تلفن هوشمند و تبلت

راه های اطلاع از وجود ویروس در تلفن همراه هوشمند

blank

گاهی ممکن است برای هریک از ما پیش بیاید که با کند شدن، هنگ کردن و غیره در تلفن همراه هوشمند خود مواجه شویم، یکی احتمالات می تواند وجود ویروس در آن باشد. حال می خواهیم با راه های اطلاع از وجود ویروس در تلفن همراه هوشمند خود و روش های از بین بردن آن ها آشنا شویم تا بتوانیم آن را به حالت اول خود باز گردانیم.

راه های اطلاع از وجود ویروس در تلفن همراه هوشمند

انواع ویروس

ویروس ها در فضای مجازی دارای اشکال مختلفی هستند که به دو دسته کلی مخرب و هشدار دهنده تقسیم می شوند. ویروس های هشدار دهنده ویروس های خوبی بوده که تنها قصد آن ها بیان ایرادات نرم افزاری و یا سخت افزاری به تولید کنندگان است. اما ویروس های مخرب دارای اشکال و کاربرد های مختلفی هستند به طور مثال برخی از ویروس ها به قصد آسیب رساندن به سخت افزار تلفن همراه وارد آن شده و برخی دیگر مقصودشان از کار انداختن نرم افزار های گوشی شماست.

اما دسته سومی نیز وجود دارند که تنها با هدف جاسوسی و یا دزدی اطلاعات شخصی افراد تولید و روانه فضای مجازی می شوند. حال در این جاسوسی هکر ممکن است به سرقت اطلاعات بسنده کند و نیز ممکن است اطلاعات شما را پاک نموده و یا حتی به سخت افزار و نرم افزار شما آسیب برساند.

ویروس | اموزش تعمیرات موبایل
ما در مرحله اول به دنبال راه حل هایی برای پیشگیری از ورود این بدافزار ها به دستگاه هوشمندمان هستیم و در مرحله بعد و در صورت ورود آن، به دنبال از بین بردن آن ها خواهیم بود. همانطور که می دانید همیشه و در تمامی امور بهترین راه درمان پیشگیری است، در مورد ویروسهای مجازی نیز چنین موردی صدق می کند. برای داشتن یک تلفن همراه سالم و عاری از بدافزار های مختلف، بهترین راه استفاده از ویروسیاب های بروز و قابل اعتماد است که پیش از درگیر شدن دستگاه، ویروس را تشخیص داده و از بین ببرد.

انواع بد افزار

بدافزار های تولید شده جهت جاسوسی پس از حمله باعث می شوند مصرف باتری شما بالا رفته و به سرعت تخلیه شود و یا در صورت اتصال شارژر موجب کندی عمل شارژ خواهد شد. پس در صورتی که به طور مداوم با گوشی هوشمند خود بازی هایی با گرافیک بالا انجام نمی دهید اما با تخلیه سریع شارژ باتری مواجه می شود به احتمال زیاد دستگاه شما هک شده است. البته ویروسها گاهی نیز از طریق باز شدن صفحات تبلیغی، اجرای اعلانات غیر طببیعی یا باز شدن خود به خودی بعضی از نرم افزار های خود را نشان می دهند.

ویروس | تعمیرات تخصصی گوشی
راه های انتقال این ویروس ها زیاد است، ممکن است در اثر استفاده از انواع حافظه های جانبی باشد و یا از طریق شبکه های مجازی و اینترنت وارد تلفن همراه شما شده باشد و یا حتی از طریق نصب برخی از نرم افزار های موجود این اتفاق افتاده باشد.
در صورتی که با چنین مشکلاتی روبرو شدید بهترین کار ویروسیابی از طریق نرم افزار های پر قدرت مخصوص این کار است و در صورتی که این روش نیز جواب نداد اما آسیب ها تنها نرم افزاری باشد می توان با مراجعه به دفاتر تعمیر موبایل و یا به صورت دستی می توان آن را فلش نموده و به تنظیمات کارخانه باز گرداند.

ویروس | تعمیرات گوشی

مطالب مرتبط