تست و بررسی اپل

رفع مشکل خاموشی آیفون 6 پلاس

خاموشی آیفون 6 پلاس

نحوه تشخیص و تعمیر آیفون 6 پلاس که روشن نمی شود، تاچ و یا تاچ آی دی عمل نمی کند

  1. I. کار نکردن صفحه نمایش

طبق توضیحات مشتری، صفحه آیفون 6 پلاس هنگام استفاده عادی ناگهان سیاه شد. پس از راه اندازی مجدد، عملکرد تاچ و تاچ آی دی از کار افتاده است، و هیچ پاسخی دریافت نمی شود. چند دقیقه بعد، تلفن دوباره سیاه شد و پس از آن دیگر راه اندازی نشد.

در یک مورد، آیفون 6 پلاس علائمی از سقوط اما نه ضربه بسیار شدید را نشان می دهد، صفحه نمایش آن خوب است و به هیچ وجه آسیبی ندیده است. گوشی توسط تعمیرکار باز شد و مشخص شد که لاجیک بورد تمیز و دست نخورده است، تابحال تعمیر نشده و علائمی از آسیب ناشی از آب دیده نمی شود.

  1. II. تشخیص مشکل گوشی

در مرحله بعد باید بررسی کنیم که مشکل از کجاست. ابتدا بررسی کنید که آیا مشکل از صفحه نمایش است یا از لاجیک بورد. یک صفحه نمایش جدید بیاورید و گوشی را با آن تست کنید، گوشی را روشن کنید، اگر هنوز عکس العملی نشان نمی دهد، معلوم می شود که مشکل از لاجیک بورد است.

blank

سپس، ابتدا تشخیص دهید که لاجیک بورد چه مشکلی دارد. لاجیک بورد را به منبع تغذیه وصل کنید، بررسی کنید مشکل نشتی برق وجود نداشته باشد. گوشی را روشن کنید. جریان از 70 میلی آمپر به 500 میلی آمپر می پرد و به 250 میلی آمپر باز می گردد و متوقف می شود. هیچ تصویری روی صفحه، نمایش داده نمی شود و در ضمن، تلفن نمی تواند به کامپیوتر متصل شود.

سپس مقدار دیود در کانکتور را اندازه گیری کنید، مقدار اندازه گیری شده را با مقدار معمولی مقایسه کنید تا مطمئن شوید که مشکل از ریل بورد است. معلوم می شود که وضعیت یکی از پین ها غیر عادی است، بنابراین باید نمودار را بررسی کنیم و ریل را دنبال کنید تا مشکل را پیدا کنید.

blank

 

III. تعمیر عیب و نقص

با توجه به نمودار، معلوم است که آی سی تقویت صفحه نمایش ال سی دی غیر عادی است، ممکن است آسیب دیده یا اتصال کوتاه شده باشد. بنابراین آی سی معیوب را با یک آی سی جدید تعویض می کنیم. ابتدا جای آی سی روی پد اتصال را با نوک هویه گرم کنید سپس با استفاده از برس مخصوص لحیم، بقایا را تمیز کرده و آی سی جدید را با دقت و در جهت درست لحیم کنید. پس از لحیم کاری، تلفن را تست کرده و در صورت رفع مشکل آن را جمع کنید.

blank

مطالب مرتبط