تست و بررسی اپل

بررسی جامع آیفون 11

بررسی جامع آیفون 11

بررسی آیفون 11 – بهترین تلفن به لحاظ قیمت و دوربین های شگفت انگیز، عمر باتری عالی و طراحی با دوام تر با قیمت ارزان تر

آیفون 11 دوربین های بسیار بهبود یافته، طراحی با دوام تر و عمر باتری بسیار عالی را با قیمت مناسب ارائه می دهد و همین باعث شده است تا اکثر افراد این گوشی را خریداری کنند
نظرات موافق

·         دوربین فوق عریض بسیار جالب

·         حالت شب جدید بسیار عالی

·         عمر باتری طولانی

·         پردازنده فوق سریع A13 Bionic

 

نظرات مخالف

·         فاقد شارژر سریع

·         حافظه داخلی فقط 64 گیگابایت

·         سرعت اتصال LTE کمی آهسته تر از آیفونن 11 پرو

 

 

 

سوال فوری: یک محصول جدید از اپل را نام ببرید که به طور قابل توجهی از نسلی به نسل دیگر بهتر و همچنین ارزان تر است. بله، جواب این سوال مشخص است، آیفون 11، گوشی هوشمندی که دوربین های بسیار بهتری نسبت به آیفون XR سال گذشته دارد و با قیمت 699 دلار، 50 دلار کمتر از مدل قبلی خود است.

پس از آنکه احساس شد که تلفن های قبلی اپل از گوشی های هوشمند سامسونگ، گوگل و هواوی عقب افتادند، آیفون 11 به لطف یک لنز فوق عریض و یک حالت شب جدید برای عملکرد بهتر در شرایط نور کم، یک گام بزرگ رو به جلو در زمینه عکاسی برداشت و این پیشرفت را به رخ همگان کشید. اپل همچنین با توجه به ضبط ویدئویی با کیفیت تر در عین حال که عمر باتری بسیار خوبی نیز ارائه می دهد، دین خود را نیز در این زمینه ادا کرده است.

قیمت این گوشی در مقابل قیمت مناسب آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس  واقعا چیزی نیست، اما در کل، از دید اکثر مردم، آیفون 11 بهترین آیفون است و احتمالاً اکنون بهترین تلفن

از نظر قیمت می باشد.

ویژگی های آیفون 11

  • دوربین های دوگانه در آیفون 11 نسبت به آیفون های قبلی، بسیار ارتقاء یافته و روی برنامه دوربین آن حالت شب عالی قرار داده شده است.
  • دوربین فوق عریض جدید در آیفون 11 انعطاف پذیری بیشتر در عکسبرداری می دهد و اگر می خواهید در این حالت عکس بگیرید، برنامه دوربین ابتدا به شما پیش نمایشی از تصویر نشان می دهد.
  • پردازنده A13 Bionic اپل آیفون 11 را به سریعترین تلفنی که می توانید خریداری کنید، تبدیل کرده است.
  • نمایشگر ال سی دی 6.1 اینچی روشن و رنگارنگ است، هرچند که نمایشگرهای اولد در مدل های آیفون 11 پرو روشن تر هستند.
  • مقاومت در برابر آب و وجود گلس های سخت تر در جلو و عقب باعث دوام بیشتر آیفون 11 شده است.
  • رنگ بندی متنوعی دارد و می توانید از میان شش رنگ جذاب و جالب آن، از جمله رنگ سبز ، بنفش و زرد یکی را انتخاب کنید.
  • در تست باتری و در حالت گشت و گذار در اینترنت، عمر باتری بیش از 11 ساعت را مشاهده کردیم که بسیار بالاتر از حد متوسط برای تلفن های هوشمند است.
  • برای شارژ سریع آیفون 11 باید هزینه اضافی پرداخت کنید که زیاد جالب نیست.

قیمت و موجود بودن آیفون 11 در بازار

آیفون 11 که از 20 سپتامبر برای فروش وارد بازار شد با حافظه داخلی 64 گیگابایت با قیمت حدود 699 دلار یا 29.12 دلار برای هر ماه شروع می شود. این قیمت 50 دلار کمتر از چیزی است که اپل سال گذشته برای آیفون XR خود رقم زد.

در برخی کشورها که امکان معاوضه گوشی های قدیمی اپل با آیفون های جدید وجود دارد، با دادن گوشی قدیمی خود و پرداخت 399 دلار می توانید یک آیفون 11 جدید خریداری کنید. قیمت آیفون 11 با حافظه داخلی 128 گیگابایت به مبلغ 749 دلار و با 256 گیگابایت با قیمت 849 دلار است. همچنین در برخی بازارها امکان خرید آیفون 11 با پیش پرداخت وجود دارد.

برای مثال در کشور انگلیس می توانید از طریق وب سایت اپل می توانید نسبت به خرید و یا پیش خرید آیفون 11 اقدام کنید، که نسخه های با حافظه 64 گیگابایتی، 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی به ترتیب به مبلغ 729 پوند، 779 پوند، 879 پوند قیمت دارند. در مقایسه، این قیمت حدود 20 پوند کمتر از قیمت اولیه آیفون XR بدون تخفیف است. در بازار این کشور نیز امکان معاوضه گوشی آیفون قدیمی با آیفون 11 جدید با پرداخت تا 529 پوند است.

 

 

مشخصات فنی آیفون 11

آیفون 11
قیمت شروع 699 دلار
پردازنده مرکزی  A13 Bionic
رم نامشخص
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
MicroSD؟ ندارد
دوربین های عقب عریض، 12 مگاپیکسل ( روزنه تصویر f/1.8) و فوق عریض 12 مگاپیکسلی (روزنه تصویر f/2.4)
دوربین های جلو 12 مگاپیکسل (روزنه تصویر f/2.2)
مقاومت آب حداکثر 2 متر به مدت 30 دقیقه
اندازه باتری نامشخص
عمر باتری 11 ساعت و 20 دقیقه ماندگاری
اندازه 5.94 × 2.98 × 0.33 اینچ
وزن 193.9 گرم
رنگ بندی مشکی، سبز، زرد، بنفش، سفید، قرمز

طراحی آیفون 11: رنگی و بادوام تر

طراحی آیفون 11 ترکیبی از طرح های قدیمی آشنا و طرح های جدید است. جلو و طرفین تقریباً با آیفون XR کاملاً مشابه است، در قسمت بالا ناچ دوربین وجود دارد، نوار آلومینیومی و دور قاب تا حدودی کوچک دارد (حداقل در مقایسه با آیفون 11 پرو و بهترین تلفن های اندرویدی).

blank

از مشخصه ظاهری این «آیفون جدید» وجود دوربین دوتایی بزرگ در قاب پشت است که در یک کادر گلس مات قرار گرفته است. شکل لنزها مرا به یاد چشمان ربات می اندازد. بقیه گلس دارای روکش براق است، بنابراین این تکه دوربین، کنتراست جالبی به ظاهر قاب پشت آیفون 11 می دهد (قاب پشت آیفون 11 پرو تماماً گلس مات است).

blank

رنگبندی های جدید آیفون 11 دوست داشتنی هستند که دارای طیف رنگ محدودتری نسبت به طیف رنگین کمانی Technicolor در آیفون XR است. رنگ های تیره تر شامل رنگ های سبز نعنایی، زرد کم رنگ و بنفش اسطوخودوسی روشن است. همچنین می توانید از میان رنگ های مشکی، سفید و قرمز یکی را انتخاب کنید.

blank

بزرگترین تغییر طراحی در آیفون 11 اما چیزی است که شما نمی بینید. اپل ادعا می کند که این گوشی به لطف یک فرآیند تبادل یون دوگانه، در قسمت جلو و عقب، سخت ترین گلس که تابحال در هر گوشی هوشمند بوده است را دارد. یادتان باشد وقتی آیفون 11 خریداری کردید این ادعای اپل را آزمایش کنید.

این دستگاه همچنین از استاندارد مقاومت در برابر آب IP68 پشتیبانی می کند، به این معنی که می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 2 متری آب فرو رود بدون اینکه آب داخل گوشی نفوذ کند. آیفون XR می توانست تنها تا 1 متر در آب فرو رود. گفتنی است آیفون 11 پرو تا 4 متر عمق آب را تحمل می کند.

blank

با ابعاد 5.94 × 2.98 × 0.33 اینچ و وزن 119.9 گرم، آیفون 11 از نظر اندازه و وزن با آیفون XR یکسان است. این گوشی بین آیفون 5.8 اینچی آیفون 11 پرو و آیفون 6.5 اینچی آیفون 11 پرو مکس قرار می گیرد که از نظر شکل ظاهری همه جانبه و یک دستگاه هوشمند رضایت بخش است و امکان استفاده با یک دست را دارد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی آیفون 11 پرو

صفحه نمایش و صدا آیفون 11: هنوز هم عالی (برای LCD) ، صدای همه جانبه تر

آیفون 11 همانند آیفون XR از صفحه نمایش با فناوری Liquid Retina HD در اندازه 6.1 اینچ با رزولوشن 1792 × 828 پیکسل بهره می برد. نظر ما در مورد این پنل تغییری نکرده است. این حالت برای یک LCD بسیار زیبا و فانتزی است، با اینکه اولد نیست، اما رنگ های پر جنب و جوش و روشنایی عالی دارد.

blank

هنگام تماشای صحنه ای از فیلم Stranger Things ، هر دو نمایشگر ال سی دی آیفون 11 و اولد آیفون 11 پرو رنگ های غنی و جزئیات بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند اما زاویه دید در آیفون 11، تند تر بود. پنل اولد آیفون 11 پرو رنگ های مشکی مشکی ارائه می دهد که این امر باعث کنتراست بهتر می شود.

در تست های آزمایشگاهی ما، آیفون 11 نتایج بهتری به دست آورد. این صفحه نمایش میزان روشنایی 652 نیت را به ثبت رسانده است که از 589 نیت در آیفون XR بهتر است. این پنل همچنین 113% رنگ های sRGB را به ثبت رسانده است، که در مقایسه با برخی از تلفن های دارای نمایشگر اولد، پایین می باشد. به عنوان مثال، گلکسی S10 دارای 208.2% و وان پلاس پرو 180% است. البته توجه به این نکته مهم است که اپل عمدا نمایشگرهای خود را طوری تنظیم می کند تا رنگهای اشباع نشده را ارائه ندهند.

اپل آیفون 11 دارای صفحه نمایش با دقت رنگ بالایی است. ال سی دی آیفون 11 دارای متوسط Delta-E برابر با 0.22 است (که هر چه به صفر نزدیک تر باشد بهتر است). گلکسی S10 کمی بدتر و 0.38 است.

هنگامی که صحبت از صدا می شود، صدای فضایی جدید آیفون 11، کیفیت صدای وسیع تری را ارائه می دهد، از Dolby Atmos پشتیبانی می کند وقتی با این گوشی تیزر فیلم جان ویک 3 را تماشا کردم برای لحظه ای فکر کردم که در سالن سینما نشسته ام. به راحتی می توان صدای خرد شدن شیشه ای را که در سمت چپ و راست دیده می شود و همانطور که روی صفحه نمایش فرو می ریزد را شنید، صدای شلیک اسلحه داخل مغز می پیچید.

آیفون 11 همچنین صدای قوی تری را ارائه می دهد، وقتی که آهنگ «take on me» ویزر را که از هر دو گوشی آیفون 11 و گلکسی نوت 10 به حالت بغل به بغل پخش می شد، شنیدیم و مقایسه کردیم، متوجه شدیم که صدای گلکسی ضعیف تر است.

blank

دوربین های آیفون 11: کاملا ارتقاء یافته تر

دوربین های اپل آیفون به تازگی توانسته جایگاه دوربین های گوشی های هوشمند گوگل پیسکل 3، هواوی P30 Pro و گلکسلی S10 را به خود اختصاص دهد. آیفون XR به معنای واقعی کلمه جلوی دوربین پیکسل 3 کم می آورد. از این بابت آیفون 11 واقعا متفاوت شده است.

blank blank
blank blank
blank blank
blank

به تصویر گل و گلدان که در حالت نزدیک به تاریکی شب گرفته شده است نگاه کنید. این تصویر از آیفون XS سال گذشته، تصویر یک گلبرگ تاریک را نشان می دهد، در حالی که می توانید با آیفون 11 از گلبرگ ها تصاویر با رنگ های منحصربفرد بگیرید.

blank

 

به لطف سنسور دوربین عریض جدید با  فوکوس پیکسل 100 درصدی و نرم افزار هوشمندتر، آیفون 11 عکس های بسیار بهتری در کمترین نور و حتی بدون نور می گیرد. حالت شب در برنامه دوربین اپل آیفون 11، به صورت خودکار فعال می شود، بنابراین لازم نیست کاری که برای فعال کردن حالت شب در برنامه دوربین رقبای اندرویدی می کردید، را انجام دهید. در آیفون 11، کافی است گوشی را تا 3 ثانیه ثابت نگه دارید خود به خود به حالت شب می رود.

blank

در آیفون 11 یا پیکسل 3 برای گرفتن عکس در یک محیط کم نور، نیازی به فعال کردن حالت شب نبود، اما ثابت شد که این یک چالش خوب برای هر دو گوشی است. در این چالش آیفون 11 پیروز شد، چرا که در عکسی که در زیر نور چراغ های برق گرفته شده تصاویر درخشان و واضح تری به تصویر کشیده شده است. همچنین در آیفون 11 جزئیات بیشتری از موهای زن به نمایش گذاشته شده است و اینکه پیکسل 3 در مورد تابش نوری که در پشت بطری ها در گوشه بالای سمت چپ تصویر وجود دارد، مشکل بیشتری دارد.

پیشرفت بزرگ دیگر مربوط به دوربین جدید فوق عریض 12 مگاپیکسل جدید آیفون 11 است که به دوربین معمولی 12 مگاپیکسلی چسبیده است. این ویژگی به لطف فراهم کردن یک منظره دید 120 درجه ای، به شما امکان می دهد تا چهار برابر صحنه را عریض تر کنید بدون اینکه تلاش کنید تمام سوژه را در تصویر بیندازید. در یک حرکت هوشمندانه، رابط کاربری دوربین باز طراحی شده به شما امکان می دهد در صورت استفاده از لنزهای فوق عریض، از آنچه که می خواهید در کادر به تصویر بکشید، پیش نمایش داده می شود.

blank

در این عکس که در یک روز آفتابی در پارک برایانت با آیفون 11 و گلکسی نوت 10 گرفته شده است، نوت 10 به طور کلی عکس های درخشان تری به تصویر می کشد. رنگ این چمن مسلماً سبز تر و شاداب تر است. جنبه های دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود عکس فوق عریض آیفون 11 از نظر ظاهری بهتر شود، از جمله جزئیات واضح تر و تحریف کمتر به سوی لبه های کادر، اما در این حالت من عکس گلکسی نوت را ترجیح می دهم.

اپل همچنین در آیفون 11 خود از فناوری Smart HDR یک پله ارتقاء یافته تر استفاده کر

ده ست این ویژگی مانند یک ماشین یادگیری می تواند سوژه را بفهمد و ضمن حفظ سایه ها، جزئیات صورت فرد مورد نظر خود را به تصویر بکشاند.

در این پرتره که با آیفون 11 گرفته شده است (سمت چپ) صورت فرد گرمتر به نظر می رسد و می توانید خطوط ظریف تری را در پیشانی او مشاهده کنید. عکس گرفته شده با گلکسی نوت 10 (سمت راست) به نظر می رسد که رنگ پریده است. با این حال، تصویر آیفون 11 به طور تصادفی قطعه ای از سر در سمت راست را بریده و خوب نشان نداده است.

تنها شکایت از آیفون 11 و گرفتن عکس های پرتره نسبت به آیفون 11 پرو و کاری که 11 پرو می کند این است که برای گرفتن عکس از سوژه مد نظر خود باید کمی با فاصله تر بایستید، زیرا آیفون 11 فاقد لنز تله فوتو است. بنابراین، یا باید از سوژه فاصله بگیرید و یا بپذیرید که باید بیشتر از پس زمینه در قاب استفاده کنید.

blank blank

 

در بالا عکس کوکی که با دوربین آیفون 11 گرفته شده است و عکسی که با نوت 10 گرفته شده است در کنار هم قرار داده شده است. همانطور که در تصویر می بینید انگار عکسی که با آیفون 11 گرفته شده است از هر نظر بهتر است. آیفون 11 تقریباً تمام سوارخ و سنبه های کوکی را به تصویر کشیده است، در حالی که عکس گلکسی نوت 10 به نظر می رسد که تا حدی رنگ رفته و بسیار روشن است.

blank

در اینجا مقایسه های زیادی با پیکسل 3 گوگل انجام شده است چرا که پیکسل 4 در راه است و ویژگی های بهتری نسبت به مدل قبلی خود خواهد داشت و نتیجه مقایسه فعلا جالب نیست، اما فکر کردم این تصویر گل که با بزرگنمایی دیجیتالی 2 برابری با هر دو گوشی گرفته شده است جالب باشد. تصویر گل گرفته شده با آیفون 11 با توجه به شرایط روشنایی، رنگ های واقعی تری را به نمایش می گذارد. هنوز هم ممکن است برخی تیره تر بودن گلبرگ های اسطوخودوس و جزئیات کمی واضح تر، عکس پیکسل 3 را ترجیح دهند.

در اواخر پاییز، آیفون 11 یک ویژگی جدید به نام Deep Fusion را برای انجام پردازش عکس پیکسل به پیکسل ارائه خواهد داد تا جزئیات بیشتر و بافت های بهتری را همراه با نویز کمتر ارائه دهد. باز هم، برای رفتن به این حالت نیاز نیست تنظیمات را دست بزنید. هنگامی که داخل خانه هستید و نور مناسب و معقولی وجود دارد، این ویژگی به صورت خودکار شروع به کار خواهد کرد.

 

ضبط فیلم آیفون 11: صاف ابریشمی با جزئیات بهتر

سازندگان بیشتر و بیشتر تلفن های هوشمند در حال بروزرسانی برنامه ضبط فیلم و ویژگی های ویدئویی خود هستند و اپل با پشتیبانی از ضبط 4K برای هر دو دوربین خود با سرعت 60 فریم در ثانیه این قابلیت را نشان داده است. اپل دوربین های آیفون 11 خود را با محدوده دینامیک گسترده طراحی کرده است و از طریق ویژگی تثبیت سازی سینمایی قصد دارد به فیلم های با جزئیات برجسته تر و حرکت های روانتر دست یابد.

کاری که اپل کرده این است که که به فیلمبرداران این امکان را می دهد که از هر یک از لنزها و دوربین ها، فیلم های با کیفیت یکسان و با حفظ رنگ و میزان نوردهی خوبی ضبط کنند، مثل فیلم برداری در جاهایی که نور و وضعیت روشنایی خوبی دارند.

برای آزمایش قابلیت های ویدیوی این گوشی، در یک مسیر پیاده روی فیلم برداری شد و متوجه شدیم که واقعا هیچ تفاوت آنچنانی بین آیفون 11 و گلکسی نوت 10 وجود ندارد. اگرچه دوربین های سامسونگ رنگ های سبز شاداب تری تولید می کنند، اما رنگ ها واقعی نبودند ، و درجه بندی رنگ و کنتراست بیشتری در فیلم های آیفون 11 مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید در فیلم گرفته شده از فضای سبز با آیفون 11، جزئیات بیشتری در مورد چمن و برگ های آن به تصویر بکشید.

برای اینکه احساس فیلمبرداری با عکس گرفتن یکپارچه تر شود، اپل رابط کاربری دوربین iOS 13 را بازطراحی کرد تا بتوانید براحتی از قابلیت ضبط فیلم های QuickTake استفاده کنید. در این حالت دوربین سریع آماده فیلمبرداری می شود. فقط کافی است دکمه شاتر را نگه دارید تا فیلمبرداری شروع شود. سپس برای ادامه فیلمبرداری، انگشت خود را روی شاتر به سمت راست می کشید. نگران نباشید، اگر شاتر را فشار داده سپس به سمت چپ بکشید، به جای فیلمبرداری، عکس های پشت سر هم گرفته می شود.

 همچنین بخوانید: بررسی آیفون 11 پرو مکس

دوربین های جلوی آیفون 11 : آیا اکنون عکس های سلفی با حرکت آهسته (slofie)مهم هستند؟

می توان گفت دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی آیفون XR ، عکس های سلفی را به چالش کشیده بود، اما این بار آیفون 11 با توجه به سنسور 12 مگاپیکسلی شارپ تر و میدان دید وسیع تر شگفتی ایجاد کرده است. با یک اشاره می توانید زاویه وسیع تری را در کادر بیندازید و یا می توانید تلفن را به حالت افقی بچرخانید و نمای عریض به طور خودکار فعال می شود، که این یک اجرای هوشمند است.

اما یکی از ویژگی های دوربین جلویی که همه در مورد آن با آیفون 11 صحبت می کنند، عکس های سلفی با حرکت آهسته و به اصطلاح اسلوفی ها هستند، که فیلم های سلفی اسلوموشن با سرعت 120 فریم در ثانیه می گیرد. نمی دانیم که ااصطلاح کاربرد خواهد داشت و یا از بین خواهد رفت، اما از این ویژگی به عنوان یک حرکت جالب برای کسانی است که می خواهند برخی از لحظات خود را به فیلم های سلفی تبدیل کنند یاد شده است.

برای نمونه، در این اسلوفی می بینید که فرد سعی دارد توپ را به سبد در پشت سرش پرتاب کند. اپل این کار را براحتی با ویرایش نرم افزار و کاهش سرعت بیت های مورد نظر خود انجام داده است. اینکه چند بار پرتاب کرده است که بالاخره توپ وارد سبد شده است بماند، اما واقعا جزئیات موجود در عکس جالب است، به خصوص ابرهای پشت فرد.

برای ضبط فیلم های سلفی معمولی، می توانید از کیفیت 4K تا حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه لذت ببرید ، اگرچه می خواهید با دوربین های عقب آیفون 11 با همان محدوده دینامیک فیلم بگیرید، باید سرعت را روی 30 فریم در ثانیه بگذارید.

عملکرد آیفون 11: A13 Bionic در واقع سریع ترین چیپ ست در جهان است

اپل در حال حاضر سریعترین پردازنده مرکزی را در یک تلفن دارد و با تراشه A13 Bionic در داخل آیفون 11 پیشرفت خود گسترش داد. اپل ادعا می کند که عملکرد این تراشه در بورد 20 درصد سریع تر شده است.

بازی Grimvalor روی آیفون 11 خیلی نرم و روان مثل ابریشم اجرا می شود، تمام حرکت ها، بالا و پایین ها و چپ و راست رفت ها به خوبی انجام می شود. همچنین بازی انگری برد AR در این گوشی خیلی لذت بخش است؛ در کل عملکرد بازی این گوشی راحت و تمرکز روی بازی بالا می رود.

blank

در بنچمارک Geekbench 5، بنچمارک نسبتاً جدیدی که عملکرد کلی را اندازه گیری می کند، آیفون 11 در عملکرد تک هسته ای امتیاز 1،333 و در چند هسته ای 3،251 در مقایسه با 736 و 2،691 ، به ترتیب، برای گلکسی نوت 10 پلاس و وان پلاس 7 پرو نشان داد. وان پلاس 7 پرو در همان تست با 744 نمره بالاتر امتیاز 2،802 را از آن خود کرد.

هنگامی که صحبت از عملکرد گرافیکی می شود، آیفون 11 در برنامه بنچمارک 3DMark تلفن های برتر اندرویدی عقب افتاد. در بخش Slingshot Extreme Metal این تست، آیفون 11 امتیاز 785،5 در تست Slingshot Extreme Unlimited را به دست آورد. در مقایسه، نوت 10 امتیاز 6،295 و وان پلاس 7 امتیاز 375،6 را به دست آورد.

همچنین در بنچمارک GFX Bench که یکی دیگر از تست های گرافیکی است این بار آیفون 11 رکورد زد. در تست Aztech Ruins High Tier offscreen، آیفون 11 با 1481 فریم (23 فریم در ثانیه) ، در مقایسه با 1.058 فریم (16 فریم در ثانیه) بالاتر از گلکسی نوت 10 قرار گرفت. در بنچمارک Normal Tier version در همان تست، آیفون 11 به 4،366 با 67.9 فریم در ثانیه در مقابل گلکسی نوت 10 با امتیاز 1.486 و 23 فریم در ثانیه دست یافت.

برای آزمایش عملکرد در دنیای واقعی، ما از برنامه Adobe Rush برای ویرایش یک فیلم 4K استفاده کردیم و سپس آن را به 1080 پیسکل تبدیل کردیم. آیفون 11 فقط 45 ثانیه طول کشید که با کمال تعجب تقریباً به سرعت نتیجه iPhone XR سال گذشته است. با این حال ، در این زمینه در رقابت با گوشی های اندرویدی کم می آورد.

عمر باتری آیفون 11: با این گوشی به مسافت های دور بروید، اما یک شارژر سریع اضافی با خود ببرید

آیفون 11 یکی از با دوام ترین باتری ها را دارد. در تست باتری تامز گاید که شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت است، باتری آیفون 11 به طور متوسط 11 ساعت و 16 دقیقه دوام آورد.

blank

برای مقایسه، باتری گلکسی اس 10 با رکورد 10 ساعت و 35 دقیقه و گلکسی اس 10 پلاس با رکورد 12 ساعت و 35 دقیقه دوام آوردند. وان پلاس 7 پرو فقط با 9 ساعت و 31 دقیقه از بقیه عقب تر بود. شارژ باتری آیفون 11 پرو مکس با متوسط مدت زمان 11 ساعت و 54 دقیقه کمی بیشتر از آیفون 11 دوام آورد، استقامت باتری آیفون 11 پرو با متوسط ماندگاری شارژ 10 ساعت و 24 دقیقه، کمتر از استقامت باتری آیفون 11 است.

آیفون 11 جزء تلفن های هوشمند با طولانی ترین عمر باتری است

متأسفانه، در حالی که در آیفون 11 همانند آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس امکان شارژ سریع وجود دارد اما این آیفون درجعبه خود فاقد شارژر سریع است. در جعبه گوشی های بالا رده و پیشرفته معمولا شارژرهای 18 وات قرار دارد. بنابراین اگر می خواهید در مدت زمان 30 دقیقه باتری خود را تا 50% شارژ کنید باید یک شارژر 18 واتی اضافی با پرداخت 25 دلار بیشتر به علاوه 19 دلار دیگر برای کابل USB-C به کابل برق بپردازید.

 آیفون 11 بی سیم: بدون شبکه 5G ، و تراشه U1

اپل در آیفون 11 خود از شبکه 5G پشتیبانی نکرده است که این به نوعی ضد حال است زیرا از سرعت های به یک پلک بهم زدن تلفن های هوشمند دیگر از قبیل گلکسی S10 که می تواند به سرعت یک گیگابیت در ثانیه برسد، محروم است. شبکه های 5G در حال پیشرفت هستند و مودم هایی که چندین باند 5G را پشتیبانی می کنند ، اکنون به فور در بازار عرضه شده است. با این وجود، اگر می خواهید آیفونی داشته باشید که واقعا آینده را ثابت کند و بخواهید از شبکه 5G پیشتیبانی کند باید منتظر آیفون 2020 باشید.

آیفون 11 از شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند، که عملکرد مناسبی دارد اما سرعت آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس را ندارد. چرا؟ خب چون آیفون 11 دارای آنتن های 2 × 2 MIMO است، و مدل های آیفون 11 پرو دارای آنتن های 4 × 4MIMO  برای علمکرد بهتر هستند.

blank

در برنامه Speedtest.net، آیفون 11 میانگین سرعت دانلود  13 مگابیت بر ثانیه از شبکه T-Mobile در نیوجرسی را ارائه می دهد، که این در مقایسه با 15 مگابیت در ثانیه برای آیفون 11 پرو مکس است. سرعت آپلودها نیز داستان مشابهی دارد، سرعت آپلود در آیفون 11 به طور متوسط 5.4 مگابیت بر ثانیه است و در آیفون 11 پرو حداکثر 6.1 مگابیت بر ثانیه است که تفاوت زیادی از نظر سرعت وجود ندارد.

یکی از ویژگی های بی سیم منحصر به فرد در آیفون 11 تراشه U1 جدید برای آگاهی مکانی است که از فناوری Ultra Wideband استفاده می کند. با استفاده از این تراشه ، آیفون می تواند موقعیت مکانی سایر دستگاههای دارای قابلیت U1 را به دقت مشخص کند. در حال حاضر، این بدان معنی است که دیگر گوشی های آیفون 11، و تراشه U1 ابتدا به ساکن فقط در این حوزه از AirDrop بهره می برند. از طرف دیگر در آیفون 11 می توانید فایل ها را با اطمینان و عملکرد بالاتری نسبت به مدل های قبلی به اشتراک بگذارید.

شایعه است که اپل دارای یک ردیاب شی در کارها است تا بتواند از تراشه U1 بهتر استفاده کند. این به طور مستقیم مانند صفحه های ایجاد شده در طرح کاشی، فایندرهای کلیدی را به چالش می کشد.

آیفون 11 و iOS 13

با توجه به صرف زمان و کار کردن با آیفون 11، واقعاً متوجه تفاوت زیادی در نرم افزار جدید اپل iOS 13 نخواهید شد فقط دو استثناء وجود دارد.

برنامه Photos با نمای روز، ماه و سال که عکسهای شما را گزینش می کند و کتابخانه شما را پر جنب و جوش تر به نظر می آورد، به طرز چشمگیری متفاوت است. به عنوان مثال، در نمای روزها، آیفون 11 به صورت خودکار یک انیمیشن کوتاه از انتقال از حالت معمولی به حالت فوق عریض در همان عکس را پخش می کند.

حالت تاریک یکی دیگر از ویژگی هایی است که از آن در آیفون 11 استقبال شده است، حتی اگر این یک تغییر زیبایی شناختی محسوب شود. این ویژگی جدید می تواند نگاه به منوها را برای چشم ها آسانتر کند و در عین حال باعث می شود محتوای شما بیشتر روی صفحه نمایش دیده شود. سایر نکات برجسته شامل برنامه گوگل مپ بازسازی شده و ورود به حساب کاربری با اپل است که در اینجا نسبت به ورود با فیس بوک و یا گوگل خصوصی تر و کاربردی تر شده است.

آیفون 11 در مقابل آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

اگر می خواهید یک آیفون جدید خریداری کنید، به تفاوت های قابل توجهی که بین مدل های مختلف اپل است توجه کنید. بزرگترین آیفون کدام است؟ آیفون 11 پرو با قیمت 999 دلار و آیفون 11 پرو مکس 1.099 دلار به ترتیب 300 دلار و 400 دلار بیشتر از آیفون 11 قیمت داشتند. برای این قیمت بالا، دوربین عقب سوم (دوربین تله فوتو) برای بزرگنمایی، نمایشگرهای اولد با کیفیت بالاتر یک شارژر سریع در جعبه، مقاومت در برابر آب کمی بهتر و پشتیبانی از شبکه LTE دریافت می کنید.

آیا همه اینها ارزش این قیمت بالا را دارند؟ نظرات فرق می کند اما احتمالا جواب اگثر افراد مثبت خواهد بود.

حرف آخر

مانند مدل آیفون XR قبلی، آیفون 11 آیفونی است که به اکثر افراد توصیه می کنیم. و نه فقط برای صاحبان آیفون های موجود، بلکه برای هرکسی که به دنبال دوربین های درجه یک است، این گوشی مخصوصاً به دلیل قیمت مناسب 699 دلاری اپل بیشتر قابل توجه می باشد. بر اساس آزمایش های ما، آیفون 11 اکنون می تواند در رقابت با بهترین دوربین های گوگل و سامسونگ برنده باشد.

تنها عیبی که می توان به آیفون 11 نسبت داد، حافظه 64 گیگابایتی آن در مدل پایه است و وجود یک شارژر سریع که برای آن باید هزینه اضافی پرداخت کرد.

اگر گوشی های اندروید را ترجیح می دهید، می توانید گلکسی S10e را انتخاب کنید که دوربین های بسیار خوبی دارد و از صفحه نمایش 5.8 اینچی پر آب و رنگ با تنها 750 دلار (یا حتی 550 دلار) برخوردار است. با این حال، دوربین های آیفون 11 حتی بهتر هستند و تلفن اپل عمر باتری طولانی تر و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. برخی ممکن است صبر کنند تا ببینند که گوگل در آستین خود پیکسل 4 را نیز دارد.

در کل، آیفون 11 با ارزش و بدون شک یکی از بهترین تلفن هایی است که می توانید خریداری کنید

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *