ترفند اندروید

حذف نویز صدا از پس زمینه فیلم در اندروید

حذف نویز صدا از پس زمینه فیلم در اندروید با استفاده از برنامه Noise Reducer روش متداولی است که با نصب آن روی موبایل اندروید خود و طی چند مراحل ساده، انجام می شود. در زیر دو حالت حذف نویز بوسیله برنامه های مختلف شرح داده شده است، حالت اول کاهش و حذف نویز فایل های صوتی است که قبلاً روی گوشی خود داشته اید و حذف نویز صداهایی که خود شما قرار است ضبط کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا شیوه حذف و کاهش نویز صدا و ویدئو در اندروید در دو حالت فوق را به شما آموزش دهیم.

حذف نویز صدا از پس زمینه فیلم در اندروید

حالت اول: حذف نویز صدایی که قبلاً در گوشی اندروید شما وجود داشته است

برای دستگاه های اندروید، برنامه های مختلفی وجود دارند که از طریق آن می توانید نسبت به حذف نویز از ویدئو اقدام نمایید. اگر صدای ویدیویی که می خواهید بهینه سازی کنید و یا نویز پس زمینه آن را حذف کنید از قبل روی گوشی شما ضبط شده است، می توانید از برنامه های زیر استفاده کنید:

1- برنامه Noise Reducer برای حذف نویز فایل های صوتی با فرمت MP3 Mp4، WAV را دانلود و نصب کنید.

برنامه Noise Reducer (نویز ریدیوسر) برای کاهش و حذف نویز از فایل های صوتی با فرمت های MP3 MP4، WAV و غیره طراحی شده است که استفاده از آن راحت و رابط کاربری کاملاً ساده ای دارد. برنامه را از گوگل پلی دانلود، نصب و باز کنید. به محض باز کردن برنامه، یک فایل نمونه بارگیری شده در برنامه به همراه دو گزینه در پایین: پخش بدون نویز و پخش اصلی خواهید دید.

با ضربه زدن روی گزینه Play Noiseless فایل صوتی و یا ویدئویی به صورت بدون نویز و در واقع denoised پخش می شود و با ضربه زدن روی گزینه play original فایل اصلی که ممکن است همراه با نویز باشد پخش می شود. این به شما ایده می دهد که نویزگیری قبل و بعد از ادیت کردن فایل را بهتر قضاوت کنید.

حذف نویز صدا از پس زمینه فیلم در اندروید

رابط کاربری برنامه Noise Reducer اندروید

در پایین برنامه، چهار آیکن: صفحه اصلی (main screen)، ضبط کننده صدا (audio recorder) ، سایر گزینه ها (Other) و مدیر پرونده (File Manager) مشاهده خواهدید کرد که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند.

2- روی گزینه Import File ضربه بزنید و فایل مورد نظر خود را وارد کنید.

برای وارد کردن فایل صوتی و یا تصویری که می خواهید نویزگیری کنید بر روی گزینه «Import File» ضربه بزنید و سپس بسته به نوع فایلی که می خواهید وارد کنید، گزینه صدا (audio) یا تصویر (video) را انتخاب کنید.

روی گزینه Import File ضربه بزنید و فایل مورد نظر خود را وارد کنید

روی گزینه Import File ضربه بزنید و فایل مورد نظر خود را وارد کنید

اکنون می توانید فایل مورد نظر خود را وارد کنید و نویز را از فایل صوتی و یا ویدئویی روی گوشی اندروید خود، حذف و یا کاهش دهید.

3- فایل نویزگیری شده را با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید.

پس از حذف نویز فایل صوتی، می توانید با ضربه روی گزینه «Save As» فایل مورد نظر خود را ذخیره و دانلود کنید. می توانید فایل را در فرمت های مختلف مانند wav، aac و mp3 Audio ذخیره کنید و اگر فایل شما ویدئویی است می توانید آن را به صورت Mp4 ، Mkv و فرمت ویدئویی 3gp ذخیره کنید.

فایل نویزگیری شده را با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید.

فایل نویزگیری شده را با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید.

روی فرمت دلخواه ضربه بزنید تا فایلهای شما در قالب انتخاب شده با صدای بدون نویز ذخیره شود.

در آخر، می توانید صدا یا فیلم را در برنامه های ویرایشگر ویدیوی مختلف مانند kinemaster و غیره، وارد و پخش کنید و صدای بدون نویز را با ویدیو مورد نظر خود هماهنگ نمایید. بعد از انجام همه این کارها، می توانید از صدای ضبط شده به عنوان صدای اصلی برای ویدئو خود استفاده کنید.

نکته: برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را از کار حذف نویز خود بگیرید، از فایل ویدیویی مد نظر خود یک خروجی صوتی بگیرید و سپس نویز صدا آن را حذف کنید. پس از اتمام کار، مجدداً صدا را در برنامه ادیت ویدئو Kinemaster وارد کنید و در نهایت یک صدای بدون نویز را به ویدئو خود اضافه کنید.

حالت دوم: حذف نویز از از ویدئو و صدایی که خود شما قرار است ضبط کنید

اگر در زمینه ویرایش فیلم و صدا تازه وارد هستید این روش می تواند کمی طاقت فرسا باشد، اما توصیه می کنیم خودتان این برنامه را امتحان کنید تا به نتایج جالبی برسید. برای حذف نویز به این روش به دو گوشی هوشمند نیاز داریم. یکی که فیلمبرداری می کند و دیگری که از میکروفون آن استفاده خواهیم کرد. برای انجام این کار می توانید از هر گوشی موبایل اندروید و جدید استفاده کنید.

1- برنامه Dolby On را از گوگل پلی دانلود کنید.

برنامه Dolby On یکی دیگر از برنامه های حذف نویز از فایل های صوتی است که می توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید و میکروفن خود را به آن متصل کنید. همچنین می توانید از میکروفون داخلی گوشی موبایل خود استفاده کنید. برنامه Dolby On دارای یک سیستم لغو کننده کامل نویز است که به شما کمک می کند بدون محدودیت، تمام نویزها را حذف کنید و بالاترین کیفیت صوتی ممکن را داشته باشید.

صفحه برنامه dolby on برای حذف نویز پس زمینه از فیلم در اندروید

صفحه برنامه dolby on برای حذف نویز پس زمینه از فیلم در اندروید

2- با برنامه Dolby On شروع به ضبط کنید.

پس از باز کردن برنامه، شروع به ضبط کنید. برنامه Dolby On به طور خودکار میزان صدا را متوجه می شود و در صورت تشخیص تداخل نویز زیاد به شما هشدار می دهد.

اندازه گیری سکوت در برنامه dolby on

اندازه گیری سکوت در برنامه dolby on

3- به فایل های ضبط شده روی گوشی خود بروید و فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس از ضبط فیلم، عملیات ضبط را متوقف کنید تا ویدئو در گوشی شما ذخیره شود. اکنون بر روی آیکن های پایین سمت چپ ضربه بزنید تا به همه فایل های ضبط شده خود دسترسی پیدا کنید.

لیست آهنگ در dolby on برای حذف نویز پس زمینه از ویدئو در اندروید

لیست آهنگ در dolby on برای حذف نویز پس زمینه از ویدئو در اندروید

4- روی گزینه Sound tools ضربه بزنید.

صدا ضبط شده را انتخاب کرده و روی «Sound tools» ضربه بزنید تا به ابزارهای صوتی پیشرفته دسترسی پیدا کنید.

روی گزینه Sound tools ضربه بزنید

روی گزینه Sound tools ضربه بزنید

5- برای کاهش و حذف نویز روی گزینه «Noise Reduction» ضربه بزنید.

در پایین، روی گزینه دوم به نام «Noise Reduction» ضربه بزنید و دکمه حذف نویز را روشن کنید. با این کار همه نویزهای اصلی یا اختلالات صوتی ضبط شده شما پاک می شود.

کاهش نویز در برنامه dolby on

کاهش نویز در برنامه dolby on

اکنون به سادگی این فایل صوتی را به تلفنی که می خواهید روی آن ویرایش کنید ارسال کرده و با ویدیو هماهنگ و سینک کنید. یا اگر فقط یک کلیپ صوتی است، می توانید همانطور که هست از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از برنامه های حذف و کاهش نویز که صرفا برای فایل های ویدئویی بکار برده می شود برنامه Video Noise Reducer است که در زیر به شرح مختصر این برنامه می پردازیم.

برنامه کاهش و حذف نویز Video Noise Reducer از نظر رابط کاربری بسیار ساده است. با این برنامه فقط می توانید فایل های ویدیویی را دانلود کنید و نویز پس زمینه آنها را کاهش دهید. اگر می خواهید فقط روی فایل صوتی کار کنید، بهتر است از این برنامه صرف نظر کنید.

رابط کاربری برنامه Video Noise Reducer

رابط کاربری برنامه Video Noise Reducer

1- برنامه Video Noise Reducer را از گوگل پلی دانلود کنید.

برنامه Video Noise Reducer دانلود و آن را نصب کنید. پس از نصب، برنامه را باز کرده و شاهد یک رابط کاربری بسیار ساده خواهید بود. روی دکمه open file در سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید و فایل ویدیویی خود را انتخاب کنید.

2-فایل ویدئویی خود را در برنامه ویرایشگر فیلم Kinemaster یا Vita باز کنید.

ابتدا کل فایل ویدئویی مورد نظر خود را در برنامه ویرایشگر فیلم Kinemaster یا Vita و یا هر ویرایشگر دیگری که در تلفن خود استفاده می کنید باز و ویرایش کنید. اکنون از ویدیوی خود خروجی بگیرید و سپس آن را در داخل برنامه Video Noise Reducer باز کنید.

پس از ویرایش و گرفتن خروجی، فایل به طور خودکار در گالری تلفن شما ذخیره می شود.

فایل صوتی در حال پردازش با video noise reducer

فایل صوتی در حال پردازش با video noise reducer

بقیه مراحل مثل قبل بوده و با انجام آنها می توانید نویز را از فایل خود حذف و یا کاهش دهید.

اگر چنانچه احتیاج به مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط برقرار نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *