ترفند اندروید

نمایش آرشیو نوتیفیکیشن در اندروید

نمایش آرشیو نوتیفیکیشن در اندروید

گاهاً اتفاق می افتد که کاربر به طور ناخواسته نوتیفیکیشن یا اعلان دریافتی را از روی صفحه نمایش دستگاه موبایل خود حذف می کند و حال به خاطر نیاورید که آن اعلان مربوط به چه برنامه و چه چیزی بوده است. در این شرایط ممکن است تصور کنید که نوتیفیکیشن مورد نظر را از دست داده ‌اید و دیگر قادر به مشاهده و بررسی آن نیستید، اما در واقع این گونه نیست! در اینجا ترفندی جالب برای شما آورده ایم که با آن می توانید در سیستم عامل اندروید به آرشیو نوتیفیکیشن های دستگاه خود دسترسی پیدا کنید و به این ترتیب هر لحظه که بخواهید تمام نوتیفیکیشن ها یا اعلان هایی که دریافت کرده‌اید را مشاهده کنید. این قابلیت از زمان انتشار اندروید 4.3 لوبیای ژله‌ای ارائه شد و در تمام نسخه ‌های بعدی اندروید قابل استفاده است. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه دقیق نمایش آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید را به شما آموزش دهیم. البته این ترفند، با توجه به نسخه ‌های مختلف سیستم عامل اندروید و رابط کاربری (UI) اختصاصی شرکت های سازنده گوشی می‌تواند کمی متفاوت باشد.

در این مقاله سعی می کنیم روش کلی نمایش آرشیو اعلان های دریافتی در اندروید را به شما عزیزان آموزش دهیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه انجام این عمل در گوشی ‌های خاص مد نظرتان بهتر است با کارشناسان کوک موبایل تماس بگیرید و از آن‌ ها راهنمایی دقیق‌ تری بخواهید.

در بخش آخر این مقاله روش نمایش آرشیو نوتیفیکیشن ها در گو لانچر (Go Launcher) را هم به شما عزیزان آموزش می‌دهیم که با نصب آن در هر نوع از دستگاه اندرویدی می‌ توانید به روش مشابه به آرشیو نوتیفیکیشن ها دسترسی پیدا کنید.

دستیابی به آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید 5 استاک

برای بررسی و مشاهده آرشیو اعلان های دریافتی در اندروید 5 استاک مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

5 دستیابی به آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید

  • قابلیت ویرایش اسکرین های دستگاه را فعال کنید. برای انجام این کار، انگشت خود را بر روی بخش خالی از صفحه اصلی دستگاه قرار دهید و کمی نگه دارید تا قابلیت ویرایش اسکرین‌های دستگاه فعال شود.
  • گزینه Widgets را انتخاب کنید.
  • به سمت چپ اسکرول کنید تا ویجت Settings Shortcut را پیدا کنید.
  • این ویجت را به بخشی از صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود اضافه کنید.
  • اکنون یک منوی جدید با گزینه ‌های مختلف نمایان می‌ شود. در این منوی گزینه Notifications Log را انتخاب کنید.

5 دستیابی به آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید

با انجام صحیح مراحل فوق براحتی می توانید آرشیو اعلان های دریافتی در اندروید 5 استاک را به صفحه اصلی دستگاه موبایلتان اضافه کنید. از این به بعد هر زمان که روی این آیکون را لمس کنید، آرشیوی از نوتیفیکیشن های دریافتی شما نمایش داده می ‌شوند. به این صورت هیچوقت هیچ نوتیفیکیشن یا اعلانی را از دست نخواهید داد.

 

دستیابی به آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید 5.1.1 با رابط کاربری اکسپریا یو آی (Xperia UI)

قابلیت نمایش آرشیو اعلان های دریافتی در رابط کاربری اکسپریا یو آی به شیوه متفاوتی قابل انجام است. برای انجام این کار در اندروید 5.1.1 مجهز به رابط کاربر اکسپریا یو آی به شرح زیر است:

  • قابلیت ویرایش اسکرین های دستگاه را فعال کنید. برای انجام این کار، انگشت خود را بر روی بخش خالی از صفحه اصلی دستگاه قرار دهید و کمی نگه دارید تا قابلیت ویرایش اسکرین‌های دستگاه فعال شود.
  • گزینه Widgets & Apps را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Shortcuts ضربه بزنید.
  • گزینه یا آیکون Settings را لمس کنید.
  • در پنجره پاپ اپ نمایان شده گزینه Notifications Log را انتخاب کنید.

دستیابی به آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید 5.1.1 با گو لانچر

روش بازیابی نوتیفیکیشن های اندروید را مطالعه کنید.

با طی کردن مراحل فوق در گوشی مجهز به رابط کاربری اکسپریا یو آی می‌توانید آیکنی بر روی اسکرین دستگاهتان ضمیمه کنید که دربرگیرنده آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید است.

دستیابی به آرشیو نوتیفیکیشن ها با استفاده از گو لانچر (Go Launcher)

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، نحوه اضافه کردن آیکون میانبر نمایش آرشیو نوتیفیکیشن ها در نسخه های مختلف اندروید و رابط کاربری شرکت‌های مختلف کمی با یکدیگر تفاوت دارد و این موضوع می‌تواند منجر به سردرگمی شما شود. یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید این مشکل را دور بزنید مربوط به نصب برنامه گو لانچر و استفاده از آن به منظور اضافه کردن آیکون میانبر آرشیو نوتیفیکیشن ها می‌شود. بنابراین با نصب گو لانچر در هر گوشی اندرویدی که حداقل به اندروید 4.3 مجهز باشد، می‌توانید با ضمن طی کردن مراحل زیر به آرشیو نوتیفیکیشن های دستگاه دسترسی پیدا کنید.

  • انگشت خود را بر روی بخش خالی از هوم اسکرین دستگاه قرار دهید و کمی نگه دارید تا قابلیت ویرایش (Edit) اسکرین‌های دستگاه فعال شود.
  • گزینه Edit را انتخاب کنید.
  • گزینه System Widgets را انتخاب کنید.
  • آیکون یا گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپاپ نمایان شده گزینه Notifications Log را انتخاب نمایید.

دستیابی به آرشیو نوتیفیکیشن ها در اندروید 5.1.1 با اکسپریا یو آی

با انجام صحیح مراحل فوق براحتی می توانید آرشیو اعلان های دریافتی در هر دستگاه اندرویدی که اپلیکیشن گو لانچر در آن نصب باشد را به صفحه اصلی دستگاه موبایلتان اضافه کنید. از این به بعد هر زمان که روی این آیکون را لمس کنید، آرشیوی از نوتیفیکیشن های دریافتی شما نمایش داده می ‌شوند. به این صورت هیچوقت هیچ نوتیفیکیشن یا اعلانی را از دست نخواهید داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *