تلفن هوشمند و تبلت

باتری های با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

blank

همانطوری که می دانید به چند دلیل باتری یکی از مهمترین قسمت های یک تلفن همراه است. علاوه بر اینکه بدون آن تلفن ما هیچگاه تلفن همراه قلمداد نمی شود، می توانیم به دلایل ایمنی آن اشاره کنیم که اگر یک باتری از کیفیت لازم برخوردار نباشد می تواند سلامت افراد را دچار تهدید کند و سلامتی آن ها را به خطر بیندازد. به همین دلیل بحث ایمنی باتری بحثی داغ و به صورت جهانی مورد توجه است. آزمایشات و تحلیل های زیادی روی ٱن صورت می گیرد. ما قبلا در مقاله چه زمانی تلفن همراه شما به یک باتری جدید نیاز دارد، پنج علامتی که شما باید باتری خود را تعویض کنید اشاره کردیم.

باتری های با کیفیت پایین علاوه بر اینکه ممکن است خطرناک باشند، طول عمر کوتاه تری هم خواهند داشت ولی این موضوع که باتری های با کیفیت بالا طول عمر خیلی زیادی دارند نادرست است و آن ها هم به هر حال طول عمری خواهند داشت و در زمان مشخصی باید آن ها را تعویض کرد. ما در آن مقاله به شما گفتیم اگر شارژ تلفن شما سریع خالی می شود یا باتری و تلفن شما بیش از حد داغ می شود یا به صورت ناگهانی تلفن شما خارج می شود یا اینکه پیغام خطایی بر روی تلفن همراه شما مبنی بر تعویض باتری خود ظاهر می شود یا باتری شما باد کرده است، باید باتری خود را تعویض کنید.

 

باتری های با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

باتری های با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

 

علل مشکلات بالا را می توانید به صورت خلاصه در پایین بیان کنیم تا شما با رعایت کردن آن ها طول عمر باتری خود را بیشتر کنید. ما به تمام علت ها اشاره نمی کنیم و فقط رایج ترین آن ها را برای شما بیان می کنیم.

  • اولا اینکه هر باتری طول عمری دارد و هر چقدر که شما بیشتر آن را شارژ و دشارژ کنید عمر باتری زودتر تمام می شود.
  • علت بعدی افزایش مصرف مداوم است، اینکه شما بار زیادی را از باتری خود بکشید و قدرت زیادی را از آن بکشید.
  • علت بعدی دمای بالا و عدم رعایت زمان استفاده از باتری هنگامی که دمای آن بالا است، هست. باید به آن زمان بدهیم تا باتری سردتر شود.
  • بعضی از دلایل هم به خاطر ساخت باتری هست که از مواد با کیفیت پایین تری استفاده شده است و باتری نمی تواند چرخه ی شارژ و دشارژ را کامل درون خودش تولید کند و طول عمر تخمین زده شده را داشته باشد.
  • نکته ای که خیلی مهم است، این است که واکنش شیمیایی که درون باتری رخ می دهد اگر در دمای بالا انجام شود، باعث تولید گاز می شود و این گاز طول عمر باتری را به شدت کاهش می دهد.
  • اشکال در مدارات که می تواند منجر به آسیب رسیدن فیزیکی به باتری شود و آن را از کار بندازد.

 

باتری های با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

باتری های با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

 

در ادامه می خواهیم بگوییم که استفاده از باتری های با کیفیت پایین چه آثاری را خواهند داشت. شاید شما اخبار صدمات باتری را در سراسر دنیا مشاهده کرده باشید که افرادی بودند باتری تلفنشان منفجر شده است و باعث شده که آسیب شدیدی به آن ها برسد یا افرادی بودند که به دلیل استفاده‌ ی بد از تلفن همراه خود، باتری گوشی به آن ها آسیب زده است.

ما می خواهیم بگوییم این کيفيت کم دیگر چه آسیب هایی را می تواند به همراه داشته باشد.

  • اولین نکته این است که شما یک باتری با ظرفیت کمتر و شارژ دهی پایین تری خواهید داشت و شما را مجبور می کند خیلی سریع تر از زمان مورد نظر آن را تعویض کنید.
  • نکته ی دیگر این است که می تواند به تلفن همراه شما آسیب بزند و مدارات داخلی ٱن را آسیب برساند و طول عمر واقعی تلفن همراه شما را کاهش دهد.
  • نکته ی دیگر کاهش شارژ سریع است و ممکن است شما ببینید 50 درصد شارژ دارید و خیلی سریع به 10 درصد برسد درصورتی که یک باتری واقعی و خوب هیچ وقت مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند.
  • حتی ممکن است باتری واقعا از لحاظ شیمیایی شارژ داشته باشد ولی نتواند آن را به گوشی منتقل کند و با شارژ کردن مداوم آن، عمرش کوتاه می شود.
  • مقاومت داخلی زیاد ماده ی استفاده شده در آن می تواند منجر به افزایش مصرف توان در باتری و داغ شدن بیش از حد و حتی انفجارش شود.

بسیاری از آسیب هایی که به قسمت های مختلف تلفن همراه و شما ممکن است برساند. در اینجا ما برای نمونه استاندارد های لازم برای عملکرد فیزیکی و الکتریکی یک باتری برای iPhone 6S را برای شما شرح می دهیم. همچنین بیان می کنیم که چه تفاوتی در ظاهر و باطن بین باتری خوب و بد وجود دارد. یک باتری باید ظاهری سالم، برچسب مشخصات و شکل درستی داشته باشد. از جهت ابعاد باید ابعاد استاندارد داشته باشد که به شرح زیر است.

ضخامت آن باید 2.9 میلی متر با تلورانس 0.5 میلی متر باشد. عرض آن 33 با تلورانس 2 میلی متر. و ارتفاع آن 96 با تلورانس 2 میلی متر باشد. وزن باتری iPhone 6S باید 26 گرم با تلورانس 2گرم باشد. ظرفیت باتری 1715 میلی آمپر ساعت و ولتاژ خروجی دقیقا 3.8 ولت باید باشد. طول عمر این باتری باید بعد از 50 بار استفاده کردن هنوز 65 درصد حالت اولش باشد. مقاومت آن باید خیلی کمتر از 160 میلی اهم باشد. هرچقدر مقدار این مقاومت کمتر باشد بهتر است. چرخه ی استفاده شده ی یک باتری نو باید صفر باشد. باید دارای بورد محافظ برای ولتاژ های بیشتر، ولتاژ های کمتر، قطع کننده ی جریان و محافظت های الکتریکی دیگر باشد. باتری استاندارد باید میزان شارژ واقعی خودش را نشان دهد، دچار آتش سوزی و انفجار نشود و همچنین از مواد خوبی ساخته شده باشد.

پس به توصیه ی ما، شما در زمانی که می خواهید باتری خود را تعویض کنید، این کار را با باتری های با کیفیت پایین انجام ندهید زیرا هم بر روی گوشی شما اثرات منفی می گذارد و هم ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد. زمانی که تصمیم می گیرید باتری خود را تعویض کنید، با کیفیت ترین آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تامین کنندگان باتری، باتری های با کیفیت مختلفی را پیش رو شما قرار می دهند پس دقت داشته باشید که با بررسی دقیق، باتری ای که واقعا باتری واقعی هست را انتخاب کنید و در این زمینه وسواس خاصی به خرج دهید.

مطالب مرتبط