ترفند سامسونگ

بیلدنامبر و منطقه فعلی گوشی سامسونگ

بیلدنامبر و منطقه فعلی گوشی سامسونگ

بسیاری از افراد از روی کنجکاوی می خواهند بدانند که چه نسخه سیستم عاملی در دستگاه اندروید شان در حال اجرا است. در حالی که برای بسیاری دیگر، دانستن این اطلاعات هنگام نصب برنامه ها، ارتقاء یا سفارشی سازی و فلش کردن مفید می باشد.بارها و بارها شده است که با یک برنامه، یک بازی یا حتی یک حالت روت جالب مواجه خواهید شد که به نسخه خاص اندروید نیاز دارد. در توضیحات برنامه آمده است که پیش نیاز نصب این برنامه داشتن Android 4.3 یا بالاتر یا چیزی در این حد می باشد. همچنین برای تغییر برخی از تنظیمات سیستمی و مهم در دستگاه اندرویدی، نیاز است که اطلاعات دستگاه و سیستم عامل موبایل خود را بدانید. یکی از این اطلاعات و کد های مهم بیلد نامبر یا همان شماره ساخت دستگاه اندرویدی شماست. با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه پیدا کردن بیلد نامبر و تشخیص منطقه فعلی دستگاه اندروید سامسونگ تان را به شما آموزش دهیم. بنابراین،  اگر قبل از نصب یک برنامه و یا بازی می خواهید بدانید که اندروید شما دارای چه نسخه ای است و بیلد نامبر (شماره ساخت) دستگاه شما چیست مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید.

بیلد نامبر چیست؟

از زمان روی کار آمدن سیستم عامل اندروید تا همین الان، هر سال و یا بهتر است بگوییم هر دوره یک نسخه جدید ساخته و به بازار عرضه می شود. اکنون می توان گفت که نسخه های متعددی از اندروید روی دستگاه های مختلف وجود دارد. سیستم عامل اندروید مثل هر سیستم و دستگاه دیگری، دارای اطلاعات خاص خود است. این اطلاعات شامل نسخه اندروید، شماره مدل، بیلد نامبر یا همان شماره ساخت، کد CSC و یا منطقه فعلی گوشی، و اطلاعات حقوقی و غیره است که هنگام نصب آپدیت نسخه جدید از اندروید، به برخی از آنها از جمله بیلد نامبر (شماره ساخت) سیستم عامل خود نیاز خواهید داشت. شرکت های سازنده تلفن هوشمند بروزرسانی تلفن های خود را به کمک بیلد نامبر انجام می دهند و برای مناطق مختلف جهان این شماره ها متفاوت می باشند. یعنی شرکت ها با این شماره ها محصولات و نسخه های مختلف آن ها را شناسایی می کنند. بیلد نامبرها منحصر به فرد هستند و ممکن است دو گوشی شماره نسخه اندروید یکسانی داشته باشند اما شماره ساخت آن ها با هم متفاوت باشند، زیرا این کد حاوی اطلاعات دقیق تری از دستگاه تلفن هوشمند شما است.

بیلد نامبر از این جهت مهم است که اگر بخواهید بر روی گوشی اندرویدی خود رام سفارشی نصب کنید باید بیلد نامبر گوشی خود را بدانید و برای آنلاک کردن آن از این شماره استفاده کنید. در اندروید تمامی اطلاعات مربوط به نسخه اندروید در منو تنظیمات و در گزینه «درباره تلفن» جمع آوری شده است و یافتن آن بسیار ساده و آسان است.

حروف و اعداد تشکیل دهنده بیلد نامبر به چه معنا هستند؟

برای مثال می خواهیم یک بیلد نامبر در دستگاه اندروید با نسخه لیلی پوت را بررسی کنیم. می خواهیم ببینیم هر بخش از این کد به چه معناست. این بیلد نامبر با یک حرف بزرگ مانند L شروع می شود. این حرف ابتدای نام خانواده نسخه اندرویدی است که بر روی دستگاه شما نصب شده است (L حرف اول نسخه Lollipop است). بخش بعدی بیلد نامبر مربوط به کد شاخه (Branch) نسخه است که به شرکت گوگل اجازه می دهد بداند نسخه حال حاضر دقیقا کدام شاخه از بیلد های اندروید است. از این بخش در برنامه نویسی استفاده می شود. پس از دو حرف اول نوبت به تاریخ می رسد. حروف سه ماهه های سال را می شمارند برای مثال A سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ و یا F سه ماهه دوم سال ۲۰۱۰ را نشان می دهد. دو رقم بعدی تعداد روز های این سه ماهه را مشخص می کنند. برای مثال F85 با تاریخ ۲۴ جون سال ۲۰۱۰ مصادف می باشد. مشخص کردن روز ساخت نسخه ها بسیار مهم است زیرا اگر اشکال و یا به اصطلاح باگی در سیستم وجود داشته باشد، می توانند به سرعت بدانند که از کدام تاریخ باید به دنبال این اشکالات در کد های برنامه نویسی بگردند. در انتها، حروف آخر نشان دهنده نسخه های خصوصی مربوط به آن تاریخ و روز مشخص است. معمولا با A:A آغاز و پایان می یابد که به اختصار فقط یک حرف نوشته می شود.

اکنون که با بیلد نامبر، اهمیت و کاربرد آن آشنا شدیم به سراغ منطقه فعلی گوشی یا همان کد CSC می رویم.

کد CSC یا کد مخصوص کشور در اصل کد پایه فریمور است که به کاربر این امکان را می دهد تا از ویژگی های جدید و پیشرفت های موجود در سیستم عامل (فریمور) آگاهی داشته باشد، به طوریکه هنگام ارتقاء فریمور باید این کد منطقه نیز به روز شود. از کد CSC برای بدست آوردن اطلاعات در مورد روت کردن، ریکاوری و فلش کردن دستگاه استفاده می شود. این کد اساساً نشان می دهد که دستگاه اندروید در کدام منطقه پیکربندی شده است، و از این رو کد CSC در کشوری به کشور دیگر متفاوت است. روش های مختلفی وجود دارند که از طریق آنها می توان کد CSC را تغییر داد.

بررسی کد CSC روی دستگاه اندروید ساده است و برای این کار نیازی به نصب و کمک گرفتن از نرم افزاری دیگر نیست، کاربر می تواند از طریق منو تنظیمات دستگاه، و رفتن به گزینه درباره تلفن و سپس انتخاب اطلاعات نرم افزار براحتی این کد را دریافت نماید. پس از آن شما به زیرمنو هدایت می شوید، نسخه ارائه دهنده خدمات SW را انتخاب کنید، سپس به گزینه ورودی های مختلف هدایت می شوید، که در آن گزینه اول کد CSC فعال نامیده می شود.

اکنون که با بیلد نامبر و کد منطقه فعلی دستگاه اندروید خود آشنا شدی، آیا می دانید بیلد نامبر دستگاه اندروید شما چیست؟ پیدا کردن این شماره بسیار راحت است. روش های مختلفی برای تشخیص بیلد نامبر دستگاه شما وجود دارد و در پایین یکی از ساده ترین روش ها را شرح خواهیم داد.

چندین روش برای پیدا کردن بیلد نامبر وجود دارد، یکی از ساده ترین روش ها به صورت زیر است:

پیدا کردن بیلد نامبر از طریق منوی تنظیمات

مرحله 1. منو «درباره تلفن» را باز کنید.

با این روش، یافتن شماره ساخت دستگاه یا نسخه اندروید بسیار راحت است. برای شروع، آیکون تنظیمات (setting) که در کشوی برنامه ها وجود دارد یا از طریق پنل اعلان پیدا کنید و با ضربه روی آن، آن را باز کنید. به پایین منو بروید و سپس گزینه «درباره تلفن» یا «درباره تبلت» را انتخاب کنید.

مرحله 2- نسخه اندروید و بیلد نامبر دستگاه خود را مشاهده کنید

در منو درباره تلفن/ تبلت، می توانید نسخه اندروید دستگاه خود را که حدوداً 7 یا 8 گزینه پایین تر است، را پیدا کنید. به پایین همین منو بروید و شماره ساخت (بیلد نامبر) که آخرین گزینه است را خواهید دادید. بسیار ساده و راحت.

البته، منو تنظیمات گوشی های مختلف کمی با هم متفاوت هستند اما مراحل تقریباً یکسان هستند. از اینرو، در اینجا تشخیص بیلد نامبر برخی از برند های مشهور را به طور جداگانه برای شما عزیزان آورده ایم:

بیلد نامبر گوشی اندروید شما روی هر گوشی در جای مختلفی قرار دارد، اما پیدا کردن آن راحت است.

گوگل پیکسل: تنظیمات> سیستم> درباه تلفن > بیلد نامبر

سامسونگ گلکسی S8 و بالاتر: تنظیمات> درباره تلفن> اطلاعات نرم افزار> بیلد نامبر

LG G6 و بالاتر: تنظیمات> درباره تلفن> اطلاعات نرم افزار > بیلد نامبر

HTC U11 و بالاتر: تنظیمات> درباره> اطلاعات نرم افزار > بیشتر > بیلد نامبر

OnePlus 5T و بالاتر: تنظیمات> درباره تلفن > بیلد نامبر

برای تشخیص بیلد نامبر و منطقه فعلی گوشی CSC روش های دیگری نیز جود دارد که به توضیح آنها می پردازیم

از طریق ریکاوری گوشی

تشخیص بیلد نامبر و منطقه فعلی گوشی نیز برای دستگاه های مختلف و با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که دارند متفاوت است. این روش نیز به نصب برنامه ثالث نیاز ندارد. ما در این مقاله سعی کردیم این تشخیص را در چندین مدل گوشی شرح دهیم.

برای مثال برای گوشی های قدیمی تر مانند سامسونگ مدل A5 سال 2017:

1- ابتدا گوشی را خاموش کنید.

2- همزمان کلید افزایش صدا + هوم + پاور را نگه دارید.

3- پس از اینکه آرم سامسونگ روی صفحه نمایش مشاهده شد، فقط دکمه پاور را رها کنید.

4- بعد از مشاهده صفحه زیر بقیه دکمه ها را نیز رها کنید.

برای گوشی های فاقد دکمه هوم نیز به صورت زیر عمل می کنیم:

1- ابتدا گوشی را خاموش کنید.

2- همزمان کلید افزایش صدا + پاور را نگه دارید.

3- پس از اینکه آرم سامسونگ روی صفحه نمایش مشاهده شد، دکمه پاور را رها کنید.

4- بعد از مشاهده صفحه ریکاوری دکمه افزایش حجم صدا را نیز رها کنید.

برای گوشی های مجهز به دکمه Bixby (مانند S8) نیز به صورت زیر عمل می کنیم:

1- ابتدا گوشی را خاموش کنید.

2- همزمان کلید افزایش صدا + بیکسبی + پاور را نگه دارید.

3- پس از اینکه آرم سامسونگ روی صفحه نمایش مشاهده شد، فقط دکمه پاور را رها کنید.

4- بعد از مشاهده صفحه زیر بقیه دکمه ها را نیز رها کنید.

روش دیگر تشخیص بیلد نامبر استفاده از برنامه Phone Info است. این نرم افزار که روی دستگاه های سامسونگ پشتیبانی می شود، یک برنامه کامل و کاربردی برای مشاهده اطلاعات کامل سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های گلکسی سامسونگ است. یکی از قابلیت های خوب این نرم افزار این است که از زبانهای مختلف به خصوص زبان فارسی پشتیبانی می کند

همچنین از ویژگی های این نرم افزار می توان به مشاهده کدهای مخفی، جستجو برای فریمور به صورت آنلاین، مشاهده اطلاعات عمومی (سازنده، مدل گوشی، نوع دستگاه، نام محصول، کشور اصلی، تاریخ ساخت، تاریخ گارانتی، رنگ و حافظه داخلی)، مشاهده کامل مشخصات CSC، فریمور، سیستم عامل، سخت افزار، آی دی دستگاه، تاریخچه مصرف، ردیابی فعالیت قطعات و بسیاری دیگر اشاره کرد.

نکته: این برنامه با فریمور استوک به درستی کار می کند. در کاستوم رام برخی از اطلاعات ممکن است به درستی نمایش داده نشود.

برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید و روی دستگاه خود نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و در زبانه دوم (CSC Code) بروید و مطابق با تصویر در قسمت کد منطقه فعلی سه حرف قابل مشاهده است که علامت اختصاری منطقه فعلی است که گوشی در آنجا فعال است. در پایان مقاله لیست مناطق گوشی های سامسونگ آورده شده است.

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، منطقه دستگاه CSC به خوبی مشخص است. در این تصویر THR یعنی ایران و در بالای صفحه هم بیلد نامبر قابل مشاهده می باشد.

راهنمای لیست مناطق گوشی های سامسونگ همراه مخفف سه حرفی آن ها

   کد سه حرفی منطقه [ کشور (اپراتور) ]

2DX [ New Zealand (2degrees) ]

INS [ India ]

TDR [ Dominican Republic (VIVA) ]

3IE [ Ireland (Three) ]

INU [ India ]

TEB [ Bosnia and Herzegovina ]

ABS [ Tunisia ]

ITV [ Italy ]

TEL [ Australia (Telstra) ]

ACG [ USA (ACG CSpire) ]

IUS [ Mexico ]

TEM [ Montenegro ]

ACL [ Russian Federation ]

JBH [ Unknown ]

TEN [ Norway (Telenor) ]

ACR [ Saudi Arabia ]

JDI [ Jamaica ]

TFN [ USA ]

AFG [ Afghanistan ]

JED [ Saudi Arabia ]

TGP [ Paraguay (Tigo) ]

AFR [ Kenya ]

KCL [ Kazakhstan (Kcell) ]

TGU [ Guatemala ]

AIO [ USA (Anritsu) ]

KDI [ Japan ]

TGY [ Hong Kong ]

AIR [ Zambia (Airtel) ]

KDO [ Canada (Koodo Mobile) ]

THL [ Thailand ]

ALE [ Ecuador (Alegro) ]

KEN [ Kenya ]

THO [ Thailand ]

ALO [ Russian Federation ]

KOO [ Korea ]

THR [ Iran ]

ALT [ Kazakhstan ]

KPN [ Netherlands ]

THW [ Thailand ]

AME [ Unknown ]

KPP [ Netherlands ]

TIM [ Italy (TIM) ]

AMN [ Spain (Orange) ]

KSA [ Saudi Arabia ]

TKD [ Unknown ]

AMO [ Spain ]

KSS [ United Arab Emirates (STC) ]

TLA [ Sweden ]

ANC [ Argentina ]

KSZ [ United Arab Emirates (Etisalat) ]

TLE [ Poland ]

ANP [ Ireland ]

KTC [ Korea (KT Corporation) ]

TLP [ Australia ]

ANY [ Korea ]

KTF [ South Korea (KT olleh) ]

TLS [ Canada (Telus) ]

APT [ Taiwan ]

KTO [ Korea ]

TMB [ USA (T-Mobile) ]

ARB [ Bahrain ]

LAO [ Laos ]

TMC [ Algeria ]

ARO [ Argentina ]

LEB [ Lebanon ]

TMH [ Hungary (T-Mobile) ]

ATA [ Unknown ]

LGT [ Korea ]

TMK [ USA (T-Mobile) ]

ATG [ Algeria ]

LPM [ France ]

TML [ Bangladesh ]

ATL [ Spain (Vodafone) ]

LRA [ USA ]

TMM [ Mexico (movistar) ]

ATO [ Austria ]

LUC [ Korea (LG Uplus) ]

TMN [ Portugal ]

ATT [ USA (AT&T) ]

LUO [ Korea ]

TMS [ Slovakia ]

AUO [ Switzerland (Orange) ]

LUX [ Luxembourg ]

TMT [ Montenegro ]

AUT [ Switzerland ]

LYS [ Libyan Arab Jamahiriya ]

TMU [ United Kingdom (T-Mobile) ]

AVF [ Albania (Vodafone) ]

MAT [ Morocco ]

TMZ [ Czech Republic (T-Mobile) ]

BAL [ Baltic ]

MAX [ Austria (T-Mobile) ]

TNG [ Papua New Guinea ]

BAT [ Mexico ]

MBC [ Mongolia (MobiCom) ]

TNL [ Netherlands (T-Mobile) ]

BEL [ Unknown ]

MBM [ Macedonia (T-Mobile) ]

TNP [ Unknown ]

BGD [ Singapore ]

MCL [ South Africa ]

TNX [ New Zealand (Spark NZ) ]

BGL [ Bulgaria ]

MCT [ Canada (Mobilicity) ]

TNZ [ New Zealand ]

BHT [ Bosnia and Herzegovina (BH TELECOM) ]

MDO [ Moldova ]

TOP [ Montenegro ]

BIT [ Spain ]

MED [ Morocco ]

TPA [ Panama ]

BLA [ Algeria ]

MEO [ Portugal ]

TPD [ Netherlands ]

BLR [ Russian Federation ]

MET [ Ireland (Meteor) ]

TPH [ Portugal ]

BMC [ Canada ]

MGF [ Russian Federation (MegaFon) ]

TPL [ Poland (T-Mobile) ]

BNG [ Bangladesh ]

MID [ Iraq ]

TPN [ Unknown ]

BNN [ USA ]

MIG [ Switzerland ]

TRA [ Croatia ]

BOG [ France (Bouygues) ]

MIR [ Israel (Mirs) ]

TRC [ Turkey ]

BON [ Unknown ]

MKO [ Macedonia ]

TRG [ Austria (Telering) ]

BRI [ Taiwan ]

MM1 [ Singapore ]

TSC [ United Kingdom ]

BSE [ Belgium ]

MMC [ Libyan Arab Jamahiriya ]

TSF [ Unknown ]

BSP [ Papua New Guinea ]

MMO [ Mexico ]

TSI [ Ireland ]

BST [ USA ]

MNX [ Mexico (Nextel) ]

TSR [ Serbia (Telekom) ]

BTC [ Libyan Arab Jamahiriya ]

MOB [ Austria (A1) ]

TTR [ Austria ]

BTU [ United Kingdom ]

MOC [ Unknown ]

TTT [ Trinidad and Tobago ]

BVE [ Bolivia (Entel) ]

MOS [ Unknown ]

TUN [ Tunisia ]

BVO [ Bolivia ]

MOT [ Slovenia (Mobitel) ]

TUR [ Turkey ]

BVT [ Bolivia ]

MOZ [ Switzerland ]

TWM [ Taiwan (Chunghwa) ]

BVV [ Bolivia ]

MRT [ Mauritania ]

TWO [ Croatia (TELE2) ]

BWA [ Canada (SaskTel) ]

MRU [ Mauritius (Orange) ]

UBL [ Uzbekistan ]

CAC [ Uzbekistan ]

MSD [ Unknown ]

UCL [ Uzbekistan ]

CAM [ Cambodia ]

MSG [ Russian Federation ]

UFN [ Argentina (movistar) ]

CAU [ Kazakhstan ]

MSR [ Serbia (Telenor) ]

UFU [ Uruguay ]

CCC [ Unknown ]

MST [ Belgium ]

UNE [ Mexico ]

CCT [ USA ]

MTA [ Canada ]

UNT [ Russian Federation ]

CDR [ Dominican Republic ]

MTB [ Canada ]

UPC [ Central Europe ]

CEL [ Israel (Cellcom) ]

MTD [ Unknown ]

UPO [ Uruguay ]

CGU [ Guatemala (Tigo) ]

MTL [ Bulgaria ]

USC [ USA (US Cellular) ]

CHC [ China ]

MTR [ Canada (metro pcs) ]

UYO [ Uruguay ]

CHE [ Chile (Entel PCS) ]

MTS [ Russian Federation (MTS) ]

VAP [ Australia (vodafone AU) ]

CHF [ Chile (Entel Falabella) ]

MTZ [ Zambia (MTN Zambia) ]

VAU [ Australia (Vodafone) ]

CHG [ Chile (Virgin Mobile) ]

MVL [ Venezuela ]

VD2 [ Germany (Vodafone) ]

CHK [ Chile ]

MWD [ Morocco ]

VDC [ Czech Republic (Vodafone) ]

CHL [ Chile (Claro) ]

MXO [ Mexico ]

VDF [ Netherlands (Vodafone) ]

CHM [ China (China Mobile) ]

MYM [ Myanmar ]

VDH [ Hungary ]

CHN [ China ]

NBS [ Nicaragua (movistar) ]

VDI [ Ireland (Vodafone) ]

CHO [ Chile ]

NCM [ Sweden ]

VDP [ Netherlands ]

CHP [ Chile ]

NDN [ Netherlands ]

VDR [ Germany (Vodafone.de) ]

CHQ [ Chile ]

NED [ Algeria ]

VDS [ Sweden ]

CHR [ Canada ]

NEE [ Nordic Europe ]

VFJ [ Fiji ]

CHT [ Chile (Telefonica) ]

NEN [ Nicaragua ]

VGF [ France ]

CHU [ China (China Unicom) ]

NPL [ Nepal ]

VGR [ Greece (Vodafone) ]

CHV [ Chile (Vtr) ]

NRJ [ France (NRJ mobile) ]

VHC [ Ukraine ]

CHX [ Chile (Nextel) ]

NSE [ Sweden (Telia) ]

VIA [ Germany (O2) ]

CHZ [ China (China Mobile) ]

NZC [ New Zealand ]

VID [ Unknown ]

CMF [ Macedonia ]

O2C [ Czech Republic ]

VIM [ Macedonia ]

CMH [ Unknown ]

O2I [ Ireland (O2) ]

VIP [ Croatia (HR VIP) ]

CNX [ Romania (Vodafone) ]

O2U [ United Kingdom (O2) ]

VIR [ United Kingdom ]

COA [ Romania (Cosmote) ]

OAR [ Unknown ]

VIT [ Germany (o2-de) ]

COB [ Colombia (movistar) ]

ODK [ Sweden ]

VMC [ Canada (Bell-Internet) ]

COD [ Colombia ]

OFV [ Unknown ]

VMT [ Venezuela (movistar) ]

COE [ Colombia ]

OGD [ Unknown ]

VMU [ USA (Sprint) ]

COL [ Colombia ]

OMD [ Ukraine (Orange MD) ]

VNO [ Venezuela ]

COM [ Colombia (Comcel) ]

OMN [ Italy (Vodafone) ]

VNX [ New Zealand (Vodafone) ]

COO [ Colombia ]

ONE [ Austria (Orange) ]

VNZ [ New Zealand (Vodafone) ]

COR [ France ]

OPP [ Australia ]

VOD [ United Kingdom (Vodafone) ]

COS [ Greece (Cosmote) ]

OPS [ Australia (Optus) ]

VOM [ Italy ]

COV [ Sweden ]

OPT [ Portugal (Optimus) ]

VOP [ United Kingdom ]

CPA [ Panama (Claro) ]

OPV [ Poland ]

VOX [ Paraguay (VOX) ]

CPW [ United Kingdom (Carphone Warehouse) ]

ORA [ United Kingdom (Orange) ]

VTR [ Canada (Vidéotron) ]

CRC [ Chile ]

ORG [ Switzerland ]

VVT [ Bulgaria (Vivacom) ]

CRG [ Croatia ]

ORL [ Romania (RO Orange) ]

VZW [ USA (Verizon) ]

CRI [ Cricket ]

ORO [ Romania (Orange) ]

WAN [ Taiwan ]

CRM [ Costa Rica (Moviestar) ]

ORR [ Switzerland (Orange CH) ]

WIN [ Italy (Wind) ]

CRO [ Croatia (T-Mobile) ]

ORS [ Slovakia ]

WTL [ Saudi Arabia ]

CSP [ Unknown ]

ORT [ Unknown ]

XAA [ USA ]

CTC [ China (China Telecom) ]

ORV [ Unknown ]

XAB [ Unknown ]

CTI [ Argentina (Claro) ]

ORX [ Slovakia ]

XAC [ Canada ]

CTP [ Paraguay (Claro) ]

OSV [ Unknown ]

XAR [ USA ]

CTU [ Uruguay (Claro) ]

OTU [ Tunisia ]

XAS [ USA (Sprint) ]

CUE [ Cuba ]

PAK [ Pakistan ]

XEC [ Spain (movistar) ]

CVT [ Portugal ]

PAN [ Hungary (Telenor) ]

XEF [ France ]

CWT [ Taiwan ]

PAP [ Europe (PAP) ]

XEG [ Germany (1&1) ]

CWW [ Jamaica ]

PBS [ Panama ]

XEH [ Hungary ]

CYO [ Cyprus (Cytamobile Vodafone) ]

PCL [ Israel (Pelephone) ]

XEN [ Netherlands ]

CYV [ Cyprus ]

PCM [ Canada (Bell-Internet) ]

XEO [ Poland ]

DBE [ Netherlands ]

PCT [ Puerto Rico ]

XET [ Italy ]

DBT [ Germany ]

PCW [ Panama (Cable & Wireless) ]

XEU [ United Kingdom ]

DCM [ Japan ]

PEO [ Peru ]

XEV [ Vietnam ]

DDE [ Germany (Congstar) ]

PET [ Peru ]

XEZ [ Czech Republic ]

DGT [ Venezuela ]

PGU [ Guatemala ]

XFA [ South Africa ]

DHR [ Croatia ]

PHB [ Belgium ]

XFC [ South Africa ]

DKR [ Kenya (Zain) ]

PHE [ Spain ]

XFE [ South Africa ]

DNF [ Nordic Countries ]

PHN [ Netherlands ]

XFM [ South Africa ]

DNL [ Netherlands ]

PLS [ Poland ]

XFN [ Namibia (MTC NAM) ]

DOO [ Dominican Republic ]

PMB [ Canada ]

XFU [ Angola (Unitel) ]

DOR [ Dominican Republic (Orange) ]

PMN [ Serbia ]

XFV [ South Africa (Vodafone) ]

DPL [ Poland (Heyah) ]

PNG [ Papua New Guinea ]

XID [ Indonesia ]

DRE [ Austria (3 Hutchison) ]

PNT [ Peru (Nextel) ]

XJP [ Japan ]

DTM [ Germany (T-Mobile) ]

POL [ Poland ]

XME [ Malaysia ]

DTR [ Germany ]

PRO [ Belgium (Proximus) ]

XMF [ India ]

E01 [ Unknown ]

PRT [ Poland (Play) ]

XNX [ New Zealand ]

E02 [ Unknown ]

PSN [ Argentina (Personal) ]

XNZ [ New Zealand ]

E10 [ Unknown ]

PSP [ Argentina ]

XSA [ Australia ]

EBE [ Ecuador ]

PTR [ Israel (Orange/Partner) ]

XSB [ United Arab Emirates ]

ECN [ Unknown ]

PVT [ Peru (Viettel) ]

XSD [ United Arab Emirates ]

ECO [ Ecuador ]

ROM [ Romania ]

XSE [ Indonesia ]

ECT [ Nigeria ]

RTL [ Ukraine ]

XSG [ United Arab Emirates ]

EGY [ Egypt ]

RWC [ Canada (Rogers) ]

XSI [ United Arab Emirates ]

EIR [ Ireland (eMobile) ]

SAC [ Algeria ]

XSK [ Slovakia ]

ELE [ Unknown ]

SAM [ Peru (movistar) ]

XSN [ United Arab Emirates ]

ELS [ Finland ]

SBM [ Japan ]

XSO [ Singapore (Singtel) ]

EON [ Trinidad and Tobago ]

SCA [ Russian Federation ]

XSP [ Singapore ]

EPL [ Germany (E-Plus) ]

SDN [ Unknown ]

XSS [ United Arab Emirates ]

ERA [ Poland (T-Mobile) ]

SEB [ Baltic Europe ]

XST [ United Arab Emirates ]

ERO [ Bosnia and Herzegovina ]

SEE [ Serbia ]

XSW [ United Arab Emirates ]

ESK [ Canada (EastLink) ]

SEK [ Ukraine (Kyivstar) ]

XSZ [ Kuwait ]

ETL [ Czech Republic ]

SER [ Russian Federation ]

XTC [ Philippines (Open Line) ]

EUR [ Greece ]

SFR [ France ]

XTE [ Philippines (Sun Cellular) ]

EUX [ Unknown ]

SIM [ Slovenia ]

XXV [ Vietnam ]

EVR [ United Kingdom (EE) ]

SIN [ Singapore (Singtel) ]

XXX [ Default ]

FET [ Taiwan ]

SIO [ Slovenia ]

YOG [ Spain (Yoigo) ]

FMC [ Canada (Fido Mobile) ]

SKC [ Korea (SK Telecom) ]

ZTA [ Brazil (Claro) ]

FNC [ France (FNC) ]

SKO [ Korea ]

ZTM [ Brazil ]

FOP [ Spain ]

SKT [ South Korea (SK Telecom) ]

ZTO [ Brazil ]

FRE [ France (Free mobile) ]

SKY [ Australia (Skinny) ]

ZTR [ Brazil ]

FTB [ France ]

SKZ [ Kazakhstan ]

ZVV [ Brazil (VIVO) ]

FTD [ Russian Federation ]

SLI [ Unknown ]

 

FTM [ France (Orange) ]

SLK [ Sri Lanka ]

 

FWB [ Italy ]

SMA [ Philippines (Smart) ]

 

FWD [ Morocco ]

SMO [ Serbia ]

 

GBL [ Bulgaria ]

SOL [ Canada (Bell-Internet) ]

 

GHA [ Ghana ]

SPC [ Canada ]

 

GLB [ Philippines (Globe) ]

SPR [ USA (Sprint) ]

 

GLW [ Canada (Globalive Wind Mobile) ]

STH [ Singapore (StarHub) ]

 

H3G [ United Kingdom ]

STN [ Hong Kong ]

 

HAT [ Romania ]

SUN [ Switzerland ]

 

HTD [ Denmark (3) ]

SUW [ Switzerland (Sunrise) ]

 

HTS [ Sweden (Tre) ]

SVZ [ Russian Federation ]

 

HUI [ Italy (H3G) ]

SWC [ Switzerland (Swisscom) ]

 

HUT [ Australia (Three/Vodafone) ]

SWR [ Switzerland (Swisscom) ]

 

ICE [ Costa Rica ]

TAL [ Austria ]

 

IDE [ Poland (Orange) ]

TCE [ Mexico (Telcel) ]

 

IEL [ Nigeria ]

TCL [ Portugal (Vodafone) ]

 

ILO [ Israel ]

TCO [ Mexico ]

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *