ترفند ویندوز

نحوه نصب و حذف فایل های فونت در ویندوز 10

نحوه نصب فایل های فونت در ویندوز 10

در این مقاله نحوه نصب و غیر فعال کردن فونت ها در ویندوز 10 را بررسی خواهیم کرد. ویندوز 10 به صورت خودکار یک سری فونت نصب شده بر روی خود دارد. اما اگر برای طراحی گرافیک یا به خاطر علاقه خودتان تمایل دارید که فونت های بیشتری بر روی ویندوز نصب نمایید می توانید مراحل زیر را پیگیری کنید. همچنین اگر با فونت های نصب شده مشکلی دارید و قصد دارید که آنها را غیر فعال یا Uninstall کنید مطالعه مطلب زیر برای شما مفید خواهد بود. شما می توانید فونت ها را در ویندوز 10 از طریق File Explorer نصب یا غیر فعال نمایید.

نصب فونت ها در ویندوز 10 با استفاده از File Explorer

در ویندوز 10 شما می توانید فونت ها را در فرمت های مختلفی نصب نمایید. فرمت های قابل نصب برای فونت در ویندوز 10 شامل: True Type (.ttf)،  OpenType (.otf)، TrueType Collection (.ttc) و PostScript Type 1 (.pfb + .pfm) می باشند.

مرحله اول: بر روی font File کلیک راست کنید

برای نصب فایل فونت بر روی  font File در File Explorer کلیک کنید و سپس گزینه install  (یا uninstall در صورت حذف) کلیک کنید. شما می توانید فونت ها را برای یک کاربر بر روی ویندوز غیر فعال کنید یا برای همه حساب های کاربری آنها را غیر فعال نمایید. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است ک اگر فونت ها را دانلود کرده بودید ولی فایل آنها را پیدا نمی کنید ممکن است به صورت آرشیو ذخیره شده باشند مثل یک فایل زیپ شده. پس ابتدا لازم است فایل فونت ها را Extract نمایید.

بر روی font File کلیک راست کنید

بر روی font File کلیک راست کنید

مرحله دوم: مشاهده پروسه نصب فونت

بعد از اینکه بر روی گزینه install کلیک کردید یک پنجره روی صفحه برای شما نمایش داده می شود که پروسه نصب فونت ها را نشان می دهد. به طور پیش فرض اگر شما فونتی را برای تمام کاربران سیستم یا All Users نصب کنید ویندوز فایلی را که شما انتخاب کرده بودید را در آدرس C:\Windows\Fonts که فولدر نگهداری فونت ها در سیستم است، کپی می کند.

مشاهده پروسه نصب فونت

مشاهده پروسه نصب فونت

بعد از این مراحل فونت ها برای استفاده آماده هستند و می توانید از آنها کمک بگیرید که نوشته های متنوع تری را ایجاد نمایید. همچنین برای نصب یک آیتم برای استفاده در کل سیستم کامپیوتر می توانید فولدر C:\Windows\Fonts را باز کنید و فایل فونت ها را از جای اصلی آن Drag کنید تا در فولدر فونت ها قرا بگیرد. به این صورت فونت ها بر روی سیستم نصب می شوند.

غیرفعال کردن یا Remove فونت ها با File Explorer

ممکن است فونت هایی وجود داشته باشند که استفاده از آنها برای شما مفید نباشد یا به هر دلیلی قصد حذف آنها را داشته باشید. برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید. توجه کنید که بعد از حذف یک فونت، به صورت کامل از سیستم شما پاک خواهد شد و نمی توانید آن را باز گردانید مگر اینکه مجددا آن را دانلود کنید.

مرحله اول: فولدر را انتخاب و بر روی گزینه Delete کلیک کنید

اگر بخواهید فونت هایی را از روی سیستم ویندوز 10 حذف یا غیرفعال کنید هم روشی برای این کار وجود دارد. ابتدا به فولدر فونت ها در ویندوز بروید. برای دسترسی سریع تر همچنین می توانید آدرس C:\Windows\Fonts را در آدرس بار بالای فولدر تایپ یا کپی کنید و کلید Enter را بزنید. وقتی وارد این قسمت شدید فونتی را که می خواهید حذف یا غیرفعال نمایید را انتخاب کنید. با راست کلیک کردن بر روی فایل فونت گزینه Delete در منو برای شما نمایش داده می شود.

فولدر را انتخاب و بر روی گزینه Delete کلیک کنید

فولدر را انتخاب و بر روی گزینه Delete کلیک کنید

هشدار: قبل از حذف یا ریموو یک فایل فونت از غیرفعال کردن آن اطمینان داشته باشید چرا که با حذف آن به طور کامل از بین می رود و شما نمی توانید آن را بازگردانید. چرا که این فایل به Recycle Bin هم منتقل نمی شود و مستقیما و برای همیشه از بین می رود.

مرحله دوم: روی پیام ظاهر شده بر روی گزینه  Yes کلیک کنید

در این مرحله یک پنجره برای شما باز می شود که در آن از شما پرسیده می شود که آیا از حذف این مورد اطمینان دارد یا خیر. باید بر روی گزینه  Yes کلیک کنید.

روی پیام ظاهر شده بر روی گزینه  Yes کلیک کنید

روی پیام ظاهر شده بر روی گزینه  Yes کلیک کنید

بعد از طی این مراحل فواد فونت برای شما Delete می شود. برای هر کدام از فونت هایی که قصد داشتید حذف کنید این مراحل را تکرار نمایید. توجه داشته باشید که مورد مهمی را دیلیت نکنید. برای حذف فونت ها روش دیگر در ویندوز وجود دارد که اگر تمایل نداشتید از File Explorer استفاده کنید می توانید از این منو این کارها را انجام دهید. کافی است وارد قسمت Setting بشوید و از طریق منوی Personalization>Fonts به این قسمت وارد شوید. می توانید در این قسمت فونت ها را ببینید، مدیریت کنید، نصب نمایید و یا آنها را حذف کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کارکردن با سیستم عامل ویندوز 10 می توانید نحوه ریمپ کردن کلید های ویندوز 10 و یا نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10 را در سایت کوک موبایل دنبال نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *