تلفن هوشمند و تبلت

آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک (Facebook)

blank

گاهی اوقات حذف اکانت فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی تنها راه خلاص شدن از فضای پر هرج و مرج مجازی و نزدیک‌تر شدن به دنیای بیرون است. در این مقاله از کوک موبایل، شما را با نحوه پاک کردن اکانت فیسبوک آشنا کرده و بدین طریق مرهمی برای زخم‌های آنلاین‌تان ارائه خواهیم کرد.

فیسبوک ما را تسخیر کرده است

شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر به بخش بسیار بزرگی از زندگی ما تبدیل شده و همه روزه در حال افزایش نفوذ خود به دنیای مدرنیزه شده بشر هستند. فیسبوک اما یکی از بنیانگذاران مفهوم شبکه‌های اجتماعی بوده و عده بسیاری از آن به عنوان پدر شبکه‌های اجتماعی نیز یاد می‌کنند. از طرفی، پیشرفت فضای مجازی در دوران اخیر به قدری زیاد بوده است که حتی برخی متخصصان از نگرانی‌هایی در رابطه با آینده بشریت و درگیری بیش از حد جوانان با مفاهیمی چون اینترنت سخن می‌گویند.

حال اگر شما نیز به گروه دلواپسان آینده اجتماعی خود و جامعه‌تان ملحق شده و در حرکتی انقلابی قصد پاک کردن اکانت فیسبوک خود را دارید، ما به شما یاری رسانده و همپای این قیام بزرگ، با آموزش‌های همیشگی کوک موبایل قدم بر خواهیم داشت (!). البته راستش همه ما می‌دانیم که تنها دلیل حذف اکانت فیسبوک اقدام برای یک انقلاب اجتماعی نیست و به عنوان کاربران فضای مجازی، همه‌مان در برهه‌های زمانی متفاوت و بنا بر دلایل مختلفی، به پاک کردن صفحات و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی‌مان نیاز پیدا می‌کنیم. کوک موبایل هم با توجه به همین نیاز همراهان خود، پیش‌تر به آموزش تصویری دیلیت اکانت اینستاگرام و همچنین آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام پرداخته و در ادامه این مطلب نیز نحوه پاک کردن اکانت فیسبوک را خدمت شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

تنها راه فرار پاک کردن اکانت فیسبوک نیست!

همان‌طور که در ابتدای کار به آن اشاره کردیم، پاک کردن اکانت فیسبوک در برخی مواقع یکی از احتیاجات کاربران بوده و در ردیف حقوق مجازی آن‌ها نیز قرار دارد. اما اگر هدف شما از حذف اکانت فیسبوک تان صرفا احساس نیاز به استراحت و آرامش خاطر است، می‌بایست بدانید که راه حل‌های دیگری نیز به غیر از پاک کردن اکانت فیسبوک برایتان موجود است! بله شما برای دور شدن از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، محتاج پاک کردن اکانت نبوده و می‌توانید با غیر فعال کردن اکانت فیسبوک خودتان، مدتی را در خلوت دنیای بیرون سپری کنید.

پس اگر پاک کردن اکانت فیسبوک برای شما در اولویت نبوده و صرفا می‌خواهید مدتی را در تنهایی و آرامش سپری کنید، مراحل زیر را دنبال کرده و اکانت فیسبوک‌تان را غیر فعال کنید. ابتدا گزینه More را (که شبیه سه خط افقی سوار بر هم است) از پایین صفحه انتخاب کرده و سپس با لمس Setting وارد بخش تنظیمات شوید.

 

آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک (Facebook)

 

در صفحه تنظیمات ابتدا گزینه Account Setting و سپس General را برگزیده و در نهایت وارد بخش Manage Account شوید.

 

آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک (Facebook)

 

در ادامه گزینه Deactivate را که در زیر Account Option قرار گرفته است انتخاب کرده و پس از وارد کردن رمز عبور و تایید گزینه Continue اکانت خود را غیر فعال کنید. به همین سادگی!

 

آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک (Facebook)

 

البته شما می‌بایست این را نیز به خاطر داشته باشید که پس از اولین Login یا وارد شدن به فیسبوک با همین اکانت، حساب کاربری‌تان دوباره فعال خواهد شد.

می‌خواهم اکانت فیسبوکم را از صحنه روزگار محو کنم!

خب اگر حذف اکانت فیسبوک به شکلی موقت برای شما کارساز نبوده و همچنان به دنبال راهی جهت از بین بردن صفحه مجازی خود در این وب‌سایت هستید، کوک موبایل را دنبال کنید تا در چند قدم مفید و مختصر نحوه پاک کردن اکانت فیسبوک تان برای همیشه را فرا بگیرید.

ابتدا با استفاده از یک مرورگر وارد اکانت فیسبوک تان شده و سپس به صفحه دیلیت اکانت فیسبوک مراجعه کنید. در این صفحه تنها کاری که لازم است انجام دهید، انتخاب گزینه Delete My Account است و بس! پس از گزینش این آپشن، اکانت فیسبوک شما در فهرست انتظار حذف شدن قرار می‌گیرد.

 

آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک (Facebook)

 

ولی اگر جزو افرادی هستید که خیلی سریعتر از حد معمول تغییر عقیده می‌دهند، باید بدانید که حذف اکانت فیسبوک شما ظرف مدت ۱۴ روز توسط این وب‌سایت تکمیل شده و اگر پیش از تمام شدن این مهلت دوباره وارد اکانت فیسبوک خود  شوید، صفحه شما به شکل خودکار از فهرست انتظار حذف شدن خارج می‌شود. پس فراموش نکنید که پشیمانی پس از ۱۴ روز دگر سودی ندارد!

 اگر حذف اکانت فیسبوک انجام نشد چه کنیم؟

برخی از کاربران فیسبوک طی چند ماه اخیر دچار مشکلاتی در مراحل حذف اکانت فیسبوک خود شده‌اند. گزارشات اخیر حاکی از آن است که در مواردی نه چندان نادر، کاربران پس از وارد کردن رمز عبور خود جهت تایید پاک کردن اکانت فیسبوک شان به شکلی دائمی، با اخطار «اشتباه بودن رمز عبور» مواجه می‌شوند. این در حالی است که اغلب کاربران از صحیح بودن رمز عبور خود اطمینان داشته و حتی بعضا، چند دقیقه قبل از اقدام به حذف اکانت فیسبوک شان با همین رمز وارد صفحه خود شده‌اند. گرچه فیسبوک هنوز راهی برای رفع این باگ ارائه نکرده است اما به هر روی ما در کوک موبایل روشی کاملا موثر جهت حل آن سراغ داریم که در اختیار شما همراهان عزیزمان نیز قرار خواهیم داد.

اگر در انجام مرحله پایانی پاک کردن اکانت فیسبوک، یعنی وارد کردن رمز عبور، دچار مشکل مذکور شدید تنها کافی است روش زیر را دنبال کرده و رمز عبورتان را بازیابی کنید. در وهله اول وارد اکانت فیسبوک خود شده و گزینه More را انتخاب کنید. (همان گزینه‌ای که شبیه سه خط افقی سوار بر هم بود!). سپس از بخش Setting وارد گزینه Security And Login شده و در قسمتی که تحت عنوان Change Password مشخص شده است، رمز عبور فعلی خود را تغییر دهید. حال به لینک قبلی (که برای حذف اکانت به شما ارائه کرده بودیم) بازگشته و مراحل پاک کردن اکانت فیسبوک خود را با رمز عبور جدیدتان به پایان برسانید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به آموزش نحوه حذف یا پاک کردن اکانت فیسبوک پرداختیم. امیدوارم که این مطلب از کوک موبایل مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و مفید واقع شده باشد. فراموش نکنید که ما در کوک موبایل همواره مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم. پس حتما از طریق بخش نظرات، ما را در جریان نظرات خود قرار دهید.

مطالب مرتبط