تست و بررسی اپل

نقد و بررسی آیفون 11 پرو

نقد و بررسی آیفون 11 پرو

سه دوربین آیفون 11 پرو در یک محفظه فشرده و جمع و جور قرار گرفته است

 

آیفون 11 پرو دارای سه دوربین در یک فضای طراحی شده جمع و جور است که تصاویر با کیفیت هیجان انگیزی ارائه می دهد و عملکرد آن در کلاس خود بهترین است
نظرات موافق

·         دارای دوربین سه گانه جدید فانتزی

·         دارای سریع ترین تراشه A13 Bionic گوشی های هوشمند

·         مجهز به گلس های با دوام تر در جلو و عقب

·         نمایشگر اولد با روشنایی بالا

·         عمر باتری طولانی تر

 

نظرات مخالف

·         دارای عمر باتری کمتر از آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11

·         حافظه داخلی فقط 64 گیگابایت

·         کمی سنگین تر و ضخیم تر از آیفون XS

 

آیفون 11 پرو با داشتن صفحه نمایش نسبتاً کوچک 5.8 اینچی، یک بازگشت واقعی در بازار امروز گوشی  تبلت های رو به رشد است. اما هنوز افراد زیادی هستند که خواهان تلفن های جمع و جور و فشرده هستند. اما همه چیز در مورد آیفون 11 پرو فرض می کند و عالی است، از جمله پیشرفت های در دوربین های اپل. از حالت شب جدید و ویژگی Smart HDR بهتر گرفته تا محدوده دینامیک گسترده تر در ویدئو، آیفون 11 پرو اکنون به بهترین گوشی دوربین های موجود در بازار تبدیل شده است.

با 999 دلار، قیمت آیفون 11 پرو بسیار بالا است، و با این قیمت انتظار می رود که فضای ذخیره سازی این گوشی بالاتر از 64 گیگابایت باشد. یک ضد حال دیگر: آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی و آیفون 11 ارزانتر، از ماندگاری و دوام باتری بهتری برخوردار است. اما اگر می خواهید یک گوشی هوشمند قوی با طراحی که بتوانید با یک دست با آن کار کنید، داشته باشید، انتخاب آیفون 11 پرو قطعاً گزینه خوبی است.

قیمت این گوشی در مقابل قیمت مناسب آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس  واقعا چیزی نیست، اما در کل، از دید اکثر مردم، آیفون 11 بهترین آیفون است و احتمالاً اکنون بهترین تلفن از نظر قیمت می باشد.

نقد و بررسی آیفون 11 پرو

  • آیفون 11 معمولی دارای دوربین های دوتایی عالی است، اما آیفون 11 پرو یک دوربین سوم برای بزرگنمایی نوری اضافه کرده است که دامنه بیشتری برای به تصویر کشیدن به شما می دهد.
  • حالت شب جدید اپل نتایج بسیار شگفت انگیزی را در فضای نور بسیار کم تولید می کند.
  • دارای محدوده دینامیک گسترده در ضبط ویدئو و امکان تولید فیلم با تثبیت کننده نوری.
  • به لطف پردازنده A13 Bionic، آیفون 11 پرو سریعترین تلفنی است که می توانید خریداری کنید.
  • با حدود 10.5 ساعت ماندگاری و عمر باتری، آیفون 11 پرو استقامت خوبی را ارائه می دهد، اما آیفون 11 پرو حداکثر 12 ساعت شارژ را نگه می دارد.
  • شارژر سریع موجود در جعبه بسته بندی بسیار خوب عمل می کند و باتری آیفون 11 پرو شما را در مدت 30 دقیقه به حدود 55% می رساند.
  • ما آرزو می کنیم اپل فضای ذخیره سازی بیشتر از 64 گیگابایت داشته باشد..
  • عدم اتصال به شبکه 5G نقطه ضعف این گوشی است

قیمت و موجود بودن آیفون 11 پرو در بازار

آیفون 11 پرو (20 سپتامبر) به بازار عرضه شده است. این گوشی با قیمت پایه 999 دلار (41.62 دلار در هر ماه) برای فضای ذخیره سازی 64 گیگابایت نسبتاً کم است. در برخی کشورها که امکان معاوضه آیفون قدیمی با آیفون جدید وجود دارد، اگر آیفون XS سالم و در حد نو داشته باشید، می توانید آیفون قدیمی خود را داده و با پرداخت 599 دلار یک آیفون 11 پرو خریداری کنید..

در مقایسه، ، هرچند که اپل عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی های اندرویدی دارد، گلکسی نوت 10 دارای فضای ذخیره سازی چهار برابری و بیش از 256 گیگابایت حافظه داخلی است. برای خرید یک آیفون 11 پرو با حافظه داخلی 256 گیگابایت باید 1،149 دلار و با حافظه داخلی 512 گیگابایت باید 1،349 دلار پرداخت کنید.

مشخصات فنی آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو
قیمت شروع 999 دلار
نمایشگر (رزولوشن) نمایشگر 5.8 اینچی سوپر رتینا XDR (2436 × 1125)
پردازنده مرکزی  A13 Bionic
رم نامشخص
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
MicroSD؟ ندارد
دوربین های عقب عریض، 12 مگاپیکسل ( روزنه تصویر f/1.8)،

فوق عریض 12 مگاپیکسلی (روزنه تصویر f/2.4)،

تله فوتو، 12 مگاپیکسل (روزنه تصویر f/2.0)

دوربین های جلو 12 مگاپیکسل (روزنه تصویر f/2.2)
مقاومت آب حداکثر 4 متر به مدت 30 دقیقه
اندازه باتری نامشخص
عمر باتری 10 ساعت و 24 دقیقه ماندگاری
اندازه 5.67 × 2.81 × 0.32 اینچ
وزن 187.9 گرم
رنگ بندی طلایی، خاکستری، نقره ای، سبز سایه تاریک

طراحی آیفون 11 پرو: جمع و جور و تهدید کننده

با یک نگاه به پشت آیفون 11 پرو متوجه می شوید که این گوشی وسیله کسب و کار است. سه لنز دوربین بزرگ در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است و در ابتدا کمی وحشتناک به نظر می رسد. و در حالی که آیفون 11 از رنگهای دوستانه مانند سبز، بنفش و زرد برخوردار است، آیفون 11 پرو با رنگ های محافظه کارانه تر مانند سبز سایه تاریک، خاکستری، طلایی و نقره ای ساخته و عرضه شده اند.

blank

رنگ و روی مات گلس پشت آیفون 11 پرو واقعاً دوست داشتنی است. پرداخت رنگ پشت این آیفون طوری است که نه تنها در برابر لکه ها و اثر انگشت مقاومت می کند بلکه نسبت به سایر تلفن های با قاب پشت گلس، لغزندگی کمتر دارد و براحتی از دست نمی افتد.

blank

آیفون 11 پرو مشکلی با نفوذ آب به داخل ندارد. اگر این گوشی را داخل استخر و یا حمام ببرید مشکلی پیش نخواهد آمد. این دستگاه از استاندارد مقاومت آبی IP68 پشتیبانی می کند و می تواند تا 30 دقیقه در زیر آب به عمق 4 متر غرق شود بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. (این عمق، 2 متر بیشتر از مقاومت آبی در آیفون 11 معمولی است.)

blank

البته در طراحی آیفون 11 پرو چندین مورد وجود دارد که مطلوب نیست. مورد اول این است که کمی سنگین تر از آیفون XS است (187.9 گرم در برابر 176.9 گرم) است، و همچنین کمی عریض تر و ضخیم تر است، که گمان می کنم به خاطر اضافه شدن دوربین سوم و شاید باتری بزرگتر باشد.

blank

نکته دوم این است که آیفون 11 پرو از نظر شکل ظاهری در قسمت جلو تقریباً با آیفون های اخیر یکسان است. بله، ناچ دوربین در این قسمت به صورت نمادین است، اما طرفداران آیفون 11 پرو مایلند چیزی نزدیک به یک آیفون تمام صفحه ببینند.

دوام آیفون 11 پرو: نتایج آزمون سقوط

blank

اپل می گوید آیفون 11 پرو دارای «سخت ترین گلس» است که تا بحال در گوشی های هوشمند وجود داشته است. این ادعا با انجام آزمایش سقوط آیفون 11 از ارتفاع های مختلف روی پیاده رو و کف خیابان بررسی شد. نتایج عالی نبود.

در ارتفاع حدود 1 متری، هنگامی که گوشی را روی صورت آن به زمین انداختیم انداختیم، گلس جلو گوشی آیفون 11 پرو، خرد شد. جالب اینجاست که هنگام سقوط از همان ارتفاع، پشت پشت گوشی هیچ آسیبی ندید، اما وقتی از بالاتر و از نزدیکی ارتفاع شانه روی زمین افتاد، قاب پشت نیز ترک خورد. صرف نظر از این مقاومت و استحکام، برای آیفون 11 پرو یک قاب محافظ در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش و کیفیت صدای آیفون 11 پرو: نمایشگر بسیار روشن است

میزان روشنایی صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا XDR آیفون 11 پرو در آزمایشگاه اندازه گیری شده ست. در این آزمایش، میانگین خوانایی صفحه نمایش 752 نیت، چشمگیر بود. گلکسی نوت 10 (با میزان روشنایی 674 نیت) و آیفون XS سال گذشته (با 611 نیت) با این میزان روشنایی خیلی فاصله دارند.

blank

به خصوص هنگامی متوجه این تفاوت می شوید که صفحه نمایش آیفون 11 پرو را در فضا و روشنایی نور بیرون بغل به بغل با گلکسی نوت 10 مشاهده می کنید. حتی بدون نور زیاد خورشید، صفحه نمایش آیفون 11 پرو باعث شد تا پنل نوت 10 کمرنگ و تاریک دیده شود.

blank

در کل، پنل اولد در آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از رنگ گسترده و زاویه های دید فوق عریض، بسیار خیره کننده است. برای مثال با مشاهده یکی از تیزرهای تبلیغ از اپل تی وی، فضای شسته رفته و جزئیات دقیق از چهره بازیگر واقعاً توجه بیننده را به خود جلب می کند، هر چند خیلی از افراد پرده 6.5 اینچی بزرگتر روی آیفون 11 پرو مکس را ترجیح می دهند.

کیفیت صدا آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی موسیقی احساس می شد که باران که بر روی سر جیسون مومو در حال بارش است در واقع جلوی پای شنونده در حال بارش است و صدای آن واقعا حس می شود. انگار دارد باران می بارد!.

دوربین های آیفون 11 پرو: بنچمارک جدید برای اندازه گیری کیفیت دوربین ها در شرایط نور کم

با داشتن سه لنز که دوربین عقب را تشکیل می دهد، و با پشتیبانی از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی، تصویربرداری جدید آیفون 11 پرو حتی با توجه به استانداردهای تصویربرداری کوپرتینو بسیار جاه طلب است.

تصویربرداری با یک سنسور سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آغاز می شود که هر کدام دارای انواع لنزهای مختلفی هستند که منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف شما به تصویر می کشند. مانند آیفون XS و آیفون X قبل از آن، دروبین ثانویه تله فوتو وجود دارد که بزرگنمایی نوری 2 برابری را ارائه می دهد، اپل دارای دوربین عریض با روزنه تصویری ƒ/2.0 تا ƒ/2.4 در پرچمداران سال گذشته است تا نور بیشتری را دریافت کند. در همین حال، دوربین فوق عریض جدید، میدان دید 120 درجه ای شبیه به بزرگنمایی 0.5 برابری ارائه می دهد.

اما همه چیز مربوط به سخت افزار نیست. حالت شب جدید اپل سرانجام آخرین دسته آیفون ها را قادر می سازد تا با عملکرد دوربین در شرایط نور کم گوشی های گوگل و هواوی مطابقت داشته باشند.

blank

این در  تصویری که در یک کافی شاپ در فضای باز با استفاده از حالت شب آیفون 11 پرو گرفته شده است به وضوح، مشخص است. با آیفون های قدیمی، هرگز نمی توانید در این ساعت از عصر، به عکسی با این شفافیت و تعادل رنگ نور و سایه برسید. عکس های در وضعیت نور کم و با استفاده از حالت شب در این گوشی اپل با گوشی های گوگل قابل مقایسه است، در گوگل پیکسل 3 جزئیات روی دال بتنی و یا سوراخ های حصار چوبی به تصویر کشیده نشده است، در صورتیکه در لنزهای اصلی آیفون، جزئیات به خوبی نمایان شده است.

برخی از افراد به شخصه، نمونه های عکس از آسمان تاریک تر با تن رنگ واقعی تر آسمان که با آیفون 11 پرو گرفته شده اند را دوست دارند.

عملکرد چشمگیر آیفون 11 پرو در شرایط نور کم برای طول شب و شرایط نور شب نیز به همین نحو است. عکس های که با آیفون در داخل یک کلوپ شبانه گرفته شده است صحنه پیچیده و واضح تر و دیدنی تری را به نمایش گذاشته است و نور را با رنگ های مختلف و متنوع پیچیده نشان داده است.

در مقایسه با تصویری که پیکسل 3 از این کلوب به نمایش می گذارد، در واقع می توانید وضوح تصویر در پشت بلندگوها که در سمت راست اتاق قرار دارد را ببینید. اما به نظر می رسد اپل برای نشان دادن درخشش در بعضی مکان ها و نمایش عمق تصویر تمایل بیشتری دارد.

عکس هایی که با دوربین آیفون 11 پرو در تاریکی گرفته می شوند بسیار خیره کننده هستند، اگر شما صاحب یکی از آنها باشید، مطمئناً دوستانتان، شما را به عنوان عکاس رسمی گروه معرفی می کنند. آنها اصرار خواهند داشت که از هر صحنه ای که شده عکس بگیرید، اگرچه همانطور که می دانید، قابلیت های آیفون 11 پرو در شرایط نور کم، یک ضعف دارد: پرتره.

لنزهای تله فوتو جدید، در روشنایی روز، عکس های با عمق میدانی کم به تصویر می کشد، اما به طرز عجیبی پرتره هایی را تولید می کند اما اگر شرایط نور ایده آل نباشد، تصویر پر از نویز و تار است. در حالی که اکثر افراد، تصاویر گرفته شده با آیفون که از رنگ های گرم تر و طبیعی تری برخودار هستند را ترجیح می دهند، عکس های گرفته شده با پیکسل 3 بسیار واضح تر هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آیفون 11 پرو نتواند به همان روشی که عکس های معمولی در شب گرفته می شوند، پرتره های در شرایط نور کم خوبی را ارائه دهد، بنابراین امیدواریم که این مشکل با به روزرسانی نرم افزاری اصلاح شود.

در اینجا تلاش شده است تا تصویری گرفته شده با لنزهای فوق عریض آیفون 11 پرو با یکی از تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ که در ایستگاه بزرگ مرکزی نیویورک سیتی، مقایسه شود. جزئیات این عکس که با دوربین جدید آیفون به تصویر کشیده شده است کمی کسل کننده است. هر چند سایه هایی که بر روی ستون ها می افتد، یا جدایی بین آجرهای موجود در دیوارها، یا تزئین سقف در تصویر گرفته با آیفون به وضوح به نمایش گذاشته شده است، عکس گرفته شده با گوشی سامسونگ وضوح بیشتری دارد.

از طرف دیگر، تصویر گرفته شده با دوربین فوق عریض اپل از گوشه جنوب غربی پارک برایانت شبیه نقاشی است. به استثنای تفاوت نور خورشید در پس زمینه، چمن، برگ های افتاده و حروف روی تابلوهای در پیش زمینه، تنها در آیفون قابل مشاهده تر هستند. همچنین دوربین آیفون با کمک ویژگی پردازش HDR همه رنگ های خاکستری و سفید در ابرهای کمرنگ در آسمان را بیرون آورده است. کنتراست به این صحنه، غنا می بخشد، چیزی که سامسونگ از آن غافل است.

blank blank

برای تصویر کلوز-اپ این کوکی دلپذیر، از لنزهای اصلی در آیفون و نوت استفاده کردیم. اگرچه دستگاه سامسونگ دارای یک بهینه ساز صحنه Scene به کمک هوش مصنوعی است که می تواند مواد غذایی را تشخیص دهد و بر این اساس میزان نوردهی، کنتراست و اشباع را تنظیم کند، اما این گوشی اپل بود که عکس بی نظیر و خوشمزه تری به تصویر کشیده است. تمام سوراخ و سنبه های کوکی از نظر رنگ و عمق بسیار غنی تر هستند و در عکسی که با آیفون 11 پرو گرفته شده است بهتر مشخص می باشد. کهکشان به نوعی بر سر این پیچیدگی ها سر می زند.

blank

سرانجام، دوربین جلوی جدید 12 مگاپیکسلی آیفون 11 پرو را با یک سلفی فوق عریض که پر رنگ و لعاب است و به نظر می رسد جزء بهترین عکس های گرفته شده با گلکسی نوت است، مقایسه کردیم. نرم افزار سامسونگ سطح صاف پوست را به تصویر می کشاند و رنگ های کمتر اشباع شده را نشان می دهد به طوری که به نظر می رسد عکس گویی در یک روز ابری گرفته شده است، حتی اگر این طور نبوده است. پیشرفت در سلفی های 7 مگاپیکسلی آیفون XS برای کاربرانی که از آن دستگاه استفاده می کنند کاملاً واضح است، و مایلیم بدانیم که چگونه اپل توانسته هنگام فیلمبرداری با دوربین جلو، شرایط را آسان تر کند. حتی لازم نیست به چیزی دست و یا ضربه بزنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن را به حالت افقی برگردانید.

دوربین آیفون 11 پرو در تاریکی بسیار خیره کننده است ، که اگر صاحب یکی از آنها باشید ، مطمئناً دوستانتان شما را به عنوان عکاس رسمی گروه معرفی می کنند.

در حقیقت، تنها چیز چشمگیر تری که از عکاسی آیفون 11 پرو دیدیم این است که اپل چقدر راحت از برنامه های دوربین خود استفاده می کند. استفاده از سیستم تصویربرداری پیشرفته در این دستگاه در مقایسه با بهترین تلفن دوربین های امثال هواوی و سامسونگ، در نوع خود پدیده محسوب می شود.

به عنوان مثال، حالت شب بر اساس شرایط عکسبرداری به صورت خودکار فعال می شود، و تلفن قبل از اینکه حتی دکمه شاتر را فشار دهید، به شما می گوید که مدت زمان قرار گرفتن در معرض سوژه چه مدت خواهد بود. علاوه بر این، تجربه منظره یاب جدید، که دیگر چشم اندازهای بزرگنمایی تصویر، فراتر از ابزارهای کنترل را نشان می دهد تا به شما امکان دستیابی به منظره وسیع تر را می دهد.

اپل در آیفون های جدید و مخصوصا iPhone 11 Pro قابلیت Deep Fusion را که پیش بینی می شود در آینده به روز رسانی شود را بهتر کرده است. ویژگی Deep Fusion به نوعی شبیه به HDR سنتی است، به طوریکه چندین عکس در شرایط مختلف نوری، یعنی تصاویر با قرار گرفتن در معرض نور کم، متوسط و طولانی را می گیرد و سپس با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی آنها را برای ثبت عکسی با جزئیات بالا و نویز پایین با یکدیگر تلفیق می کند.

iPhone 11 Pro: درخشان، صاف و همه جانبه

اپل توجه بی سابقه ای به قابلیت های ویدیویی iPhone 11 Pro داشته است. بر خلاف اکثر پرچمداران با قیمت مشابه که فقط بالاترین نرخ فریم و وضوح تصویر را از دوربین اصلی گوشی دریافت می کنند، دستگاه های پرو می توانند از هر کدام از لنزهای عقب خود فیلمبرداری با وضوح 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را ضبط کنند. علاوه بر این، حتی در حالی که با یک دوربین در حال فیلمبرداری هستید، آیفون شما میزان نوردهی را تشخیص داده و در صورت نیاز به طور خودکار از دو سنسور دیگر کمک می گیرد.

نتیجه فیلمبرداری با این آیفون 11 پرو، کاملاً ساده و بهترین تجربه ضبط ویدیویی که تا بحال با گوشی های هوشمند داشته اید را به همراه دارد. در ویدیوی نمونه که با iPhone 11 Pro از برایانت پارک گرفته شده است، تغییرات در نورهای مختلف، تعویض لنزها و تثبیت دیجیتالی فیلم، بهتر از لنزهای چهارتایی گلکسی نوت 10 پلاس به تصویر کشیده شده است. در آیفون، انتقال و تعویض بین لنزها سریع و در عین حال صاف است، در حالی که در نوت بسیار تند و سریع است. علاوه بر این، گوشی تبلت سامسونگ در ابتدای این ویدئو به وضوح چند وقفه داشت.

این آیفون همچنین اولین گوشی است که توانایی فیلمبرداری با سرعت آهسته با سرعت 120 فریم در ثانیه با دوربین جلویی را دارد. شاید تعجب کنید که چرا ممکن است شخصی از چنین ویژگی استفاده کند، اما اپل برای آن پاسخی آماده کرده است: اسلوفی ها. تمام مدل های آیفون 11 امکان ثبت فیلم های فوق آهسته مثلا ضبط فیلم از موهای شما که در باد رها شده است را دارند.

مطمئناً نتایج بدست آمده از فیلم برداری با کیفیت بالا در دوربین جلویی با کیفیت دوربین های پشتی مطابقت دارد، اگرچه ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا این اسلوفی ها همه گیر می شوند یا همانند Animojis فراموش می شوند.

آیفون 11 و تراشه A13 Bionic: اپل منجر به افزایش عملکرد می شود

طبق اطلاعات و اخبارهای فناوری که زیاد هم تعجب آور نیستند، اپل یک بار دیگر به لطف تراشه A13 Bionic iPhone 11 Pro، سریعترین تلفن دنیا را در اختیار دارد. اپل ادعا می کند که عملکرد این تراشه در بورد 20 درصد سریع تر شده است.

در بنچمارک Geekbench 5، بنچمارک نسبتاً جدیدی که عملکرد کلی را اندازه گیری می کند، آیفون 11 پرو در عملکرد تک هسته ای امتیاز 1،337 و در چند هسته ای 3.509 در مقایسه با 746 و 2،640 ، به ترتیب، برای گلکسی نوت 10 پلاس و وان پلاس 7 پرو نشان داد. وان پلاس 7 پرو در همان تست با 744 نمره بالاتر امتیاز 2،802 را از آن خود کرد.

blank

همچنین در بنچمارک GFX Bench که یکی دیگر از تست های گرافیکی است این بار آیفون 11 پرو رکورد زد. در تست Aztech Ruins High Tier offscreen، iPhone 11 Pro با 2174 فریم (33.8 فریم در ثانیه) ، در مقایسه با 1.058 فریم (16 فریم در ثانیه) بالاتر از گلکسی نوت 10 قرار گرفت.

تلفن اپل دوباره تحت تأثیر آزمایش 3DMark Slingshot Extreme ، یکی دیگر از معیارهای گرافیکی قرار گرفت. آیفون 11 پرو 6163 را ثبت کرد ، در حالی که نوت 10 (5،374) و وان پلاس 7 پرو (5581) و عقب افتادند.

در تست عملکرد دنیای واقعی ما، iPhone 11 Pro بار دیگر درخشید، اما این بار سریع تر از نسخه قبلی خود نبود. تلفن 46 ثانیه طول می کشد تا پس از اعمال فیلتر رنگی و انتقال، یک فیلم 4K به 1080 پیسکل تبدیل شود. این حالت در گلکسی نوت 10 پلاس 1:34 طول کشید.

عمر باتری و شارژ باتری آیفون 11 پرو: خوب اما بهترین نیست

از آنجا که این گوشی کوچکتر است، انتظار نمی رود iPhone 11 Pro از آیفون 11 یا آیفون 11 پرو مکس، طول عمر بیشتری داشته باشد، اما با توجه به اندازه آن عملکرد خوبی داشت. در تست باتری تامز گاید که شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت است، باتری آیفون 11 پرو به طور متوسط 10 ساعت و 24 دقیقه دوام آورد.

blank

برای مقایسه، باتری آیفون 11 با متوسط 11 ساعت و 16 دقیقه و آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه دوام آوردند.

دلایل کم شدن فروش آیفون 11 را مطالعه کنید.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با 10 ساعت 19 دقیقه تقریباً شبیه به آیفون 11 است، اما دوام باتری گلکسی اس 10 پلاس بسیار طولانی تر و 12 ساعت 35 دقیقه است. جالب اینجاست که گلکسی نوت 10 فقط 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می آورد، در حالی که نوت 10 پلاس به طور میانگین 11 ساعت و 9 دقیقه استفامت دارد. شارژ باتری وان پلاس 7 پرو تنها 9 ساعت و 31 دقیقه استقامت دارد.

خوشحالیم که سرانجام اپل شارژر سریع را با آیفون خود همراه کرده است. آیفون 11 پرو با یک شارژر 18 واتی در جعبه بسته بندی عرضه می شود که تنها در 30 دقیقه شارژ باتری را به 55 درصد می رساند. این بسیار عالی است و از شارژر 25 واتی نوت 10 (47 درصد شارژ باتری در 30 دقیقه) پیشی می گیرد. با این حال، وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 واتی خود در همان بازه زمانی 60 درصد باتری را شارژ می کند.

iPhone 11 Pro: آیا عدم وجود 5G کار بزرگی است؟

پاسخ کوتاه به سؤال فوق واقعاً حداقل در این لحظه، وجود ندارد. این واقعیت که آیفون 11 پرو فاقد پشتیبانی از شبکه 5G است، ناامید کننده است به این معنی که احتمالاً قصد دارید تا چند سال آینده این گوشی را نگه دارید. نگران نباشید تا آن زمان شبکه 5G همه جا پوشش داده می شود، اما در حال حاضر سیم کارت های 5G در کشور ما پشتیبانی نمی شوند.

بنابراین باید سیم کارت 4G LTE روی این گوشی بیندازیم. آیفون 11 پرو دارای آنتن های 4 × 4MIMO  برای علمکرد بهتر هستند که دو آنتن بیشتر از آیفون 11 معمولی دارند..

iPhone 11 Pro همچنین از وای فای 6 پشتیبانی می کند.

یک سورپرایز در مورد اتصال بی سیم، تراشه U1 اختصاصی اپل است که از فوق پهنای باند (Ultra Wideband) بهره می برد تا سایر دستگاه های مجاور با همان تراشه را در داخل شبکه به دقت مکان یابی کند. به عنوان مثال، می توانید برخی از پوشه ها را از طریق AirDrop با سایر دارندگان آیفون 11 یا آیفون 11 پرو به اشتراک بگذارید و با قرار دادن تلفن خود در جهت آنها، انتقال ها با کارایی بیشتری نسبت به گذشته انجام می شوند. اما من حدس می زنم که برنامه های جالب تری وجود دارد، مانند ردیاب شی که از اپل شایعه شده است.

iPhone 11 Pro و iOS 13: بزرگترین نکات برجسته

سیستم iOS 13 از پیش روی آیفون 11 پرو بارگذاری شده است و پیشرفت های خوبی را برای به ارمغان آورده است. موردی که من بیشتر به دنبال بررسی آن هستم، ورود به حساب های کاربری با اپل است که در اینجا ورود به سیستم با انواع برنامه ها بدون نیاز به گذرواژه ها به آسانی انجام می شود. باید نگران امنیت شخصی بود.

blank

برنامه Photos با نمای روز، ماه و سال که عکسهای شما را گزینش می کند می توانید مخلوطی از عکس ها و فیلم ها را در یک پوشه نگه دارید.

در حالی که به زودی تسلیم گوگل مپ نمی شویم، خوشحالم که در آیفون یک برنامه جدید نقشه وجود دارد که بالا بازسازی شده و در آن می توان عکس های سه بعدی را ذخیره کرد. همچنین یک ویژگی Look Around وجود دارد که شبیه به Street View گوگل است.

برنامه باز طراحی شده Reminders را دوست دارم، می توانید لیست کارهای آتی خود را یادداشت کنید و این برنامه به موقع کارها را به شما یادآوری می کند.

حرف آخر

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *