعلان به ساعت هوشمند اپل، یک ضربه را بر روی مچ دست خود احساس خواهید کرد. برای جلوگیری از پخش صدا و احساس ضربه به هنگام اعلان و نوتیفیکیشن، پایین صفحه را لمس کرده و پس از چندثانیه که انگشت خود را روی آن نگه داشتید، صفحه را برای باز کردن مرکز کنترل به سمت بالا بکشانید و در انتها بر روی دکمه the Do Not Disturb button ضربه بزنید.

blankنکته: با دریافت اعلان و نوتیفیکیشن ها، می توانید با قرار دادن کف دست به مدت 3 ثانیه روی صفحه نمایش، صدای نوتیفیکیشن ساعت را خاموش کنید. با احساس کردن یک ضربه کوچک، می توان از سایلنت شدن ساعت مطمئن شد.  برای این منظور بایستی ابتدا بر روی آیکون برنامه Apple Watch بر روی آیفون خود ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه My Watch تپ کنید و سپس به Sounds & Haptics رفته و گزینه Cover to Mute را فعال کنید.

نگه داری محرمانه از نوتیفیکیشن های اپل واچ

با وارد شدن اعلان به ساعت و بلند کردن مچ دست خلاصه ای سریع از پیام وارد شده را می بینید و جزئیات کامل مرتبط با اعلان را چند ثانیه بعد خواهید دید. به عنوان مثال، با وارد شدن یک پیام به اپل واچ، اول از همه می بینید که این پیام از سمت چه کسی است و سپس متن پیام ظاهر می شود. برای متوقف کردن نمایش کامل از پیام و نوتیفیکیشن و موکول کردن آن به تپ کردن بر روی پیام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی گزینهNotifications تپ کنید.
  • گام سوم:  گزینه Notification Privacy را روشن کنید.

مطالب مرتبط