تلفن هوشمند و تبلت

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

blank

اگر شما برای وصل شدن به شبکه وای فای و یا پیدا کردن آن در گوشی تلفن خود و یا هر وسیله هوشمند دیگری که با سیستم عامل اندروید کار می‌کند با مشکل روبرو هستید، نگران نباشید، در ادامه به برخی از ترفند‌ها در مورد رفع عیب اتصال به شبکه وای فای اشاره خواهیم کرد.

همان‌طور که می‌دانید شما همواره نیازمند اتصال به شبکه وای فای هستید. شبکه وای فای زمانی کارساز خواهد بود که بتوانید به آن متصل شوید. این شبکه اطلاعاتی، همواره مقرون به صرفه و بسیار سریع است. با مراجعه به بخش داده، در هر وسیله هوشمندی، می‌توانید به شبکه وای فای موجود در محدوده آن دستگاه متصل شوید. در ادامه به اصول اتصال به شبکه وای فای اشاره خواهیم کرد، با کوک موبایل همراه باشید.

  • اهمیت رمز وای فای

این موضوع در ظاهر بسیار روشن و واضح است. در محل کار و یا در خانه هر شبکه وای فای نیازمند رمز مختص برای اتصال به آن است. برای اطمینان از ورود رمز صحیح آن را سه بار امتحان کنید. رمز وای فای نسبت به حروف بزرگ، حروف کوچک و اعداد بسیار حساس است. بنابراین مطمئن باشید که حروف بزرگ به کار رفته در رمز را به درستی و در جای مخصوص به خود به کار گرفته‌اید. برای وارد کردن حروف بزرگ باید بخشی را در انتهای چپ صفحه کلید گوشی تلفن همراه خود فعال کنید و برای تایپ مجدد حروف بزرگ باید دوباره آن بخش را فعال کنید. همواره از اینکه رمز درست را به شکل صحیح وارد می‌کنید اطمینان حاصل نمایید.

  • بررسی نام شبکه وای فای

این موضوع نیز همانند رمز وای فای بسیار واضح و آشکار است، اما باید مطمئن باشید که به شبکه ای فای صحیح متصل می‌شوید. در اغلب موارد 3 یا 4 لینک برای اتصال در دسترس شما قرار دارند. در هر حالتی نام صحیح شبکه وای فای را بررسی کرده و به شبکه مورد نظر خود متصل شوید.

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

  • آیا وای فای شما روشن است؟

پرسش مضحکی به نظر می‌رسد، اما این مشکل ساده به طور اتفاقی رخ می‌دهد و شما برخی مواقع با وای فای خاموش قصد اتصال به اینترنت را دارید. شما باید از روشن بودن وای فای دستگاه خود اطمینان داشته باشید.

  • شبکه وای فای روشن نمی‌شود!

اگر وای فای شما به هر دلیلی روشن نمی‌شود و یا در دسترس نیست، به شما پیشنهاد می‌کنیم که راه میانبر را انتخاب کنید و راهنمایی‌های فهرست‌وار زیر را دنبال کنید.

اگر شبکه وای فای شما در حالت خاموش باقی می‌ماند و تغییر نمی‌کند، اگر بعد از روشن شدن دوباره خاموش می‌شود، اگر در حالت روشن قرار دارد اما به اینترنت متصل نمی‌شود، برخی از راه‌کارها وجود دارند تا این مشکل رفع شود. این مشکل به چند دلیل در سیستم اندروید به وجود می‌آید. برخی مواقع این مشکل به سخت افزار سیستم مربوط است که می‌تواند پس از به روز رسانی نرم‌افزاری سیستم به سخت افزار آن منتقل شود. در این حالت رفع مشکل چندان دشوار نیست؛ زیرا مشکلات نرم‌افزاری با عیب‌یابی به سهولت قابل حل هستند. از طرفی مشکلات سخت‌افزاری به آسانی رفع نمی‌شوند.

  • روشن و خاموش کردن دستگاه

در برخی موارد با خاموش کردن و روشن کردن مجدد دستگاه بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری رفع می‌شوند. این کار در سیستم‌های تحت امر اندروید اولین قدم محسوب می‌شود. دستگاه خود را به مدت 15 تا 60 ثانیه خاموش کنید. اگر باتری دستگاه شما قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد، آن را خارج کرده و مجدد روی دستگاه قرار دهید. پس از آن به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه منتظر بمانید و بعد از آن دستگاه را روشن کنید. زمانی که دستگاه شما روشن شد وای فای را روشن کرده و این راه‌کار را امتحان کنید. اگر مشکل شما رفع شد از وای فای لذت ببرید و اگر مشکل شما رفع نشد به ادامه مطلب توجه کنید. همچنین می توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان تعمیرات موبایل مجموعه کوک موبایل تماس بگیرید.

  • سخت افزار

اگر وای فای شما به هیچ عنوانی روشن نمی‌شود احتمال اینکه قطعه‌ای فیزیکی در دستگاه شما مشکل پیدا کرده باشد وجود دارد. اگر یکی از سیم‌های قابل انعطاف و یا آنتن وای فای قطع شده باشد، اتصال وای فای شما با شبکه وای فای با مشکل روبرو خواهد شد.

اگر دستگاه تحت اندروید شما کمتر از یک سال از عمرش می‌گذرد و هیچ آسیب فیزیکی، اعم از برخورد با زمین و یا برخورد با مایعات، نداشته است این دستگاه شامل قانون تعویض شرکت سازنده شده و شما می‌توانید برای تعمیر و رفع عیب به نمایندگی‌های مجاز شرکت سازنده مراجعه کنید.

  • نرم‌افزار
  • برنامه‌های کاربردی خود را بررسی کنید!

اولین باری که مشکلی برای دستگاه شما به وجود آمد را به یاد بیاورید. آیا در آن حین برنامه‌ای را جدیدا نصب کرده و یا در حال استفاده آن بوده‌اید؟ در اغلب موارد زمانی که یکی از برنامه‌های کاربردی در سیستم‌های تحت امر اندروید دچار مشکل می‌شوند، بر روی دستگاه تاثیر گذاشته و عملکرد آن را مختل می‌کنند. بنابراین اگر با چنین موردی برخورد کردید آن برنامه را از روی دستگاه هوشمند خود پاک کنید و بدون آن برنامه با دستگاه خود کار کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که شرکت سازنده آن برنامه نسخه جدیدی را ارائه دهد.

  • تنظیم مجدد کامل

اگر تمام روش‌های گفته شده را امتحان کردید و مشکل کماکان در جای خود باقی بود، به تنظیمات کارخانه باز گردید. این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات سیستم‌های تحت امر اندروید را حل کند.

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

به بخش قبل باز می‌گردیم.

  • حالت پرواز

اگر حالت پرواز در سیستم اندروید روشن باشد شما علاوه بر مشکلات وای فای با بسیاری موارد دیگر نیز روبرو خواهید بود. بنابراین از غیر فعال  بودن این گزینه نیز مطمئن باشید.

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

پیغام خطای تایید

موضوع تایید شبکه وای فای معمولا به رمز وای فای مربوط می‌شود. این مورد برای تایید و تشخیص رمز به منظور اتصال به روتر و یا شبکه وای فای است و اگر رمز وای فای اشتباه باشد، تاییده لازم را برای اتصال دریافت نخواهد کرد و شما با پیغام خطای تایید مواجه خواهید شد. رعایت اولین راه‌کار در این متن و بازبینی سه باره رمز می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

برخی مواقع شما از وارد کردن رمز صحیح اطمینان دارید اما باز هم با پیغام خطای تایید روبرو هستید. در چنین شرایطی باید راه‌کار زیر را امتحان کنید. به صورت دستی وای فای و داده تلفن همراه دستگاه خود را خاموش کنید، پس از آن دستگاه را در حالت پرواز قرار دهید، زمانی که حالت پرواز فعال است، شبکه وای فای را روشن کنید و سعی کنید تا به اینترنت متصل شوید. زمانی که به شبکه اینترنت متصل شدید می‌توانید دستگاه خود را از حالت پرواز خارج کنید. به یاد داشته باشید که باید دستگاه خود را از حالت پرواز خارج کنید در غیر این صورت، اگر دستگاه شما تلفن همراه باشد، تماس‌های شما با مشکل روبرو خواهند شد. این فرایند کمی عجیب به نظر می‌رسد اما همین راه‌کار در برخی از موارد می‌تواند مشکل پیغام خطای تایید را رفع کند.

  • پیدا نکردن شبکه‌های وای فای در دسترس

اگر دستگاه شما شبکه‌های وای فای در دسترس را پیدا نمی‌کند از عملکرد صحیح وای فای خود مطمئن شوید. اگر دستگاه هوشمند دیگری همچون تلفن همراه، رایانه و یا هر وسیله دیگری که توانایی تشخیص شبکه وای فای را دارد در دسترس دارید، شبکه وای فای را توسط آن تشخیص داده و به اینترنت متصل شوید. برخی از روترهای وای فای نسبت به تعداد افرادی که به آن متصل می‌شوند محدودیت داشته و با افزایش تعداد کاربر خدمات وای فای ارائه نمی‌دهند. اگر روتر به درستی عمل نمی‌کند آن را یک بار خاموش و دوباره روشن کنید. نیازی نیست که دکمه شروع مجدد را فشار دهید، روتر را از پریز برق جدا کرده، 15 ثانیه منتظر بمانید، و مجددا وصل کنید. چند دقیقه به روتر اجازه دهید تا به حالت آماده کار رفته و سپس اتصال وای فای را انجام دهید.

  • دستگاه شما به شبکه وای فای متصل است اما به اینترنت دسترسی ندارید!

داشتن تنها یک آدرس شناسایی ثابت در اتصال به شبکه وای فای بی سیم یکی از مشکلاتی است که در سیستم‌های تحت اندروید به وجود می‌آید و رفع آن کمی دشوار است.

پیشنهاد ما برای رفع این مشکل دانلود برنامه‌های کاربردی برای حل مشکلات دستگاه‌های مبتنی بر اندروید نیست. اگرچه در برخی از موارد این برنامه‌ها کمک‌کننده هستند، اما در صورتیکه این برنامه‌ها مشکل شما را مرتفع نکردند می‌توانید با استفاده از آدرس شناسایی استاتیک مشکل را رفع کنید.

  • اتصال به شبکه وای فای صورت می‌گیرد ولی دسترسی شما به خودی خود قطع می‌شود

این وضعیت بسیار گیج‌کننده است. شما در حال استفاده از شبکه وای فای هستید و ناگهان پیغامی مبتنی بر استفاده از داده تلفن همراه خود دریافت می‌کنید و متوجه می‌شوید که به وای فای متصل نبوده‌اید. این مشکل نیز اگرچه دشوار، اما قابل حل است. این وضعیت بیشتر در تلفن همراه اتفاق می‌افتد. اگر از برنامه‌های ذخیره انرژی استفاده می‌کنید و یا به شبکه‌ای از برنامه‌های کاربردی متصل هستید و یا در حال دانلود برنامه‌ای خاص هستید و این اتفاق برای شما رخ می‌دهد فورا آن برنامه را حذف کنید.

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

رفع مشكل وصل نشدن به شبکه واي فاي در اندرويد

  • آخرین و البته بهترین راه‌کار

اگر هیچ یک از روش‌های مطرح شده پاسخگوی مشکل شما نبود می‌توانید از این راه‌کار برای حل عیب دستگاه خود که مبتنی بر اندروید است استفاده کنید. این روش می‌تواند تمام مشکلات نرم‌افزاری را رفع کرده و حتی ویروس‌های موجود بر روی دستگاه شما را از بین ببرد. قبل از اعمال این روش باید از تمامی اطلاعات خود فایل پشتیبانی تهیه کنید. نگران نباشید. نحوه گرفتن فایل پشتیبانی را در ادامه توضیح می‌دهیم. پس از آن باید دستگاه خود را ریست کنید.

  • نرم‌افزار در مقابل سخت‌افزار: مطالبی که در این بخش ارائه می‌شود تنها مشکلات نرم‌افزاری را رفع می‌کنند (نحوه عملکرد اطلاعاتی دستگاه)، مشکلات سخت‌افزاری (بدنه و اجزای دستگاه) با این شیوه قابل رفع نیستند. اگر دستگاه هوشمند شما دچار مشکلات سخت‌افزاری شده باشد و به هیچ تغییری واکنش نشان ندهد باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.
  • ذخیره اطلاعات: قبل از اینکه دستگاه اندروید خود را ریست کنید باید اطلاعات موجود در آن را در مکانی امن ذخیره کنید. در صورتیکه کارت حافظه در اختیار دارید به راحتی می توانید اطلاعات خود را به آن انتقال دهید. اما اگر کارت حافظه ندارید می‌توانید دستگاه خود را به رایانه متصل کنید و اطلاعات خود را ذخیره کنید. شما می‌توانید از طریق بلوتوث و یا پست الکترونیکی نیز اطلاعات خود را به مکانی امن انتقال دهید.

با ذخیره سازی اطلاعات به راحتی می‌توانید دستگاه تحت اندروید خود را ریست کرده و در صورت داشتن مشکل نرم‌افزاری آن را رفع کنید. البته گاهی هم مشکل از خرابی آنتن وای فای روی گوشی است که یک قطعه ی سخت افزاری است و ممکن است بر اثر ضربه و … دچار مشکل شود. اگر مشکل سخت افزاری باشد تنها راه حل سپردن گوشی به مراکز تعمیرات موبایل برای تعمیر تخصصی روی این قطعه است. پست “رفع مشکل آنتن گوشی” را مطالعه بفرمایید.

مطالب مرتبط