تست و بررسی اپل

رفع مشکل عدم سرویس دهی آیفون 6

عدم سرویس دهی آیفون 6

حل مشکل سخت افزاری آیفون 6 بدون سرویس دهی

آیا تا بحال با مشکل عدم سرویس دهی آیفون 6 روبرو شده اید؟ همه ما با اصطلاح سرویس دهی آیفون آشنا هستیم، هنگامی که گوشی آیفون شما سرویس نمی دهد یعنی نمی توانید از آن در موارد اساسی مانند ارسال پیامک، مکالمه و استفاده از داده های تلفن همراه استفاده کنید. تنها راه دسترسی به اینترنت اتصال به شبکه Wi-Fi است. اما اگر Wi-Fi وجود نداشته باشد چه می شود؟

در این مقاله، اینکه چرا آیفون 6 سرویس دهی ندارد و نحوه حل مشکل و تعمیر حرفه ای سخت افزاری آیفون 6 به کمک نقشه تعمیر و نگهداری جدید شرح داده شده است.

چرا آیفون 6 من عدم سرویس دهی را نشان می دهد؟

برای مشکل عدم سرویس دهی آیفون 6 و یا مشکل جستجو، دلایل داخلی و بیرونی وجود دارد، یعنی برای همه گوشی های دچار این مشکل هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد. در بیشتر موارد، مشکل مربوط به سیم کارت معیوب است در حالی که در برخی دیگر، به دلیل قطع برخی شبکه ها، به ویژه شبکه تلفن همراه است. برخی گوشی های دیگر نیز بلافاصله پس از انجام بروزرسانی نرم افزار با همان خطا روبرو شده اند. به روزرسانی های نرم افزار می توانند حاوی برخی از اشکالات باشند که ممکن است بر عملکرد دستگاه از جمله توانایی جستجوی سیگنال های سلولی تأثیر بگذارد.

چگونه می توان مشکل عدم سرویس دهی در آیفون 6 را بر طرف کرد؟

روش های مختلف عیب یابی و رفع مشکل عدم سرویس دهی در آیفون 6 وجود دارد. (یک راهنما ساده برای تعمیر آیفون 6 که در جستجوی سیگنال است، تعمیر لاجیک بورد است). برای این موضوع، می توانید روش های مختلفی در سایت های اینترنتی و انجمن ها پیدا کنید. برای مثال، سیم کارت را بیرون آورده و دوباره وارد کنید، تنظیمات شبکه را ری ست کنید، حالت هواپیما را غیرفعال کنید، آیفون را مجددا راه اندازی کنید و غیره. بنابراین، در اینجا ما تنها روی تعمیر سخت افزاری آیفون 6 دارای مشکل عدم سرویس دهی تمرکز می کنیم.

1- تلفن را روشن کنید، گوشی در جستجوی سیگنال است، هیچ سرویسی یافت نمی شود. از روی صفحه شماره گیر، کد *#06# (برای IMEI) را وارد کنید. اگر نتیجه ای نداشت، می توانیم علت اولیه را خرابی سیگنال اعلام کنیم.

blank

2- به منوی تنظیمات←عمومی←درباره، بروید. کد IMEI به درستی نمایش داده می شود، سیم کارت قابل خواندن است، و عملکرد سخت افزاری مودم عادی است.

blank

3- تلفن را باز کنید، باتری گوشی را بردارید، مونتاژ صفحه LCD را جدا کرده، سپس مادربرد را بیرون بیاورید.

blank

4- با کاتر مخصوص، صفحه محافظ روی مادربرد را بردارید (برای جدا کردن صفحه محافظ توصیه می شود که از هیتر استفاده کنید چرا که جدا کردن صفحه محافظ کار سختی است و نقطه ذوب بالای اتصال آن ممکن است به قطعات مجاور آسیب بزند). مادربرد را به نگهدارنده بورد وصل کنید.

blank

5- مقداری خمیر فلاکس BGA برداشته روی بیس باند اصلی بزنید، نوک هیتر را در زاویه 300 درجه قرار داده و با باد گرم حرارت دهید. اندکی بعد، بیس باند اصلی را پایین بیاورید.

blank

6- با نوک هویه، قلع های روی پد اتصال را تمیز کنید، سپس با کاردک مخصوص مقداری rosin مالیده و مرحله دوم تمیزکاری را انجام دهید. پس از آن، دوباره با محلول پاک کننده بورد، آن را تمیز کنید.

blank

7- نقشه مرجع سرویس و نگهداری را باز کنید. پین U1 Y1 را به عنوان خرابی سیگنال داده مشخص کنید. پین U1 Y1 بیس باند اصلی را با مولتی متر دیجیتال تست کنید و ببینید مقاومت آن صفر باشد. می توان نتیجه گرفت که این پین جدا شده است.

blank

برای آگاهی بیشتر جهت رفع مشکل No Service آیفون اینجا کلیک کنید.

8- لاک عایق مدار پین U1 Y1 را بخراشید، با نوک هویه، قلع های روی مدار را گرم کنید تا جهت اتصال بعدی سیم مربوطه آماده شود. سپس با استفاده از هویه، سیم مسی با قطر 0.02 میلی متر را به مدار در معرض دید لحیم کاری کرده بچسبانید. با محلول پاک کننده بورد، آنرا تمیز کنید.

blank

9- مقداری خمیر لحیم قابل سخت گردانی با اشعه ماوراء بنفش را روی سیم مسی قرار داده و سپس به مدت 10 دقیقه در زیر لامپ خشک کن UV قرار دهید.

blank

10- با نوگ هویه مقداری rosin برداشته و بورد را تمیز کنید. پس از اتمام، با استفاده از استنسیل ریبال BGA، بیس باند اصلی را ری بال کنید.

blank

11- با کاردک BGA مقداری خمیر لحیم کاری برداشته و به طور مساوی در جای مناسب بمالید. با هیتر حرارت دهید تا شکل بگیرد، آن را زیر و رو کنید و دوباره با هیتر حرارت دهید.

blank

12- کمی خمیر فلاکس BGA برداشته روی پد اتصال بمالید، پردازنده مرکزی را در جای مناسب خود تراز کنید، با هیتر در دمای 280 درجه سانتیگراد حرارت دهید.

blank

13- هنگامی که مادربورد به اندازه کافی خنک شد، آن را با پاک کننده بورد تمیز کنید. پس از آن ، مادربورد را بر روی گوشی نصب کرده و تست کنید – کد IMEI به خوبی کار می کند.

blank

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید:

مطالب مرتبط