ترفند نرم افزار

رفع سریع تر اشتباهات تایپی کیبورد گوگل

رفع سریع تر اشتباهات تایپی کیبورد گوگل

بسیاری از کاربران از کیبورد مجازی گوگل که در دستگاه ‌های اندرویدی شان نصب شده است و دارای قابلیت های زیادی ست، اطلاع ندارند. با شناخت این قابلیت می ‌توانید به شکل راحت تری و با سرعت بیشتر اشتباه تایپی خود را در هنگام تایپ متون مورد نظرتان اصلاح کنید. پس با ما همراه باشید.

کاربران زیادی این مورد را بیان کرده اند که یکی از معضلاتی و مشکلات آنها در حین تایپ کردن با استفاده از کیبورد مجازی در دستگاه ‌های هوشمند موبایلی به اشتباه تایپی و فرآیند دشوار تصحیح آن مربوط می گردد. فکر کنید که در هنگام تایپ متن خاصی می باشید و ناگهان متوجه آن می شوید که تقریبا در اواسط متن مورد نظر یک اشتباه تایپی وجود دارد. حالا اگر با استفاده از کیبورد مجازی دستگاه خود بخواهید اشتباه تایپی ایجاد شده را برطرف کنید باید با انگشت خود دقیقا به محل دقیق وقوع اشتباه ضربه بزنید. در این صورت بیشتر کاربران و به ویژه افرادی که انگشت نسبتا پهن ‌تری دارند دچار مشکل خواهند شد. ولی ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن می ‌توانید این مشکل را برطرف کنید و اشتباه تایپی ایجاد شده را به شکل سریع ‌تر و آسان ‌تری رفع کنید.

راه حل انجام این کار و تصحیح راحت‌ تر اشتباه تایپی در هنگام تایپ از طریق کیبوردهای مجازی در شناخت قابلیت منحصر به فردی خلاصه می‌ گردد که صفحه کلید گوگل یا همان Google Keyboard ارائه خواهد کرد. با وجود این قابلیت، کاربر می ‌تواند از دکمه فاصله یا Space کیبورد مجازی خود به منظور حرکت دادن مکان ‌نمای تایپ استفاده نماید. پس دیگر نیازی به انتخاب دقیق بخشی از متن اشتباه تایپ شده از طریق انگشت کاربر وجود ندارد. متاسفانه بیشتر کاربران از وجود این قابلیت در صفحه کلید مجازی گوگل بی‌ اطلاع هستند و در هنگام روبرو شدن با اشتباه تایپی از آن استفاده نمی ‌کنند. توصیه ما به شما این است که این ترفند را شناسایی کنید و چند بار از آن استفاده نمایید و نهایتا متوجه خواهید شد که فرآیند تصحیح اشتباه تایپی با به کارگیری این ترفند تا چه اندازه ساده ‌تر می ‌شود.

اگر می خواهید از ترفند مورد نظر استفاده کنید، ابتدا باید صفحه کلید یا کیبورد مجازی گوگل در دستگاه خود نصب کنید. خوشبختانه کیبورد مجازی گوگل یا برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس طراحی شده است و موجود می باشد. این صفحه کلید مجازی در گوگل پلی استور (Google Play Store) با عنوان Google Keyboard  موجود بوده و در اپ استور (App Store) دستگاه‌ های آی او اسی با نام اختصاصی Gboard Keyboard  قابل دانلود می باشد. با استفاده از دو لینک زیر می ‌توانید نسبت به دانلود نسخه اندرویدی و آی او اسی کیبورد مجازی گوگل اقدام کنید:

دانلود نسخه اندرویدی کیبورد مجازی گوگل یا Google Keyboardاز گوگل پلی

دانلود نسخه آی او اسی کیبورد مجازی گوگل یا Gboard Keyboard: از اپل استور

انتخاب کیبورد مجازی گوگل به عنوان کیبورد پیش فرض در دستگاه‌های اندرویدی و آی او اسی

بعد از دانلود نسخه مناسب صفحه کلید یا کیبورد مجازی گوگل در دستگاه تان، آن را نصب کنید. حال وقت آن است که کیبورد مجازی گوگل را به عنوان کیبورد یا صفحه کلید پیش فرض دستگاه خود معرفی نمایید. برای انجام این کار در دستگاه ‌های اندرویدی مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings دستگاه وارد شوید. سپس گزینه Language and input یا Language and Keyboard را انتخاب کرده و این گزینه ممکن است در دستگاه ‌های مختلف به شیوه متفاوتی نمایش داده شود. بعد بخش Current Keyboard را انتخاب کنید. حالا باید گزینه Choose Keyboards  را انتخاب کنید. در نهایت لیست موجود گزینه Google Keyboard را انتخاب نمایید.

اما در دستگاه ‌های آی او اسی چگونه می ‌توان کیبورد مجازی گوگل یا همان Gboard Keyboard را به عنوان صفحه کلید مجازی پیش فرض دستگاه قرار داد؟ برای این کار بعد از دانلود نصب کیبورد مجازی Gboard Keyboard  مراحل زیر را سپری کنید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings آیفون خود وارد شوید. گزینه General را انتخاب کرده و بعد گزینه Keyboard را انتخاب نمایید. حالا باید گزینه Keyboards را لمس کنید. سپس در این مرحله آپشن Edit را انتخاب نمایید. در لیست ارائه شده نام صفحه کلید Gboard keyboard را می بینید. انگشت خود را بر روی آن قرار داده و این کیبورد مجازی را به بخش بالایی لیست موجود انتقال دهید. در نهایت گزینه Done را انتخاب نمایید.

استفاده از قابلیت منحصر به فرد کیبورد مجازی گوگل در دستگاه

حال نوبت به آن رسیده تا از قابلیت منحصر به فرد مذکور استفاده کنید. این قابلیت به آسانی قابل استفاده است. وارد بخشی از دستگاه خود شوید که قابلیت تایپ متن را ارائه خواهد کرد. سپس در اواسط یا هر بخش از متن تایپ شده خود یک اشتباه تایپی را ایجاد کنید و فرآیند تایپ را ادامه دهید. حال فرض کنید که قصد بازگشت به کلمه و بخش مرتبط با اشتباه تایپی خود را دارید.

برای انجام این کار در کیبورد مجازی گوگل دیگر نیاز نیست تا با انگشت خود دقیقا به بخشی از متن تایپ شده که اشتباه تایپی در آن دیده می ‌شود مراجعه نمایید. برای مراجعه به این بخش و تصحیح اشتباه تایپی موجود باید انگشت خود را بر روی دکمه فاصله یا Space کیبورد مجازی گوگل قرار داده و آن را به سمت چپ و راست بکشید. با انجام این کار نشانه‌ گر یا مکان ‌نمای تایپ مطابق با حرکت انگشت شما بر روی دکمه مجازی Space  حرکت می کند و بدین صورت به آسانی می ‌توانید دقیقا به اشتباه تایپی ایجاد شده مراجعه کنید و آن را تصحیح نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *