تست و بررسی اپل

نقد و بررسی ایفون 14 پرو مکس : بزرگ، قدرتمند و کامل

نقد و بررسی ایفون 14 پرو مکس

ایفون 14 پرو مکس اپل بهترین آیفون و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند است که می‌توانید همین الان بخرید. صفحه نمایش خیره کننده، طراحی درجه یک و دوربین های عالی، همه چیز دارد.

مزایا

  • طراحی فوق العاده عالی
  • صفحه نمایش 120 هرتزی زیبا
  • مجهز به جزیره داینامیک لذت بخش
  • صفحه نمایش همیشه روشن فوق العاده
  • سیستم دوربین باورنکردنی
  • عملکرد بی نظیر
  • عمر باتری فوق العاده
  • نرم افزار قوی iOS 16

معایب

  • یکی از سنگین ترین گوشی هایی که می توانید بخرید
  • قیمت گران

در چند سال گذشته، اگر می خواستید صاحب یک آیفون درجه یک اپل باشید، حتماً باید یکی از نسخه های Pro آن را خرید کنید. اگر می‌خواهید یک ایفون با بهترین دوربین‌ها، نمایشگر و عمر باتری داشته باشید، تنها آیفون پرو نیاز شما را برطرف می کند. اما امسال فرقی نمی کند، بهترین آیفون های 2022 آیفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس هستند.

دوربین جدید 48 مگاپیکسلی اپل، صفحه نمایش همیشه روشن و Dynamic Island به‌طور باورنکردنی به جدیدترین آیفون‌های پرو اضافه شده‌اند – چیزی که در بررسی آیفون 14 پرو به‌طور گسترده به آن اشاره می‌کنیم. ایفون 14 پرو مکس تمام برتری های 14 پرو را حفظ می کند و در عین حال یک گام فراتر می رود و صفحه نمایش همه جانبه تر و عمر باتری بسیار بیشتر را اضافه می کند. این چیزها هزینه دارند، اما اگر بتوانید قیمت بالاتر و هزینۀ بیشتری را تحمل کنید، ایفون 14 پرو مکس مظهر یک گوشی هوشمند پرچمدار است. این بزرگ، پریمیوم، قدرتمند و به بهترین نحو کاملاً بیش از حد خوب است.

طراحی آیفون 14 پرو مکس

ایفون 14 پرو مکس روی میز دراز کشیده است

طراحی گوشی آیفون 14 پرو مکس

طراحی ایفون 14 پرو مکس بسیار شبیه به 13 پرو مکس سال گذشته است، یعنی شباهت زیادی به آیفون 12 پرو مکس دارد. اپل در چند سال گذشته به همان زبان طراحی کلی پایبند بوده و اگرچه ممکن است ایفون 14 پرو مکس به یک پیشرفت بصری تبدیل نشود، این طراحی آزموده شده و واقعی چیزی برای شکایت از آن ارائه نمی دهد.

فریم فولادی ضد زنگ لوکس است، پشت شیشه ای مات به نظر می رسد و احساسی باورنکردنی دارد، و جزئیات کوچک – مانند دکمه ها و بازخورد لمسی – به همان اندازه که انتظار دارید عالی هستند. اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی تناسب خوبی دارند، اما ایفون 14 پرو مکس همچنان یک پله بالاتر از آن احساس می‌ شود.

پورت لایتنینگ در ایفون 14 پرو مکس

لبه پایین آیفون 14 پرو مکس

یک ویژگی طراحی منحصر به فرد در ایفون 14 پرو مکس وجود دارد و آن اندازه آن است. آیفون 14 پرو مکس با قد 160.7 میلی متر و وزن سنگین 240 گرم، یکی از مهم ترین گوشی هایی است که می توانید بخرید.

به عنوان فردی که عموماً گوشی‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهد و سال گذشته را با استفاده از آیفون 13 پرو گذرانده است، جهش به آیفون 14 پرو مکس در ابتدا بسیار ترسناک به نظر می‌رسید.

پس از بیش از یک هفته زندگی با تلفن به عنوان گوشی اصلی من، خوشحالم که بگویم این انتقال به آن سختی که تصور می‌کردم نبوده است. بله، ایفون 14 پرو مکس همچنان یک گوشی هوشمند بسیار بلند و بسیار سنگین است. برای برخی از افراد، همیشه آنقدر بزرگ است که به راحتی نمی توان از آن استفاده کرد. اما، من شخصاً در نقطه ای هستم که به وزن آن عادت کرده ام و راه هایی برای مانور دادن آن با یک دست پیدا کرده ام.

صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس

صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس

صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس

دو مزیت اصلی برای تحمل اندازه عظیم ایفون 14 پرو مکس وجود دارد که اولین آنها وجود صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی است. این صفحه نمایش OLED است و وضوح 2796 در 1290 دارد که با همان تراکم پیکسلی 460 پیکسل در هر اینچ در آیفون 14 پرو کوچکتر، کار می کند.

مانند آیفون 14 پرو، کیفیت صفحه نمایش 14 پرو مکس عالی است. رنگ ها زنده و زیبا هستند، متن به راحتی قابل خواندن است و صفحه نمایش اکنون روشن تر از همیشه است. می‌توانید حداکثر روشنایی معمولی 1000 نیت را انتظار داشته باشید، اما در نور مستقیم خورشید که نور بیشتری نیاز است، ایفون 14 پرو مکس می‌تواند تا 2000 نیت روشنایی داشته باشد. حتی در آفتابی ترین روزها، هرگز برای دیدن گوشی در فضای باز مشکلی ندارید.

نوار کشویی روشنایی در iPhone 14 Pro Max

کیفیت صفحه نمایش 14 پرو مکس

ایفون 14 پرو مکس همچنین نرخ تازه سازی 120 هرتزی ProMotion معرفی شده توسط اپل در سری آیفون 13 پرو را حفظ کرده و هر زمان که با گوشی در حال تعامل هستید، انیمیشن های فوق العاده روانی را به شما ارائه می دهد. در ترکیب با ماهیت روان iOS 16، این یکی از نرم‌ترین و سریع‌ترین گوشی‌هایی را ایجاد می‌کند که در طول سال استفاده کرده‌ام.

و البته ایفون 14 پرو مکس یکی از اولین آیفون هایی است که صفحه نمایش همیشه روشن دارد. با فشار دادن دکمه پاور آیفون خود را خاموش کنید اکنون نمایشگر یک نسخه کم‌نور از صفحه قفل شما را نشان می‌دهد که با اعلان‌ها، ویجت‌های صفحه قفل و رنگ کامل والپیپر شما تکمیل می‌شود.

من هرگز بزرگترین طرفدار صفحه نمایش همیشه روشن نبوده ام، اما باید اعتراف کنم که پیاده سازی این ویژگی توسط اپل یکی از زیباترین هایی است که دیده ام.

ایفون 14 پرو مکس با صفحه نمایش همیشه روشن

ایفون 14 پرو مکس با صفحه نمایش همیشه روشن

از انیمیشن ظریفی که هنگام روشن و خاموش کردن صفحه پخش می‌شود تا نمایش آثار هنری آلبوم هنگام گوش دادن به موسیقی، باعث می‌شود صفحه قفل بیشتر از همیشه احساس شود.

من به‌عنوان کسی که هر روز اپل واچ می‌پوشد، همه چیز را به‌خصوص مفید نمی‌دانم، اما با این وجود، خوشحالم که اپل در نهایت این حرکت همیشه روشن را انجام داد.

صفحه نمایش همیشه روشن اپل یکی از زیباترین مواردی است که من دیده ام.

همه اینها کیفیت هایی هستند که می توانید در آیفون 14 پرو نیز از آنها لذت ببرید. ایفون 14 پرو مکس از نظر فنی در بخش نمایشگر تفاوتی ندارد. این فقط بیشتر از آن صفحه نمایش باورنکردنی را برای بازی به شما می دهد. از بازی، پیمایش در توییتر، تماشای ویدیوهای یوتیوب و مرور سایت‌ها در سافاری، همه اینها در iPhone 14 Pro Max بزرگتر و جادارتر به نظر می‌رسد.

نمایشگر 6.1 اینچی آیفون 14 پرو مطمئناً کوچک نیست، اما داشتن یک بوم 6.7 اینچی برای استفاده هر روز لذت بخش بوده است.

جزیزه پویا یا داینامیک در ایفون 14 پرو مکس

جزیزه پویا یا داینامیک در آیفون 14 پرو مکس

جزیزه پویا یا داینامیک در آیفون 14 پرو مکس

چیزی که مورد توجه بوده جزیره داینامیک یا پویا است. بریدگی اپل از بین رفته است و به جای آن یک نوار مشکی یکدست در بالای صفحه نمایش وجود دارد. جدا از نام احمقانه، جزیره پویا یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های آیفون است که در سال‌های اخیر دیده‌ام و من را نسبت به کارهایی که اپل می‌تواند با آن انجام دهد هیجان زده می‌کند.

گوش دادن به آهنگ؟ برای رفتن به خانه، انگشت خود را به سمت بالا بکشید، و برنامه موسیقی شما در جزیره پویا شناور می‌شود تا آثار هنری آلبوم و شکل موجی مطابق رنگ از آنچه در حال پخش است را نشان دهد. تایمر را شروع کنید و جزیره پویا یک شمارش معکوس زنده نمایش می دهد تا بتوانید به راحتی آن را زیر نظر داشته باشید. جزیره پویا همچنین تماس‌های ورودی و کنترل‌های تماس، اعلان‌های Face ID، هشدارهای شارژ دستگاه، پاپ‌آپ‌های اتصال AirPods، مسیرهای Apple Maps و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

پخش موسیقی در آیفون 14 پرو مکس

پخش موسیقی در آیفون 14 پرو مکس

اینها همه نوتیفیکیشن هایی هستند که همیشه در آیفون وجود داشته اند، اما جزیره پویا اکنون مکانی منسجم برای زندگی به آنها می دهد. در کنار ساده‌سازی هشدارهای متعدد iOS، ویژگی سرگرم‌کننده و بازیگوشی به آن‌ها می‌دهد که بسیار جذاب است. جزیره پویا همیشه کاری را انجام نمی دهد، اما زمانی که یک برنامه از آن بهره می برد، لذت بخش است.

تنها شکایت من در مورد جزیره پویا این است که ای کاش می توانست کارهای بیشتری انجام دهد. در حال حاضر به جز چند اعلان سیستم و پخش موسیقی، ابزار زیادی برای این ویژگی وجود ندارد. با این حال، این باید در آینده ای نه چندان دور تغییر کند.

هنگامی که اپل API Live Activities را با iOS 16.1 در اواخر امسال راه‌اندازی کرد، برنامه‌های شخص ثالث مانند Lyft، Uber، ESPN، Starbucks و دیگران می‌توانند کاربردهای خود را برای جزیره داینامیک ایجاد کنند. این زمانی است که جزیره پویا باید واقعاً هیجان‌انگیز شود، و من نمی‌توانم منتظر بمانم تا ببینم چگونه به نظر می‌رسد.

دوربین های ایفون 14 پرو مکس

دوربین های آیفون 14 پرو مکس

دوربین های آیفون 14 پرو مکس

بازی دوربین اپل در چند سال گذشته فعال بوده است و آیفون 14 پرو مکس دوباره همه چیز را بهبود می بخشد. اپل از زمان آیفون 6s به سنسورهای دوربین 12 مگاپیکسلی چسبیده است، اما با آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس، یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جدید با دیافراگم f/1.78 و لرزشگیر اپتیکال با تغییر سنسور دریافت خواهید کرد. با استفاده از وضوح اضافه شده سنسور، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می تواند به عنوان یک لنز زوم اپتیکال 2 برابر نیز استفاده شود.

دوربین اصلی با یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 3 برابر، به علاوه یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه همراه است. همچنین دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی جدید است که اولین دوربین سلفی آیفون با فوکوس خودکار است. و این همان چیزی است که در سطح سخت افزار به دست می آورید.

از لحاظ نرم افزاری، آیفون 14 پرو مکس از خط پایپ لاین تصویر Photonic Engine جدید اپل استفاده می کند و طبق وب سایت اپل، “رنگ های واقعی تر و بافت های زیباتر را در فضای با نور کمتر” ارائه می دهد.

عکسی از یک دریاچه، گرفته شده با ایفون 14 پرو مکس

نمونه عکس گرفته شده با دوربین آیفون 14 پرو مکس

همه چیز بسیار چشمگیر به نظر می رسد، و با نگاه کردن به عکس های گرفته شده با آیفون 14 پرو مکس، می توان فهمید که چرا اپل اینقدر کیفیت دوربین را بالا می برد. به زبان ساده، عالی است.

چه در شرایط نور خوب یا متوسط عکاسی کنید، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به طور مداوم نتایج باورنکردنی ایجاد می کند. رنگ‌ها غنی و پر جنب و جوش هستند، اما در عین حال به خوبی به آنچه که یک صحنه به نظر می‌رسد، وفادار می‌مانند. من همچنین از میزان جزئیاتی که با دوربین اصلی دریافت می کنید تحت تأثیر قرار گرفته ام. در حالی که تصاویر از سنسور 48 مگاپیکسلی به عکس‌های 12 مگاپیکسلی متصل می‌شوند، اما همچنان جزئیات بسیار خوبی را در تصاویر مشاهده می‌کنید.

یکی دیگر از مزیت های بزرگ دوربین 48 مگاپیکسلی، عمق میدان طبیعی است که در عکس هایی که می گیرید به دست می آورید.

عکس سگ من که روی تختش می خوابد می توانست یک عکس دور ریختنی باشد، اما به دلیل اینکه چگونه دوربین به طور طبیعی جلوی تخت او را تار کرد و بدنش را از دوربین دورتر کرد، در نهایت واقعاً چشمگیر به نظر می رسد.

عکس گرفته شده با دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 14 پرو مکس

عکس گرفته شده با دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 14 پرو مکس

دوربین 48 مگاپیکسلی حتی زمانی که نورها پایین می آیند نیز می درخشد. گرفتن عکس در اتاقی با نور کم برای iPhone 14 Pro Max اصلاً چالشی نیست. برای ادامه نمایش رنگ های عالی، جزئیات خارق العاده و بوکه طبیعی مشکلی ندارد. حتی در سناریوهای تقریباً سیاه، آیفون 14 پرو مکس نور کافی را برای یک عکس کاملاً قابل استفاده به ارمغان می آورد. تصاویر بسیار کم نور به طور اجتناب ناپذیری به معنای قربانی کردن جزئیات هستند، اما این مورد حتی برای بهترین دوربین های گوشی های هوشمند نیز صدق می کند – که مطمئناً آیفون 14 پرو مکس به آن ها تعلق دارد.

دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی چطور؟ خیلی هم خوب است! انتظار می‌رود جزئیات این عکس‌ها در مقایسه با دوربین اصلی کاهش پیدا کند، اما اگر در نمونه‌ای هستید که به یک عکس عریض‌تر نیاز دارید که هنوز عالی به نظر می‌رسد، عملکرد قابل تحسینی است.

اپل همچنین با به حداقل رساندن اعوجاج لبه ها به خوبی کار کرده است و اطمینان حاصل می کند که هیچ اثر ناخوشایند چشم ماهی در این عکس ها وجود ندارد.

حالت ماکرو iPhone 14 Pro Max Joe Maring/Digital Trends

اما این دوربین 12 مگاپیکسلی فقط عکس های فوق عریض نیست. آیفون 14 پرو مکس را به اندازه کافی به چیزی نزدیک کنید، و برنامه دوربین به طور خودکار به حالت ماکرو فعال شده توسط دوربین فوق عریض تغییر می کند. نتایج فوق العاده است. چه بخواهید یک عکس کلوزآپ از یک گل بگیرید یا بخواهید جزئیات پنهان را در یک تکه پارچه پیدا کنید، حالت ماکرو تطبیق پذیری زیادی دارد.

دوربین‌های ماکرو بد در گوشی‌های هوشمند بسیار زیاد است، اما دوربین‌های باکیفیت بسیار سخت‌تر به دست می‌آیند و دوربین ماکرو آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بهترین‌هایی است که من استفاده کرده‌ام.

عکس گرفته شده با دوربین 14 پرو مکس با زوم 3 برابری

عکس گرفته شده با دوربین 14 پرو مکس با زوم 3 برابری

من همچنین تحت تاثیر دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی قرار گرفته ام. روی کاغذ، زوم 3 برابری به اندازه زوم 30 برابری و 100 برابری که می‌توانید در گلکسی اس 22 اولترا دریافت کنید، چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

اما در عمل، ثابت شده است که این حسگر بسیار خوشایند است. عکس های 3x از دوربین تله فوتو شما را بسیار به سوژه نزدیکتر می کند و در عین حال جزئیات عالی و رنگ های خوب را حفظ می کند. همچنین فکر می‌کنم 3x تعادل خوبی را برای نزدیک کردن شما به یک سوژه بدون اینکه به نظر درهم ریخته به نظر برسد، ایجاد می‌کند. و حالت زوم 2 برابری دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی نیز بسیار عالی بوده و شما را به سوژه خود نزدیک‌تر می‌کند و در عین حال بخشی از پس‌زمینه اطراف آن را می‌بینید.

آخرین اما نه کم اهمیت، دوربین سلفی جدید آیفون 14 پرو مکس است. من خیلی اهل سلفی گرفتن نیستم، اما تصمیم گرفتم هنگام بررسی آیفون 14 پرو مکس از خودم یک سلفی بسازم و واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد.

سلفی جو با ایفون 14 پرو مکس

عکس سلفی گرفته شده با دوربین آیفون 14 پرو مکس

همانطور که انتظار می رفت، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با رنگ های دقیق و جزئیات دلپذیر کار بسیار خوبی انجام می دهد. اما این فوکوس خودکار است که واقعاً باعث درخشش آن می شود. آیفون های قبلی همه فوکوس ثابتی برای دوربین سلفی خود داشتند، به این معنی که نقطه فوکوس تنظیم شده ای داشتند که قابل تنظیم نبود. اما در ایفون 14 پرو مکس، می‌توانید فوکوس را طوری تنظیم کنید که بسیار نزدیک‌تر یا دورتر از قبل باشد. این یک جزئیات به ظاهر کوچک است، اما دوربین را بسیار متنوع تر کرده است.

من عاشق گرفتن عکس های نزدیک از گربه هایم هر وقت که پشت میزم هستم روی بغلم می پرند. اگر این عکس‌ها را با دوربین سلفی آیفون 13 پرو خود بگیرم، به طرز وحشتناکی تار ظاهر می‌شوند، اما در ایفون 14 پرو مکس واضح و متمرکز هستند.

وقتی شروع به نوشتن این بررسی کردم، انتظار نداشتم تا این اندازه روی دوربین ها وارد شوم، اما فکر می کنم این گواهی بر عملکرد iPhone 14 Pro Max در این بخش باشد. این یکی از آن سیستم‌های دوربین است که باعث می‌شود من بخواهم بیرون بروم و عکس‌های بیشتری بگیرم، و این شاید بهترین تعریفی باشد که می‌توانم به آن بدهم.

سیستم عامل iOS 16

ایفون 14 پرو مکس در دست قرار دارد

سیستم عامل iOS 16 در آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس از نرم افزار iOS 16 بهره می برد. آخرین برداشت اپل از iOS تا حد زیادی یادآور iOS 15 است (هرچند با چند تغییر قابل توجه). همانطور که به طور گسترده در مورد آن صحبت کرده ایم، بزرگترین تغییر برای به روز رسانی امسال صفحه قفل است.

در iOS 16، اپل اکنون کنترل کامل برای ویرایش صفحه قفل خود را به روش های بی شماری به شما می دهد. می‌توانید فونت زمان را تغییر دهید، ویجت‌ها را اضافه کنید و چندین صفحه قفل ایجاد کنید که می‌توانید در یک لحظه بین آنها جابه‌جا شوید. رابط کاربری برای سفارشی کردن این موارد می تواند بهبود یابد، اما عملکرد اضافه شده در اینجا فوق العاده است، و وقتی روی صفحه نمایش همیشه روشن آیفون 14 پرو مکس نمایش داده می شود، همه زیبا به نظر می رسند.

صفحه قفل تنها به‌روزرسانی بزرگ در iOS 16 نیست. برنامه Weather اکنون به شما امکان می‌دهد روی آب‌وهوای پیش‌بینی‌شده و سایر آمارها ضربه بزنید تا اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به قبل دریافت کنید.

همچنین یک ویژگی برش عکس درخشان، گزینه درصد باتری برای نوار وضعیت، لمس صفحه کلید هنگام تایپ، گزینه‌های ویرایش/ارسال در iMessage و بسیاری موارد دیگر وجود دارد.

و به روش معمولی اپل، می‌توانید منتظر آیفون 14 پرو مکس باشید تا نسخه‌های جدید iOS را برای سال‌های آینده دریافت کنید. در حالی که اپل عدد خاصی را تضمین نمی کند، ما انتظار داریم آیفون 14 پرو مکس به طور منظم سیستم عامل و به روز رسانی های امنیتی را برای پنج یا شش سال پس از عرضه دریافت کند.

عملکرد آیفون 14 پرو مکس

بازی کال اف دیوتی در ایفون 14 پرو مکس

عملکرد آیفون 14 پرو مکس

عملکرد به ندرت محل اختلاف با آیفون است. جای تعجب نیست، این یک بار دیگر در مورد iPhone 14 Pro Max صادق است. هر دو آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس دارای تراشه جدید A16 Bionic اپل هستند. A16 دارای طراحی 4 نانومتری کوچکتر در مقایسه با معماری 5 نانومتری A15 است که آن را سریعتر و کارآمدتر از نسل قبلی می کند.

در آزمایش من، A16 Bionic یک نیروگاه عملکردی برای هر کاری که به آن انجام می دهم ثابت کرده است. برنامه ها؟ آنها فورا باز می شوند و به خوبی اجرا می شوند. بازی ها؟ از تتریس تا کال آف دیوتی: موبایل، هر عنوانی که به آیفون 14 پرو مکس زده‌ام، بدون هیچ مشکلی اجرا شده است. و هنگامی که آن را با 6 گیگابایت رم ترکیب می کنید، انجام چند کار به تجربه ای روان و قابل اعتماد تبدیل می شود.

تقریباً فراموش کردم بخش عملکرد را در این بررسی بگنجانم، فقط به این دلیل که این چیزی نیست که آیفون 14 پرو مکس تا به حال مرا به فکر فرو برده است. تلفن فقط هر کاری را که از آن می خواهم انجام می دهد و این کار را بدون نقص انجام می دهد.

عمر باتری آیفون 14 پرو مکس

آمار باتری آیفون 14 پرو مکس

عمر باتری آیفون 14 پرو مکس

در این مرحله از بررسی باید بسیار آشکار باشد که iPhone 14 Pro Max یک گوشی هوشمند برجسته است. اما مجموعه ویژگی های گسترده آن چه تاثیری بر عمر باتری دارد؟ در حالی که آیفون 14 پرو معمولی عمر باتری نسبتاً ضعیفی تولید کرده است، من از استقامتی که از آیفون 14 پرو مکس دارد بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ام.

اولین روز من با ایفون 14 پرو مکس با سرعتی نه چندان عالی شروع شد و از ساعت 5:45 صبح تا 11:15 بعد از ظهر تنها 4 ساعت و 17 دقیقه از صفحه نمایش و 15 درصد باتری باقی مانده بود. این با فعال بودن صفحه نمایش همیشه روشن بود. بعد از چند روز استفاده بیشتر برای ته نشین شدن باتری، استقامت بسیار بهتری دیدم. با فعال بودن صفحه نمایش همیشه روشن، یک روز دیگر دیدم که از ساعت 7:45 صبح به 11:40 بعد از ظهر رفتم و 37 درصد باتری همچنان پس از 4 ساعت و 20 دقیقه استفاده از صفحه نمایش باقی مانده است.

با این حال، صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش کنید و عمر باتری (بدون تعجب) بهبود می یابد. با غیرفعال بودن ویژگی همیشه روشن، یک روز از ساعت 7:05 صبح شروع و در 11:26 شب به پایان می رسید و هنوز 37 درصد باتری باقی مانده بود. این با 5 ساعت و 45 دقیقه تماشای صفحه نمایش، به علاوه بیش از یک ساعت پخش موسیقی اپل در پس‌زمینه بود. یک روز دیگر بدون صفحه نمایش همیشه روشن، از ساعت 7:55 صبح تا 11:41 بعد از ظهر با 32 درصد باتری باقی مانده است. آن روز شامل بیش از 7 ساعت تماشای صفحه نمایش بود، از جمله یک ساعت و 20 دقیقه توییتر، بیش از 30 دقیقه مرور وب سایت ها در سافاری، بیش از 40 دقیقه از YouTube و استفاده از ده ها برنامه دیگر در طول روز.

منهای همان روز اول با 14 پرو مکس، هرگز قبل از پایان روز گوشی را به 15 درصد کاهش ندادم، و این با استفاده سنگین تر از حد معمول در هنگام بررسی گوشی است. استفاده منظم‌تر از آیفون 14 پرو مکس می‌تواند به راحتی چند روز را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد (وقتی این بررسی را می‌نویسم، ساعت تقریباً 5 بعد از ظهر است و هنوز 77 درصد باتری در باتری باقی مانده است).

دو ماه بعد از استفاده ار ایفون 14 پرو مکس

ایفون 14 پرو مکس با نمایشگر روشن. ما شاهد اجرای صفحه اصلی و Pixel Pals در جزیره پویا هستیم

آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر روشن

من این بررسی را بعد از استفاده از ایفون 14 پرو مکس به مدت کمی بیش از یک هفته نوشتم. حالا که در چند ماه گذشته به عنوان راننده روزانه گوشی را تکان می دهم، آیا هنوز هم به همان اندازه خوب است؟ شرط می بندید.

همه چیزهایی که در مورد ایفون 14 پرو مکس در زمان عرضه عالی بود، امروز نیز به همان اندازه خوب هستند. نمایشگر همچنان بی‌نظیر است، من هنوز با مشکلات عملکردی مواجه نشده‌ام، دوربین‌ها عالی هستند و من هنوز هیچ نگرانی از باتری ندارم. ایفون 14 پرو مکس از آن زمان در یک پرواز بین قاره ای از میشیگان به کالیفرنیا من را همراهی می کند، و حتی پس از یک روز کامل سفر با گوش دادن مکرر موسیقی، استفاده از اوبر و غیره، هرگز متوجه نشدم که نگران عمر باتری باشم. این یک تجربه به‌طور جدی جادویی بود و بیش از اندازه‌ی قامت بزرگ آیفون 14 پرو مکس را جبران کرد.

برنامه Pixel Pals که در جزیره دینامیک در iPhone 14 Pro Max اجرا می شود.

برنامه Pixel Pals که در جزیره دینامیک در iPhone 14 Pro Max اجرا می شود.

در مقایسه، استفاده من از Dynamic Island تا حد زیادی یکسان است. من هنوز آن را برای کنترل پخش موسیقی و ناوبری گام به گام در Apple Maps دوست دارم، اما متأسفانه، پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث کمیاب است. برنامه Pixel Pals که یک حیوان خانگی شبیه تاماگوچی را در جزیره پویا من قرار می دهد، شایان ستایش است، اما وقتی صحبت از برنامه هایی مانند Starbucks، Uber و ESPN می شود – برنامه هایی که واقعاً از Dynamic Island سود می برند – هنوز منتظر مانده ام.

اما حتی با استفاده طولانی‌تر از حد انتظار از جزیره دینامیک، آیفون 14 پرو مکس همچنان توصیه‌ی اصلی من برای گوشی‌های هوشمند برای هر کسی است که توانایی پرداخت آن را دارد. قیمت اولیه 1099 دلاری هنوز بالاست و اندازه بزرگ نیاز به تعدیل دارد.

قیمت و در دسترس بودن ایفون 14 پرو مکس

ایفون 14 پرو مکس هم اکنون برای خرید در دسترس است. قیمت آن از 1099 دلار برای فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی با ارتقاء اختیاری به 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و حتی 1 ترابایت شروع می شود. این مدل های ذخیره سازی بالاتر به ترتیب 1199 دلار، 1399 دلار و 1599 دلار قیمت دارند.

آیا ایفون 14 پرو مکس بهترین آیفون است

درب پشت ایفون 14 پرو مکس

درب پشت ایفون 14 پرو مکس

شکی نیست که سال 2022 سال هیجان انگیزی برای سری آیفون های پرو اپل است. با صفحه نمایش همیشه روشن جدید، جزیره دینامیک، ارتقاء قابل توجه دوربین و چیپست A16 Bionic، آیفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس چیزهای زیادی برای گفتن، وجود دارد.

با توجه به انتخاب بین این دو، با این حال، من استدلال می‌کنم که مدل دوم همانی است که باید امسال بخرید. شما همه چیزهایی را که آیفون 14 پرو را بسیار عالی می کند، دریافت می کنید، اما 14 پرو مکس آن را با صفحه نمایش بزرگتر و عمر باتری به طور قابل توجهی بهتر می کند. این یک گوشی بزرگ است و قیمت بالایی دارد، اما اگر بتوانید این دو مانع احتمالی را پشت سر بگذارید، ایفون 14 پرو مکس بهترین آیفون امسال خواهد بود. و مسلماً یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند که با پول زیاد می‌ توان خرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *