ترفند نرم افزار

مدیریت دستگاه های مرتبط با اکانت گوگل

مدیریت دستگاه های مرتبط با اکانت گوگل

همانطور که کاربرانی که از اکانت گوگل خود استفاده می کنند، می دانند که اکانت گوگل هر کاربری می ‌تواند در دستگاه‌ های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت اطلاعات اکانت گوگل شما با دستگاه مورد نظر همگام سازی یا اصطلاحا “سینک” (Sync) می‌ گردد. حال می خواهیم بدانیم چگونه می ‌توانیم تعامل یک دستگاه با اکانت گوگل را متوقف کنیم؟ در این مقاله قرار است نحوه ی مدیریت و نحوه حذف دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل را به شما آموزش دهیم.

مقدمه‌

در حال حاضر ساخت و داشتن یک اکانت گوگل به مراتب بسیار با اهمیت است. شما می‌ توانید در دستگاه‌ ها و حتی برنامه‌ های مختلفی از اکانت گوگل خود استفاده نمایید و نسبت به همگام سازی اطلاعات مورد نیازتان اقدام کنید. برای مثال فردی اکانت گوگل خود را در گوشی و تبلت اندرویدی و همچنین مرورگر کروم لپ‌ تاپ خود فعال کرده است. به این صورت اطلاعات خاصی به واسطه این اکانت در دستگاه‌ های مذکور همگام سازی یا سینک می گردد و حتی امکان استفاده از سرویس ‌های منحصر به فردی مانند Android Device Manager  هم در گوشی و تبلت اندرویدی محقق می‌ شوند.

هر وقت که شما اکانت گوگل خود را در یک دستگاه فعال نمایید و به همگام سازی اطلاعات بپردازید، آن دستگاه به لیست دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل شما اضافه می گردد. شما با مراجعه به منوی تنظیمات اکانت گوگل خود می توانید مجموعه دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل خود را ببینید و آن ‌ها را مدیریت کنید. برای مثال می ‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات و حریم خصوصی اکانت گوگل خود، تعامل و فعالیت آن با یک گوشی هوشمند را قطع کرده و آن تعامل را حذف کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه انجام این کار و حذف دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل صحبت کنیم.

مدیریت و حذف دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل

انجام مدیریت و حذف دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل به هیچ عنوان کار سخت و پیچیده ‌ای نیست. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

نحوه ی ساخت جیمیل یا ایمیل در گوشی اندروید را مطالعه کنید.

مشخصات اکانت گوگل خود را وارد و Sign In کنید

  • در این صورت صفحه ‌ای مانند عکس بالا به نمایش در می آید. در این بخش لیست دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل شما نمایش داده خواهند شد. همچنین در کنار هر یک از آن ‌ها اطلاعاتی مانند آخرین زمان فعالیت و موقعیت مکانی دستگاه هم ضمیمه شده است. با کلیک بر روی هر یک از دستگاه ‌های مورد نظر جزئیات بیشتری در مورد آن نمایان خواهد شد.

گزینه قرمز Remove را بزنید تا دستور حذف دستگاه از لیست صادر شود

  • همانطور که در عکس بالا می بینید با کلیک بر روی نام هر دستگاه، صفحه ‌ای نمایش داده خواهد شد که جزئیات دستگاه را در خود دارد. در این صفحه گزینه قرمز رنگی تحت عنوان Remove دیده می شود که با کلیک بر روی آن دستور حذف دستگاه از لیست دستگاه های در تعامل با اکانت گوگل صادر می گردد.

به صورت مشابه می توانید تعامل هر یک از دستگاه های مورد نظر با اکانت گوگل خود را متوقف کنید. دقت کنید که تنظیمات این بخش و مدیریت این دستگاه ها به مراتب حائز اهمیت است و با بحث امنیت و حفظ حریم خصوصی شما بسیار مرتبط است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *