تست و بررسی اپل

نقد و بررسی ایرپاد پرو 2 اپل

نقد و بررسی ایرپاد پرو 2 اپل

نقد و بررسی ایرپاد پرو 2 اپل و هر آنچه که باید در مورد این هدفون بی سیم اپل بدانید را به شما تقدیم می کنیم. با ما همراه باشید.

دقیقاً سه سال از زمان رونمایی اپل از AirPods Pro می گذرد و با نگاهی به جانشینان آنها، واضح است که اپل از طراحی آن خسته نشده است.

البته همه چیز ثابت و بدون تغییر هم نبوده است. اپل امسال ایرپاد پرو 2 را معرفی کرد. تقریباً همه چیز را در داخل بهتر کرد و از یک هندزفری درجه یک دیگر رونمایی کرد.

در مقایسه با سال 2019، سال 2022 بازار هندزفری های بیسیم (TWS) بسیار داغ و قدرتمند پیش می رود. توانایی AirPods Pro 2 برای لغو نویز فعال دیگر کافی نیست. وجود رقبای مشهور در دنیای هدفون و هدست، و همچنین ارائه فناوری در حوزه نانو، به این معنی است که AirPods Pro 2 باید سخت کار کند تا جایگاه خود را به دست آورد.

[lwptoc]

از سوی دیگر، بسیاری از افرادی که عمیقاً از طرفداران و خریداران محصولات اپل هستند، برای AirPods Pro 2 تنها سه جایگزین: ایرپاد 2، ایرپاد 3 و ایرپاد مکس خواهند دید. هندزفری ایرپاد پرو 2 ارزان‌ترین هدفون اپل با حذف نویز فعال است که در این میان، بهترین گزینه خرید است.

همچنین بخوانید: تعمیر و سرویس فوری ایرپاد اپل

بررسی کیس شارژ جدید و مقایسه با AirPods Pro

بررسی کیس شارژ جدید و مقایسه با AirPods Pro

بررسی کیس شارژ جدید و مقایسه با AirPods Pro

بیایید جعبه ایرپاد پرو 2 را باز کنیم، ببینیم اپل چه چیزهایی داخل آن قرار داده است.

ایرپاد پرو 2 با کابل USB-C به لایتنینگ، چهار نوک سیلیکونی کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ و دو گوشی چپ و راست را در یک کیس با درب مگنتی زیبا وجود دارد.

کیس شارژ MagSafe امسال، جدید است. این کیس مجهز به یک بلندگو برای پخش صدای آلارم و هشدار برای قابلیت Find My است. زمانی که کیس خود را انبوهی از وسایل خانه گم می کنید، ویژگی جستجوی من را از طریق گوشی فعال کنید و صدای پیدا شدن کیس شارژ خود را بشنوید.

قابلیت های کیس شارژ ایرپاد پرو 2 اپل

قابلیت های کیس شارژ ایرپاد پرو 2 اپل

کیس شارژ ایرپاد پرو 2 همچنین مجهز به یک حلقه فلزی است که می توانید بند نازک دور گردنی را داخل آن قرار دهید و کیس را آویزان کنید. این خود می تواند یکی از دلایل اصلی برای اجتناب از خرید قاب‌های محافظ ایرپاد است.

اما این حلقه فقط برای اجر کردن نان خرده فروشان لوازم جانبی موبایل نیست. اپل بسیار هوشمندانه عمل کرده است و از این رینگ به عنوان یک آنتن برای سرویس Find My استفاده می کند.

حلقه فلزی کیس شارژ ایرپاد پرو 2 اپل

حلقه فلزی کیس شارژ ایرپاد پرو 2 اپل

می‌توانید AirPods Pro 2 را با استفاده از شارژر مگ سیف، شارژر اپل واچ یا هر شارژر استاندارد Qi شارژ کنید. همچنین ایرپاد پرو 2 جدید، برای شارژ سیمی از پورت لایتنینگ که در نسل های قبلی نیز دیده می شود، استفاده می کند.

شارژ شدن ایرپاد پرو 2 اپل

شارژ شدن ایرپاد پرو 2 اپل

هندزفری اپل AirPods Pro 2 تقریباً مشابه آنچه هست که اوایل شایعه شده بود. با رونمایی رسمی از این هدست، اپل نشان داد که ساقه های کوتاه تر هرگز محقق نمی شوند. این در کل بد نیست، زیرا خریداران مدل اصلی مطمئن خواهند بود که این مدل‌ها به خوبی مدل‌های قدیمی، کار می کنند.

ایرپاد پرو 2 جدید، نوک گوشی با سایز XS اما کوچکتر را معرفی می کند که به کسانی که اندازه سایز بزرگ را خیلی بزرگ می دانند کمک می کند. از آنجایی که نوک گوش متناسب با مدل‌های قدیمی است، به صاحبان آن هدفون‌ها اجازه می دهد، از نوک قدیمی روی این هدفون استفاده کنند.

طراحی تقریباً بدون تغییر

طراحی تقریباً بدون تغییر

تنها تغییر واقعی در خود ایرپادها، حسگر جدید تشخیص پوست است که جایگزین حسگر گوش قدیمی شده است. این می تواند تفاوت بین گوش شما و هر سطح دیگری را تشخیص دهد، بنابراین گوشی های ایرپاد وقتی روی میز یا جیب قرار می گیرند به طور خودکار شروع به پخش نمی کنند. این یک تغییر خوشایند به نفع صرفه جویی در انرژی است.

ساقه های AirPods Pro 2 علاوه بر فشار دادن و نگه داشتن مثل نسل قبلی، دارای عملکرد کشویی جدیدی هستند. بنابراین اکنون می توانید برای تنظیم و افزایش صدا، انگشت خود را روی ستون ساقه بکشید. برای کاهش صدا انگشت را یک بار به سمت مخالف حرکت اول خود بکشید. با هر با لمس یک واحد کاهش مشاهده می شود.

برای پخش یا مکث اهنگ می تونید دو انگشت خود را روی ساقه فشار دهید، در حالی که فشار دادن و نگه‌داشتن، بین حذف نویز فعال و شفافیت تطبیقی جابه‌جا می‌شود.

AirPods Pro 2 جدید در سمت چپ، AirPods Pro در سمت راست

AirPods Pro 2 جدید در سمت چپ، AirPods Pro در سمت راست

قابلیت Find My در ایرپاد پرو 2 بهبود یافته است. این قاب از ویژگی یافتن دقیق (Precision Finding) پشتیبانی می‌کند که توسط تراشه U1 فعال شده است و می‌توانید صدایی پخش کنید تا به شما کمک کند مکان دقیق ایرپادها را راحت‌تر پیدا کنید. کیس هم آلارم می دهد.

همچنین یک نشانگر دقیق باتری وجود دارد که به شما اطلاعات باتری کیس و همچنین میزان شارژ هر یک از دو ایرپاد را نشان می دهد.

شاخص وضعیت باتری و برنامه Find My

شاخص وضعیت باتری و برنامه Find My

نقد و بررسی ایرپاد پرو 2: بررسی کیفیت صدا، حذف نویز فعال

خوب، بیایید مهمترین بخش را بررسی کنیم. AirPods Pro 2 صدایی عالی دارد و نسبت به پیشینیان خود بسیار بهبود یافته است.

AirPods Pro نسل اول یک گام بزرگتر از ایرپادهای اپل بود. آنها به لطف طراحی داخل گوش، عایق صدای بهتری داشتند، که ویژگی های باس بهتری را نیز به آنها می داد. نسخه پرو اصلی، صحنه صوتی گسترده ای با آوازهای برجسته و بازتولید دقیق سازها داشت. با این حال صدای آنها در وسط مخدوش بود و در ولوم های بالاتر ریز و جیغ می شد. میدرنج بالایی آنها گوش نواز نبود، در حالی که زیر باس چندان چشمگیر نبود.

ایرپاد پرو 2 هر یک از این مشکلات را برطرف می کند. برای شروع، صحنه صدا به همان اندازه عریض اما واضح‌تر است – صدا پویاتر است، بنابراین شکاف‌هایی را پر می‌کند که باعث می‌شود جفت قدیمی صدایی درهم و لطیف داشته باشد. میدرنج بالایی، حضور بیشتری دارد و در طرف دیگر، ساب بیس بیشتری دارد. و AirPods Pro 2 می تواند بدون افت کیفیت، صدا بلندتری داشته باشد.

بنابراین اگر قبلاً ایرپاد پرو داشته اید و اکنون نسخه Pro 2 را سفارش داده اید، بدانید که بهبود قابل توجهی در کیفیت صدا، احساس خواهید کرد.

بررسی کیفیت صدا AirPods Pro 2

بررسی کیفیت صدا AirPods Pro 2

همینطور حالت حذف نویز فعال و شفافیت تطبیقی. با شروع در مورد نویز کنسلینگ فعال (ANC)، اولین چیزی که متوجه خواهید شد فقدان صدای نویز سفید در پس‌زمینه‌های آرام است. این کف نویز سطح پایین است که در Pros اصلی می توان آن را شنید و به عنوان نوعی فشار در گوش شما زمانی که به چیزی گوش نمی دهید احساس کرد. در AirPods Pro 2 قابل شنیدن نیست و فشار آن وجود ندارد.

هدفون های جدید عایق صدا بهتری دارند. اپل ادعا می کند که 2 برابر بهبود یافته است، اما ما تا آنجا پیش نخواهیم رفت. بهتر است – صداهای ثابت با فرکانس یکسان مانند موتور یا فن به طور موثرتری از قبل فیلتر می شوند. با این حال، گزینه‌های بهتری مانند WF-1000XM4 سونی و به طور ذهنی، بسیار ارزان‌تر Samsung Galaxy Buds2 وجود دارد.

سپس حالت شفافیت تطبیقی وجود دارد. صداهای بیرونی ضعیف را به گوش شما می رساند اما صداهای خشن مانند بوق ماشین یا ساخت و ساز در خیابان را کاهش می دهد. در عمل، به شما امکان می دهد در حالی که در خارج از خانه هشیار هستید، به موسیقی یا پادکست/کتاب صوتی گوش دهید. شما حتی می توانید بدون نیاز به بیرون آوردن ایرپادها، با افراد در خیابان صحبت کنید.

با این حال، انتظار نداشته باشید که شفافیت تطبیقی این احساس را داشته باشد که انگار در حال راه رفتن بدون ایرپاد در گوش هستید، اینطور نیست.

حذف فعال نویز

حذف فعال نویز

نقد و بررسی ایرپاد پرو 2: بررسی صدای فضایی، عمر باتری

صدای فضایی عالی اوج قابلیت صوتی در هندزفری اپل است. این ویژگی صدای فراگیر را شبیه سازی می کند که انگار وسط یک کنسرت نشسته اید و سرتان را به هر طرف که بچرخانید، خواننده روبروی شما ایستاده است. برای قابلیت صدای فضایی دو تنظیم وجود دارد. اولی ثابت، که کیفیت صدا را بدون تجربه صدای فراگیر به صورت ملموس افزایش می دهد، در حالی که Head Tracked به معنای واقعی مثل جادو عمل می کند. بهترین حالت آن استفاده در حالت نشسته، این حالت صدای فراگیر را مطابق با حرکت سر شما شبیه سازی می کند. اگر به چپ بپیچید، صدای “بلندگو” سمت راست به تدریج محو خواهد شد. احساس می کنید که خواننده در مقابل شماست. این سطح کاملا جدیدی را به موسیقی مورد علاقه شما اضافه می کند.

سامسونگ و دیگران سعی می‌کنند همین ویژگی را شبیه‌سازی کنند، اما نمی‌توانند با مهارت پیاده‌سازی اپل برابری کنند.

تنظیم قابلیت صدای فضایی ایرپاد پرو 2 اپل روی گوشی آیفون

تنظیم قابلیت صدای فضایی ایرپاد پرو 2 اپل

هدفون اپل AirPods Pro 2 دارای میکروفون‌های شکل‌دهنده پرتو دوگانه و همچنین یک میکروفون رو به داخل است که با هم ترکیب می‌شوند تا تجربه تماس خوبی را ارائه دهند. طرف مقابل شما در مکالمه با این هندزفری، تایید می کند که انتقال صدا تقریباً به اندازه تلفن خوب است.

عمر باتری در AirPods Pro 2 بسیار عالی است. ما نزدیک به 6 ساعت و نیم تماس تلفنی و 6 ساعت و 20 دقیقه پخش موسیقی با ANC روشن، هر دو با صدای 50 درصد داشتیم. برای مقایسه، AirPods Pros قدیمی 4 ساعت و نیم، توان پخش داشت، در حالی که AirPods 3 همان 6 ساعت گوش دادن و 4 ساعت و نیم زمان مکالمه را به Pros ارائه می‌دهد.

جمع بندی: آیا ایرپاد پرو 2 ارزش خرید دارد؟

به هر حال، AirPods Pro 2 عالی هستند. آنها صدای بسیار بهتری نسبت به نسخه های پرو قبلی دارند، عمر باتری به طور معناداری بهتری دارند و حذف نویز فعال فوق العاده ای دارند. آنها همچنین از هر نظر بهتر از AirPods 3 هستند.

اما واقعاً چه انتظاری داشتید؟ کاملاً طبیعی است که اپل ایرپاد پروهای جدید را نسبت به پیشینیان سه ساله خود برتری دهد.

پاسخ به این سوال که آیا AirPods Pro 2 جدید ارزش خرید دارد یا خیر، به اندازه کافی آسان است – اگر Pros اصلی را دارید، با خرید نسخه جدید، پیشرفت های بی شماری به همراه خواهید داشت. اگر AirPods 2 یا 1 داشته باشید، این موضوع بیشتر تقویت می شود. ایرپاد پرو 2 را بخرید، قطعاض پشیمان نخواهید شد.

اگر شما صاحب ایرپاد 3 هستید، این سوال سخت تر است. اگر به حذف نویز فعال نیاز دارید، به AirPods Pro 2 بروید، در غیر این صورت، ایرپادهای موجود خود را حفظ کنید.

این تقریباً همه افراد در اکوسیستم اپل را مورد توجه قرار می دهد. از سوی دیگر، اگر کاربر اندروید هستید، دلیل کمی برای استفاده از AirPods Pro 2 اپل وجود دارد. شما نسبت به اکثر گزینه های TWS موجود در بازار حق انتخاب دارد و اکثر مزایای AirPods Pro 2 را در خارج از iOS از دست خواهید داد – بدون صدای فضایی، بدون پشتیبانی Find My، حتی تشخیص خودکار گوش (به طور جدی،اپل!؟).

اینها بهترین هدفون های برای آیفون هستند. آنها همچنین به تنهایی بسیار خوب هستند. اما واقعیت این است که AirPods Pro 2 با بهترین ایرپادهای موجود فاصله زیادی دارد. گزینه هایی با صدای بهتر و مطمئناً قیمت بهتری وجود دارد.

مطالب مرتبط

4 thoughts on “نقد و بررسی ایرپاد پرو 2 اپل

  1. blank اشکان گفت:

    سلام، من ایرپاد پرو 1 دارم، از وقتی گوشیم رو به ios 17 آپدیت کردم دیگه بعد از باز کردن در کیس، شارژ ایرپاد خود به خود رو صفحه گوشی نمیاد
    حتماً باید از ستینگ ببینم

    1. blank دهقان گفت:

      سلام. لطفا ایرپاد را از لیست بلوتوث خود خارج کنید و مجدداً به گوشی متصل کنید. یا اینکه ممکن است ایرپاد خود را به روزرسانی نکرده باشید. البته این نظریه هم هست که اپل برای اینکه کاربران خود را مجبور به خرید ایرپادهای نسل جدید کند، برخی از سرویس ها را از روی ایرپاد قدیمی خود بردارد

  2. blank Ati گفت:

    سلام‌ من‌ ایرپاد پرو ۲ رو‌ خریدم‌ زمانیکه میخوام اپدیتش کنم وقتی درب کیس رو‌ میبندم دیسکانکت میشه و اپدیت نمیشه.. لطفا راهنمایی کنید چرا و چطور این مشکل حل میشه ( البته با درب باز هم تست کردم اپدیت نشد) ممنون

    1. blank دهقان گفت:

      سلام! برای آپدیت ایرپاد پرو ۲، ایرپادها باید در حال شارژ شدن باشند و در محدوده بلوتوث آیفون، آیپد یا مک شما که به وای فای متصل است قرار داشته باشند. اگر مشکلی در اپدیت دارید، می‌توانید ایرپادهای خود را ریست کنید. همچنین، بعضی از کاربران iOS 16.2 با مشکلی روبرو شده‌اند که وقتی درب کیس بسته است نشانگر باتری کیس ایرپادها همیشه صفر نشان می‌دهد. گزارش شده است که با به روزرسانی به iOS 16.3 این مشکل رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *