ترفند ویندوز

آموزش مخفی کردن Taskbar در ویندوز 11

آموزش مخفی کردن Taskbar در ویندوز 11

آموزش مخفی کردن Taskbar در ویندوز 11 بسیار ساده است و خوشبختانه با طی چند مرحله ساده به راحتی می توان آن را مخفی و دوباره بازیابی کرد. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه پنهان کردن Taskbar در ویندوز 11 را به شما آموزش دهیم.

1- تنظیمات تسک بار ویندوز 11 را باز کنید.

ابتدا باید تنظیمات نوار وظیفه ویندوز 11 را باز کنید. برای انجام سریع این کار، روی نوار وظیفه راست کلیک کرده و در منوی کوچکی که ظاهر می شود، «تنظیمات نوار وظیفه» (Taskbar Settings) را انتخاب کنید.

(به روش دیگری نیز می توانید تنظیمات ویندوز را باز کنید. براحتی به مسیر Personalization> Taskbar بروید تا به تنظیمات تسکبار برسید)

آموزش مخفی کردن Taskbar در ویندوز 11

تنظیمات تسک بار ویندوز 11 را باز کنید

2- روی گزینه Taskbar Behaviors کلیک کنید.

در پنجره تنظیمات نوار وظیفه، روی “رفتارهای نوار وظیفه” یا (Taskbar Behaviors) کلیک کنید.

روی گزینه Taskbar Behaviors کلیک کنید

روی گزینه Taskbar Behaviors کلیک کنید

3- تیک در کنار گزینه “Automatically Hide the Taskbar.” را علامت بزنید.

پس از کلیک بر روی گزینه Taskbar Behaviors پنجره مربوط به تنظیمات تسک بار گسترده می شود، اکنون در این صفحه در قسمت وسط دو گزینه مشاهده خواهید کرد که در کنار آنها کادر خالی قرار دارد. اولین گزینه مربوط به «مخفی کردن خودکار نوار وظیفه» می باشد. چک کنید ببینید که آیا این کادر، علامت خورده است یا خیر.

تیک در کنار گزینه “Automatically Hide the Taskbar.” را علامت بزنید

تیک در کنار گزینه “Automatically Hide the Taskbar.” را علامت بزنید

4- برای ظاهر شدن تسک بار نشانگر را روی خط سفید ببرید.

به محض علامت زدن کادر، نوار وظیفه ناپدید می شود. اما اگر دقیق نگاه کنید، همچنان یک خط کوچک در پایین صفحه مشاهده می کنید که به شما اطلاع می دهد که نوار وظیفه در هر لحظه ای که شما بخواهید با بردن نشانگر ماوس روی آن، آماده نمایش است.

برای ظاهر شدن تسک بار نشانگر را روی خط سفید ببرید

برای ظاهر شدن تسک بار نشانگر را روی خط سفید ببرید

5- پنجره تنظیمات را ببندید.

پنجره Settings را ببندید. برای ظاهر شدن موقت نوار وظیفه ، کافی است که سر یا مکان نما ماوس خود را به لبه پایینی صفحه منتقل کنید. به محض لمس لبه پایین، نوار وظیفه ظاهر می شود تا بتوانید از آن استفاده کنید.

پنجره تنظیمات را ببندید

پنجره تنظیمات را ببندید

هنگامی که ماوس خود را از نوار وظیفه دور می کنید ، نوار وظیفه دوباره خود به خود پنهان می شود.

اگر می خواهید نوار وظیفه همیشه دوباره نشان داده شود، تنظیمات را باز کنید (Windows+i روی صفحه کلید را فشار دهید تا تنظیمات تسک بار به سرعت باز شود)، به مسیر Personalization > Taskbar > Taskbar Behaviors (شخصی سازی> نوار وظیفه> رفتارهای نوار وظیفه) بروید و تیک «مخفی کردن خودکار نوار وظیفه» را بردارید.

امیدوارم که این مطلب آموزشی ساده و راحت به شما در اعمال تنظیمات هر چه بهتر و زیباتر ویندوز 11 کمک کرده باشد. از اینکه حوصله کردید و تا انتها با ما بودید سپاسگزاریم. لطفاً کامنت ها، نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و ما را در هر چه بهتر شدن مطالب و نوشتن پست های آموزنده یاری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *