تلفن هوشمند و تبلت

بورد منطقی چیست و شامل چه قطعاتی می شود؟

blank

به صورت خلاصه بورد منطقی همان بورد الکتریکی اصلی آیفون هاست که اکثر قطعات الکتریکی روی آن قرار دارند و وظیفه ی آن نگهداری و برقراری ارتباط بین این قطعات است این بورد در کامپیوتر های سایر شرکت ها با اسم مادربورد شناخته می شود برای کسب اطلاعات بیشتر توجه شما را به ادامه ی این مقاله جلب می کنم.

 

بورد منطقی

بورد منطقی

 

کامپیوترهای مدرن به مجموعه پیچیده‌ای از ارتباطات و فرایندهایی تکیه می‌کنند که لازم است به صورت یکپارچه و منظم کار کنند. به طور معمول، مصرف کنندگان کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ و سایر وسایل هوشمند را به دو گونه متمایز (اپل و سایر شرکت ها)تقسیم می‌کنند. اگر چه در نگاه اول سیستم‌های عامل و طراحی سخت‌افزار روی این دو فرمت کامپیوتری ممکن است تا حد بسیار زیادی متفاوت به نظر برسند، به صورتی که شخصی که با اپل کار می کند اصلا از سایر کامپیوتر ها سر در نیاورد. اما سخت‌افزار داخلی این دستگاه‌ها نسبتا مشابه است. در حقیقت، بورد منطقی اپل برای تمام مفاهیم و اهداف، عملا با کامپیوتر شخصی یکسان است. یک بررسی دقیق از یک بورد منطقی به شما این امکان را می‌دهد که دقیقا بفهمید چه کارهایی طی عملیات اجرا می‌شود.

وظیفه بورد منطقی چیست؟

همه ی کامپیوترها تحت یک سری از ارتباطات الکتریکی که به دستور یک کاربر اجرا شده پاسخ می دهند و آن‌ها را به نتایج ملموسی برای کاربر تبدیل می‌کند. اگر چه واحدهای سخت‌افزار متفاوت و زیادی نظیر کارت‌های گرافیکی، کارت‌های صوتی، CPU و چیپ های حافظه هر کدام یک تابع خاص را اجرا می‌کنند، ولی هماهنگی این اقدامات برعهده بورد منطقی است. هر چیزی که در داخل یک کامپیوتر یا تلفن همراه اپل یافت می‌شود به بورد منطقی متصل شده است. هنگامی که این اتصالات برقرار باشد، بورد منطقی می‌تواند به سرعت اطلاعات را به شکل سیگنال های الکتریکی به سایر قطعات ارسال کند تا آن‌ها تحت این سیگنال ها دستورات کاربر را پشت سر هم و منظم اجرا کنند.

درجه اهمیت بورد منطقی

اگر بعضی از قطعات یک موبایل یا کامپیوتر مانند بلندگو آسیب ببینند یا دیگر کار نکنند در عملکرد کلی یک موبایل تاثیر چندانی ندارند و سایر قطعات به درستی کار خواهند کرد ولی یک موبایل یا کامپیوتر بدون بورد منطقی و یا حتی نقص در قسمتی کوچک از آن عملا بلااستفاده می شود

چه قطعاتی بر روی بورد منطقی قرار داد

بورد منطقی به عنوان پایه و ارتباط دهنده سایر قطعات ، تعداد بسیار زیادی پردازنده و قطعات الکتریکی را بر روی خود نگه می دارد در شکل زیر بورد منطقی آیفون 8 پلاس را می بینید که قطعات مختلف و مهم قرارگیری آنها بر روی بورد منطقی مشخص شده است به عنوان مثال چندین قطعه و شرکت سازنده آنها را برای شما شرح می دهیم:

رم و حافظه اصلی را سامسونگ برای اپل می سازد که در شکل مکان آنها با رنگ نارنجی مشخص شده است. ماژول های وای فای و بلوتوث ساخت شرکت موتورولا است که در شکل سمت چپ بالا قرار دارد. کوآلکام هم عهده دار پروسسور و چندین قطعه دیگر است که در شکل مشخص است.

بورد منطقی آیفون 8 پلاس

بورد منطقی آیفون 8 پلاس

مشکلات بورد منطقی

وقتی یک بورد منطقی آسیب می بیند، افراد می بینند که کامپیوتر و یا موبایل آنها دیگر کار نمی‌کنند. با توجه به هزینه بالای یک بورد منطقی و جایگزین کردن آن، بسیاری از مردم احساس می‌کنند که خرید یک موبایل جدید استفاده ی بهتر از دارایی آن‌ها است. با این حال، ما به شما می گوییم با استفاده از کوک موبایل به تعمیر آن بپردازید و با هزینه ی بسیار کمتر موبایل خود را زنده نگه دارید.

مطالب مرتبط