ترفند سامسونگ

۶ راهنمایی و ترفند برای به حداکثر رساندن کارایی اندروید ۹ در Galaxy S9 و Galaxy S10

blank

اگر Galaxy S9 تان را به تازگی آپدیت کردید و یا قصد خرید یک Galaxy S10 را دارید پس نیاز دارید که با سیستم One UI سامسونگ آشنایی پیدا کنید. با تعمیر اساسی که سامسونگ درسیستم ۹.۵ خود انجام داده است تقریبا یک نوسازی جدید در عملکرد تلفن های هوشمند مخصوصا در قسمت سرعت و هوش مصنوعی آن ها به وجود آورده است به طوری که فلسفه ی این گوشی ها را دچار تحول کرده است و در این جا ما به شما ۶ راهنمایی و ترفند یاد می دهیم که به کمک آن ها بتوانید بیشترین بهره وری را در گوشی های سامسونگ به دست آورید.

 gesture navigation روشن کنید

مهم ترین تغییر ایجاد شده در gesture navigation ،One UI می باشد. تقریبا می شود گفت سامسونگ با این متد خود، راه خود را از اپل و گوگل جدا کرده است. سامسونگ جهت دهی در فرمان دهی به گوشی های خود را به صورت دکمه ای در آورده است به صورتی که اگر در قسمت gesture navigation به سمت چپ بکشید به برنامه هایی که اخیرا در آن ها بوده اید خواهید رفت و اگر از آنجا به سمت مرکز بکشید به هوم خواهید رفت و اگر به سمت راست بکشید به صفحه ی قبل باز خواهید گشت. ساده است کار با این سیستم اما باید توجه داشته باشید که وقتی آپدیت می کنید به صورت خودکار خاموش خواهد شد و برای روشن کردن این سیستم باید به قسمت Settings > Display بروید و سپس Navigation bar را انتخاب کنید.در داخل این سیستم، شما دو وضعیت برای انتخاب کردن دارید که با توجه به نیاز و راحتی در استفاده از آن ها می توانید یکی را انتخاب و استفاده کنید.

 

 gesture navigation روشن کنید

gesture navigation روشن کنید

 

باز کردن همزمان دو اپلیکیشن در یک صفحه

سامسونگ رفتار و شیوه ی خودش را در UI تغییر داده است و به شما این امکان را داده که همزمان بتوانید دو اَپ را هم زمان باز و استفاده کنید. و دیگر نیاز به این نیست که برای کپی پیست کردن دائما برنامه و صفحه ها را باز و بسته کنید ، تنها کافیست که یک لمس طولانی بر دکمه ی اپلیکیشن ها در گوشی خود انجام دهید و سپس شما یک لیست ۴ تایی از انتخاب ها را مشاهده خواهید کرد. گزینه نمایش مجزای دو اپلیکیشن در یک صفحه را انتخاب کنید و سپس با انتخاب دو اپلیکیشن مورد نظرتان به استفاده از آن ها به صورت هم زمان بپردازید.

حالت شب

یک تغییر اساسی دیگر اضافه شده در این سیستم اضافه کردن یک تم سیاه در برگیرنده ی کل گوشی است که در تمام قسمت های گوشی قابل مشاهده است و کمک می کند در هنگام نور کم در شب به استفاده از گوشی خود بدون اذیت شدن چشمانتان در برابر نور زیاد گوشی بپردازید.

منوی سرچ در اینترنت

منوی جستجو در این سیستم جدید سامسونگ بسیار قابل دسترس تر شده و استفاده از آن راحت تر. به این صورت که یک ترفند جدید اضافه شده و آن این است که اگر شما دکمه هوم تان را به صورت طولانی نگه دارید به صورت مستقیم به قسمت جستجو  می روید و این سیستم این امکان را به شما می دهد که در کمترین زمان و بدون دردسر مطلب مورد نظرتان را در اینترنت جستجو کنید.

امکان چرخاندن صفحه ی نمایشگر به صورت دستی

چرخیدن صفحه می تواند امکان فوق العاده ای باشد اگر شما در حین بازی باشید ولی این امکان می تواند اذیت کننده باشد اگر شما در تخت خود در حال غلتیدن باشید و یا در یک ماشین پر تکان نشسته باشید، در سیستم جدید سامسونگ این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته است که بتوانند صفحه را به صورت دستی بچرخانند. و اشتباه نکنید این امکان با گذشته تفاوت دارد به این صورت که یک آیکون کوچک در پایین سمت راست ظاهر خواهد شد و شما با لمس کردن آن می توانید صفحه را بچرخانید و با دوباره زدن همان آیکون صفحه را به حالت قبل باز گردانید.

سریع تر از قبل صفحه ای نوتیفیکیشن هایتان را پایین بکشید

قبلا شما برای دیدن صفحه ی مرتبط با نوتیفیکیشن هایتان مجبور بودید که دوبار از بالای صفحه به سمت پایین بکشید اما حالا شما این امکان را دارید که بتوانید دکمه سنسور اثر انگشت گوشی خودتان را برای اینکار برنامه ریزی کنید و با یک بار لمس کردن آن‌ به صورت مستقیم تمامی نوتیفیکیشن هایتان را مشاهده کنید. و همچنین ما امیدواریم که این امکان را در بقیه ی گوشی های هوشمند به زودی شاهد باشیم.

مطالب مرتبط