ترفند سامسونگ

نحوه استفاده از برنامه Samsung Kies

برنامه Samsung Kies

آیا تا به حال نام برنامه Samsung Kies یا سامسونگ کیز را شنیده اید، این برنامه ابزاری می باشد که شرکت سامسونگ به صورت رسمی برای دستگاه های هوشمند برند خود ارائه نموده است و به سبب آن کاربر تعامل ساده تری با کامپیوتر و نصب آپدیت های جدید فرمور خواهد داشت. در این مقاله قرار است نحوه ی استفاده از برنامه Samsung Kies برای نصب آپدیت و بکاپ گرفتن از اطلاعات دستگاه آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

این برنامه علاوه بر ایجاد امکان نصب آپدیت ‌ها یا به روز رسانی‌ های فرمور، این امکان را فراهم می کند تا کاربر بتواند از اطلاعات خاص ذخیره شده در دستگاه خود، فایل بکاپ تهیه کرده و در حافظه کامپیوتر ذخیره نماید. برنامه Samsung Kies رابط بسیار ساده‌ ای داشته که تعامل با آن سخت نخواهد بود.

چگونگی نصب آپدیت با استفاده از برنامه Samsung Kies

در ابتدا می خواهیم نحوه نصب آپدیت یا به روز رسانی فرمور از طریق برنامه Samsung Kies را به شما آموزش داده و مراحل آن را شرح دهیم:

اول از همه، آخرین نسخه از برنامه Samsung Kies را دانلود کرده و در کامپیوتر یا لپ ‌تاپ خود نصب کنید. بعد نوبت به اجرای این برنامه می رسد و دستگاه اندرویدی برند سامسونگ خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید. بعد از شناسایی دستگاه توسط سیستم عامل کامپیوتر شما، برنامه Samsung Kies هم دستگاه اندرویدی برند سامسونگ شما را شناسایی خواهد کرد و در لیست سمت چپ برنامه Samsung Kies  کد آن را خواهید دید. بر روی کد دستگاه اندرویدی خود کلیک کرده و یعد گزینه Firmware Upgrades را انتخاب کنید.

گزینه Firmware Upgrades

گزینه Firmware Upgrades را انتخاب کنید.

فقط به این نکته توجه کنید که برای این که برنامه Samsung Kies بتواند نسبت به جستجو و نمایش آخرین به روز رسانی ‌های فرمور گوشی شما اقدام کند، باید کامپیوتر یا لپ ‌تاپ شما به شبکه اینترنت متصل باشد. در صورتی که آپدیتی برای گوشی اندرویدی و برند سامسونگ شما پیدا شد، پیغامی توسط برنامه Samsung Kies  داده خواهد شد. شما باید در این پنجره تیک قبول کردن شرایط شرح داده شده را زده و بر روی گزینه Start Upgrade  کلیک نمایید.

گزینه Start Upgrade

برای دانلود برنامه بر روی گزینه Start Upgrade کلیک کنید

بعد از کلیک بر روی گزینه Start Upgrade در برنامه Samsung Kies پروسه دانلود اطلاعات مورد نیاز و آپدیت مورد نظر شروع خواهد شد. مقدار وقت لازم برای تکمیل پروسه دانلود آپدیت با حجم آن و همچنین سرعت اینترنت شما ارتباط مستقیمی خواهد داشت. پس چند لحظه صبر کنید و اجازه دهید تا فایل ‌های مورد نیاز توسط برنامه Samsung Kies دانلود گردد.

بعد از اینکه پروسه دانلود آپدیت تمام شد، پروسه نصب آن شروع خواهد شد. برنامه Samsung Kies آپدیت دانلود شده را بر روی دستگاه اندرویدی برند سامسونگ نصب خواهد کرد. در این مرحله نباید عملیات اتصال بین کامپیوتر و گوشی قطع شود. بعد از اتمام پروسه نصب آپدیت با استفاده از برنامه Samsung Kies می ‌توانید بر روی گزینه OK کلیک کرده و به سادگی فرمور دستگاه اندرویدی شما آپدیت خواهد شد.

نحوه ی بکاپ گیری با استفاده از برنامه Samsung Kies

در بالاتر گفته شد که برنامه Samsung Kies علاوه بر امکان نصب آپدیت از قابلیت بکاپ گرفتن محتوای دستگاه اندرویدی برند سامسونگ در کامپیوتر هم پشتیبانی خواهد کرد. نحوه انجام این کار ممکن است در نسخه ‌های مختلف برنامه نام برده شده کمی فرق داشته باشد، ولی مسیر کلی آن یکسان و مشابه می باشد. برای بکاپ گرفتن از محتوای دستگاه اندرویدی برند سامسونگ خود با استفاده از برنامه Samsung Kies مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه Samsung Kies را اجرا کرده و با استفاده از کابل USB گوشی برند سامسونگ خود را به کامپیوتر متصل نمایید. در این صورت در منوی سمت چپ برنامه کدی ارائه خواهد شد که به شناسایی دستگاه شما مربوط می شود را انتخاب کنید.

در این بخش باید به تب با عنوان Backup or Restore مراجعه کنید. ممکن است این تب با عنوان Import/Export  هم نام گرفته باشد.

تب Import/Export

به تب Import/Export مراجعه کنید

همانطور که می بینید لیست اطلاعات متفاوتی توسط برنامه Samsung Kies ارائه شده است و قابل بکاپ گرفتن و ریستور می باشند. این اطلاعات در دسته ‌بندی ‌های مختلفی ارائه خواهد شد. برای مثال بخش ‌های Contacts، Schedule، Music، Photos و Videos به ترتیب برای اطلاعات مخاطبین، تقویم، موزیک‌ه ا، عکس ‌ها و ویدیوهای دستگاه می باشند. با زدن بر روی گزینه Export to PC یا Backup on PC موجود در کنار هر یک از این بخش ‌ها می ‌توان از اطلاعات آن بخش در کامپیوتر خود بکاپ گرفت.

برای اینکه کار بکاپ گرفتن از محتوای دستگاه اندرویدی برند سامسونگ خود با استفاده از برنامه Samsung Kies  تمام شود، باید مسیر مورد نظرتان برای ذخیره فایل بکاپ را هم تعیین نمایید. به راحتی می‌ توانید با استفاده از برنامه Samsung Kies از اطلاعات بخش‌ های مختلف دستگاه اندرویدی برند سامسونگ فایل بکاپ گرفت. هر وقت که لازم به ریستور یا بازیابی این فایل‌ ها دارید، کافیست که در مرحله قبل به جای انتخاب گزینه Export to PC یا Backup on PC، گزینه Import from PC یا Restore from PC را انتخاب کرده و فایل بکاپ مرتبط را در حافظه کامپیوتر معین نمایید.

همچنین شما می توانید در صورت تمایل به مقاله “راه ‌های بکاپ ‌گیری رایگان در اندروید” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *