تست و بررسی هوآوی

مروری بر هواوی P30 Pro-بخش هفتم کیفیت تصویر

هواوی P30 Pro-بخش هفتم کیفیت تصویر

7- کیفیت تصویر

کیفیت عکس ها به صورت پیش فرض از یک سنسور 40 مگابایتی می آیند، و سپس روی آن سحر و جادو انجام می شود و خروجی یک تصویر 10 مگاپیکسلی است، که ذخیره می شود. یک قانون ساده در P30 Pro وجود دارد – اگر عکس با دوربین با زاویه فوق عریض گرفته نشود، عکس 10 مگاپیکسلی است. درست است؛ حتی دوربین با زوم 8 مگاپیکسلی تصاویر 10 مگاپیکسلی را از هم جدا می کند.

blank

به هر حال، عکس های عادی (27 میلی متری) که در طول روز گرفته می شوند، جزء بهترین عکس هایی هستند که امروزه می توان با دوربین های گوشی هوشمند گرفت. در عکس های گرفته شده با این دوربین ها و تحت این شرایط، جزئیات بسیار دقیق حتی در زمینه های پیچیده، محدوده دینامیکی استثنایی، رنگ های دقیق، کنتراست فوق العاده و پردازش بسیار بالایی وجود دارد.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank

 

سیستم Master AI بسیار پر سر و صدا که روی هواوی P20 Pro بود، دوباره استفاده شده است و ما دیگر نمی توانیم عکس های صحنه های سبز و آسمان آبی داشته باشیم. اگر این تلفن، آسمان آبی یا صحنه سبز را تشخیص دهد، بواسطه الگوریتمی که دارد، تنها، افزایش جزئی کنتراست و اشباع بیش از حد رنگ آبی یا سبز را اعمال می کند. اما هیچ عکسی در این شرایط به خوبی P20 Pro نیست.

blank blank blank blank

هواوی P30 Pro 10 مگاپیکسلی با سیستم Master AI

اگر رزولوشن برای شما بسیار مهم است، گاهی اوقات می توانید با عکس گرفتن در حالت 40 مگابایت این رزولوشن را بالا ببرید. با این حال، عکس های گرفته شده از کادری به کادری دیگر متفاوت است و پیشنهاد می کنیم که در هر دو حالت، عکسبرداری کنید و سپس هر کدام که دوست دارید و بهتر است را انتخاب کنید.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank

عکس های 40 مگاپیکسلی با گوشی هواوی P30 Pro

اکنون، بیایید دوربین زاویه فوق عریض را چک کنیم. در اینجا به جزئیات عکس هایی که ما با دوربین با زاویه فوق عریض گرفته ایم به خوبی پرداخته شده است، هرچند که این تصاویر با تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی انطباق داده نشده اند. در این عکس ها، پرداخت رنگ بسیار عالی است و خیلی طبیعی به نظر می رسند، در حالی که میزان نویز هنوز هم کم است. محدوده دینامیکی اغلب فوق العاده است، احتمالا به دلیل چیدمان روی هم چند فریمی جادویی است، هرچند که این هنوز نسبت به آنچه که در عکس های عادی مشاهده کردیم، کمی کمتر است.

همانطور که معمولا در مورد دوربین های زاویه باز (عریض) گفته شد، نرمی گوشه قابل توجه و انحراف رنگی قابل مشاهده است. اینها آنقدر بد نیستند که تصویر را خراب کنند و اگر پیکسل بالا برای شما اهمیتی ندارد، می توانید آن را نادیده بگیرید.

و حتی اگر تصاویر 20 مگاپیکسلی از دوربین های عریض، فاقد جزئیات در هر پیکسل باشد، حتی اگر مقیاس به 8 و یا 10 مگاپیکسل پایین آورده شود، هنوز هم عالی به نظر می رسد.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank

تصاویر گرفته شده با دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی هواوی P30 Pro

دوربین با زاویه فوق عریض می تواند برای عکس های به اصطلاح ماکرو شات، درست مثل دوربین های دیگر عمل کند. برای این حالت بهترین کار این است که از قسمت انتخابگر حالت، تنظیمات دوربین خود را روی Super Macro قرار دهید. کیفیت این حالت عکسبرداری بسیار خوب است و گاها برای عکس های هنری مثل عکس گرفتن از گلبرگ های گل، حشرات و سایر چیزهای عجیب و غریب کوچک بکار برده می شود. بله، انحراف رنگی هنوز هم قابل توجه است و ما به آن توجه خواهیم کرد.

blank blank blank blank

نمونه های تصاویر ماکرو 20 مگاپیکسلی با دوربین های فوق عریض هواوی P30 Pro

دوربین تله 125 میلی متری این گوشی 8 مگاپیکسلی است، اما عکسهایی که از آن خارج می شوند، 10 مگاپیکسلی هستند – شاید هواوی آنها را ارتقا دهد تا با رزولوشن دوربین اصلی مطابقت داشته باشد. حتی عکس های 5x کاملا تماشایی می شوند. هنگامی که روشنایی کافی در دسترس است، آنها با اسنپرهای 40 مگاپیکسلی، تطابق نزدیک تری دارند. تصاویر بزرگنمایی شده آنها بسیار دقیق و با جزئیات است و وجود این حالت برای گوشی های هوشمند بسیار چشمگیر است. رنگ، کنتراست و محدوده دینامیکی دوربین تله این گوشی نیز بسیار خوب است.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank

تصاویر زوم شده اپتیکال 5x 10 مگاپیکسلی هواوی P30 Pro

زوم ترکیبی 10x زوم دیجیتال است و می توانید از آن استفاده کنید. عکس ها را به هر میزانی که دلخواه شما است زوم کنید و سپس برش دهید و برای خودتان یک عکس 5x تولید کنید. به هر حال برش برخی عکس ها با پشت زمینه ها قدری سخت تر است و عکس دلخواه حاصل نخواهد شد.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank

نمونه عکس های زوم ترکیبی 10x 10 مگاپیکسلی هواوی P30 Pro

ما با حالت های زوم پیش فرض از چند صحنه عکس گرفتیم، نمونه ها به صورت زیر هستند.

blank blank blank blank

 

blank blank blank blank

 

blank blank blank blank

در اینجا آنچه که از زوم دیجیتال 50 برابری انتظار داریم وجود دارد. بدیهی است که در این نوع زوم، کیفیت در هر پیکسل ضعیف است، اما می توانید از دور دست عکس بگیرید، هر چند کیفیت عالی ندارد اما برای استفاده های دیگر مناسب هستند، همچنین می توانید از دوربین با زوم 50 برابری برای دید زدن دور دست ها استفاده کنید.

blank blank blank blank

اگر از زوم 5 برابر استفاده می کنید، هواوی P30 Pro به وضوح هر زوم دیجیتالی که از یک دوربین 2 مگاپیکسلی یا لنز 27 میلیمتر معمولی گرفته شده است را ضرب می کند. توضیحات زیادی در این رابطه وجود ندارد. با این حال، از لحاظ دیجیتالی، زوم کردن از 54 میلیمتر تا 125 میلیمتر، بد نیست، بلکه برای موارد خاصی استفاده می شود. در زیر تصاویر با زوم 5 برابری در مقایسه با گلکسی سامسونگ S10 پلاس، شیائومی ام آی 9، و هواوی میت 20 پرو – زمانی که از زوم دیجیتال و با شرایط یکسان استفاده می کنیم – آورده شده است

.در زوم های 3 تا 4 برابری شرایط کمی جالب تر می شود – P30 Pro از دوربین پریسکوپ برای پر کردن بخش مرکزی قاب استفاده می کند و سپس گوشه ها را از واحد اصلی 27 میلی متری درون یابی می کند، تصویر بسیار واضح در مرکز، و تصویر نرم تر در اطراف گوشه ها تولید می کند.

blank blank blank blank blank

برای آزمایش دوم ما سعی کردیم همان کار را با جبران زوم و با حرکت دوربین از دیوار، انجام دادیم. این ایده ی بهتری در مورد چگونگی تغیی کیفیت تصویر در مراحل مختلف به شما بدهد.

blank blank blank blank blank

جهت مشاهده توضیحاتی در خصوص تست های آزمایشگاهی هواوی P30 Pro اینجا کلیک کنید.

نور کم

اکنون، بیایید ببینیم وقتی که روشنایی کم است، چه اتفاقی می افتد. شما می توانید با هر سه دوربین در هر دو حالت عادی و شبانه عکس بگیرید. هواوی ادعا می کند که حالت دومی در این مدل گوشی بهبود یافته است، به ویژه برای دوربین فوق عریض، در حالی که نوع جدید فیلتر، OIS و دیافراگم روشن تر در سنسور 40 مگاپیکسلی باید امکان گرفتن عکس های عادی بهتری را فراهم سازد.

عکس های با نور کم 10 مگاپیکسل که با دوربین 1x معمولی گرفته شده اند، بسیار چشمگیر هستند، اما نه دلربا تر از از آنچه که ما در Mate 20 Pro و X دیدیم. اما به لطف دیافراگم روشن تر، P30 Pro قادر به دستیابی به همان میزان نوردهی با سرعت شاتر بالاتر است به این معنی که به علت لرزش دوربین و یا تاری حرکت، احتمال خراب شدن یک عکس بسیار کمتر است. می توانیم تأیید کنیم که تمام عکس هایی که ما با این دوربین گرفتیم، کاملا قابل استفاده و شفاف هستند.

حالت شب همانطور که در گوشی های قبلی هواوی عمل می کند، با اینکه در شب و نور کم گرفته می شود عکس های روشن تری ارائه می دهد. یک سری عکس ها با این گوشی گرفته شدند و برای بررسی نوردهی و کاهش نویز مورد بررسی قرار گرفته اند.

blank blank blank blank
blank blank blank blank

و در حالی که در بسیاری از موارد تفاوت عمده ای بین تصاویر عادی و شب با دوربین اصلی وجود ندارد، اگر می خواهید آسمان های شب را روشن کنید و جزئیات و مناطق سایه را بازیابی کنید، با این گوشی در این حالت عکس بگیرید و تفاوت را احساس کنید.

 

blank blank blank blank
blank blank blank blank

عکس های گرفته شده در حالت شب با گوشی هواوی P30 Pro

حتی می توانید از طریق دوربین و با زوم 5 برابری در شرایط نور کم عکسبرداری کنید و نتایج نیز به کیفیت عکس های گرفته شده با دیافراگم f/3.3 است. در حالت شب با فاصله کانونی موثر 125 میلی متر، عکس های گرفته شده تار به نظر نمی رسند.

blank blank blank blank

حالت شب همانطور که در گوشی های قبلی هواوی عمل می کند، با اینکه در شب و نور کم گرفته می شود عکس های روشن تری ارائه می دهد. یک سری عکس ها با این گوشی گرفته شدند و برای بررسی نوردهی و کاهش نویز مورد بررسی قرار گرفته اند.

دوربین 20 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض دارای دیافراگم f/2.2 است و به لحاظ اپتیکی تثبیت نشده است، بنابراین عکس های معمولی با نور کم، ناامید کننده هستند. از Mate 20 Pro به بعد،  برخی پیشرفت های جزئی در پردازش عکس ها فراهم شده است، اما روی کاهش نویز، بیشتر کار شده و تنها یک سوم از عکس های ما تار شده بودند.

blank blank blank blank

تصاویر با زاویه فوق عریض 20 مگاپیکسلی گوشی هواوی P30 Pro

ما متوجه شدیم که در شب، دوربین فوق عریض هواوی هنگامی که در حالت شبانه استفاده می شود بهترین تصاویر را ارائه می دهد. از Mate 20 Pro به بعد اسنپرهای این مدل گوشی بسیار پیشرفت کرده اند. چند عکس با نوردهی های مختلف گرفته شده است، بجای اینکه 5 یا 6 ثانیه طول بکشد تا یک عکس گرفته و پردازش شود، تحت این شرایط تا 8 ثانیه طول می کشد. تمام تصاویری که در طی این مدت طولانی گرفته شده است، با هم ترکیب می شوند تا یک شات با زیبایی ایجاد شده با محدوده دینامیکی بالا و جزئیات فراوان حاصل شود. هرچند عکس ها در 10 مگابایت ذخیره می شوند.

مطمئنا، رنگ آنها کمی نسبت به رنگ عکس هایی که با دوربین معمولی می گیرید، اصطلاحا شسته تر هستند. صرف نظر از مواردی که در بالا اشاره کردیم، اگر لازم دانستید که با دوربین این گوشی در شب هنگام عکس بگیرید، نترسید و براحتی کار خود را انجام دهید.

blank blank blank blank

تصاویر 10 مگاپیکسلی حالت شبانه زاویه فوق عریض 20 مگاپیکسل هواوی P30 Pro

 

در اینجا هواوی P30 Pro با سایر اسنپرهای هواوی مقایسه شده است

blank blank blank

10 مگاپیکسل: هواوی P30 Pro و P20 Pro در ابزار مقایسه عکس

blank blank blank

40 مگاپیکسل: هواوی P30 Pro و Mate 20 Pro و P20 Pro در ابزار مقایسه عکس

 

مطالب مرتبط