تست و بررسی اپل

عیب یابی ناشی از خسارت آب به آیفون 6

خسارت آب به آیفون 6

برای مورد خسارت آب به آیفون 6 ما در این مقاله، کار تعمیرمان را با قطعات گل آلود شروع می کنیم. همانطور که می دانید کار تعیمر ابتدا ساده و رفته رفته سخت تر و پیچیده تر می شود. بنابراین مشکل ممکن است حل نشده، باقی بماند. تست های لازم و اندازه گیری های ولتاژ را انجام دهید و در نهایت موقعیت خطا را تایید کنید. ما کار تعمیرمان را با تعویض قطعات معیوب کامل می کنیم.

آیا تا بحال شده که آیفون تان در وان حمام، دریا و یا حتی بدتر، توالت افتاده باشد؟ آیا شده که در رودخانه شنا کنید در حالیکه فراموش کرده اید که گوشی آیفون تان را جیب تان بیرون بیاورید؟ خسارت ناشی از آب معمولا در سری های آیفون دیده شده است، که منجر به مشکلات زیادی شده است. بعضی وقت ها بر اثر خسارت ناشی از آب به آیفون، تمام داده ها و اطلعات گوشی شما از بین رفته اند.

تعمیر آیفون 6 که به خاطر خسارت ناشی از آب روشن نمی شود را شروع می کنیم

دکمه پاور گوشی را فشار دهید. معلوم می شود که گوشی روشن نمی شود. گوشی را باز کنید و می بینید که علائم زنگ زدگی ناشی از خسارت آب به وضوح دیده می شود. کار را ادامه دهید و باتری را بردارید. کانکتور باتری را به منبع تغذیه DC وصل کنید. دمه پاور را فشار دهید، گوشی روشن می شود و لوگو اپل نمایش داده می شود. با این حال، صفحه نمایش بعد از 15 ثانیه سیاه می شود و دسترسی عادی به سیستم غیر ممکن می گردد.

blank

جریان روی آمپرسنج به 510 میلی آمپر می پرد و سپس می ایستد، که این غیر طبیعی است. به طور عادی، آیفونی بعد از اینکه به خاطر نفوذ آب خسارت دید، روشن نمی شود و جریان بوت آن به خاطر اتصال کوتاه مدارهای بورد آن هم به خاطر آب و رطوبت غیر عادی می شود. همانطور که اثر خسارت آب روی لاجیک بورد به خوبی معلوم است.

blank

blank

کاری که می کنیم این است که با استفاده از محلول تمیز کننده بورد، لاجیک بورد را تمیز کنیم. پس از انجام کانکتور باتری را به منبع تغذیه وصل کنید و ئکمه پاور منبع تغذیه را روشن کنید.

blank

بررسی روشن نشدن آیفون 6 یا 6 پلاس را اینجا دنبال کنید.

قرائت جریان روی آمپرسنج به 220 میلی آمپر می پرد و سپس متوقف می شود. آیا هنوز غیر عادی است؟ خب، تمیزکاری قبلی لاجیک بورد ما کافی نبوده است. و باید آی سی هایی که گل آلود شده اند را از بورد جدا کنیم و بورد را کاملا تمیز کنیم.

blank

ابتدا با هیتر، صفحه محافظ را بردارید. می بینیم که U1501 و U1503 گل آلود شده و علائم آب به خوبی روی آنها مشخص است.

blank

با استفاده از هیتر، U1501 و U1503 را از بورد جدا کنید. سپس کمی خمیر فلاکس بمالید و با نوک هویه قلع ها را از روی پد اتصال بردارید. پس از انجام این کار، لاجیک بورد را برگردانید.

با هیتر حرارت دهید و هر دو قطعه گل آلود U2402 و U0900 را از بورد جدا کنید. می توانیم به وضوح ببینیم که قسمت های زیر U2402 کاملا گل آلود و رد آب دیده می شود. طبق این مشاهدات معلوم می شود که مشکل به خاطر وجود جدی گل و لای در این قسمت است.

blank

مقداری خمیر فلاکس به پد اتصال بمالید. سپس با نوک هویه، قلع ها را از روی پد اتصال بردارید. هنگام کار و عملیات مراقبت قطعات اطراف باشید. اگر آنها را جابجا کردیم باید فورا لحیم شوند.

blank

با استفاده از پنبه مخصوص آغشته به رزین، قلع ها را تمیز کرده بردارید. سپس از محلول تمیز کننده بورد استفاده کرده، بورد را به خوبی تمیز کنید.

blank

کمی خمیر فلاکس به پد اتصال بمالید، آی سی های جدید را به ترتیب در جای درست خود تنظیم کرده قرار دهید. آنها را لحیم کنید.

نکته: به جهت درست آی سی ها دقت کنید.

blank

همچنان که خمیر فلاکس روی آی سی ها جریان و وجود دارد، حرارت را به مدت 5 ثانیه ادامه دهید. همچنین تعویض U1501 و U1503 را به همان ترتیب انجام دهید. پس از اتمام، با استفاده از محلول تمیز کننده بورد، تمیزکاری کنید.

blank

اکنون گوشی را جمع و تست کنید. لاجیک بورد را برداشته و صفحه نمایش را نصب کنید. کانکتور باتری را به منبع تغذیه DC وصل کنید و دکمه پاور را روشن کنید. سپس دکمه روشن/خاموش گوشی را فشار داده گوشی به طور عادی روشن می شود. اکنون مشکل آیفون 6 ناشی از خسارت آب به طور کامل برطرف شده و گوشی روشن می شود.

blank

نکته مهم: پس از تایید رفع کامل مشکل، گوشی را با دقت جمع و سرهم بندی کنید.

کارهایی که هنگام افتادن گوشی آیفون در آب باید انجام دهید:

  • گوشی را بلافاصله خاموش کنید.
  • قاب آن را بردارید تا هوا رد و بدل شود.
  • هر گونه وسایل جانبی روی گوشی مثل هدفون، ریدر کارت و غیره را بردارید.
  • با استفاده از دستمال کاغذی تا جایی که می شود رطوبت آن را بگیرید.
  • آن را در جای گرم، خشک و بدون رطوبت قرار دهید.
  • قبل از اینکه دوباره گوشی را روشن کنید به مدت 48 ساعت صبر کنید.
  • اگر گوشی به درستی کار کرد، از داده ها و اطلاعات آن بک آپ بگیرید.

کارهایی که هنگام افتادن گوشی آیفون در آب نباید انجام دهید:

  • آن را به پریز برق و یا پورت کامپیوتر وصل نکنید.
  • گوشی را در آون قرار ندهید.
  • با سشوار روی آن نگیرید
  • گوشی را روی رادیاتور قرار ندهید.
  • آن را در کیسه برنج قرار دهید. برنج عامل خشک کننده نیست. ممکن است وضعیت را از این که هست بدتر کند، ممکن است آرد برنج به داخل گوشی نفوذ کرده و با آب موجود در گوشی خمیر درست کند.
  • آن را تکان ندهید و یا نچرخانید. اگر گوشی شما در حمام و به صورت جزئی خیس شده باشد، آب زیاد به قسمت های داخلی نفوذ نمی کند با تکان دادن ممکن است آب را به قسمت های داخلی هدایت کنید.
  • دکمه هوم را فشار ندهید.

هر یک از کارهای بالا ممکن است باعث خسارت بیشتر به گوشی آیفون خیس وارد کنند.

مطالب مرتبط