ترفند شبکه های اجتماعی

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

blank

از مشکلات رایجی که برخی از کاربران اینستاگرام با آن مواجه شده‌اند، می‌توان به مشکل باز نشدن استوری اشاره کرد. اگر شما هم قادر به باز کردن استوری اینستاگرام نیستید و صفحه سیاه برایتان نمایان می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید. در این مقاله به آموزش رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام خواهیم پرداخت.

مقدمه‌‌ای در رابطه با مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

امروزه قابلیت استوری اینستاگرام از محبوبیت بسیاری در میان کاربران برخوردار است. همانطور که مطلع هستید، شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت تجربیات روزمره خود را برای مدت زمان 24 ساعت با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. حال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که استوری هایی که دوستانتان در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند، برایتان باز نشود و با یک صفحه سیاه مواجه شوید.

در واقع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام یکی از مشکلات رایج این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود و بنا به دلایل مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد. خوشبختانه روش‌های مختلفی جهت رفع این مشکل وجود دارند. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا روش‌های ‌رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام را برایتان شرح دهیم. همچنین شما می‌توانید با مطالعه مقاله “4 روش برای ضبط اسکرین شات از استوری اینستاگرام” با روش‌های اسکرین شات گرفتن از استوری اینستاگرام آشنا شوید.

راه اندازی مجدد گوشی

همانطور که در فوق هم به آن اشاره داشتم، مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. به عنوان مثال در برخی از مواقع ممکن است مشکل ناشی از عدم عملکرد صحیح نرم افزار گوشی باشد که به راحتی با راه اندازی مجدد گوشی حل می‌شود. به منظور راه اندازی مجدد گوشی می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • به منظور راه اندازی مجدد آیفون X دکمه پاور و یکی از دکمه های تنظیم صدا را فشار داده و نگه دارید. سپس دستگاه را خاموش کرده و مجددا به منظور روشن کردن دستگاه دکمه پاور را تا زمان مشاهده لوگو اپل نگه دارید.
  • جهت ریستارت آیفون 7 و مدل‌های قدیمی‌تر آیفون، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. دستگاه را خاموش کرده و مجددا با نگه داشتن دکمه پاور آن را روشن کنید.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

 

Force Close یا بستن اجباری برنامه اینستاگرام

در برخی از مواقع ممکن است مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام مربوط به خود این اپلیکیشن شود. جهت رفع این مشکل می‌توانید اپلیکیشن اینستاگرام را فورس کلوز کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • دکمه هوم را دو بار پشت سر هم فشار دهید.
  • در لیست نمایان شده اپلیکیشن اینستاگرام را به سمت بالا بکشید.
  • حال به منظور بررسی رفع مشکل، برنامه اینستاگرام را مجددا اجرا کنید.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

 

آپدیت اینستاگرام به جدیدترین ورژن

از دیگر روش‌های رفع مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام می‌توان به آپدیت این اپلیکیشن اشاره کرد. در بسیاری از موارد آپدیت اپلیکیشن به جدیدترین نسخه ارائه شده موجب رفع مشکل خواهد شد. جهت آپدیت برنامه اینستاگرام مراحلی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، طی نمایید:

  • به اپ استور مراجعه کرده و گزینه Updates قابل مشاهده در قسمت انتهایی صفحه را لمس کنید.
  • در صورت تمایل به آپدیت تمام اپلیکیشن های آیفون خود گزینه Update All را لمس کنید. در غیر این صورت با پیدا کردن اپلیکیشن اینستاگرام در لیست نسبت به آپدیت آن به صورت دستی اقدام نمایید.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

 

پاک سازی کش اینستاگرام

به طور کلی پاک سازی کش، بسیاری از مشکلات مربوط به اپلیکیشن را رفع می‌کند. بنابراین می‌تواند روش کاربری جهت رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام هم باشد. در ادامه به روش پاک سازی حافظه کش اینستاگرام در آیفون اشاره خواهیم کرد.

  • ابتدا به بخش Settings آیفون خود مراجعه کنید.
  • سپس در قسمت General گزینه iPhone Storage را لمس کنید.
  • از لیست نمایان شده اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • گزینه Delete App را لمس کنید.
  • در نهایت به اپ استور مراجعه کرده و اپلیکیشن اینستاگرام را مجددا نصب نمایید.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

 

غیر فعال سازی حالت Power Saving

هنگامی که حالت Power Saving را روی آیفون فعال باشد، ممکن است برخی از اپلیکیشن ها به درستی عمل نکنند و عملکرد آن‌ها دچار مشکل شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم جهت رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام حالت Power Saving را غیر فعال کنید. بدین منظور به بخش Settings آیفون مراجعه و گزینه Battery را انتخاب کنید. سپس گزینه Low Power Mode را در حالت غیر فعال قرار دهید.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

 

بررسی تاریخ و ساعت در آیفون

تنظیم بودن ساعت و تاریخ در آیفون از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین نیاز است تا از به روز رسانی خودکار تاریخ و ساعت در آیفون خود مطمئن شوید. بدین منظور به قسمت General در Settings مراجعه کرده و گزینه Date & Time را انتخاب کنید. سپس گزینه Automatically Update را در حالت فعال قرار دهید.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

 

حذف و نصب مجدد اینستاگرام

در صورتی که با استفاده از روش‌های ذکر شده در فوق قادر به رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام نبودید، می‌توانید این اپلیکیشن را حذف و مجددا نصب کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • آیکون اینستاگرام را لمس کرده و نگه دارید.
  • سپس آیکون به شکل X قابل مشاهده در کنار اپلیکیشن را لمس کنید.
  • در نهایت به اپ استور مراجعه کرده و مجددا اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود و روی آیفون خود نصب کنید.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله روش‌های رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام را برایتان شرح دادیم. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های فوق نسبت به رفع مشکل خود اقدام نمایید.

مطالب مرتبط