تست و بررسی اپل

رفع مشکل چشمک زدن صفحه نمایش آیفون 6

چشمک زدن صفحه نمایش آیفون 6

نحوه تعمیر چشمک زدن صفحه نمایش آیفون 6

مشتری می گوید، آیفون 6 وی پس از تعمیر شروع به اسکرول کردن صفحات می کند، برنامه ها خود به خود باز می شوند، و صفحه نمایش چشمک می زند، تعمیر گوشی موبایل او نیز شامل تعویض صفحه نمایش، همچنین آی سی کنترل کننده تاچ و آی سی پردازنده تاچ صفحه بوده است. و این مشکل به طور تصادفی اتفاق می افتد.

آیفون 6 را روشن و تست کنید. همانطور که توضیح داده می شود، صفحه چشمک می زند و می لرزد. مشک مولتی تاچ آیفون معمولا ناشی از سیگنال آشفته یا منبع تغذیه ناپایدار آی سی تاچ صفحه می باشد. بنابراین، با استفاده از اسیلوسکوپ، منبع تغذیهPN5V7_SAGE_AVDDN ،PP5V7_SAGE_AVDDH ، PP5V1_GRAPE_VDDH،PP1V8_GRAPE  روی آی سی تاچ صفحه و آی سی پردازنده تاچ صفحه را اندازه گیری کنید. می بینیم که تمام ولتاژ منبع تغذیه نرمال است.

blank

کار را با اندازه گیری و تست دیود کانکتور تاچ صفحه و U2402 ادامه دهید. دوباره مقادیر نرمال هستند.

سپس مقادیر دیود بین خازن های جفت کننده کنترلر تاچ U2401 و پردازنده تاچ صفحه U2402 را اندازه گیری کنید. این مقدار هم نرمال است.

blank

با این تفاسیر و توضیحات مشتری، نتیجه می گیریم که خطا ممکن است مربوط به جابجایی خود آی سی تاچ صفحه باشد.

طبق تجربیات ما، مشکلات تاچ ناشی از آی سی کنترلر تاچ صفحه منجر به خرابی دائمی تاچ صفحه می شود. در حالی که خرابی آی سی پردازنده تاچ صفحه منجر به خرابی جزئی یا تصادفی تاچ صفحه می شود. بنابراین پردازنده تاچ ممکن است به صورت جزئی معیوب باشد. و ما با هویه اقدام به تعویض و یا بازگردانی آی سی پردازنده تاچ اسکرین می کنیم. در کمال تعجب ما، کار نکردن تاچ اسکرین هنگامی رخ داد که آیفون 6 را پس از تعویض تست می کنیم. حدس می زنیم تنها یک احتمال آن هم تداخل سیگنال خاص با فرکانس بالا وجود دارد که باعث ایجاد مشکل در تاچ شده است. همچنین تراشه NFC در کنار پردازنده تاچ اسکرین محتمل ترین عاملی است که سیگنال های فرکانس بالا از آن خارج می شود، کارکرد طبیعی آی سی های تاچ اسکرین را مختل می کند.

blank

کار بعدی ما ، تعویض تراشه NFC جدید و آزمایش آن است.

و در آخر ، خطا رفع می شود.

برای رفع مشکل خاموشی آیفون 6 پلاس کلیک کنید.

نتیجه گیری:

مشکل تاچ آیفون 6 یا 6 پلاس یک مشکل گسترده به جهت نقص طراحی در لاجیک بورد آن است. این مشکل منجر به از کار افتادن تاچ به همراه چشمک زدن نوارهای خاکستری عجیب در بالای صفحه نمایش می شود. برای عیب یابی، معمولا باید مدارهای کنترل کننده تاچ با مدارهای جدید تعویض شوند. برای این تعمیر، آی سی های مربوط به تاچ اسکرین قبلا تعویض شده اند. بنابراین خطا در تراشه NFC قرار دارد. این تراشه را با یک تراشه جدید تعویض کنید و مشکل حل می شود. برای حل این مشکل و همچنین رفع مشکلات آیفون خود با ما تماس بگیرید، مشاوران تعمیرکار حرفه ای ما ابتدا راهنمایی و مشاوره لازم و رایگان را به شما می دهند، سپس می توانید آیفون خود را برای تعمیر و رفع عیب به کوک موبایل بسپارید تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل گوشی تان اقدام شود.

مطالب مرتبط