ترفند سامسونگ

آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

blank

یکی از ویژگی‌های کاربردی ارائه شده توسط گوشی های سامسونگ، امکان اتصال آن‌ها به تلویزیون است. بنابراین اگر شما هم از کاربران گوشی های سامسونگ هستید و با نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون آشنایی ندارید، تا انتهای این مطلب با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

در دنیای امروزی به لطف گوشی های هوشمند می‌توانیم در هر زمان و مکان به تماشای تصاویر، فیلم ها و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود بپردازیم. با این وجود در برخی از مواقع ممکن است تماشای فیلم و عکس در صفحه نمایش کوچک چندان خوشایند نباشد. خوشبختانه کاربران می‌توانند با اتصال گوشی خود به تلویزیون از تماشای فیلم و عکس های روی صفحه نمایش بزرگ‌تر لذت ببرند.

گوشی‌های گلکسی سامسونگ از قابلیتی تحت عنوان Screen Mirroring بهره می‌برند که با استفاده از آن می‌توان به راحتی گوشی را به تلویزیون متصل نمود. حال در این مقاله قصد داریم روش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون را برایتان شرح دهیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

چه گوشی هایی از قابلیت Screen Mirroring پشتیبانی می‌کنند؟

در نظر داشته باشید که تمام دستگاه‌های سامسونگ از قابلیت Screen Mirroring پشتیبانی نمی‌کنند. با این وجود می‌توان با نصب کاستوم رام این قابلیت را در آن گوشی ها فعال کرد. به طور کلی می‌توان این گونه بیان کرد که گوشی های رده بالا و پرچم‌دار سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

پیش از اتصال گوشی سامسونگ نیاز به آماده سازی تلویزیون خواهید داشت. روش‌ آماده سازی تلویزیون بسته به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. اگر از یک تلویزیون هوشمند سامسونگ بهره می‌برید، می‌توانید به راحتی با استفاده از قابلیت Screen Mirroring آن را به گوشی سامسونگ متصل کنید. از سوی دیگر جهت اتصال گوشی سامسونگ به سایر تلویزیون‌ ها نیاز به دانگل AllShare Cast خواهید داشت.

استفاده از قابلیت Screen Mirroring در تلویزیون های هوشمند سامسونگ

تلویزیون های هوشمند سامسونگ با قابلیت Screen Mirroring گوشی های گلکسی سازگاری دارند. به منظور بررسی این موضوع می‌توانید دفترچه راهنما تلویزیون خود را مطالعه کنید. اکنون به منظور فعال سازی قابلیت Screen Mirroring در تلویزیون هوشمند خود، دکمه Input فشرده و در صفحه تلویزیون گزینه Screen Mirroring را انتخاب کنید.

استفاده از قابلیت Screen Mirroring در سایر تلویزیون ها

آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

 

همانطور که در فوق هم به آن اشاره داشتیم، در صورتی که از تلویزیون سامسونگ استفاده نمی‌کنید، به منظور اتصال آن به گوشی سامسونگ به تلویزیون به دانگل AllShare Cast نیاز خواهید داشت. در ابتدا جهت اتصال تلویزیون به دانگل AllShare Cast مراحل زیر را طی کنید:

  • با اتصال دانگل AllShare Cast به برق، آن را روشن کنید. بدین ترتیب چراغ نشانگر دستگاه به رنگ قرمز در خواهد آمد.
  • تلویزیون خود را با استفاده از کابل HDMI به دانگل AllShare Cast متصل کنید.
  • ورودی تلویزیون را به کابل HDMI تغییر دهید.
  • در این مرحله تلویزیون توسط دانگل AllShare Cast شناسایی خواهد شد. در این صورت چراغ نشانگر دانگل به حالت چشمک زن در می‌آید.
  • در مرحله بعدی دکمه Reset دانگل AllShare Cast را فشار دهید.
  • تغییر چراغ نشانگر به رنگ آبی بدین معنا خواهد بود که تلویزیون شما برای اتصال به گوشی آماده است.

حال به منظور اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به بخش Settings گوشی خود مراجعه کنید. سپس در بخش Connect and Share گزینه Screen Mirroring را لمس کنید. در این صفحه اسلایدر گزینه Screen Mirroring را در حالت فعال قرار دهید. پس از نمایان شدن نام تلویزیون، آن را لمس کنید. بدین ترتیب صفحه نمایش گوشی روی تلویزیون قابل مشاهده خواهد بود.

آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون پرداختیم. لازم به ذکر است که اکثر دستگاه های اندرویدی از قابلیت Screen Mirroring و اتصال به تلویزیون پشتیبانی می‌کنند. بنابراین در صورت تمایل به آشنایی با روش های اتصال سایر دستگاه های اندرویدی به تلویزیون پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقاله “روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون” بپردازید.

مطالب مرتبط