ترفند شبکه های اجتماعی

محل ذخیره ی فایل های تلگرام ایکس

فایل های تلگرام ایکس

آیا می‌خواهید بدانید که فایل های تلگرام کجا ذخیره میشوند. این بستگی به نوع تلگرام و دستگاه شما دارد. برای مثال:

شما همچنین می‌توانید محل ذخیره فایل‌های تلگرام را در تنظیمات تغییر دهید.

محل ذخیره فایل های تلگرام ایکس بسیار ساده یافت می شود که در این مقاله آن را بررسی می کنیم.

وقتی در تلگرام محتوایی (اعم از عکس، فیلم، موزیک) را دانلود می کنیم، در محل ذخیره فایل های تلگرام ایکس می رود و در آیفون، اندروید و دسکتاپ فرقی نمی کند. حال عکس و فیلم دانلود شده را می خواهیم از طریق ShareIt برای شخص دیگری ارسال کنیم ولی نمی دانیم پوشه ی محل ذخیره ی تلگرام ایکس کجاست؟ ما در این متن نحوه ی پیدا کردن محل ذخیره ی فایل های تلگرام ایکس را به شما آموزش می دهیم . پس با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که در تلگرام های غیر رسمی دیگر مثل موبوگرام، ایکس، طلایی و .غیره محل ذخیره ی فایل ها با تلگرام اصلی فرقی ندارد و توضیح ما در مورد تلگرام ایکس و تلگرام دسکتاپ می باشد.

درباره تلگرام ایکس بیشتر بدانید، و این مقاله را تا انتها بخوانید.

فایل های تلگرام در کجا ذخیره میشود

برای آن دسته از کاربرانی که محل ذخیره تلگرام اصلی را نمی دانند، باید بگوییم که به ترتیب زیر عمل کنید: به قسمت برنامه های گوشی خود بروید مدیریت فایل (file manager) را پیدا کنید و داخل آن وارد شوید و پوشه تلگرام را انتخاب کنید. در این قسمت چهار پوشه قرار دارد که هر محتوایی در قسمت مربوط به خود قرار دارد. در پوشه Audio موزیک ها، پوشه Images تصاویر و عکس ها،پوشه Documents فایل های دیگر و پوشه Video فیلم ها ذخیره شده است که اینجا می توانید هر کدام را انتخاب کرده، ببینید و با نگه داشتن انگشت خود برای چند ثانیه، و نمایان شدن آیکن اشتراک گذاری، برای دیگران ارسال کنید.

محل ذخیره فایل های تلگرام ایکس

محل ذخیره فایل های تلگرام در کامپیوتر

در حالتی که برنامه ی تلگرام را بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی خود نصب نموده اید و در تلگرام محتوایی را دانلود کردید، برای پیدا کردن عکس یا فیلم ذخیره شده ی مورد نظر خود کافیست به پوشه Documents یا Download رفته و بعد بر روی فایل Telegram Desktop کلیک کنید. تمامی فایل های دانلود شده در این پوشه قرار دارند. عکس زیر مربوط به ویندوز 10 می باشد ولی نگران نباشید اگر ویندوز دیگری بر روی کامپیوتر شماست، کافیست با کمی جستجو فایل هایی را که گفتیم پیدا کنید.

blank

محل ذخیره ی فایل های تلگرام ایکس در اندروید

در گوشی خود وارد قسمت مدیریت فایل شوید و پوشه ی Android را انتخاب کنید و بعد داخل آن بر روی فایل Data بزنید. در این پوشه فایل هایی که وجود دارند با پسوند های com. و org. ذخیره شده اند. کمی پایین بیایید و پوشه ی Org.thunderdog.challegram را پیدا کنید. در اینجا دقت کنید که اگر بر روی تلگرام ایکس شما، دو اکانت وجود دارد، به اکانت مربوط به خود بروید و در آنجا تمامی فایل های مربوط به تلگرام ایکس شما وجود دارد. حالا در اینجا می توانید عکس ها یا فیلم های خود را ببینید و با برنامه های دیگر برای دوستان خود بفرستید.

blank

محل ذخیره فایلهای تلگرام در گوشی سامسونگ

محل ذخیره فایل‌های تلگرام در گوشی سامسونگ ممکن است بستگی به نوع تلگرام و نسخه اندروید شما داشته باشد. اما به طور کلی، شما می‌توانید این مسیرها را امتحان کنید:

  • برای تلگرام اصلی در اندروید 11 و 12، شما باید یک فایل منیجر دیگر نصب کنید و به مسیر زیر بروید: Android > data > org.telegram.messenger.web > file > telegram
  • برای تلگرام ایکس در اندروید، شما باید به مسیر زیر بروید: Android > data > org.thunderdog.challegram > X_account
  • برای تلگرام در اندروید 10 و پایین‌تر، شما باید به مسیر زیر بروید: storage/Android/data/org.telegram.messenger/cache

شما همچنین می‌توانید محل ذخیره فایل‌های تلگرام را در تنظیمات تغییر دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *