تست و بررسی اپل

بازیابی اطلاعات آیفون 6 پلاس

بازیابی اطلاعات آیفون 6 پلاس

چگونه می توانم داده و اطلاعات آیفون 6 پلاس از کار افتاده را بازیابی کنم

آیفون از کار افتاده و یا معیوب برای اکثر افراد فاجعه است، ازاینرو، بازیابی اطلاعات آیفون در صنعت تعمیر تلفن های همراه، به امری بسیار مهم تبدیل شده است با این حال، از بین رفتن تمام عکس ها و اطلاعات گوشی بدون اینکه از آن بک آپ گرفته باشید، از فاجعه هم بالاتر است. در اینجا نشان می دهیم که چگونه داده های از بین رفته در گوشی های خراب را بازیابی کنیم.

کانکتور باتری را به منبع تغذیه DC وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. صفحه نمایش هیچ علامتی نشان نمی دهد.

blank

از روی آمپرسنج، جریان را قرائت کنید، اگر نرمال است، نشان می دهد که گوشی روشن می شود اما صفحه تاریک است.

blank

قضاوت اولیه ما این است که مدار صفحه نمایش آسیب دیده است، و ما باید ال سی دی و یا کانکتور دیجیتایزر J4200 را بررسی کنیم. از پین های مربوط به صفحه نمایش روی کانکتور J4200 تست دیود بگیرید و آمپر را اندازه گیری کنید. اگر مقدار اندازه گیری پین 33 کمتر از مقدار عادی باشد، وضعیت غیر عادی است.

blank

پین 33، پین مربوط به سیگنال ری ست در مدار صفحه نمایش است، سیگنال ری ست توسط پین J3 روی پردازنده اصلی از طریق خازن های FL4221، C4221، C4220 فرستاده می شوند. کار بعدی ما، جدا کردن خازن های FL4221، C4221 و C4220 برای اندازه گیری بعدی است. ابتدا اسفنج اطراف کانکتور را با پنس بردارید.

blank

سپس اطراف کانکتور را نوار چسب حرارتی چسب کنید.

blank

با استفاده از هیتر، هوای گرم در دمای 330 درجه سانتیگراد را بدمید و خازن های FL4221، C4221، C4220 را از بورد جدا کنید.

blank

سپس چسب حرارتی محافظ را پاره کرده بردارید، و از دو پین روی FL4221 تست دیود بگیرید. مقدار اندازه گیری شده پین 2 غیر عادی است.

blank

از آنجا که پین 2 مستقیما به پردازنده اصلی متصل است، تایید می کنیم که پردازنده اصلی آسیب دیده است. همانطور که همه ما می دانیم، نمی توان پردازنده اصلی آسیب دیده را به طور جداگانه تعویض کنیم. و بنابراین سیگنال 1.8 ولت AP_TO_LCM_RESET نمی تواند ارائه شود. برای جلوگیری از دست رفتن داده ها و اطلاعات، باید با استفاده از پدیده قرض دادن ولتاژ (voltage borrowing)، داده ها را بازیابی کنید.

نقطه ولتاژ 1.8 ولت مجاور را انتخاب کنید. برای مثال، در این موردی که ما بررسی و تعمیر می کنیم، خازن C4118 که نقطه ولتاژ 1.8 ولت BUTTON_MENU_KEY_L است.

ابتدا، با پنس، اسفنج دور خازن را بردارید.

blank

با استفاده از هیتر بادی در دمای 270 درجه سانتیگراد، چسب سیاه را بردارید.

از خازن C4118 تست دیود بگیرید، مقدار اندازه گیری 1.8 ولت است که برای تمام عملیات ها کامل است.

blank

مقداری خمیر فلاکس به پد اتصال FL4221 بزندی، با استفاده از نوک هویه در دمای 350 درجه سانتیگراد، قلع های رو پد را بردارید، یک قطعه سیم مسی با روکش قلع طویل به ضخامت 0.1 میلی متر بردارید و با هویه 350 درجه سانتیگراد حرارت دهید. یک طرف سیم را به خازن C4118 و سر دیگر سیم را به پین 1 FL4221 لحیم کنید. پس از اتمام، با محلول تمیز کننده بورد، تمیز کنید.

blank

اکنون می توانیم گوشی را جمع و تست کنیم. کانکتور باتری را به منبع تغذیه DC متصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود. گوشی را روشن کنید، می بینید که همه چیز عادی است.

blank

با استفاده کابل دیجیتال، گوشی را به کامپیوتر وصل کنید، نرم افزار بازیابی داده های آیفون، آی تولز را اجرا کنید.

blank

به Toolbox←Phone Transfer بروید، گزینه «Restore backup» را انتخاب کنید و روی «backup» کلیک کنید تا عملیات بک آپ گیری شروع شود. پس از اتمام، تمام داده های بازیابی شده روی کامپیوتر را در یک فولدر ذخیره کنید.

blank

نکته: اطمینان حاصل کنید که در طی فرایند بازیابی داده صفحه نمایش روشن می ماند، در غیر اینصورت ممکن است بازیابی داده ها با موفقیت انجام نشود. همچین این روش تنها برای بازیابی داده ها عمل می کند، گوشی هنوز برای استفاده عادی کاملا آماده نشده است. اکنون بازیابی داده های آیفون 6 پلاس از بورد از کار افتاده به طور موفق انجام شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازیابی داده های آیفون 6 پلاس روی ویدئو زیر کلیک کنید.

مطالب مرتبط