ترفند ویندوز

نحوه بررسی سازگاری کامپیوتر با ویندوز 11

نحوه بررسی سازگاری کامپیوتر با ویندوز 11

نحوه سازگاری کامپیوتر با ویندوز 11 بسیار ساده تنها با چند کلیک انجام میشود ،در ادامه با ما همراه باشید.

ویندوز 11 به طور رسمی به عنوان آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت در 24 ژوئن 2021 اعلام شد. طبیعتاً، به احتمال زیاد می خواهید بدانید که آیا کامپیوتر ویندوز 10 شما قادر به اجرای این به روزرسانی جدید و دستیابی به ویژگی های جدید است. با کوک موبایل همراه باشید تا بررسی کنیم که آیا کامپیوتر ویندوز 10 شما می تواند ویندوز 11 را اجرا کند یا خیر.

برای بررسی این موضوع که آیا قادر به ارتقاء ویندوز کامپیوتر خود از ویندوز 10 به 11 می باشید، مایکروسافت ابزاری مفید معرفی می کند.

مایکروسافت برنامه “PC Health Check” را منتشر کرد که در کنار سایر موارد، می تواند به شما بگوید که آیا کامپیوتر شما نیازهای اولیه یک سیستم برای اجرای ویندوز 11 را برآورده می کند. قطعاً یکی از این الزامات داشتن حافظه اس اس دی بالای 64 گیگابایت، رم 4 گیگابایت و پردازشگر چند هسته ای است.

در صورت علاقمندی به دانستن نیازهای اصلی یک سیستم می توانید به وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

1- برنامه «PC Health Check» را دانلود کنید.

برای بررسی اینکه نحوه سازگاری کامپیوتر با ویندوز 11 امکان پذیر است، برنامه “PC Health Check” را دانلود کنید. برای بارگیری این برنامه وارد وب سایت https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp شوید، فایل مربوطه به شما داده می شود و روی گزینه Save file کلیک کنید.

برنامه «PC Health Check» را دانلود کنید

برنامه «PC Health Check» را دانلود کنید

2- برنامه «PC Health Check» را نصب کنید.

فایل دانلود شده را باز کرده، بر روی گزینه شرایط نصب را بپذیرید کلیک و سپس گزینه Install را انتخاب کنید و فایل را نصب کنید.

برنامه «PC Health Check» را نصب کنید

برنامه «PC Health Check» را نصب کنید

3- برنامه «PC Health Check» را باز کنید.

سپس کادر در کنار “Open Windows PC Health Check” را علامت بزنید و گزینه “Finish” را انتخاب کنید.

کادر در کنار "Open Windows Health Health Check" را علامت بزنید

کادر در کنار “Open Windows Health Health Check” را علامت بزنید

4- گزینه «Check now» را انتخاب کنید.

در قسمت بالای برنامه، بخش Windows 11 را مشاهده خواهید کرد. گزینه آبی رنگ «Check Now» را به معنی «اکنون بررسی کنید» را انتخاب کنید.

گزینه «Check now» را انتخاب کنید

گزینه «Check now» را انتخاب کنید

5- روی گزینه Learn more ضربه بزنید.

چند لحظه بعد پنجره ای باز می شود که به شما دو عبارت «This PC Can Windows Windows 11» یا «This PC Can Run Windows 11» به معنای این کامپیوتر می تواند ویندوز 11 را اجرا کند و یا این کامپیوتر قادر به اجرای ویندوز 11 نمی باشد به شما نشان داده می شود.

با کلیک روی گزینه «learn more» به معنای «بیشتر بیاموزید»، یک صفحه وب با اطلاعات بیشتر درباره نیازهای سیستم باز می شود. متن ان را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید!

نحوه سازگاری کامپیوتر با ویندوز 11

روی گزینه Learn more ضربه بزنید

اگر پیامی دریافت می کنید که می گوید کامپیوتر شخصی شما نمی تواند ویندوز 11 را اجرا کند، احتمالاً این امر به Secure Boot یا Trusted Platform Module (TPM) مربوط می شود. این ویژگی های امنیتی است که ممکن است باعث شود برنامه Health Check، کامپیوتر شما را ناامن ببیند و بنابراین با ویندوز 11 سازگار نیست.

اما نگران نباشید و برای خرید کامپیوتر جدید عجله کنید. مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی خود از ویندوز 10 را تا 14 اکتبر 2025 ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *