تلفن هوشمند و تبلت

رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

blank

یکی از اتفاق های عجیبی که برخی از کاربران گوشی های موبایل با آن رو به رو می‌شوند مسئله شارژ نشدن گوشی در حالتی است که علامت شارژ توسط دستگاه نشان داده می‌شود! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در مورد دلیل و نحوه رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی صحبت کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

شارژ نشدن گوشی های موبایل می‌تواند بنا به دلایل مختلف رخ دهد. بری مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و غیره همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی های موبایل باشند.

زمانی که در اثر معیوب بودن این قطعات موبایل، تلفن شما شارژ نشود، اتصال شارژر به دستگاه هیچ نتیجه‌ و تغییری را به همراه نخواهد داشت. یعنی در این شرایط قوتی شارژر را به گوشی نصب کنید هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و گویا گوشی اصلا متوجه اتصال شارژر نخواهد شد!

اما در برخی شرایط خاص و نادر یک اتفاق دیگر رخ می‌‌دهد! در این حالت نادر گوشی اتصال شارژر را تشخیص داده و علامت شارژ را نشان می‌دهد اما در عمل و واقعیت باتری دستگاه شارژ نمی‌شود! به این مشکل اصطلاحا نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی می‌گوییم.

اما دلیل بروز این مشکل چیست و چطور قادر به رفع آن خواهیم بود؟

عمر کابل شارژ ها تا حدی بوده و در ابتدا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و اگر کابل مشکلی نداشت، به سراغ موارد گفته شده بروید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در رابطه با مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی صحبت کنیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

علامت شارژ گوشی سامسونگ

علامت شارژ گوشی سامسونگ

چرا علیرغم نشان دادن علامت شارژ گوشی شارژ نمی‌شود؟

علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه سامسونگ. این سوال خیلی از کاربران است که در اینجا به طور خلاصه به آن می پردازیم.

حقیقت ماجرا این است که چندین عامل و دلیل مختلف می‌توانند منجر به بروز این مشکل نادر و عجیب در گوشی های موبایل شوند. دلایل این امر در برخی موارد نرم افزاری هستند و در برخی موارد دیگر سخت افزاری بوده و نیاز به تعمیرات بسیار دقیق و نسبتا پیچیده دارند. اما عمدتا دلایل زیر می‌توانند منجر به بروز مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی شوند:

  • وارد شدن ضربه یا فشار به گوشی
  • تماس گوشی با آب
  • باگ های نرم افزاری
  • بروز مشکل در مسیر ارتباط مادربرد و باتری گوشی
  • خراب بودن قطعه FL 11 برد
  • خراب بودن IC شارژ U2
  • معیوب بودن خود باتری
  • خراب بودن فلت شارژ (داک کانکتور)

در 95 درصد مواقع نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی بنا به یکی از دلایل فوق رخ می‌دهد و ناشی از این عوامل است. در ادامه در رابطه با روش های رفع مشکل مذکور صحبت می‌کنیم.

حل مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

برای اینکه مشکل شارژ نشدن گوشی شما در حالتی که علامت شارژ روی باتری آن نشان داده می‌شود حل گردد باید مراحل خاصی را طی کنید. بهتر است ابتدا راه حل های نرم افزاری را انجام دهید که کم دردسرتر هستند و اگر از این راه حل ها نتیجه مناسب را به همراه نداشت، از راه حل های سخت افزاری استفاده کنید.

راه حل های نرم افزاری:

همیشه راه حل های نرم افزاری بی‌دردسرتر و کم هزینه‌تر از راه حل های سخت افزاری هستند. بنابراین در قدم اول راه حل های نرم افزاری زیر را روی گوشی امتحان کنید تا شاید مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی برطرف شود.

  • گوشی را ریستارت کنید: در برخی شرایط خاص دیده شده که ریستارت کردن گوشی منجر به رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ و شارژ نشدن دستگاه شده است. بنابراین این روش و راه حل را به عنوان اولین راه حل پیش رویتان امتحان کنید چون روشی بی‌دردسر است.
  • گوشی را در حالت خاموش به شارژ بزنید: گوشی که مشکل نشان دادن علامت شارژ دارد اما شارژ نمی شود را خاموش کنید. یک دقیقه منتظر بمانید و سپس شارژر را به آن متصل کنید. باز هم 1 دقیقه منتظر باشید و سپس گوشی را روشن کنید. احتمال دارد که باگ ها مشکلات موقتی که در سیستم شارژ باتری گوشی ایجاد شده از بین بروند.

نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

  • گوشی را فکتوری ریست کنید: در برخی شرایط دیده شده که با فکتوری ریست کردن گوشی های موبایل هم مشکل شارژ نشدن آن ها و نشان دادن علامت شارژ برطرف می‌شود. برای آشنایی با نحوه انجام این کار در مدل های مختلف گوشی ها از جمله گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل به مطالعه مقاله آموزش ریست فکتوری انواع گوشی بپردازید.
  • سیستم عامل گوشی را آپدیت/دانگرید کنید: در برخی شرایط ممکن است بروز مشکلاتی مثل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی ناشی از یک باگ نرم افزاری باشند که با آپدیت سیستم عامل رفع می‌شود. در سمت مقابل ممکن است برخی آپدیت های جدید هم باگ هایی داشته باشند و خود منجر به بروز مشکلات مشابه شوند.

بنابراین اگر سیستم عامل گوشی خود را به تازگی آپدیت نکرده‌اید، آن را آپدیت کنید و وضعیت دستگاه را بررسی نمایید. اما اگر در شرایط عکس، سیستم عامل گوشی خود را به تازگی آپدیت کرده‌اید و با مشکل شارژ نشدن باتری مواجه شدید، سیستم عامل دستگاه را دانگرید نمایید یا منتظر آپدیت جدیدی باشید که برای دستگاه منتظر می‌شود.

موارد فوق راه حل های نرم افزاری هستند که می‌توانید از آن ها برای رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی موبایل خود استفاده کنید. این روش ها عموما منجر به رفع مشکل مذکور نمی‌شوند و دلیل بروز این مشکل با اختلال های سخت افزاری ارتباط دارد. در ادامه راه حلی های سخت افزاری رفع مشکل مورد نظر را ارائه خواهیم کرد.

راه حل های سخت افزاری:

همانطور که پیش از این اشاره کردیم در اغلب مواقع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی ناشی از یک عیب سخت افزاری خواهد بود. اگر راه حل های نرم افزاری شرح داده شده نتیجه لازم را نداشتند، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • باتری گوشی را تعویض کنید: در اولین قدم باتری گوشی را تعویض کنید و آن را به صورت آزمایشی به شارژ بزنید. اگر مشکل برطرف شد، مشخص می‌شود که منشا مسئله با باتری دستگاه در ارتباط بوده است. اما اگر مشکل با تعویض باتری برطرف نشد، راه حل بعدی را امتحان کنید.
  • قطعه FL 11 برد را تعویض کنید: تقریبا در 60 درصد موارد دلیل بروز مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی از معیوب بودن قطعه FL 11 نشات می‌گیرد. بنابراین این قطعه را تعویض نمایید و دوباره وضعیت عملکرد دستگاه در حین شارژ را بررسی نمایید. اگر مشکل برطرف نشد، راه حل بعدی را انجام دهید.
  • قطعه IC U2 برد را تعویض کنید: راه حل بعدی که باید در نظر بگیرید مربوط به تعویض آی سی یا IC U2 می‌شود که روی مادربرد گوشی سوار است. احتمالا با تعویض این قطعه مشکل درست شارژ نشدن باتری برطرف می‌شود. اگر این چنین نشد از راه حل آخر استفاده کنید.

رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

  • فلت شارژ را تعویض کنید: آخرین راه حلی که پیش رویتان قرار دارد مربوط به تعویض فلت شارژ گوشی یا همان داک کانکتور می‌شود. با تعویض این قطعه در 95 درصد مواقع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی برطرف می‌شود. بنابراین از این راه حل به عنوان آخرین راه حل پیش روبیتان استفاده کنید.

به احتمال خیلی بالا یکی از روش های فوق مشکل شارژ نشدن باتری گوشی شما را برطرف می‌کند. عموما سه راه حل سخت افزاری که در انتها به آن ها اشاره شدند، کلید رفع مشکل مورد نظر محسوب می‌شوند.

باتری اولین قطعه در گوشی است که هنگام خاموش شدن خود به خود و یا مشکلات شارژ باید مورد توجه قرار گرفته و بررسی شود. در کل وقتی گوشی خود به خود خاموش می شود، زیاد هنگ می کند، سریع تر از معمول باتری خالی می کند، باتری آن معیوب شده است.

در چنین مواقعی باید باتری گوشی خود را تعویض کنید. گوشی های پرچمدار قیمت بالایی دارند و بالتبع قطعات و باتری های آنها نیز نسبت به باتری انواع گوشی های میان رده، از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. ما در کوک موبایل باتری های گوشی های پرچمدار را به قیمت مناسب برای مشتریان خود عرضه کرده ایم.

برای اطلاع از قیمت باتری گوشی های پرچمدار به وب سایت فروش باتری کوک موبایل مراجعه کنید.

علامت خطر هنگام شارژ گوشی سامسونگ

علامت خطر هنگام شارژ گوشی سامسونگ می‌تواند به دلایل مختلفی ظاهر شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • داغ شدن باتری: هنگامی که گوشی در حال شارژ است، دمای آن ممکن است افزایش یابد. اگر دما بیش از حد مجاز افزایش یابد، گوشی ممکن است شارژ شدن را متوقف کند و علامت خطر نمایش دهد.
  • مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باتری: اگر باتری گوشی شما مشکل داشته باشد، ممکن است علامت خطر هنگام شارژ ظاهر شود.
  • خرابی باتری: اگر باتری گوشی خراب باشد یا عمر مفید خود را به پایان رسانده باشد، ممکن است علامت خطر هنگام شارژ ظاهر شود.

برای رفع این مشکل، بهتر است ابتدا گوشی را ریست کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، به یک متخصص مراجعه کنید.

اگر همچنان با مشکل شارژ باتری مواجه بودیم چه کنیم؟

اگر با انجام مراحل و راه حل های فوق همچنان با مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی رو به رو بودید، توصیه می‌کنیم تعمیرات گوشی موبایل خود را به کارشناسان کوک موبایل بسپارید.

سوالات متداول

1- چرا گوشی من علامت شارژ شدن را نشان می دهد اما شارژ نمی شود؟

اگر این علامت نشان داده می شود ممکن است شارژر از گوشی شما پشتیبانی نکند و یا میزان وات آن متناسب با باتری گوشی شما نباشد. این علامت همچنین می توانند به چند دلیل ظاهر شود: ممکن است درگاه شارژ دستگاه iOS شما آلوده یا آسیب دیده باشد، شارژر شما معیوب، آسیب دیده یا فاقد گواهی اپل باشد، یا شارژر شما برای شارژ دستگاه شما طراحی نشده است.

2- چرا تلفن من می گوید شارژ می کند اما در واقع باتری شارژ نمی شود؟

اغلب مشکل مربوط به به اتصال فلزی کوچک در پورت یو اس بی که ممکن است به شکلی، کمی خم شود، که همین باعث میشودکه قوتی شارژر، تماس خوبی برقرار نکند. برای رفع این مشکل، تلفن خود را خاموش کنید و در صورت امکان باتری را نیز بردارید. … مشکل احتمالی دیگر می تواند چیز دیگری باشد، مثلاً مربوط به داخل پورت USB باشد.

3- اگر باتری گوشی شارژ نمی شود چگونه آن را درست کنیم؟

تمام کاری که باید انجام دهید اینست که دستگاه خود را خاموش کنید، باتری را در صورت امکان بیرون بیاورید و از یک شئی کوچک مانند خلال دندان استفاده کنید تا بتوانید زبانه کوچک داخل پورت USB در تلفن هوشمند یا تبلت خود را اهرم کنید. خیلی با دقت و به آرامی این کار را انجام دهید ، سپس باتری خود را دوباره نصب کرده و شارژر را دوباره وصل کنید.

4- چرا تلفن من آهسته شارژ می شود و سریع خالی می کند؟

شارژ شدن آهسته باتری گوشی اندروید همچنین می تواند به دلیل خراب شدن درگاه USB باشد. اگر اتصال کابل و پورت USB با یکدیگر در تماس مناسب نباشد، ممکن است باعث شودکه باتری تلفن اندرویدی شما به آهستگی شارژ شود. اگر قوتی شارژر به درستی وصل نشده باشد، با گذشت زمان ممکن است پورت USB فرسوده و معیوب شود.

5- آیا شارژر می تواند باعث خالی شدن باتری تلفن شود؟

اگر از شارژر اصلی که از اول در جعبه بسته بندی گوشی بوده است، استفاده می کنید، و در حال حاضر مشکل خالی شدن باتری دارید، ممکن است شارژر معیوب شده باشد یا جریان برق کافی نباشد. … در واقع، شارژر باتری را تخلیه نمی کند.

6- چه عواملی باعث شارژ شدن کند باتری گوشی می شود؟

در زیر شایع ترین دلایل شارژ بسیار کند تلفن آورده شده است:

  • کابل شارژ معیوب. کابل معیوب ممکن است دلیل کند شدن تلفن شما باشد.
  • وجود مشکل در پورت شارژ. پورت شارژ خراب نیز ممکن است مشکل ایجاد کند.
  • منبع تغذیه ضعیف.
  • باتری آسیب دیده
  • برنامه های پس زمینه بسیار زیاد است.
  • کاربر غیر مسئول.

7- چرا درصد باتری من هنگام شارژ، پایین می آید؟

معمولاً وقتی این اتفاق می افتد، تلفن به کابل شارژ متصل شده است ، اما در واقع هیچ انرژی به باتری گوشی ارسال نمی شود. دلایل شایع می تواند خرابی کابل شارژ، فرسوده بودن پورت USB یا ضعیف بودن و یا خرابی کلگی شارژر باشد. کابل و کلگی شارژر به راحتی قابل آزمایش هستند، می توانید از یک کلگی و یا کابل دیگری که وات آن متناسب با باتری گوشی شما است استفاده کنید.

8- چرا تلفن من شارژ می شود اما شارژ آن خالی می شود؟

به محض اینکه متوجه شدید شارژ باتری شما سریعتر از حد معمول خالی شده است، تلفن را دوباره راه اندازی کنید. … اگر تلفن شما حتی پس از راه اندازی مجدد، خیلی سریع شارژ خالی می کند، در بخش تنظیمات مربوط به باتری، اطلاعات را بررسی کنید. تنظیمات دستگاه اندرویدی طوری است که اگر برنامه ای بیش از حد از انرژی باتری استفاده کند، تنظیمات آن را براحتی به عنوان خرابکار نشان می دهد.

9- از کجا بدانم پورت شارژر من آسیب دیده است؟

ممکن است پورت شارژر تلفن همراه شما سست شده باشد و باید تعمیر شود. اگر همچنان در این شرایط شارژ تلفن خود را ادامه دهید، ممکن است پورت شارژ گوشی تان بسوزد و می تواند کل گوشی را خراب کند. تلفن را زیر روشنایی زیاد نگه دارید و ببینید که آیا در اطراف پورت شارژ آثاری از سیاهی و یا لکه های سوخته ماننده می بینید یا خیر.

10- آیا می توان پورت شارژ تلفن را تعویض کرد؟

پورت شارژ تلفن همراه، کانکتوری است که در پایین گوشی قرار دارد و قوتی شارژر به آن وصل می شود و باتری را شارژ می کند. … در بسیاری موارد، این کانکتور ضعیف یا معیوب می شود و اتصال مناسبی با شارژر برقرار نمی شود و باعث شارژ نکردن باتری می شود. با تعویض پورت شارژ، می توانید براحتی این مشکل را برطرف نمایید.

11- چگونه باتری گوشی را سریعتر شارژ کنیم؟

برای سرعت بخشیدن به مدت زمان لازم برای شارژ تلفن همراه، می توانید:

  • هنگام شارژ، گوشی را به حالت هواپیما تغییر دهید.
  • از شارژر های دیواری در مقابل شارژ کردن گوشی از طریق اتصال به رایانه یا لپ تاپ خود استفاده کنید.
  • از شارژر سریع باتری استفاده کنید.
  • گوشی را هنگام شارژ خاموش کنید و یا از آن استفاده نکنید.
  • قابلیت های غیر ضروری گوشی را غیر فعال کنید.

مطالب مرتبط