ترفند ویندوز

نحوه استفاده از Teams Chat در ویندوز 11

نحوه استفاده از Teams Chat در ویندوز 11

به لطف Microsoft Teams Chat که در ویندوز 11 نصب شده و از طریق آیکن “چت” در نوار وظیفه شما قابل دسترسی است، ارتباط سریع با دوستان، خانواده یا همکاران بسیار آسان تر از همیشه است. پیش تر در مورد نحوه نصب مایکروسافت تیمز مطالبی را ارائه کرده بودیم. در پست قصد داریم نحوه تنظیم و شروع یک چت گروهی را در نرم افزار تیمز به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

1- روی گزینه Chat icon کلیک کنید.

برای شروع چت گروهی (Teams Chat)، در نوار وظیفه ویندوز 11 خود از روی گزینه Chat icon کلیک کنید (این آیکن به شکل یک حباب گفتگو است که در آن نماد دوربین قرار داده شده است). اگر این آیکن را در تسک بار ویندوز خود پیدا نمی کنید، به مسیر تنظیمات> شخصی سازی> نوار وظیفه> گزینه های نوار وظیفه (Settings > Personalization > Taskbar > Taskbar Items) بروید و دکمه کشویی کنار “Chat” را روی “روشن” کنید.

توجه: از اوایل آگوست 2021 ، مایکروسافت در حال آزمایش تیم چت های خود فقط با گروه خاصی از Windows Insiders است. تا زمانی که به نصب و استفاده نسخه گسترده ای از این ویندوز نرسیده باشیم، ممکن است آن را در نصب ویندوز 11 خود مشاهده نکنید.

روی گزینه Chat icon کلیک کنید

روی گزینه Chat icon کلیک کنید

2- روی گزینه «Get started» کلیک کنید.

پس از کلیک روی آیکن چت، یک پنجره کوچک ظاهر می شود. برای استفاده از Teams Chat در ویندوز 11، شما و همه افرادی که می خواهید با آنها صحبت کنید باید یک حساب Microsoft داشته باشید. اگر قبلاً به تیم ها وارد نشده اید، در پنجره کوچکی که روی صفحه شما باز شده است گزینه «Get started» را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.

پس از کلیک روی گزینه ” Get started”، اپ یا برنامه Microsoft Teams باز می شود. اگر از قبل حساب مایکروسافت داشته باشید، اکنون شما به اتصال به حساب مایکروسافت خود به Teams و یا در صورت نداشتن حساب، ایجاد حساب هدایت می شوید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه از طریق تلفن همراه باید دستگاه خود را به حساب Teams خود وصل کنید. برای این کار باید از شماره تلفن همراه شخصی خود استفاده کنید، اگر دلتان نمی خواهد با شماره تلفن شخصی خود وارد شوید، می توانید یک شماره پیامک رایگان از Google Voice دریافت کنید. امیدوارم مایکروسافت در آینده این نیاز را تغییر دهد.

روی گزینه «Get started» کلیک کنید

روی گزینه «Get started» کلیک کنید

3- روی گزینه Let’s Go کلیک کنید.

پس از نصب و راه اندازی و پیوستن به حساب خود، پنجره ای باز می شود که در آن می توانید نام دلخواه خود را که می خواهید از آن در Teams Chat استفاده کنید وارد کنید. اکنون که همه چیز آماده است، روی گزینه«Let’s Go» کلیک کنید.

پس از آن، می توانید پنجره اصلی Teams را ببندید و در صورت تمایل از طریق دکمه Chat در نوار وظیفه خود به Teams Chat دسترسی پیدا کنید.

روی گزینه Let’s Go کلیک کنید

روی گزینه Let’s Go کلیک کنید

4- روی گزینه «Chat» کلیک کنید.

برای شروع چت و گفتگو با مخاطب خود، پنجره Teams Chat را باز کنید (براحتی روی آیکن چت در نوار وظیفه کلیک کنید) و روی گزینه “گپ” (Caht) کلیک کنید تا یک مکالمه جدید آغاز شود.

روی گزینه «Chat» کلیک کنید

روی گزینه «Chat» کلیک کنید

5- روی کادر «To» کلیک کنید.

در پنجره “چت جدید” که باز می شود، روی قسمت «To:» در بالای صفحه کلیک کنید و نام ، ایمیل یا شماره فردی را که می خواهید با او چت کنید وارد کنید. برنامه Teams فرد مورد نظر را جستجو می کنند، برای ظاهر شدن نام آنها، باید یک حساب مایکروسافت داشته باشند که به Teams متصل باشد.

روی کادر «To» کلیک کنید

روی کادر «To» کلیک کنید

اگر Teams Chat مخاطب مورد نظر شما را پیدا کرد، روی نام شخص کلیک کنید. اگر می خواهید افراد بیشتری را به گپ اضافه کنید ، نام آنها را یک به یک در کادر “To:” وارد کنید.

6- پیام خود را وارد کنید.

در پنجره Teams Chat ، روی «گپ» کلیک کنید تا مکالمه جدیدی آغاز شود. برای شروع چت، روی کادر Type a new message کلیک کنید و آنچه را می خواهید با استفاده از صفحه کلید خود تایپ کنید. وقتی آماده ارسال پیام هستید، دکمه Enter را فشار دهید یا روی آیکن موشک کاغذی ارسال کلیک کنید.

پیام خود را وارد کنید

پیام خود را وارد کنید

پس از ارسال اولین پیام، آن را در سمت راست پنجره چت مشاهده خواهید کرد. پیامهای سایر شرکت کنندگان در چت در کادرهایی در سمت چپ پنجره ظاهر می شود.

7- از نوار ابزار کوچک در گوشه سمت چپ پنجره استفاده کنید.

هنگام چت ، می توانید از نوار ابزار کوچک در گوشه سمت چپ پایین پنجره برای انجام کارهای خاص استفاده کنید. گزینه ها به شرح زیر هستند:

  • Format (به شکل مداد با آیکن A): این گزینه به شما امکان می دهد رنگ، اندازه یا سبک متنی را که در پیام های خود ارسال می کنید تغییر دهید.
  • Attach Files (به شکل گیره کاغذ): این به شما امکان می دهد فایلهایی را که برای سایر شرکت کنندگان در گپ ارسال می شود پیوست کنید.
  • Emoji (به شکل صورتک لبخند): این یک جعبه انتخاب شکلک برای ارسال ایموجی به افراد در چت را نشان می دهد.
  • Giphy (به شکل GIF): با کلیک روی این پنجره مجموعه گیف های انیمه شده که توسط سرویس Giphy پشتیبانی می شوند، باز می شود.
از نوار ابزار کوچک در گوشه سمت چپ پنجره استفاده کنید

از نوار ابزار کوچک در گوشه سمت چپ پنجره استفاده کنید

پس از اتمام چت، فقط پنجره چت را ببندید و مکالمه ذخیره می شود تا بعداً ادامه دهید. هرچقدر که می خواهید می توانید چت همزمان داشته باشید و هر کدام که را خواستید می توانید انتخاب و با او پیام رد و بدل کنید.

از اینکه تا انتهای این ترفند با ما بودید سپاسگزاری می کنیم. امیدوارم این مطلب آموزنده بوده باشد و با یادگیری آن از چت گروهی در ویندوز 11 خود لذت ببرید. لطفا نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.

مطالب مرتبط

4 thoughts on “نحوه استفاده از Teams Chat در ویندوز 11

  1. blank نسرین گفت:

    سلام میخوام مخاطبان حذف کنم چطوری حذفش کنم ؟

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. روی گزینه Chats کلیک کنید. به زبانه مخاطبان یا همان Contacts بروید. روی گزینه سه نقطه در سمت راست، راست کلیک کنید و remove را انتخاب کنید تا مخاطب مورد نظر شما حذف شود.

  2. blank arshia گفت:

    سلام من مال دوستم میاد ولی مال خودم فقط صفحه سفیده و هیچی نمیاد باید چیکار کنم؟

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. ممکن است که گوشی دوست شما قابلیت ها و الزامات قبل از نصب این برنامه را نداشته باشد. لطفا این مورد را چک کنید و اگر همه چیز تحت کنترل بود. گوشی را ریست کرده و دوباره امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *