تلفن هوشمند و تبلت

آموزش رفع مشکل اتصال گوشی به وای فای

blank

آموزش رفع مشکل اتصال گوشی به وای فای در این مقاله به صورت تصویری بررسی می شود.

اگر با مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای مواجه شده‌اید و قادر به استفاده از اینترنت بی سیم روی گوشی های خود نیستید، تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید. در این مقاله به آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای خواهیم پرداخت.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل اتصال گوشی به وای فای

در دنیای امروزی اینترنت به یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر فردی تبدیل شده است. بسیاری از افراد از گوشی های خود جهت اتصال به اینترنت و دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کنند. با این وجود ممکن است در برخی از موارد کاربران با مشکل عدم اتصال گوشی با وای فای مواجه شوند.

در واقع این موضوع یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران دستگاه های اندرویدی محسوب می‌شود. از این رو چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “رفع مشکل وصل نشدن به شبکه وای فای در اندروید” به آموزش رفع این مشکل در دستگاه های اندرویدی پرداختیم. حال در ادامه این مقاله قصد داریم تا روش‌های رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای را برایتان شرح دهیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

دلایل عدم اتصال گوشی به وای فای

مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در ادامه به برخی از شایع‌ترین دلایل این اتفاق اشاره خواهیم کرد.

  • تنظیمات اشتباه شبکه
  • مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری
  • اطلاعات و رمز عبورهای غلط
  • توزیع امواج رادیویی (امواج رادیویی وای فای در خط مستقیم حرکت می‌کنند. بنابراین اگر شما در یک مکان دور افتاده از مودم و یا دیوارهای مجزا قرار دارید، دریافت این امواج قطع خواهند شد.)

در فوق به 4 دلیل شایع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای اشاره کردیم. حال در ادامه این مقاله قصد داریم روش‌های رفع این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش رفع مشکل اتصال گوشی به وای فای

اگر قادر به اتصال به وای فای نیستید و یا اتصال وای فای شما به طور مداوم قطع می‌شود، غیر فعال سازی و مجددا فعال کردن وای فای یکی از روش‌های رفع این مشکل خواهد بود. بدین منظور به بخش نوتیفیکیشن های گوشی خود مراجعه کرده و به دنبال آیکون وای فای باشید. سپس به منظور غیر فعال سازی، آن را لمس کنید. پس از آن 5 ثانیه صبر کرده و مجددا آن را فعال کنید. این ترفند ساده در تمام گوشی های اندرویدی قابل استفاده بوده و در بسیاری از موارد می‌تواند مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای را رفع کند.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

قرار دادن گوشی در حالت پرواز

یکی از موثرترین روش‌ها جهت رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای، فعال سازی حالت پرواز است. شما می‌توانید با مراجعه به منوی اعلانات گوشی خود نسبت به فعال سازی این حالت اقدام نمایید. همچنین با نگه داشتن دکمه پاور و انتخاب گزینه Airplane Mode از منوی نمایان شده، این حالت فعال خواهد شد. پس از قرار دادن گوشی در این حالت برای مدت زمان 5 ثانیه صبر کرده سپس آن را غیر فعال کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

خاموش کردن بلوتوث

در برخی از موارد روشن بودن بلوتوث از اتصال گوشی به وای فای جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر بلوتوث دستگاه اندرویدی شما روشن است، پیشنهاد می‌کنیم تا آن را خاموش کنید. سپس مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای را مورد بررسی قرار دهید.

غیر فعال سازی حالت Power Saving

همانطور که مطلع هستید، با فعال سازی حالت Power Saving مصرف باتری دستگاه کاهش می‌یابد. حال از آنجایی که وای فای مصرف باتری بالایی دارد، ممکن است با فعال سازی این حالت، اتصال گوشی به وای فای قطع شود. بنابراین حالت Power Saving گوشی خود را در حالت غیر فعال قرار دهید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

حذف شبکه وای فای

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها جهت رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای، حذف تمامی شبکه‌های موجود روی گوشی است. توجه داشته باشید که پیش از انجام چنین اقدامی، به تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله نام شبکه و پسورد جهت اتصال مجدد به وای فای دسترسی داشته باشید. حال به منظور حذف شبکه‌های وای فای در گوشی مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.
  • گزینه Connection و پس از آن گزینه Wi-Fi را لمس کنید.
  • در این مرحله تمام شبکه های وای فای که به گوشی خود اضافه کرده بودید، نمایان خواهند‌ شد. به منظور حذف آن‌ها، نام شبکه را لمس کرده و گزینه Forget را انتخاب کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

پس از حذف شبکه های وای فای نیاز است تا شبکه‌ای که قصد اتصال به آن را دارید، به گوشی خود اضافه کنید. بدین منظور به بخش Wi-Fi در تنظیمات گوشی خود مراجعه نمایید. سپس از لیست نمایان شده شبکه وای فای مورد نظر خود را انتخاب کرده و پسورد را وارد کنید. بدین ترتیب اتصال شما به شبکه اینترنت برقرار خواهد شد.

بررسی پسورد شبکه وای فای

پسورد شبکه وای فای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که از دسترسی غیر مجاز به شبکه جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورت وارد کردن اشتباه پسورد، قادر به دسترسی به اینترنت نخواهید بود و با مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای مواجه می‌شوید. در برخی از موارد ممکن است پسورد وای فای را به اشتباه وارد کنید. بنابراین حتما حروف پسورد را بررسی کرده و همچنین از غیر فعال بودن قابلیت Caps Lock در گوشی خود اطمینان حاصل نمایید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

اتصال به شبکه وای فای درست

اغلب اوقات ممکن است چندین شبکه با نام های مشابه در لیست شبکه های وای فای مشاهده کنید. بنابراین از اتصال به شبکه وای فای درست اطمینان حاصل نمایید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

غیر فعال سازی قابلیت Smart Network Switch

برخی از گوشی های سامسونگ گلکسی با قابلیت Smart Network Switch عرضه می‌شوند. در صورت فعال بودن این قابلیت و ضعیف بودن اینترنت وای فای، گوشی به طور خودکار به داده تلفن همراه متصل شده و از اینترنت سیم کارت استفاده می‌کند. بنابراین در صورت عدم تمایل به استفاده از اینترنت سیم کارت، پیشنهاد می‌کنیم این قابلیت را غیر فعال کنید. بدین منظور تنها کافیست تا مراحل زیر را طی نمایید:

  • به منوی اعلانات گوشی خود مراجعه کنید.
  • به منظور مراجعه به بخش تنظیمات وای فای، آیکون وای فای را لمس نمایید.
  • در گوشه بالا و سمت راست صفحه گزینه More را لمس کنید.
  • از منوی نمایان شده گزینه Smart Network Switch را انتخاب کرده سپس آن را در حالت Off قرار دهید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

راه اندازی مجدد گوشی

راه اندازی مجدد گوشی می‌تواند در رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای موثر باشد. بدین منظور دکمه پاور گوشی خود را فشار داده و نگه دارید. سپس از منوی نمایان شده گزینه Restart را انتخاب کنید.

به روز رسانی سیستم عامل

آپدیت منظم سیستم عامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور قطع با به روز رسانی سیستم عامل، دستگاه اندرویدی شما عملکرد بهتری خواهد داشت. مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای ممکن است به دلیل وجود باگ در سیستم عامل گوشی رخ دهد. اگر کمپانی تولید کننده گوشی از وجود باگ مطلع شود، آپدیتی برای رفع آن ارائه خواهد کرد. به منظور بررسی سیستم عامل گوشی خود مراحل زیر را طی نمایید:

  • به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه About Device را لمس کنید.
  • در صفحه نمایان شده گزینه Check for Updates یا Download Updates manually را انتخاب کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

فعال سازی قابلیت Keep Wi-Fi on During Sleep

اگر اتصال وای فای شما به طور مداوم قطع می‌شود و با مشکل عدم اتصال گوشی به مای فای مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا تنظیمات وای فای را بررسی نمایید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و گزینه Wi-Fi را لمس کنید.
  • در گوشه بالا و سمت راست صفحه آیکون به شکل سه نقطه و یا گزینه More را لمس کنید.
  • سپس از منوی نمایان شده گزینه Advanced را انتخاب نمایید.
  • در بخش Advanced گزینه‌ای تحت عنوان Keep Wi-Fi on During Sleep مشاهده خواهید کرد.
  • در این مرحله به منظور اتصال مداوم گوشی به وای فای گزینه Always را انتخاب کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

استفاده از این روش از قطع شدن وای فای هنگامی که گوشی در حالت Sleep قرار می‌گیرد، جلوگیری می‌کند.

ریستارت کردن مودم

در صورتی که تمامی دستگاه‌های متصل به مودم به اینترنت دسترسی ندارند، پیشنهاد می‌کنیم تا مودم خود را ریستارت کنید. به منظور انجام چنین عملی نیاز است تا از دفترچه راهنمای مودم خود استفاده کنید. روش ریستارت کردن مودم بسته به مدل آن می‌تواند متفاوت باشد.

بررسی اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی

برخی از اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی می‌توانند موجب عدم اتصال گوشی به وای فای شوند. بنابراین اپلیکیشن هایی را که از زمان مواجه شدن با چنین مشکلی روی گوشی خود نصب کردید، بررسی کنید. جهت انجام این عمل نیاز است تا گوشی خود را در حالت Safe Mode قرار دهید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید.
  • سپس گزینه Power Off را لمس کرده و نگه دارید.
  • در این مرحله از شما پرسیده می‌شود که آیا قصد دارید گوشی را در حالت Safe Mode قرار دهید. گزینه OK را انتخاب کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

بدین ترتیب دستگاه شما در حالت Safe بوت خواهد شد. حال در این حالت به وای فای متصل شده و اتصال خود را به اینترنت بررسی کنید. اگر بدون هیچ گونه مشکلی به اینترنت متصل شدید، به احتمال زیاد یکی از اپلیکیشن های گوشی شما موجب به وجود آمدن مشکل عدم اتصال گوشی وای فای شده است. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم تا اپلیکیشن های گوشی خود را آپدیت کنید. در صورتی که با آپدیت اپلیکیشن ها قادر به رفع مشکل نبودید، نیاز است تا اپلیکیشن مورد نظر را از روی گوشی حذف کنید.

بررسی تنظیمات روتر

هنگامی که با مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای مواجه می‌شوید، می‌توانید تنظیمات روتر خود را نیز بررسی کنید. با بررسی تنظیمات روتر مطمئن شوید که گوشی شما اجازه دسترسی به وای فای را دارد و مک آدرس آن بلاک نشده باشد.

بررسی تاریخ و زمان گوشی

افرادی که اغلب به کشورهای خارجی با اختلاف ساعت سفر می‌کنند، با مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای مواجه می‌شوند. توجه داشته باشید که تاریخ و ساعت روی گوشی باید با تاریخ و ساعت روتر یکسان باشد. در غیر این صورت قادر به اتصال به اینترنت نخواهد بود. بنابراین از یکسان بودن تاریخ و زمان گوشی خود با منطقه‌ای که در آن هستید، اطمینان حاصل نمایید. شما می‌توانید با مراجعه به بخش Date and Time در تنظیمات گوشی خود نسبت به تغییر تاریخ و ساعت گوشی اقدام کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

  آپدیت فیرمور مودم

برخی از مشکلات عدم اتصال گوشی به وای فای، مربوط به دستگاه نمی‌شود. بله مشکل از روتری است که از آن جهت اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید. بنابراین ممکن است با آپدیت فیرمور روتر مشکل شما هم رفع شود. شما می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنما روتر خود نسبت به آپدیت آن اقدام نمایید.

پاک سازی کش و داده Wi-Fi Direct

اگر با استفاده از گوشی سامسونگ گلکسی خود قادر به اتصال به وای فای نیستد، می‌توانید کش و داده Wi-Fi Direct را حذف کنید. پاک سازی داده ها مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد  با این وجود ممکن است پسورد شبکه های وای فای ذخیره شده، حذف شوند. به منظور پاک سازی کش و داده های Wi-Fi Direct مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش Applications در تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.
  • گزینه Application Manager را لمس کرده و در بخش All گزینه Wi-Fi Direct را لمس کنید.
  • سپس گزینه Clear Data و Clear Cache را انتخاب کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

پس از انجام مراحل ذکر شده در فوق گوشی خود را ریستارت کرده و به وای فای متصل شوید.

حذف کش اندروید

در برخی از مواقع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای با حذف کش اندروید رفع خواهد شد. بدین منظور مراحلی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، طی کنید:

  • گوشی خود را خاموش کنید.
  • دکمه هوم و کم کردن صدا را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید و گوشی خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور روشن کنید.
  • هنگامی که لوگوی اندروید را روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده کردید، دکمه پاور را رها کنید. اما همچنان به نگه داشتن دو دکمه کم کردن صدا و هوم تا زمان مشاهده منو روی صفحه نمایش ادامه دهید.
  • پس از نمایان شدن منو، از کلید کم کردن صدا برای انتخاب گزینه Wipe Cache Partition استفاده کنید.
  • سپس دکمه پاور را فشار دهید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

هنگامی که فرایند حذف کش به اتمام رسید، مجددا منو برایتان نمایان می‌شود. از دکمه های تنظیم صدا برای انتخاب گزینه Reboot System Now استفاده کنید. بدین ترتیب گوشی شما ریستارت شده و به حالت نرمال باز می‌گردد. سپس با وصل شدن به وای فای، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. این راه حل برای زمانی که پس از آپدیت دستگاه با مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای مواجه شده باشید، بسیار کاربردی خواهد بود.

فکتوری ریست دستگاه اندرویدی

یکی از موثرترین روش‌های رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای، فکتوری ریست کردن آن است. زمانی که یک دستگاه را فکتوری ریست می‌کنید، در واقع دستگاه به تنظیمات پیش فرض و کارخانه‌ای باز می‌گردد. این موضوع بدین معنا خواهد بود که تمام اطلاعات شما از جمله اپلیکیشن هایی که دانلود کرده بودید، حذف خواهند شد. بنابراین نیاز است تا پیش از فکتوری ریست از تمام اطلاعات دستگاه خود بکاپ بگیرید. به منظور آشنایی با نحوه گرفتن بکاپ از دستگاه اندرویدی می‌توانید به مطالعه مقاله آموزش بکاپ از اطلاعات گوشی های اندرویدی بپردازید. پس از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات دستگاه، مراحل زیر را به منظور فکتوری ریست کردن طی کنید:

  • گزینه Backup and Reset از منوی تنظیمات دستگاه انتخاب کنید.
  • گزینه Factory Data Reset را لمس نمایید.
  • سپس گزینه Reset phone را انتخاب کنید.

 

آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

 

پس از اتمام فرایند فکتوری ریست، دستگاه ریستارت خواهد شد. سپس شما می‌توانید با اتصال گوشی به وای فای، وضعیت دسترسی به اینترنت را بررسی کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای پرداختیم. عدم اتصال گوشی به وای فای از مشکلات رایج کاربران دستگاه های اندرویدی محسوب می‌شود. البته این راه حل ها در صورتی کاربردی است که گوشی شما مشکل سخت افزاری مثلا در آنتن وای فای نداشته باشد. چون در این صورت باید این قطعه موبایل در مراکز تعمیرات موبایل، تعویض گردد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکر شده در فوق نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

مطالب مرتبط