ترفند کامپیوتر

ساده ترین روش ایجاد فایل گوگل داک با new.

blank

در این مقاله قصد داریم ساده ترین روش برای ایجاد هر فایل گوگل را تنها با استفاده از وارد کردن اکستنش new. به زبانه جستجوی گوگل، به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر شما هم یکی از کاربران محصولات گوگل هستید و از G-suite استفاده می کنید، به معنی دیگر اکانت گوگلی به نام خود دارد و یا اکانت جی میل دارید، این مقاله برای شما مفید است.

قبل از این برای هر بار ایجاد کردن یک google doc و یا یک صفحه گسترده گوگل، لازم بود که به گوگل درایو لاگین کنیم و بر روی New تپ کرده و پس از آن نوع فایل دلخواهی که قصد ایجاد آن را داشتیم انتخاب می کردیم. اما در این مقاله روشی را به شما می آموزیم که طی 6 ثانیه فایل گوگل مورد نظر خود را ایجاد کرده و آن را ویرایش کنید.

ایجاد-زبانه-جدید-گوگل

ایجاد-زبانه-جدید-گوگل

خوب برای این منظور تنها کافی است که یک زبانه جدید گوگل را با تپ کردن روی علامت + صفحه گوگل و مطابق شکل ایجاد کنید. در ادامه می بایست یکی از عبارات doc.new یا sheet.new یا slide.new و یا form.new را درون فیلد جستجوی گوگل وارد کنید. دقت کنید که برای ایجاد صفحه گسترده لازم است که عبارت sheet.new و برای ایجاد فرم، عبارت  form.new و برای ایجاد اسلایدهای پاور پوینتی هم عبارت slide.new و در نهایت برای ایجاد کردن یک فایل گوگل داک، عبارت doc.new را درون فیلد جستجو وارد سازید.

ایجاد-یک-فرم-با-استفاده-از-وارد-کردن-نام-فایل-مورد-نظر-و-اکستنش-.new

ایجاد-یک-فرم-با-استفاده-از-وارد-کردن-نام-فایل-مورد-نظر-و-اکستنش-.new

حتما می دانید که قبل از همه این کارها باید به اکانت گوگل خود لاگین کرده باشید که بتوانید فایل های ایجاد شده را بر روی اکانت خود ذخیره کنید. این قابلیت پس از تعریف دامنه new توسط گوگل در اختیار کاربران گوگل قرار گرفته است. این دستور یک دامنه سطح بالااست و از سال 2014 تا کنون در اختیار گوگل دوستان قرار گرفته است. new تعریف شده توسط گوگل در واقع یک  TLD است. همانطور که می دانید هر  TLD قطعه ای از کاراکترهاست که پس از دامنه اصلی اینترنت می آید.

new gTLD. مکانیزمی جدید را برای کسب و کارها و افراد پدید آورده است که با استفاده از آن می توانند محتوای دلخواه خود را تولید و بر روی وب قرار دهند. استفاده از  new. برای ایجاد فایل های گوگل به نوعی تبلیغات برای کسب و کارها هم به شمار می رود. گوگل قرار است در آینده ای نزدیک امکان استفاده از اکستنش new. را برای کسب و کارها و به صورت خاص تعریف کند.  در هر صورت با استفاده از آوردن نام فایل دلخواهی که قصد ایجاد آن را دارید و در ادامه آن استفاده از  new. می توانید فایل های گوگل را به راحتی آب خوردن ایجاد کرده و آنها را نام گذاری و ویرایش کنید.

مطالب مرتبط