ترفند ویندوز

نحوه مشاهده تاریخچه آپدیت برای ویندوز 10

نحوه مشاهده تاریخچه آپدیت برای ویندوز 10

در این مطلب قصد داریم تا تاریخچه آپدیت های ویندوز 10 را بررسی کنیم. ویندوز 10 به طور مرتب و به صورت خودکار در پس زمینه آپدیت می شود. شما ممکن است در زمان انجام کاری باشید و سیستم به خاطر آپدیت خودکار شروع به ری استارت شدن کند. ممکن است این موضوع کمی آزار دهنده باشد. اما همه آپدیت ها به ری استارت کردن سیستم نیاز ندارند و شما ممکن است ندانید چطور این اتفاق می افتد. در این مطلب بررسی می کنیم چطور شما می توانید تاریخچه آپدیت های ویندوز 10 خود را بدانید.

مراحل مشاهده History آپدیت ویندوز 10

ویندوز 10 سیستم عاملی پیچیده ای برای کاربران نیست و به همین دلیل روز به روز به تعداد طرفداران آن نیز اضافه می شود. در اکثر مواقع می توانید با انجام یک سری مراحل ساده تنظیمات را در این سیستم عامل مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

مرحله اول: به منوی Start ویندوز 10 بروید

برای شروع بر روی دکمه Start بزنید و بر روی گزینه Setting کلیک کنید. شما همچنین می توانید با استفاه از کلید میانبر Windows + l به طور مستقیم به Setting بروید.

به منوی Start ویندوز 10 بروید

به منوی Start ویندوز 10 بروید

مرحله دوم: قسمت Update & Security را باز کنید

بعد از باز کردن منوی تنظیمات، قسمت Update & Security را در منو انتخاب و بر روی آن کلیک کنید.

قسمت Update & Security را باز کنید

قسمت Update & Security را باز کنید

مرحله سوم: مشاهده صفحه Update History

در این قسمت می توانید در صفحه View Update history موارد متعددی را مشاهده کنید. این موارد شامل لیست متنوعی از آپدیت ها هستند که در زیر مشاهده می کنید:

  • گزینه Feature Updates: این قسمت مربوط به آپدیت اصلی ویندوز است که به طور کلی دو بار در سال اتفاق می افتد. برای مثال در زمان انتشار این مقاله آخرین آپدیت و تاریخی که در این قسمت می توانید ببینید مربوط به Version 20H2 که در تاریخ اکتبر 2020 منتشر شده است.
  • گزینه Quality Updates: این موارد به طور منظم موارد متعددی را در سیستم عامل به روزرسانی می کنند. اکثر موارد در این به روز رسانی ها به موارد زیرساختار سیستم عامل مربوط می شود و باعث بهبود کیفیت و رفع اشکالات در قسمت های مختلف در آن می شود. این موارد معمولا به صورت تجمعی آپدیت می شوند اما باز هم می توانند در هر زمانی صورت بگیرند. به خصوص در مواردی که خطری سیستم عامل را تهدید کند.
  • گزینه Driver Updates: این به روزرسانی ها در این قسمت باعث می شود که سخت افزار در سیستم شما بهتر کار کند. برای مثال به روز رسانی که مربوط به کارت گرافیک سیستم می شود، یا مواردی که مربوط به کارت صدا یا بلوتوث است.
  • گزینه Definition Updates: به روزرسانی ها  در این قسمت به طور مرتب در پس زمینه ویندوز اتفاق می افتد و در واقع مربوط می شود به محافظت از سیستم عامل در برابر حمله ویروس یا بدافزارها.
  • گزینه Other Updates: این موارد گزینه هایی از به روزرسانی را شامل می شود که در هیچ کدام از گروه بندی های قبلی قرار نمی گیرند.
مشاهده صفحه Update History

مشاهده صفحه Update History

مرحله چهارم: بررسی گزینه Feature Updates

برای بررسی هر قسمت کافیست بر روی آن کلیک کنید تا ببنید چه مواردی را شامل می شوند. به عنوان مثال در این قسمت به بررسی Feature Updates می پردازیم. با کلیک بر روی آن دو آپدیت اخیر را می توان مشاهده کرد که به تازگی نصب شده اند. حتی می توانید تاریخ دقیق به روزرسانی را هم مشاهده کنید. به عنوان مثال و در شکل زیر می توانید ببینید که نسخه 2004 در تاریخ May 2020 و نسخه 20H2 در تاریخ October 2020 آپدیت شده اند. برای مشاهده جزئیات بیشتر می توانید بر روی لینک See what’s new in this update کلیک کنید تا موارد بیشتر را ببینید.

بررسی گزینه Feature Updates

بررسی گزینه Feature Updates

مرحله پنجم: بررسی گزینه Quality Updates

در اینجا به طور مثال به بررسی گزینه Quality Updates می پردازیم تا تاریخچه به روزرسانی های آن را ببینیم. این در واقع جایی هست که شما برای uninstall کردن و یا توقف آپدیت تجمیعی برنامه ها در زمانی که سیستم شما با مشکل روبرو می شود، به آن مراجعه می کنید. شما همچنین می توانید اسکرول کنید تا به روزرسانی ها و تاریخ آخرین ورژن به روز رسانی شده را هم مشاهده کنید. با کلیک بر روی لینکی که در زیر آپدیت قرار دارد می توانید اطلاعات بیشتری را از آن کسب نمایید. با کلیک کردن بر روی لینک شما در واقع به صفحه وبی متصل می شوید که قسمت پشتیانی وب سایت مایکروسافت را برای شما باز خواهد کرد.

بررسی گزینه Quality Updates

بررسی گزینه Quality Updates

در انتها شما با بستن پنجره Setting از کل این تنظمات خارج می شوید. می توانید از همین منوی تنظیمات با متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10 از آپدیت شدن خودکار برنامه های غیر ضروری هم جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *