ترفند آیفون

آموزش برنامه Messages آیفون

blank

عناوین این مقاله

کاربران آیفون ها و آیپدهای اپل می توانند با استفاده از برنامه Messages آیفون متون، عکس، فیلم و موارد دیگر را ارسال و دریافت کنند. پیام ایفون توسط دو برنامه ی درونی iMessage یا SMS / MMS اجرا می شود و کاربران می توانند هر کدام از این برنامه ها را برای پیام رسانی روی گوشی و تبلت خود استفاده کنند. با استفاده از سرویس iMessage، می توانید پیام هایتان را به همراه جلوه ی ویژه ی حباب، جوهر نامرئی، جلوه های تصویری تمام صفحه، دست خط خودتان، لمس دیجیتال، برچسب  و موارد دیگر زیباتر کرده و آنها را برای دوستان و مخاطبانتان ارسال کنید. علاوه بر مواردی که در این بند ذکر شد، می توانید با استفاده از برنامه هایی که به صورت اختصاصی برای iMessage توسعه داده شده اند، پیام هایتان را زیباتر و جذاب تر کنید.

برای استفاده از این سرویس باید ابتدا imessage آیفون خود را فعال کنید. پس بیایید قبل از هر موضوعی به آموزش نحوه فعال سازی ای مسیج آیفون بپردازیم.

آموزش فعال سازی iMessage

در این بخش می خواهیم یاد بگیریم که چگونه ای مسیج ایفون خود را فعال کنیم.

برای فعال سازی imessage باید اپل ایدی داشته باشید. اگر اطمینان دارید که اپل آیدی شما درست و فعال است مراحل زیر را انجام دهید.

از قسمت تنظیمات آیفون به گزینه message بروید.

گوشی خود را روی حالت هواپیما قرار دهید و سپس وای فای آیفون خود را روشن کنید.

گوشی خود را روی حالت هواپیما قرار دهید و سپس وای فای آیفون خود را روشن کنید.

گوشی خود را روی حالت هواپیما قرار دهید و سپس وای فای آیفون خود را روشن کنید.

روی دکمه کشویی کنار iMessage ضربه بزنید و آن را فعال کنید و منتظر بمانید تا عمل فعال سازی انجام شود.

در زیر آن یک کادر اضافه می شود. عبارت Use Your Apple ID for iMessage دیده می شود.

روی عبارت Use Your Apple ID for iMessage ضربه بزنید

روی عبارت Use Your Apple ID for iMessage ضربه بزنید

روی آن ضربه بزنید و اپل آیدی و پسورد خود را وارد کنید. اکنون روی گزینه sign in ضربه بزنید.

روی گزینه sign in ضربه بزنید

روی گزینه sign in ضربه بزنید

فعالسازی آی مسیج می تواند بین 15 ثانیه تا تقریباً 3 دقیقه طول بکشد. اگر بیشتر از 3 دقیقه طول کشید روی گزینه cancel ضربه بزنید و مراحل بالا را دوباره انجام دهید.

اکنون آیفون خود را از روی حالت هواپیما خارج کنید. و پیامی که روی صفحه نمایش داده می شود را حتماً cancel کنید. این پیام به شما می گوید اپراتور شما ممکن است با وجود فعال سازی آی مسیج، هزینه پیامکی که ارسال می کنید را از شما دریافت کند. به همین خاطر شما باید گزینه لغو را بزنید.

روی گزینه cancel ضربه بزنید

روی گزینه cancel ضربه بزنید

حالا به گزینه imessage بروید. زیر آن یک پیام نوشته شده است که به شما می گوید آی مسیج می تواند بین آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک ارسال شود. این یعنی سیستم آی مسیج شما به درستی فعال شده است.

به گزینه imessage بروید. زیر آن یک پیام نوشته شده است

به گزینه imessage بروید. زیر آن یک پیام نوشته شده است

آموزش برنامه Messages آیفون

آموزش برنامه ی Messages آیفون

صفحه-ی-Messages-در-آیفون

در تصویر بالا می توانید شمایی از صفحه ی برنامه Messages آیفون را مشاهده کنید.  در بخش بالای صفحه ی برنامه Messages و از چپ به راست، می توانید دکمه ی بازگشت، عکس فردی که به او پیام می دهید و دکمه اطلاعات بیشتر را ببینید. در مرکز تصویر پیام های ارسال و دریافت شده در طول چت را مشاهده می کنید. در قسمت پایین صفحه از چپ به راست هم آیکون های فروشگاه، تازه ها، دکمه لمس دیجیتال، هشتگی که می توانید روی تصاویربزنید، موسیقی و مواردی از این دست قابل مشاهده است.

اخطار: برای آن که بتوانید حین رانندگی پیام های خود را بدون خطر و ریسک ارسال و دریافت کنید پست “استفاده از Siri حین رانندگی”  را مشاهده کنید.

  • شروع چت و مکالمه با استفاده از برنامه ی Messages آیفون

برای ارسال پیام با استفاده از برنامه ی Messages آیفون، بر روی دکمه نوشتن پیام که با آیکونآیکون انتخاب گیرنده آیفون نمایش داده می شود، تپ کنید. حال می بایست شماره تلفن یا آدرس ایمیل گیرنده ی پیام را وارد کنید و یا بر روی دکمه دکمه پلاس آیفون تپ کنید. پس از تپ کردن روی اضافه کردن مخاطب، باید یکی از مخاطبتان روی گوشی را انتخاب کنید. حال می بایست روی فیلد متن پیام ضربه بزنید تا کیبورد روی صفحه نمایش داده شود. در انتها هم پیام خود را وارد کنید. برای ارسال پیامی که آن را نوشته اید تنها کافی است بر روی دکمه دکمه ارسال پیام در آیفون ضربه بزنید.

شروع چت و مکالمه با استفاده از برنامه ی Messages آیفون

شروع چت در برنامه ی Messages آیفون

در تصویر بالا می توانید لیست پیام های ارسالی و دریافتی روی برنامه ی Messages آیفون را ببینید. دکمه Edit در گوشه ی بالا و سمت چپ و دکمه Compose در گوشه ی بالا سمت راست قرار گرفته است. دقت کنید که نقطه آبی کنار و سمت چپ پیام مبین این است که شما پیام دریافتی را هنوز نخوانده اید. شما همچنین می توانید گفتگو را از ایمیل، تقویم یا یادداشت شروع کنید. برای این منظور تنها کافی است یکی از شماره تلفن های موجود روی گوشی تان را لمس کرده و انگشتتان را روی آن شماره تلفن نگه دارید تا گزینه هایی که می توانید در ارتباط با آن شماره تلفن انجام دهید، نمایش داده شود و در نهایت هم بر روی عبارت «Send Message» ضربه بزنید.

تاچ سه بعدی

برای شروع گفتگو با استفاده از 3D Touch گوشی، تنها می بایست از روی صفحه هوم گوشی آیکون برنامه ی Messages آیفون را که به شکل آیکون Messages در آیفون است، فشار داده و پس از آن بر روی عبارت پیام جدید ضربه بزنید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پست ” آموزش 3D تاچ آیفون” را ببینید.

  • ارسال یک پیام به گروهی از مخاطبان

برای ارسال یک پیام گروهی بر روی دکمه آیکون انتخاب گیرنده آیفون ضربه بزنید. حال می توانید چند گیرنده را برای دریافت پیامتان وارد کنید.

نکته: شما می توانید زمان دلیور شدن پیام هایتان را ببینید.  برای دیدن زمان ارسال یا دریافت پیام، حبابی را که کنار هر پیام نمایش داده می شود، به سمت چپ بکشید.

دقت کنید که اگر نتوان یک پیام را ارسال کرد، نشان هشداری مانند آیکون آیکون هشدار روی پیام ظاهر می شود. برای ارسال دوباره ی پیامی که ارسالش با مشکل مواجه شده است، علامت هشدار نمایش داده شده کنار آن پیام را فشار دهید تا پیام دوباره ارسال شود.

  •  مدیریت مکالمه گروهی 

برای مدیریت مکالمه های گروهی که با استفاده از برنامه ی Messages آیفون به راه انداخته اید، بر روی دکمه دکمه اطلاعات آیفون ضربه بزنید. از جمله کارهایی که می توانید در مکالمه های گروهی انجام دهید این است که پیامی را در بستر این مکالمه بنویسید، فردی را به مکالمه گروهی اضافه کنید و یا مکالمه را ترک کنید.

  • استفاده از چت کاری در برنامه ی Messages آیفون

این مورد تنها بر روی گوشی هایی که در آمریکا استفاده می شوند، قابل دسترسی است. روش استفاده از این قابلیت به این شکل است که با استفاده از برنامه ی Messages آیفون میتوانید با شرکتهایی که گپ و گفت های کسب و کاری ارائه میدهند، ارتباط برقرار کنید. همچنین این کاربران خواهند توانست در مورد آنچه که با استفاده از اپل پِی خرید کرده اند و یا قصد خرید دارند به پرسش و پاسخ، حل مساله،  دریافت مشاوره و… بپردازند. در واقع زمان استفاده از برنامه ی Messages آیفون برای گپ و گفت کاری، برنامه به سایر برنامه های مرتبطی چون  Maps، سافاری، جستجو و یا سیری در iPhone  متصل می شود تا برای پیدا کردن کسب و کار مرتبطی که احتمالا بخواهید برایش پیام ارسال کنید، کمک کند. پس از انتخاب شدن کسب و کار مربوطه،  پیوند متنی یا یک دکمه – به عنوان مثال، دکمه چت با کسب و کار که به رنگ های متفاوتی نمایش داده می شود یا دکمه ای با نماد چرخه ی سبز و یا آرم شرکت ظاهر می شود که برای شروع گفتگو (ظاهر لینک نمایش داده شده با ظاهر متن های روی آیفون متفاوت است)  باید بر روی آن آیکون ضربه بزنید. همچنین می توان با برخی از کسب و کارها و در بستر برنامه ی Messages آیفون از وب سایتهایشان ارتباط متنی برقرار کرد.

استفاده از چت کاری

استفاده از چت کاری

در تصویر بالا می توانید صفحه ی جستجو در انبار کسب و کار ها و وب سایت هایشان را ببینید. هر آیتم نشان دهنده ی آدرس اینترنتی و  توضیحی مختصر از وب سایت آن کسب و کار است. برای شروع چت با کسب و کار می توانید به سادگی بر روی آیکون چت که به شکل حباب است، تپ کنید.

  • ادامه دادن مکالمه و چت موجود در برنامه ی Messages آیفون

برای ادامه دادن چتی که در لیست پیام هایتان وجود دارد باید روی آن مکالمه ی خاص که در لیست پیام ها نمایش داده می شود، ضربه بزنید.

 

 استفاده از سیری برای ارسال پیام در برنامه ی Messages آیفون

 

برای مثال با ادا کردن هر کدام از جملاتی که در ادامه می آید، می توانید پیام هایتان روی برنامه ی Messages را با استفاده از سیری مدیریت کنید.

  • “Send a message to Ahmad saying how about tomorrow”
  • “Reply that’s great news”
  • “Read my messages”
  • “Read my last message from Ahmad”

پس از ادا کردن هر یک از جملات بالا سیری برخی کارها را انجام خواهد داد. برای مثال سیری پس از جمله ی اول به یکی از مخاطبان گوشی که احمد نام دارد پیام “how about tomorrow” را ارسال می کند. پس از جمله ی دوم به پیامی که در آن نوشته شده است “ that’s great news” پاسخ می دهد و در مورد جمله ی سوم هم شروع به خواندن پیام ها می کند. سیری پس از ادای جمله ی چهارم توسط شما، پیام های وارد شده به گوشی پس از پیام Ahmad را برایتان می خواند.

  • استفاده از Emoji در نوشتن پیام ها

هنگام تایپ کردن پیام ها در برنامه ی Messages می توانید با تپ کردن بر روی کلیدهای آیکون انتخاب اموجی آیفون  و یا آیکون تغییر زبان آیفون از روی صفحه کلید، به متن پیامتان شکلک و یا Emoji اضافه کنید. برای آنکه بتوانید به صورت خودکار متن را با emoji مرتبط با آن جایگزین کنید، بایستی بر روی کلمات برجسته شده روی کیبورد ضربه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، پست “کیبوردهای بین المللی آیفون” را ببینید.

  • پاسخ به پیام ها با استفاده از قابلیت Tapback 

برای ارسال کردن پاسخی سریع به پیامی که وارد گوشی شده است، دوبار بر روی پیام ضربه بزنید و پس از آن پاسخ خود را از میان پاسخ های در دسترس انتخاب کنید.

قابلیت Tapback 

قابلیت Tapback

  • مشاهده و مدیریت جزئیات مکالمه

برای دیدن و مدیریت کردن جزییات مکالمه در برنامه ی Messages آیفون بر روی دکمه ی اطلاعات بیشتر که با آیکون the More Info button مشخص شده است ضربه بزنید. پس از ضربه زدن بر روی این آیکون، مجموعه ای از فعالیت ها در اختیار کاربر قرار می گیرد که به شرح زیر است:

  • تپ کردن روی یک مخاطب برای مشاهده اطلاعات آن کاربر
  • انجام اقداماتی سریع مانند برقراری تماس
  •  اشتراک گذاری مکان کاربر در زمان حال و یا برای زمانی خاص و در بازه ی زمانی مشخص و تعریف شده
  • مخفی کردن هشدارها
  • ارسال زمان خوانده شدن پیام
  • مشاهده ی تصاویر و پیوست های الصاق شده به پیام ها
  •  مشاهده لیست پیام ها 

برای مشاهده ی لیست پیام ها بایستی بر روی دکمه برگشت  the Back button تپ کنید و یا صفحه ی پیام ها را از لبه سمت چپ به سمت راست آن بکشانید. در مدل هایی از آیفون ها که صفحه نمایش بزرگتری دارند، امکان مشاهده ی  لیست پیام ها و مکالمات انتخاب شده  در جهت افقی فراهم می باشد.

  • جستجوی مکالمات و چت های انجام شده در برنامه ی Messages آیفون

برای ظاهر شدن فیلد جستجو، به بخش بالای لیست پیام ها رفته و سپس متن مورد نظرتان را در فیلد جست و جو وارد کنید.خوب است بدانید که می توانید مکالمات انجام شده در برنامه ی Messages را از صفحه اصلی و هوم گوشی هم جستجو کنید.

  • حذف مکالمه و یک پیام از برنامه ی Messages آیفون

برای حذف پیام کافی است پس از وارد شدن به لیست پیام ها، مکالمه ی مورد نظر را انتخاب کرده و آن به سمت چپ تصویر بکشانید و آنگاه بر روی عبارت Delete حذف ضربه بزنید. با انتخاب گزینه ی  Messages in iCloud در زمان حذف پیام ها از روی گوشی، مکالماتتان هم از روی iPhone و هم از دیگر دستگاه های اپلی که با اپل آی دی شما سینک است پاک خواهد شد.

 توجه: دقت کنید که پس از حذف پیام از برنامه ی Messages آیفون دیگر آن مکالمه در دسترس نخواهد بود و نخواهید توانست پیام حذف شده را بازیابی کنید.

تنظیم و راه اندازی iMessage و SMS / MMS 

با استفاده از برنامه ی Messages آیفون، می توان پیام های متنی، تصویری و … را میان سایر دستگاه های SMS و MMS، دستگاه های iOS دیگر و رایانه های مک مبادله کنید. برای تبادل پیام میان دستگاه های اپل بایستی از برنامه  iMessage  استفاده کنید.

iMessage یکی از سرویسهای شرکت اپل است که پیام ها را از طریق اتصال به شبکه ی Wi-Fi  و شبکه ی داده ای تلفن همراه به سایر دستگاه های iOS (با iOS 5 یا بالاتر) و رایانه های مک (با OS X 10.8 یا بالاتر) ارسال می کند.  پیام هایی که از طریق iMessage فرستاده می شوند، می توانند شامل عکس، فیلم و دیگر فرمت های داده ای رایج باشند. با استفاده از برنامه ی iMessage می توانید زمان دقیقی را که مخاطبتان در حال تایپ پیام برای شما است، مشاهده کنید و رسید های خوانده شدن پیام را دریافت کنید. همچنین می توانید برای مخاطبانتان رسیدهای خوانده شدن پیامهایشان را ارسال کنید و از این طریق خوانده شدن پیام هایشان را به آنها اطلاع دهید. نکته ی جالب توجه در مورد پیام های ارسالی و دریافتی توسط iMessage این است که برای حفظ امنیت کاربران، پیام های فرستاده شده از طریق iMessage قبل از ارسالشان رمزگذاری و کدینگ می شوند.

پیام های متنی که توسط iMessage  ارسال و دریافت می شوند، درون حباب های آبی رنگ ظاهر می شوند و پیام هایی از جنس SMS / MMS درون حباب های سبزرنگ ظاهر می شوند.

  • شروع به کار با iMessage 

برای شروع کار با برنامه ی iMessage بایستی به آدرس Settings > Messages بروید و آنگاه گزینه ی iMessage را روشن کنید.

اگر حین استفاده از برنامه ی iMessage روی آیفونتان، از همان اپل آی دی ای که در تمام دیگر دستگاه های اپل خود سینک کرده اید استفاده می کنید، تمامی پیام هایی که در iPhone و دریافت و از گوشی ارسال می کنید در دیگر دستگاه های اپلتان هم ظاهر می شود. نکته ی جالب توجه دیگری هم در مورد iMessage وجود دارد و آن هم این است که می توانید با استفاده از قابلیت Handoff بخشی از پیام ها را روی آیفونتان ارسال و دریافت کنید و بخش دیگری از پیام ها را روی نزدیک ترین دستگاه اپلی که با اپل آی دی شما سینک شده است. در مورد این قابلیت دستگاه های اپل بعداً مفصلا صحبت خواهیم کرد.

  • ورود iMessage به Mac با اپل آی دی سینک شده با آیفون

راه اندازی iMessage بر روی دستگاه های iOS : برای این منظور لازم است به آدرس Settings > Messages بروید، سپس iMessage را روشن کنید.

فعال کردن iMessage

فعال کردن iMessage

راه اندازی iMessage بر روی دستگاه های مک: برای این منظور لازم است ابتدا برنامه ی Messages را باز کنید اگر برای اولین بار است که وارد سیستم می شوید، بایستی شناسه و رمز عبور اکانت اپل خود را وارد کنید و سپس وارد سیستم شوید. اگر قبلا با استفاده از اپل آی دی تا وارد همین سیستم شده اید و می خواهید از یک شناسه متفاوت اپل برای لاگین استفاده کنید، باید Messages > Preferences را انتخاب کنید، آنگاه بر روی عبارت Accounts کلیک کنید، سپس iMessage را در لیست Accounts انتخاب کنید.

پس از انجام دادن این تنظیمات می بینید که تمامی پیام های اس ام اسی / MMSی که آنها را در آیفون ارسال و دریافت می کنید، بر روی دستگاه های دیگر iOS  و لپ تاپ مکتان ظاهر می شود.  برای این منظور بایستی از Continuity استفاده کنید. در مقاله ای که بعداً منتشر می کنیم، روش استفاده از Continuity برای سینک کردن پیام ها روی تمامی دستگاه های اپل را ارائه خواهیم داد.

  • استفاده از پیام های موجود در سرویس iCloud 

برای دسترسی به پیام هایی که روی iCloud هستند، باید به آدرس Settings > [your name] > iCloud رفته و سپس گزینه ی Messages را روشن کنید (البته اگر که قبلا آن را روشن نکرده باشید).

ذخیره پیام روی آی کلود

ذخیره پیام روی آی کلود

توجه: پیام هایی که در iCloud دخیره می شوند، از فضای ذخیره سازی در دسترس برای iCloud استفاده می کند.

با این کار،  هر پیام ارسالی و دریافتی بر روی آیفون در سرویس iCloud ذخیره می شود و هنگامی که با استفاده از اکانت iCloudتان وارد دستگاه اپل جدیدی  شوید، همه مکالماتتان  به صورت خودکار نشان داده می شود. از آنجا که پیام های متنی و هر گونه پیوست رسانه ای به پیام ها در iCloud ذخیره می شوند، ممکن است نیاز به فضای بیشتر برای آی کلود حفظ شود. از طرفی چون این پیام ها و پیوست های آنها بر روی  آیفونتان ذخیره نمی شوند فضای بیشتری روی گوشی در اختیار خواهید داشت.

 نکته: دقت کنید که اگر گزینه ی Messages را در iCloud روشن کرده باشید تمامی پیام ها، مکالمات و فایل های پیوستی که احیاناً از روی آیفونتان حذف می کنید از دیگر دستگاه های اپلی (iOS 11.4) که با اپل آی دی تان سینک شده اند نیز حذف خواهند شد.

 

اشتراک گذاری عکس، فیلم و فایل صوتی با استفاده از  برنامه ی Messages آیفون

با استفاده از دو سرویس iMessage یا MMS،  می توانید پیام هایی به همراه عکس، فیلم  و فایل صوتی ارسال کنید. اپراتور سیم کارتتان محدودیتی برای حجم رسانه های پیوستی به پیام ها تعیین می کند؛ نکته ی جالب توجه این است که آیفون در صورت لزوم ممکن است پیوست های تصویری و ویدئویی را فشرده کند.

  •  ارسال عکس یا ویدیو 

با تپ کردن روی دکمه Attach Media که به شکل آیکون آیکون دوربین عکاسی  نمایش داده می شود، می توانید اقدامات زیر را به انجام برسانید:

  • حین نوشتن پیام، عکس بگیرید: قاب عکس را در منظره ای که دوست دارید از آن عکس بگیرید قرار دهید و سپس بر روی دکمه ی زوم کردن تصاویر ضربه بزنید.
  • یک عکس یا ویدیو جدید را انتخاب کنید: برای دیدن عکس هایی که اخیراً گرفته اید، تصاویری را که زیر صفحه نمایش داده می شوند از چپ به راست بکشید.
  •  با استفاده از دوربین یک عکس یا فیلم بگیرید: برای این منظور تنها کافی است بر روی Camera ضربه بزنید.
  • یک عکس یا ویدیو را از گالری عکس گوشی تان انتخاب کنید: برای اضافه کردن تصویر و یا ویدیو از گالری گوشی تنها کافی است بر روی عبارت Photos ضربه بزنید.

پس از انتخاب یکی از اقدامات بالا کافی است بر روی دکمه دکمه ارسال پیام در آیفون تپ کنید تا عکس و یا ویدیو ارسال شود و یا با تپ کردن بر روی دکمه آیکون کنسل کردن در آیفون اشتراک گذاری رسانه را لغو کنید.

اشتراک گذاری عکس، فیلم و فایل صوتی

اشتراک گذاری عکس، فیلم و فایل صوتی

در تصویر بالا می توانید صفحه ی ارسال پیام را با یک پوشش در بخش پایینی آن ببینید. پوشش پایینی در صفحه ی پیام از چپ به راست شامل دکمه های دوربین و عکس ها، منظره یاب و عکس هایی است که اخیرا گرفته شده اند.

  • نشانه گذاری عکس

برای نشانه گذاری کردن یک تصویر در  برنامه ی Messages آیفون بایستی بر تصویری که در حباب پیام دیده می شود، ضربه بزنید، آنگاه بایستی بر روی Markup ضربه بزنید. شما می توانید با استفاده از قابلیت Markup بر روی عکس هایتان نشانه گذاری کنید و روی آنها شکل هایی را که دوست دارید بکشید. برایکسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به پست “استفاده از Markup در آیفون” مراجعه کنید.

  • یافتن و اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای ترند شده از روی وب

برای آن که بتوانید تصاویر و ویدیوهای ترند شده روی وب را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید، باید از اپلیکیشن های سازگار با برنامه ی iMessage استفاده کنید. برای این منظور می توانید بخش “اپلیکیشن های iMessage ”  را ببینید.

  •  ارسال پیام صوتی

برای ضبط و ارسال یک فایل صوتی، باید بر روی دکمه آیکون ضبط صدا  تپ کرده و اگشتتان را روی این آیکون نگه دارید تا پیام صوتی مورد نظر توسط میکروفون گوشی ضبط شود، سپس انگشت خود را برای توقف عملیات ضبط از روی صفحه نمایش بلند کنید. با تپ کردن روی دکمه دکمه گوش کردن به صدا  می توانید پیام صوتی را قبل از ارسال آن گوش کنید.  برای ارسال پیام بر روی دکمه دکمه ارسال پیام در آیفون و برای حذف فایل ضبط شده بر روی دکمه ی آیکون کنسل کردن در آیفون ضربه بزنید.

توجه: iPhone برای کاهش حجم فضای ذخیره پیام ها،  دو دقیقه پس از گوش دادن به پیام های صوتی، آنها را به صورت خودکار حذف می کند؛ مگر اینکه کاربر بر روی عبارت Keep ضربه بزند . برای آنکه بتوانید پیام های صوتی را که در برنامه iMessage ذخیره کرده اید، برای همیشه  نگه دارید به آدرس Settings > Messages > Expire بروید و بر روی گزینه ی Never ضربه بزنید. دقت کنید که گزینه ی Expire را می توانید دیل گزینه ی Audio Messages پیدا کنید.

  • شنیدن یا پاسخ دادن به یک پیام صوتی با بالا بردن آیفون

برای پخش پیام های صوتی ورودی به آیفون، آیفون را بالا آورده و آن را نزدیک به گوشهای خود بگیرید.  برای پاسخ دادن به پیام صوتی وارده به آیفون، گوشی را بار دیگر بالا بیاورید. برای فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی، به آدرس Settings > Messages بروید و آنگاه با تپ کردن بر روی گزینه ی Raise to Listen، آن را فعال کنید.

پیام های صوتی در Mssages

پیام های صوتی در Mssages

  •  ارسال پیغام یا پیوست

پیام یا پیوست مورد نظر را لمس کرده و انگشتتان را روی آن پیام نگهدارید، آنگاه بر روی عبارت More ضربه بزنید، در صورت دلخواه موارد اضافه تری که دوست دارید آنها را هم ارسال کنید.

  • اشتراک گذاری، ذخیره یا چاپ یک پیوست

برای اشتراک گذاشتن و یا چاپ یک پیوست که می تواند تصویر، ویدیو و یا فایل صوتی باشد بر روی آن پیوست تپ کرده و سپس دکمه اشتراک گذاری را که با ایکون دکمه اشتراک گذاری در آیفون مشخص شده است،  لمس کنید.

  • کپی کردن فایل پیوستی به یک پیام

فایل پیوستی مورد نظر را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید و در ادامه روی عبارت Copy ضربه بزنید.

  •  اشتراک گذاری فایل از برنامه های دیگر

برای آن که فایل از برنامه های دیگر روی گوشی را با استفاده از برنامه ی Messages ایفون به اشتراک بگذارید باید ابتدا در برنامه دوم، روی دکمه Share و یا آیکون دکمه اشتراک گذاری در آیفون ضربه بزنید و در انتها بر روی پیام ضربه بزنید.

  • حذف پیام یا پیوست

برای حذف پیام و یا پیوست، آن را لمس کرده و انگشتتان را روی پیام مورد نظر نگه دارید، در ادامه بر روی عبارت More ضربه زده و در صورت دلخواه موارد اضافی را که دوست دارید پاک شوند انتخاب کنید و حذف نمایید.

برنامه ها و اپلیکیشن های مرتبط با iMessage

با استفاده از برنامه iMessage،  می توانید چت و مکالمه تان را با استفاده از استیکرها تزیین کنید، می توانید بدون بیرون آمدن از برنامه برای شام یک میز روزرو کنید و یا یک فیلم را ببینید و تکه هایی از آن برای مخاطب خود ارسال کنید و کارهایی از این دست سامان دهید. برای استفاده ی بهینه تر و بیشتر از قابلیت های برنامه iMessage باید از اپلیکیشن هایی که در اپ استور است کمک بگیرید.

  • دانلود برنامه های iMessage
اپلیکیشن های مرتبط با iMessage

اپلیکیشن های مرتبط با iMessage

  • استفاده از برنامه های iMessage 

یکی از برنامه هایی را که لیبل iMessage دارد دانلود کرده و برای باز کردن آن برنامه روی ایکون آن ضربه بزنید، سپس روی یکی از آیتم هایی که درون برنامه می بینید ضربه بزنید تا آن آیتم مشخص را به حباب پیام اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید حتی کامنت اضافه کنید و در نهایت هم بر  روی دکمه دکمه ارسال پیام در آیفون برای ارسال و یا بر روی دکمه آیکون کنسل کردن در آیفون تپ کنید تا به ترتیب پیام ارسال و یا لغو شود.

  • استفاده از Animoji  برای بیان احساسات

این قابلیت در آیفون X رونمایی شد. برای اضافه کردن Animoji به پیام هایتان لازم است ابتدا روی دکمه اموجی ها ضربه بزنید و آنگاه Animoji را انتخاب کرده و در ادامه  بر روی دکمه ی ضبط  که به رنگ قرمز است  تپ کنید تا ضبط شروع شود. با این کار حالات چهره و صورت به همراه صدایتان ضبط می شود. پس از پایان یافتن ضبط بر روی دکمه اجرای دوباره  تپ کنید تا پیام را بار دیگر بررسی کنید. در انتها هم برای ارسال پیام بر روی آیکون دکمه ارسال پیام در آیفون و برای لغو ارسال بر روی آیکون سطل زباله  تپ کنید.

icon-mini

icon-mini

  • تزئین پیام با استفاده از استیکر

با تپ کردن روی یکی از برنامه هایی که شامل Sticker است،  آن را اجرا کنید.  یکی از استیکرهایی که چشم شما را گرفته است لمس کرده و با نگه داشتن انگشت روی آن استیکر را به هر مکان دلخواهی روی متن که دوست دارید، بکشانید. شما در رابطه با استیکرها می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • زاویه قرار گرفتن استیکر روی صفحه نمایش را تنظیم کنید: انگشت دوم را در اطراف انگشت اولی که استیکر را نگه داشته است و در هر جهتی که دوست دارید بکشید و یا بچرخانید.
  • اندازه استیکر را تنظیم کنید: برای این منظور باید انگشت دوم را به انگشتی که استیکر را نگه داشته است دور و یا به آن نزدیک کنید. دقت کنید که می توانید استیکر را بالای حباب پیام قرار داده و یا اصلا  آن را بر روی یک استیکر دیگر قرار دهید. شما حتی می توانید روی استیکرها عکس هم قرار دهید.
  • مشاهده ی متن تحت پوشش یک استیکر

برای دیدن متنی که زیر استیکر قرار دارد بایستی روی استیکر دو بار ضربه بزنید.

  • دیدن جزئیات بیشتر از استیکر

برای دیدن جزییات بیشتر از استیکر می توان بر روی آن استیکر تپ کرده و انگشت را روی آن نگه داشت تا گزینه ی Sticker Details ظاهر شود. با تپ کردن روی Sticker Details می توان جزییات استیکر را دید. در رابطه با جزییات استیکرها می توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • فهمیدن اینکه چه کسی استیکر را فرستاده است؟
  • مشاهده برنامه ی iMessageی که استیکر را ارسال کرده است.
  • حذف کردن استیکر: برای این منظور تنها کافی است استیکر را به سمت چپ بکشید و بر روی عبارت Delete تپ کنید.
  • مدیریت برنامه های iMessage

روی دکمه the More button ضربه بزنید و سپس بر روی عبارت  Edit تپ کنید. برای مدیریت استیکرها می توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • تغییر برنامه ها: دکمه ی  the Reorder button را بکشید.
  •  اضافه کردن یک برنامه به علاقه مندی ها: روی دکمه پلاس که به رنگ سبز است ضربه بزنید.
  • حذف یک برنامه: روی دکمه آیکون حذف برنامه در آیفون تپ کنید.
  • پنهان کردن برنامه: با کشیدن تانگل برنامه به سمت چپ، برنامه را خاموش کنید.
  • حذف ِیکی از برنامه ی iMessage

برای آن که یک برنامه ی iMessage را پاک کنید تنها بایستی روی دکمهthe More button ضربه بزنید و پس از آن بر روی برنامهی مورد نظر از لیست برنامه های iMessage تپ کرده و در نهایت بر روی عبارت Delete ضربه بزنید.

سوالات متداول در مورد آموزش آیفون – برنامه ی Messages آیفون

1- آیا برنامه iMessage برای گوشی آیفون وجود دارد؟

در گوشی آیفو.ن خود می توانید از برنامه iMessages استفاده کنید. از طریق برنامه iMessage ، می توانید مکالمات خود را با استیکر تزئین کنید، با گوشی خود بازی کنید، آهنگ ها را به اشتراک بگذارید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید، بدون اینکه صفحه پیام ها را ببندید و یا خارج شوید. با دانلود برنامه ها و ویژگی های بیشتر iMessage از اپ استور می توانید گزینه های استفاده از این برنامه را توسعه دهید.

2- چگونه iMessage را در آیفون خود دانلود کنم؟

چگونه iMessage را در گوشی آیفون فعال کنیم:

  • در اپ تنظیمات، به پایین اسکرول کنید، «Messages» را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • در بالای صفحه، iMessage را پیدا کنید.
  • اگر دکمه کشویی در سمت راست iMessage سبز رنگ است یعنی از این برنامه از قبل فعال است. در غیر این صورت، روی این دکمه ضربه بزنید تا iMessage فعال شود.

3- چگونه می توانم نوتیفیکیشن های iMessage را در گوشی آیفونم فعال کنم؟

نحوه روشن یا خاموش کردن نوتیفیکشن های iMessage به صورت زیر است:

Settings را باز کنید> به پایین “Notifications” بروید> به پایین «Messages» بروید> دکمه کشویی «Allow Notifications» را روشن یا خاموش کنید.

4- آیا می توانم بدون گوشی آیفون از آی مسیج در آیپد استفاده کنم؟

خیر، تنها شماره تلفنی که می توانید به iMessages اضافه کنید، شماره تلفن روی گوشی آیفون شماست که با Apple ID یکسان گره خورده است. با این حال، برای تماس با سایر کاربران iOS نیازی به شماره در iMessages نیست.

5- آیا می توانم برنامه iMessage را در دستگاه های موبایل دیگر داشته باشم؟

در حالی که iMessage در اندروید یا کامپیوتر ویندوز کار نمی کند، با بسیاری از برنامه های پیام رسان متنی دیگر به خوبی کار می کند. شما می توانید سعی کنید از دوستان خود که از iMessage استفاده می کنند بخواهید به چیزی مانند واتس اپ،Facebook Messenger ، تلگرام یا هر برنامه چت دیگری که در آنجا موجود است تغییر دهند.

6- چرا iMessage بر روی گوشی آیفون من کار نمی کند؟

اگر گوشی آیفون و دستگاه iOS دیگری مانند iPad دارید، ممکن است تنظیمات iMessage شما برای دریافت و شروع پیام از Apple ID به جای شماره تلفن تنظیم شده باشد. برای بررسی اینکه شماره تلفن شما برای ارسال و دریافت پیام تنظیم شده است ، به Settings > Messages بروید و روی Send & Receive ضربه بزنید.

7- چگونه از Apple iMessage استفاده کنم؟

iMessage در دستگاه های اندروید یا کامپیوترهای ویندوزی در دسترس نیست. برای استفاده از iMessage به یک شبکه بی سیم یا شبکه داده تلفن همراه متصل شوید. iMessage به اتصال به اینترنت نیاز دارد. برای استفاده از آن باید به شبکه Wi-Fi یا 3G/4G متصل شوید.

8- چگونه می توان بین برنامه پیام متنی و iMessage جابجا شد؟

برای دریافت پیام های متنی در تلفن جدید اندروید خود، می توانید از iMessage، سرویس پیام رسانی اپل، به Messages تغییر وضعیت دهید.قبل از اینکه سیم کارت را از گوشی آیفون خود بردارید

  • در گوشی آیفون خود، به تنظیمات بروید.
  • روی پیامها ضربه بزنید.
  • iMessage را روی Off قرار دهید.

9- آیا می توانم بدون شماره تلفن، برنامه iMessage را فعال کنم؟

iMessage برای فعال شدن به سیم کارت و Apple ID احتیاج دارد، اما هر بار که پیام را ارسال می کند به سیم کارت نیاز ندارد. با این وجود به دسترسی به اینترنت یا از طریق WiFi یا دیتا نیاز دارد.

10- چگونه نوتیفیکیشن iMessage خود را اصلاح کنم؟

به Settings > Notifications > Messages بروید و روی روشن/خاموش کردن نوتیفیکیشن ضربه بزنید. در مرحله بعد، اطمینان حاصل کنید که صدای هشدار excellent را انتخاب کرده اید. به Settings> Sounds> Text Tones بروید. و صدایی هشدار را که دوست دارید و قطعاً خواهید شنید انتخاب کنید.

11- آیا می توانم از شماره تلفن دستگاه iPad خود برای iMessage استفاده کنم؟

به تنظیمات> پیامها رفته و از روشن بودن iMessage اطمینان حاصل کنید. اگر می بینید «از Apple ID خود برای iMessage استفاده کنید»، روی آن ضربه بزنید و با همان Apple ID که در Mac ، iPad و iPod touch استفاده می کنید وارد سیستم شوید. در بخش «شما می توانید iMessages را دریافت کنید»، مطمئن شوید که شماره تلفن و Apple ID شما انتخاب شده است.

12- آیا با گوشی اندرویدم می توانم با iMessage کار کنم؟

در حالی که iMessage نمی تواند روی دستگاه های اندروید نصب شود، iMessage هم در iOS و هم در macOS کار می کند. این بدان معناست که تمام متن های شما به weMessage ارسال می شوند، سپس برای ارسال به دستگاه های macOS، iOS و اندروید به iMessage منتقل می شوند، در حالی که هنوز از رمزگذاری اپل استفاده می کنید.

مطالب مرتبط