ترفند, ترفند شبکه های اجتماعی

رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

blank

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که در حین استفاده از پیام رسان تلگرام با مشکل مواجه شده و قادر به رفع مشکل خود نباشید. از این رو در این مطلب قصد داریم تا رایج ترین مشکلات تلگرام را معرفی کرده و نحوه رفع آن ها را برایتان شرح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

امروزه پیام رسان‌های متعددی برای گوشی های اندرویدی ارائه شده‌اند و اکثر این پیام رسان‌ها قابلیت‌های مشابه با یکدیگر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این بین، پیام رسان تلگرام توانسته کاربران بسیاری را به خود اختصاص دهد و در حال حاضر جزو یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان محسوب می‌شود. اما ممکن است این اپلیکیشن نیز همانند هر اپلیکیشن دیگری در برخی از مواقع دچار مشکل شود.

به عنوان مثال ریپورت شدن یکی از مشکلات رایج کاربران تلگرام به حساب می‌آید. به همین خاطر چندی پیش در مقاله‌ای اختصاصی با عنوان “آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام” نحوه خروج از ریپورت تلگرام را به صورت جامع خدمتتان شرح دادیم. حال در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها بپردازیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

عدم امکان نصب اپلیکیشن تلگرام روی گوشی

بر طبق گزارشات به دست آمده، یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران تلگرام با آن مواجه می‌شوند مربوط به عدم امکان نصب این اپلیکیشن پیام رسان روی گوشی های اندرویدی است. در اکثر موارد این مشکل به دلیل نداشتن حداقل سیستم مورد نیاز جهت نصب اپلیکیشن تلگرام رخ می‌دهد. حداقل ورژن مورد نیاز سیستم عامل اندروید به منظور نصب اپلیکیشن تلگرام روی گوشی اندرویدی نسخه 4.0 (کیت کت) است. بنابراین در صورتی که ورژن اندروید گوشی شما از نسخه 4.0 پایین‌تر باشد، قادر به نصب برنامه تلگرام روی گوشی خود نخواهید بود.

رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

 

در صورتی که گوشی شما از حداقل سیستم مورد نیاز جهت اجرای برنامه تلگرام بهره می‌برد و همچنان با مشکل عدم امکان نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا حافظه کش برنامه پلی استور را حذف کرده و مجددا نسبت به نصب اپلیکیشن تلگرام روی گوشی اقدام نمایید. همچنین می‌توانید فایل APK این برنامه را دانلود کرده و آن را به صورت مستقیم روی گوشی خود نصب کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • فایل APK نسخه تلگرام مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • گوشی اندرویدی خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کرده سپس فایل APK را به گوشی منتقل کنید.
  • به بخش Advanced Settings تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده سپس در قسمت Security گزینه Unknown Sources را فعال کنید.
  • فایل APK را اجرا کرده و آن را روی گوشی نصب کنید.

بدین ترتیب پس از انجام مراحل ذکر شده در فوق اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی شما نصب و اجرا خواهد شد.

عدم امکان ارسال پیام در تلگرام

از دیگر مشکلات تلگرام که توسط کاربران بسیاری گزارش شده، می‌توان به عدم امکان ارسال پیام اشاره کرد. با بروز چنین مشکلی کاربران قادر به ارسال پیام به مخاطبین مورد نظر خود نبوده و عملا استفاده از تلگرام غیر ممکن می‌شود. حال جهت رفع این مشکل، ابتدا از اتصال دستگاه به اینترنت مطمئن شوید. همچنین در برخی از مواقع ممکن است فرد گیرنده پیام شما را بلاک کرده باشد. بنابراین در چنین شرایطی قادر به ارسال پیام برای آن شخص نخواهید بود.

رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

 

پس از بررسی موارد ذکر شده در فوق، در صورتی که همچنان با مشکل ارسال نشدن پیام در تلگرام مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا نسبت به پاک سازی حافظه کش این برنامه و یا حذف و نصب مجدد آن اقدام کنید. به منظور حذف حافظه کش تلگرام مراحل زیر را طی نمایید:

  • به بخش Apps در تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • از لیست نمایان شده برنامه Telegram را انتخاب کرده سپس گزینه Storage را لمس نمایید.
  • در صفحه نمایان گزینه Clear cache را لمس کرده و پس از آن دستگاه خود را ریستارت کنید.

در صورت عدم رفع مشکل تلگرام پس از پاک سازی کش، پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت، اپلیکیشن تلگرام را حذف و مجددا بر روی گوشی خود نصب کنید.

  • به منوی اپلیکیشن ها در گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • آیکون برنامه Telegram را لمس کرده و نگه دارید.
  • سپس به منظور حذف تلگرام، آیکون آن را به سمت بالای صفحه بکشید.
  • دستگاه خود را ریستارت کنید.
  • با مراجعه به پلی استور مجددا اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی خود نصب نمایید.

عدم امکان اضافه کردن مخاطبین به تلگرام

یکی دیگر از مشکلات تلگرام مربوط به عدم امکان اضافه کردن مخاطبین به این برنامه می‌شود. همانطور که مطلع هستید، در اکثر اپلیکیشن های پیام رسان از جمله تلگرام برای دسترسی به مخاطبین نیاز به وارد کردن شماره تماس خود خواهید داشت. بدین ترتیب مخاطبینی که دارای اکانت تلگرام باشند، به لیست مخاطبین اکانت تلگرام شما اضافه خواهند شد. حال ممکن است در برخی از مواقع کاربر با مشکل عدم امکان اضافه کردن مخاطبین یا یک مخاطب خاص به تلگرام مواجه شود.

رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

 

به منظور رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا اجرای برنامه تلگرام را متوقف کرده و یا دستگاه خود را ریستارت کنید. سپس مطمئن شوید که اپلیکیشن تلگرام اجازه دسترسی به لیست مخاطبین گوشی شما را داشته باشد. به منظور بررسی این موضوع مراحل زیر را طی نمایید:

  • به بخش Permissions در تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • گزینه Contacts را لمس نمایید.
  • در این بخش اسلایدر اپلیکیشن Telegram را در حالت فعال قرار دهید.

با انجام این مراحل، اجازه دسترسی به مخاطبین گوشی به اپلیکیشن تلگرام داده می‌شود و به احتمال زیاد مشکل عدم امکان اضافه کردن مخاطب به تلگرام رفع خواهد شد.

عدم دریافت نوتیفیکیشن

عدم دریافت نوتیفیکیشن از دیگر مشکلات تلگرام به شمار می‌رود. نوتیفیکیشن‌ یا اعلان‌های پیام رسان تلگرام با استفاده از قابلیت پیش فرض اندروید و یا از طریق این اپلیکیشن ارسال می‌شوند. حال ممکن است در برخی از دستگاه‌های اندرویدی به منظور کاهش مصرف باتری، به طور خودکار از ارسال نوتیفیکیشن جلوگیری کند. به همین دلیل برخی از کاربران با مشکل عدم دریافت نوتیفیکیشن از سمت تلگرام مواجه می‌شوند. به منظور رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا با مراجعه به گوگل پلی استور تلگرام خود را به جدیدترین نسخه منتشر شده، آپدیت کنید.

رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

 

سپس به بخش Settings در اپلیکیشن تلگرام مراجعه کرده و وارد قسمت Notifications and Sounds شوید. در این بخش از فعال بودن گزینه‌های  Message و Group alerts اطمینان حاصل کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا در این بخش گزینه‌های Keep-Alive Service و Background Connection را هم در حالت فعال قرار دهید.

مشکل Connecting یا وصل نشدن تلگرام

رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها

 

یکی دیگر از مشکلات تلگرام که توسط کاربران متعدی گزارش شده، عدم امکان اتصال یا مشکل Connecting است. به احتمال زیاد بروز چنین مشکلی مربوط به تنظیمات اینترنت دستگاه شما می‌شود. بنابراین از فعال بودن وای فای و یا موبایل دیتا گوشی خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین می‌توانید از مقاله “آموزش رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای” به منظور رفع مشکل اتصال گوشی به اینترنت استفاده کنید. روش‌های دیگری نیز جهت رفع مشکل وصل نشدن تلگرام وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

  • گوشی و مودم خود را ریستارت کنید.
  • شبکه‌ای را که به آن متصل هستید، حذف کرده و مجددا به آن وصل شوید.
  • تنظیمات شبکه گوشی را ریست کنید.

عدم نمایش لست سین یا آخرین زمان بازدید

لست سین یا آخرین زمان بازدید قابلیتی است که تمامی پیام رسان‌ها از آن بهره می‌برند. با استفاده از این قابلیت، زمان آخرین بازدید و فعالیت کاربران در تلگرام قابل مشاهده خواهد بود. با این وجود برخی از کاربران این پیام رسان قادر به مشاهده آخرین بازدید و یا لست سین مخاطبین خود در تلگرام نیستند. جهت رفع این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

  • از تنظیم بودن تاریخ و زمان دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.
  • حافظه کش اپلیکیشن تلگرام را حذف کنید.
  • اپلیکیشن تلگرام را حذف و مجددا نصب کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن‌ها پرداختیم. بنابراین در صورت مواجه با چنین مشکلاتی می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکر شده در فوق نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

مطالب مرتبط