ترفند سامسونگ

نحوه جایگزین کردن رمز عبور با Samsung Pass

نحوه جایگزین کردن رمز عبور با Samsung Pass

رمز عبورم چی بود؟ آیا بازهم کلمه عبور خود برای ورود به ایمیل و یا اپلیکشن های نصب شده روی سیستم گوشی و یا کامپیوتر خود را فراموش کرده اید؟ با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه جایگزین کردن رمز عبور با استفاده از قابلیت Samsung Pass را به شما آموزش دهیم.

به خاطر سپردن اطلاعات ورود به سیستم و گذرواژه ها به سرعت به یکی از بزرگترین معضلات در زندگی روزمره و کسب و کارها تبدیل شده است، به خصوص که تعداد حساب های کاربری و سرویس هایی که به آنها دسترسی داریم همچنان در حال تکثیر هستند. اگر مدام و مکرر در حال بازنشانی رمز ورود به حساب های خود هستید، وقت آن است که کار با مدیر رمز عبور رایگان Samsung Pass و نحوه کار کردن با آن آشنا شوید.

Samsung Pass چیست؟

Samsung Pass یک سرویس مدیریت رمز عبور رایگان است که در جدیدترین تلفن های هوشمند و تبلت های گلکسی سامسونگ تعبیه شده است. این قابلیت به شما امکان می دهد اطلاعات ورود به سیستم و گذرواژه های برنامه ها و وب سایت های خود را در یک مکان امن بر روی دستگاه خود ذخیره کنید و هر بار که خواستید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید، دیگر لازم نیست رمز عبور را وارد کنید در عوض از سیستم بیومتریک مورد نظر خود استفاده کنید.

ویژگی Samsung Pass چگونه کار می کند؟

با Samsung Pass ، هر زمان که بخواهید صفحه ورود به سیستم را در یک برنامه یا وب سایت باز کنید، می توانید از روند معمول که در آن بایستی کلمه و رمز عبور خود را وارد کنید، صرف نظر خواهید کرد و فقط با استفاده از اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم یا چهره خود به سرعت به حساب خود دسترسی پیدا می کنید. همچنین می توانید مقاله راه های قفل گشایی رمز عبور گوشی اندروید را مطالعه کنید.

قابلیت Samsung Pass که در گوشی های گلکسی سامسونگ جدید و با اندورید بالا وجود دارد را می توان در چند مرحله سریع تنظیم کرد که در زیر مراحل آن شرح داده شده است:

1- آیکن «تنظیمات» را انتخاب کنید.

برای استفاده از قابلیت Samsung Pass باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید. روی آیکن تنظیمات که به شکل چرخ دنده است ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

آیکن «تنظیمات» را انتخاب کنید.

آیکن «تنظیمات» را انتخاب کنید

2- گزینه «قفل صفحه و امنیت» را انتخاب کنید.

از منو تنظیمات پایین بروید و گزینه Biometric and security را انتخاب کنید.

گزینه «قفل صفحه و امنیت» را انتخاب کنید

گزینه «قفل صفحه و امنیت» را انتخاب کنید

3- گزینه Samsung Pass را انتخاب کنید.

در این منو روی گزینه Samsung Pass ضربه بزنید. با ضربه روی این گزینه از شما خواسته می شود که وارد حساب کاربری ساسمونگ خود شوید.

گزینه Samsung Pass را انتخاب کنید

گزینه Samsung Pass را انتخاب کنید

4- حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید.

کلمه عبور و گذرواژه حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید و وارد صفحه مربوطه شوید.

حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید

حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید

5- حداقل یک بیومتریک ثبت کنید.

پس از ورود به حساب کاربری سامسونگ خود، از شما خواسته می شود حداقل یک بیومتریک – اثر انگشت، اسکن چهره یا عنبیه چشم (در دستگاه های سازگار) ثبت کنید. در این مقاله ما گزینه اثر انگشت را انتخاب کردیم.

حداقل یک بیومتریک ثبت کنید

حداقل یک بیومتریک ثبت کنید

6- Samsung Pass را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید.

به قسمت Advanced رفته و در آن گزینه ای به نام Add to Home Screen را انتخاب کنید. سپس از پنجره ای که باز می شود روی گزینه Allow ضربه بزنید تا این قابلیت به صفحه اصلی گوشی شما اضافه شود. از این پس این امکان به شما داده می شود که Samsung Pass را در صفحه اصلی داشته باشید و هر وقت که بخواهید به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید.

Samsung Pass را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید

Samsung Pass را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید

تا اینجا نحوه ساخت میانبر Samsung Pass توضیح داده شد. در ادامه به نحوه کار کردن با این قابلیت را با هم مرور می کنیم.

نحوه کار با قابلیت Samsung Pass

استفاده از Samsung Pass ساده است. در ادامه با نحوه کار این آشنا می شویم:

1- از صفحه اصلی گوشی خود مرورگر سامسونگ را باز کنید.

از صفحه اصلی گوشی سامسونگ خود روی مرورگر اینترنت سامسونگ ضربه بزنید و با ضربه روی log-in و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود طبق معمول وارد صفحه شوید.

از صفحه اصلی گوشی خود مرورگر سامسونگ را باز کنید

از صفحه اصلی گوشی خود مرورگر سامسونگ را باز کنید

2- روی گزینه Agree و سپس Remember ضربه بزنید.

پس از ورود به سیستم، Samsung Pass از شما سوال می کند که آیا می خواهید اطلاعات ورود به سیستم خود را ذخیره کنید. روی گزینه Agree و سپس Remember ضربه بزنید.

روی گزینه Agree و سپس Remember ضربه بزنید

روی گزینه Agree و سپس Remember ضربه بزنید

3- برای ورود به صفحه مروگر خود انگشت خود را روی قسمت اثرانگشت قرار دهید.

از این پس برای ورود وب سایت و یا برنامه هایی که باید برای آن کلمه و رمز عبور وارد کنید، به سادگی از شما خواسته می شود از اثر انگشت یا می توانید به دلخواه خود موارد دیگر همچون، تشخیص چهره یا عنبیه چشم استفاده کنید. مراحل بالا تنها برای برنامه های سازگار با Samsung Pass اعمال می شوند.

برای ورود به صفحه مروگر خود انگشت خود را روی قسمت اثرانگشت قرار دهید

برای ورود به صفحه مروگر خود انگشت خود را روی قسمت اثرانگشت قرار دهید

تکمیل خودکار فرم ها و جزئیات پرداخت با Samsung Pass

علاوه بر مدیریت رمز عبور، از Samsung Pass می توان برای پر کردن خودکار فرم ها با آدرس، اطلاعات تماس و جزئیات پرداخت استفاده کرد. برای انجام این کار به سادگی Samsung Pass را باز کنید (یا از منوی تنظیمات یا از صفحه برنامه های خود)ف به برگه «فرمهای تکمیل خودکار» بروید. روی «افزودن آدرس» Add address ضربه بزنید، جزئیات را کامل کنید و «Save» را بزنید. در صورت نیاز می توانید چندین آدرس اضافه کنید – به عنوان مثال ، یکی برای محل کار و دیگری برای خانه. برای ثبت جزئیات کارت اعتباری و دبیت کارت ها، گزینه «افزودن کارت» Add card را انتخاب کنید.

تکمیل خودکار فرم ها و جزئیات پرداخت با Samsung Pass

تکمیل خودکار فرم ها و جزئیات پرداخت با Samsung Pass

اکنون ، دقیقاً مانند روند ورود با استفاده از قابلیت بیومتریک، هنگام مواجهه با فرم هایی که باید در مرورگر اینترنت سامسونگ خود تکمیل کنید، می توانید به این روش فرم ها را با جزئیات کامل به روش تکمیل خودکار پر کنید.

با Samsung Pass امنیت خود را ارتقا دهید

از حفظ چندین رمز عبور و تایپ مکرر آنها خسته شده اید؟ با دسترسی بیومتریک از طریق Samsung Pass ، امنیت شما، آنلاین سریع و ساده می گردد.

به یاد داشته باشید که صرف استفاده از Samsung Pass به تنهایی امنیت دیجیتال شما را بهبود نمی بخشد. هکرها از طریق نام کاربری و گذرواژه های اساسی هنوز هم می توانند به حساب های شما دسترسی داشته باشند، حتی اگر از بیومتریک برای ورود خود استفاده می کنید.

برای بهبود امنیت آنلاین و محافظت از حریم خصوصی خود ، باید بهترین روش های مدیریت رمز عبور را دنبال کنید. این شامل استفاده از رمزهای عبور قوی با ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و حروف خاص (در صورت مجاز بودن) است. همچنین به این معنی است که هرگز از رمزهای عبور تکراری در حساب های مختلف استفاده نکنید. اگر از گذرواژه ها دوباره استفاده کنید و یکی از آنها در معرض دید قرار گیرد ، حساب های دیگر نیز بلافاصله در معرض خطر قرار می گیرند.

مزیت امنیتی Samsung Pass این است که نیازی به یادآوری همه رمزهای پیچیده و منحصر به فرد نخواهید داشت زیرا فقط از بیومتریک استفاده می کنید. تمام گذرواژه های شما در حافظه Samsung Pass ذخیره و ایمن می شوند.

مطالب مرتبط

1 thoughts on “نحوه جایگزین کردن رمز عبور با Samsung Pass

  1. blank عباس گفت:

    سلام.عالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *