تعمیرات اپل

جدا کردن قاب شیشه ای پشت آیفون ۸

blank

برای آیفون X، 8 Plus و آیفون 8، بزرگترین تفاوت با نسل های قبل این است که قاب جلویی و پشتی آنها شیشه ای شده اند. یکی از مزایای وجود قاب شیشه ای فراهم شدن امکان شارژ بی سیم آیفون می باشد. قاب شیشه ای آیفون با شکوه و زیباست اما آسیب پذیر است. اگر چه اپل معتقد است شیشه ای که برای قاب آیفون ۸ به کار گرفته شده بادوام ترین شیشه ای است که تاکنون برای گوشی های هوشمند استفاده شده اما با این حال باز هم باید محتاط بود زیرا نه تنها احتمال شکستن قاب شیشه ای وجود دارد بلکه ممکن است شیشه جلویی خراشیده شود و نور صفحه نمایش را دچار مشکل کند. اگر آیفون شما آسیب دیده است ما توصیه می کنیم که آن را رها نکنید. گوشی های گران قیمت معمولا هزینه تعمیر بالایی دارند.

آیفون

آیفون

با این حال، باور کنید یا نه، ترک خوردن و ایجاد شکاف در قاب پشت آیفون X / 8 Plus / 8  باعث آسیب بیشتر آن خواهد شد و اگر بخواهید آن را تعویض کنید هزینه زیادی به شما تحمیل می گردد. پس توصیه می کنیم همیشه از کاور و قاب گوشی استفاده کنید تا قاب اصلی گوشی شما صدمه نبیند.

جدا کردن قاب شیشه ای پشت آیفون ۸ به مراتب سخت تر از تعویض قاب جلویی است زیرا قاب شیشه ای پشت آیفون ۸ و گوشی های هم خانواده آن به وسیله چسب و جوش های بسیار ریز به بدنه آن متصل شده اند. بنابراین بعید به نظر می رسد که یک روش ساده برای جدا کردن و جایگزینی این قاب وجود داشته باشد.

خوشبختانه گزینه هایی برای تعمیر قاب شیشه ای پشت آیفون X / iPhone 8 Plus / 8 وجود دارد. ابزار سنگ زنی یکی از راه های موثر و مقرون به صرفه برای بازسازی آیفون 8 / 8P / X می باشد. راه موثر دیگر برای جدا کردن قاب شیشه ای پشت آیفون 8 / 8P / X استفاده از دستگاه جداساز 3 در 1 می باشد. اما آخرین تکنولوژی موجود برای این کار یک دستگاه جدا کننده جدید با استفاده از لیزر است که ویژگی های منحصر به فردی دارد و می تواند قاب بیش از ۵۰ مدل گوشی هوشمند از جمله آیفون X / 8 Plus / 8 را به صورت ایمن و سریع جدا کند.

هشدار: لطفا در طول عملیات، از عینک محافظ و دستکش استفاده کنید.

این دستگاه برای تلفن های هوشمند با فضای حاشیه ای کم در سمت چپ و راست صفحه نمایش و یا با پوشش شیشه ای پشت گوشی قابل استفاده است از جمله آیفون، Huawei و بیش از 50 مدل گوشی های هوشمند دیگر.

جدا کردن قاب شیشه ای پشت آیفون ۸ با استفاده از لیزر

ابتدا گوشی آیفون مورد نظر را در حالتی که قاب شیشه ای پشت رو به بالا باشد در قالب مخصوص قرار می دهیم. سپس برنامه جدا سازی قاب شیشه ای پشت آیفون ۸ را اجرا کرده و پارامترهای مختص به این گوشی را تنظیم می کنیم. در مرحله آخر بر روی گزینه “Mark” کلیک کرده و منتظر می مانیم تا دستگاه شروع به کار کند. خواهید دید که در کمتر از ۲ دقیقه عملیات جداسازی قاب پشتی آیفون با موفقیت به پایان می رسد. همانطور که گفتیم این راه جدیدترین و سریع ترین راه برای جدا کردن قاب شیشه ای پشت آیفون ۸ است که مزایا و معایب خود را دارد.

آیفون

آیفون

از مزایای این روش می توان به سرعت و ایمنی، عدم نیاز به باز کردن قاب گوشی، نرخ موفقیت بالا و قابلیت استفاده برای مدل های مختلف گوشی تلفن همراه اشاره کرد. از طرف دیگر دارای معایبی چون گران بودن دستگاه، انتشار بوی ناخوشایند در حین عملیات و لزوم تهیه قالب های مخصوص هر مدل گوشی، می باشد.

جدا کردن قاب شیشه ای پشت آیفون ۸ به وسیله ابزار سنگ زنی

یکی دیگر از راه های موثر و مقرون به صرفه برای جدا سازی قاب شیشه ای پشت آیفون ۸ استفاده از ابزار سنگ زنی می باشد. به عنوان مثال، ما یک آیفون ۸ را که شیشه پشت آن شکسته است انتخاب کردیم. در ابتدا باید کارکردهای مختلف گوشی را تست کنید مانند قابلیت لمسی، تاچ سه بعدی، عکسبرداری و غیره. سپس گوشی را روی جداکننده قرار دهید. درجه حرارت جداکننده را روی دمای معمولی اتاق تنظیم نمایید و دکمه power را فشار دهید تا از آن هوا خارج شود. سپس منطقه شکسته شده را با استفاده از تفنگ هوای گرم با دمای 240 ℃ گرم کنید و همزمان شیشه پشت را از قاب میانی به وسیله چاقوی مجسمه سازی جدا نمایید.

پس از انجام این کار، شیشه های خرد شده را با یک قلم مو از منطقه عملیاتی برداشته و چسب های باقی مانده بر روی قاب میانی را به طور کامل از بین ببرید. پس از این کار در این مرحله خواهیم دید که با وجود حلقه ی نگهدارنده دوربین عقب، شیشه ی عقب جدید نمی تواند روی فریم میانی منطبق شود. بنابراین در اینجا باید یک راه حل جدید اتخاذ کنید.

آیفون

آیفون

نوار حفاظتی دما بالا را در مناطق اطراف دوربین عقب بچسبانید، سپس حلقه نگهدارنده دوربین را با ابزار سنگ زنی تراش دهید.

نکته: هنگام تراش دادن، ابزار را دور از دوربین عقب نگه دارید.

وقتی این کار انجام شد، حلقه نگهدارنده دوربین عقب را با Cutting Nipper برداشته، شیشه جدید را در موقعیت قرار دهید. اکنون، مقداری از چسب مخصوص شیشه پشت را به داخل قاب بزنید، شیشه پشتی جدید را در موقعیت قرار داده و آن را با نیروی مناسب محکم نمایید. سپس یک حلقه جدید دوربین عقب بردارید. قطر داخلی آن را با ابزار سنگ زنی صیقل داده و پس از این کار مقداری چسب مخصوص در اطراف دوربین عقب بریزید. حلقه نگهدارنده دوربین عقب را در موقعیت مناسب قرار داده و با نیروی مناسب آن را محکم کنید.

نکته: مراقب باشید که هنگام کارکردن، دوربین خراشیده نشود و آسیب نبیند.

آیفون

آیفون

در نهایت، شیشه عقب را بررسی کرده و آن را به طور کامل لمینت نمایید. اکنون می توانید گوشی را روشن کرده و قابلیت لمسی، تاچ سه بعدی، عکسبرداری و غیره را مورد آزمایش قرار دهید.

توجه داشته باشید که به منظور موفقیت لمینت و جهت اطمینان از محکم بودن قاب شیشه ای جدید، چهار طرف دستگاه را به نگهدارنده های مخصوص متصل کنید.

مطالب مرتبط