ترفند اندروید

روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

این روزها استفاده از پلتفرم هایی مثل نتفلیکس، تلوبیون، فیلیمو و غیره بین کاربرها طرفداران زیادی پیدا کرده است. حالا اگر تلویزیون شما اندرویدی و یا اسمارت تی وی نباشد، چگونه می توانید گوشی مان را به تلویزیون وصل کنیم. آیا اصلا گوشی اندرویدی به تلویزیون وصل می شود؟. بله. اگر می خواهید بدانید که روش اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون چیست، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قبل از اینکه روش اتصال گوشی به تلویزیون بگوییم، ابتدا کمی در مورد مدل های تلویزیون کیم صحبت خواهیم کرد. اگر تلویزیون شما اسمارت و یا اندروید تی وی باشد، برای اتصال آن به گوشی هیچ دردسری ندارد و براحتی می توانید آن را به موبایل خود متصل کنید.

اما غیر از این باشد چه باید کرد و چاره چیست؟

با یک مقدمه جذاب شروع می کنیم و سپس به سراغ آموزش روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون می پردازیم.

همه می دانیم که تعداد کاربران دستگاه های اندرویدی بسیار بیشتر از کاربران گوشی ها و تبلت های اپل است؛ در نتیجه قطعا این کابران تمایل به از بین بردن محدودیت نمایشگر خود و اتصال گوشی به تلویزیون و استفاده از صفحه مانیتور بزرگتر را خواهند داشت. هر چند تبلت ها تا حدی می توانند قابلیت استفاده از نمایشگر بزرگ و با کیفیت را برای کاربران ایجاد کنند. ولی هیچ چیز به اندازه ی تلویزیون و نمایشگرهای خانگی بزرگ نمی توانند آن هیجان خاص را در مخاطب ایجاد کنند.

در مهمانی ها و سایر مواقعی که تماشای فیلم در تلویزیون می تواند سرگرم کننده باشد استفاده از این قابلیت امکان ایجاد هیجان بیشتری را به کاربران اندرویدی می دهد. البته که تماشای فیلم و انجام بازی های کامپیوتری در صفحه نمایشگر بزرگ تلویزیون لذت ویژه و بیشتری خواهد داشت.

در مقاله ی اتصال آیفون به تلویزیون به آموزش نحوه اتصال آیفون به تلویزیون پرداختیم. اکنون در این بخش به موضوع اتصال گوشی های هوشمند اندرویدی به تلویزیون خواهیم پرداخت.

اتصال گوشی یا تبلت به تلوزیون درکل فرآیند پیچیده ای ندارد، بسیار ساده و با انجام چند دستورالعمل می توان موفق به انجام این کار شد.اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید و تجربه اتصال گوشی به تلوزیون را ندارید، می توانید با مطالعه این بخش اطلاعات لازم برای این کار را کسب کنید.

چرا گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

ممکن است این چیزی باشد که به تازگی به ذهن شما خطور کرده است، اما اتصال تلفن اندرویدی به تلویزیون شما ساده است.

دیل اینکه تلویزیون را به گوشی وصل می کنیم چیست؟

به دلایل زیر اکثر کاربران دوست دارند که گوشی خود را به تلویزیون وصل کنند:

  • بازی: در یک صفحه نمایش بزرگ، بازی های موبایلی فراگیرتر می شوند. در بهترین حالت می توانیم دسته بازی را به دستگاه خود وصل کنیم و از بازی کردن لذت ببریم
  • مشاهده عکس و فیلم: وقتی گوشی خود را به تلویزیون متصل می کنیم می توانید عکس و ویدیوی خود را با تمام اعضای خانواده که در سالن نشسته اند به اشتراک بگذاریم.
  • گاهاً می توانیم اسلایدهای آموزش خود را روی تلویزیون به صورت بزرگتر و واضح تر به افرادی که پای تلویزیون نشسته اند نشان دهیم.

بنابراین، چگونه دستگاه اندروید خود را به تلویزیون متصل می کنید؟ هفت روش وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • پخش از گوشی اندروید به Google Chromecast
  • پخش از گوشی اندروید به Android TV
  • آینه کردن صفحه گوشی با دستگاه Amazon Fire TV
  • پخش استریم از طریق دستگاه DLNA
  • استفاده از مبدل USB به HDMI
  • اتصال گوشی به تلویزیون از طریق USB
  • به اشتراک گذاری عکس و فیلم موجود در گوشی با دستگاه Roku

در زیر به هر یک از گزینه های بالا نگاه خواهیم کرد.

1- چگونه با Google Chromecast گوشی را به تلویزیون خود وصل کنیم

استفاده از Google Chromecast تا حد زیادی ساده ترین روش برای اتصال تلفن به تلویزیون است. موبایل های اندرویدی قابلیت ارسال محتوا را دارند، بنابراین هر وقت با Google Chromecast به تلویزیون متصل شوید، می‌توانید تصاویر گوشی را روی تلویزیون پخش کنید.

شما با این روش کار می توانید هر چیزی در تلفن خود را از جمله ویدیو، صفحه اصلی، برنامه خاص و هر محتوا دیگری را پخش کرد. تنها چیزی که نیاز دارید اینترنت و مودم است که تلفن شما و Chromecast می توانند به آن متصل شوند.

Google Chromecast یک دستگاه با رابط HDMI و یک کابل برق USB برای اتصال به پورت USB تلویزیون شما است.

تنظیم Google Chromecast بسته به دستگاه متفاوت است، بنابراین باید به دفترچه راهنما مراجعه کنید. برای اطلاع از مراحل کامل، راهنمای جامع راه اندازی Chromecast ما را ببینید.

پس از جفت شدن با دستگاه Android شما، آماده پخش محتوا خواهید بود:

  • از دو انگشت خود برای پایین کشیدن منوی تنظیمات سریع در اندروید استفاده کنید
  • روی Cast یا Screencast ضربه بزنید

توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های خاص، مثل، یوتیوب و سایر برنامه های پخش ویدیو، دارای دکمه Cast هستند.

2- پخش تصاویر از تلفن اندروید به Android TV

با خرید یک تلویزیون کاملاً جدید، ممکن است از مزایای Chromecast داخلی برخوردار شوید. این معمولاً با دستگاه‌هایی که Android TV دارند اتفاق می‌افتد. اما فرقی نمی‌کند که یک Android TV واقعی دارید یا یک اندروید تی وی باکس که به یک مانیتور بزرگ LCD یا پلاسما متصل شده است.

تا زمانی که تلویزیون به اینترنت وصل باشد و وارد اکانت گوگل خود شده باشید، کروم کست باید به طور پیش‌فرض در Android TV فعال باشد.

اگر نه، به منو تنظیمات بروید > تنظیمات برگزیده دستگاه را در Android TV باز کنید (Settings > Device Preferences) و مطمئن شوید که Chromecast برای دریافت اشتراک‌ها فعال است.

3- صفحه نمایش خود را با آمازون فایر تی وی آینه کنید

صفحه نمایش خود را با آمازون فایر تی وی آینه کنید

صفحه نمایش خود را با آمازون فایر تی وی آینه کنید

برای این کار، قابلیت Mirroring را در Amazon Fire TV فعال کنید.

یکی دیگر از راه‌های آینه کردن نمایشگر دستگاه اندرویدی، استفاده از تی وی باکس آمازون Fire یا Fire TV Stick است.

مشابه استفاده از Chromecast، شما این دو دستگاه را از طریق شبکه بی سیم خود به هم مرتبط می کنید. با این حال، به‌جای ارسال محتوا، صفحه نمایش و هر برنامه‌ای که در حال اجرا است نشان داده می‌شود. می‌توانید محتوا، برنامه‌ها، بازی‌ها و هر رسانه پخش آنلاین را در تلویزیون خود مشاهده کنید.

برای فعال کردن این قابلیت در Fire TV باکس به صورت زیر عمل کنید:

  • به تنظیمات > نمایش و صدا (Display & audio) بروید
  • Enable Display را انتخاب کنید.
  • برای اتصال به Fire TV باکس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

در این مرحله، برای اتصال به آمازون فایر باکس از ویژگی میرور یا پخش نمایشگر گوشی خود استفاده کنید. در برخی موارد (بسته به سازنده گوشی)، ممکن است نرم افزار اضافی مورد نیاز باشد.

Amazon Fire TV یکی از پرفروش‌ترین‌های باکس های آمازون است و یک گزینه مدیا سنتر بسیار انعطاف‌پذیرتر از Google Chromecast Ultra است. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای ما برای راه اندازی Amazon Fire TV Stick مراجعه کنید.

4- تصاویر گوشی را با DLNA از طریق اتصال شبکه به تلویزیون پخش کنید

دستگاه‌های مختلف، از تلویزیون‌ها و پخش‌کننده‌های بلو-ری گرفته تا ست‌تاپ باکس‌ها و کنسول‌ها، از دستورالعمل‌های Digital Living Network Alliance (DLNA) پشتیبانی می‌کنند. این بدان معناست که با برنامه مناسب نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی خود، می توانید محتوا صوتی تصویری را مستقیماً به تلویزیون خود پخش کنید.

DLNA به طور گسترده استفاده می شود و در اکثر دستگاه ها تعبیه شده است، بنابراین برای این کار نیازی به سخت افزار اضافی ندارید. با این حال، چیزی که به آن نیاز دارید، برنامه ای مانند BubbleUPnP است.

با اجرای این برنامه روی تلفن شما، اتصال به صفحه نمایش یا دستگاه رسانه مجهز به DLNA باید آسان باشد.

5- نحوه اتصال تلفن به تلویزیون HDMI با کابل USB به HDMI

این گزینه باید جزء بهترین ها برای گوشی های اندرویدی مدرن باشد، اما متاسفانه نادر است.

در سال‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند به سمت پورت‌های دیتا و پاور USB Type-C رفته‌اند. این باید به معنای پهنای باند بیشتر برای خروجی ویدیو باشد، اما تعداد کمی از گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند.

برای خروجی HDMI از طریق USB Type-C، درگاه باید از USB 3.x پشتیبانی کند. اما اکثر گوشی ها دارای پورت USB Type-C با USB 2.x هستند. در نتیجه، خروجی HDMI از طریق USB Type-C نادر است.

این امر به ویژه ناامید کننده است زیرا بسیاری از آخرین نسل از تلفن های هوشمند با اتصالات micro-USB از خروجی HDMI پشتیبانی می کنند.

اگر تلفن یا تبلت اندرویدی شما از خروجی HDMI از طریق USB پشتیبانی می کند، به یک آداپتور مناسب نیاز دارید.

اگر تلویزیون HDMI ندارید، انواع دیگر آداپتورهای AV در دسترس هستند.

آیا گوشی های اندرویدی پورت HDMI دارند؟

یک گوشی قدیمی اندروید HDMI

یک گوشی قدیمی اندروید HDMI

در حالی که تلفن های مدرن تعداد پورت ها را کاهش می دهند، دستگاه های قدیمی گزینه های ورودی مختلفی داشتند.

در واقع برای مدتی گوشی های اندرویدی مختلفی با پورت های فیزیکی خروجی HDMI عرضه شدند. شما می توانید لیست تقریباً جامعی از این دستگاه ها را در GSM Arena پیدا کنید. توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها به کابل‌های HDMI خاصی نیاز دارند که ممکن است نوع D (micro-HDMI)، Type-C (mini HDMI) یا استاندارد Type-A باشند.

مشکل این گوشی ها اما مدت زمان پشتیبانی از به روزرسانی اندروید و پچ امنیتی آنهاست. شما نمی‌توانید از آخرین نسخه‌های اندروید با سخت‌افزار قدیمی‌تر و به‌علاوه امنیت و ثبات ورژن های به‌روزرسانی‌های امنیتی لذت ببرید.

6- تلفن خود را به عنوان یک هارد به تلویزیون متصل کنید

یکی دیگر از راه‌های اتصال تلفن اندرویدی به تلویزیون، یک دستگاه ذخیره‌سازی USB است. اگرچه این برای اشتراک‌گذاری صفحه خوب نیست، اما به شما امکان می‌دهد رسانه‌ها را در تلویزیون خود مشاهده کنید.

بنابراین در حالی که به شما اجازه پخش زنده ورزش‌ها را در تلویزیون نمی‌دهد، همچنان می‌توانید ویدیوهای داخل گوشی خود را به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن شوید که پورت USB تلویزیون شما (یا سایر دستگاه های رسانه ای) برای استفاده عمومی است. گاهی اوقات (به ویژه در تلویزیون های قدیمی) پورت USB فقط به استفاده خاص محدود می شود.

کنترل از راه دور تلویزیون نیز باید دارای برخی گزینه های کنترل رسانه باشد، بنابراین می توانید فایل هایی را که می خواهید در تلفن خود مشاهده کنید پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما برای اتصال تلفن خود به تلویزیون از طریق USB را بررسی کنید.

7- تلفن اندرویدی را با استفاده از Roku به تلویزیون خود وصل کنید

دستگاه‌های Roku که جایگزین محبوبی برای واحدهای تلویزیون آمازون Fire هستند، به شکل دانگل HDMI و ست تاپ باکس عرضه می‌شوند. به این ترتیب، Rokus شبیه Fire TV باکس است و می توانید تلفن خود را به صورت بی سیم به Roku متصل کنید.

Roku Express 3700 نمایش صفحه نمایش یا میرور کردن را نمی پذیرد. مدل دستگاه Roku خود را در تنظیمات > سیستم > درباره بررسی کنید.

با فرض اینکه دستگاه Roku شما به شبکه شما متصل است (در غیر این صورت بی فایده است):

  • تنظیمات > سیستم را باز کنید
  • حالت Screen Mirroring را انتخاب کنید
  • بسته به اولویت، Prompt یا Always allow را انتخاب کنید
  • سپس می‌توانید از قابلیت ارسال محتوا یا اشتراک‌گذاری صفحه اندروید برای ایجاد اتصال استفاده کنید. اگر Prompt را در تنظیمات Roku انتخاب کرده اید، روی گزینه allow ضربه بزنید و جفت شدن در Roku را بپذیرید.

اکنون می دانید چگونه موبایل اندرویدی خود را به تلویزیون خود وصل کنید!

با اتصال شبکه خوب و سخت افزار مناسب، می توانید ویدیو را از تلفن یا تبلت اندرویدی خود به تلویزیون خود ارسال کنید. چه بازی کنید، چه تماشای عکس‌ها یا لذت بردن از موسیقی، این احتمالات جذاب هستند.

نحوه استفاده از آن به رسانه ای که قرار است پخش شود بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که شارژ باتری گوشی هوشمند شما زمانی که به تلویزیون وصل است خالی نمی شود. اگر تصاویر گوشی را به صورت وایرلس روی تی وی پخش می کنید، می توانید گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

سایر روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

 برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل سه فیش، شما باید از یک آداپتور یا کابل USB به HDMI استفاده کنید که از فناوری MHL پشتیبانی کند. MHL یک رابط اتصال گوشی با بیشترین کیفیت ممکن است. همچنین گوشی شما باید سازگار با این فناوری باشد. بعد از اینکه کابل را به گوشی و تلویزیون متصل کردید، باید حالت ورودی تلویزیون را روی HDMI تغییر دهید. سپس محتوای گوشی شما را می‌توانید روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید.

اتصال گوشی و تبلت به تلویزیون از طریق کابل HDMI

کابل های (HDMI (High Definition Multimedia Interface قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر دیجیتال را به تلویزیون دارند. البته تلویزیون مورد نظر شما، باید انواع این کابل ها را پشتیبانی کند؛ که خوشبختانه تلویزیون های دهه اخیر از این قابلیت برخوردار هستند.

کابل اچ دی ام آی برای اتصال گوشی به تلویزیون

کابل اچ دی ام آی برای اتصال گوشی به تلویزیون

این کابل ها که انواع متفاوتی دارند توسط اغلب تبلت ها و گوشی ها پشتیبانی می شوند و در اکثر فروشگاه ها یافت می شوند.

اتصال گوشی به تلویزیون با پورت MHL و SlimPort

کابل HDMI یک نوع کابل بسیار ساده و در دسترس برای استفاده است؛ و تنها یک کار آن هم انتقال تصویر را انجام می دهد. استفاده از این کابل می تواند بسیار کارآمد باشد؛ منتهی مشکل اینجاست که همه ی تبلت ها از کابل HDMI پشتیبانی نمی کنند. در نتیجه افرادی که از مدل ها و نسخه های پیشین گوشی و تبلت های اندرویدی استفاده می کنند، برای اتصال گوشی اندرویدی خود به تلویزیون چه باید بکنند؟

خوشبختانه برای این دسته از کاربران نیز راه حلی وجود دارد، آن ها می توانند از پورت microUSB port کابل Mobile High Definition Link) MHL) و یا SlimPort استفاده کنند. این دو کابل از لحاظ ظاهری شبیه یکدیگر هستند.

تلویزیون | تعمیرات تخصصی موبایل

برای اتصال دستگاه اندرویدی خود به تلویزیون از این طریق به یک رابط یا دانگل احتیاج دارید تا سیگنال ها از گوشی یا تبلت به سیگنال های سازگار با HDMI تبدیل شوند. این رابط ها قیمتی در حدود ۱۰ تا ۲۵ دلار دارند.این دو کابل تصویر و صدا را در بهترین کیفیت ممکن انتقال خواهند داد. البته با وجود هزینه بیشتر نسبت به سایر روش ها، خیال کاربر راحت خواهد بود چرا که تعداد بیشتری از دستگاه های اندرویدی از این روش پشتیبانی می کنند.

کابل های MHL در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. نوع متداول آن ورژن ۳ هست که کیفیت تصویر را تا حداکثر ۴K بالا می برد.هر دو نوع کابل ها ویژگی های تکنیکی مشابهی دارند. ولی در صورتی که از کابل MHL استفاده می کنید به یک منبع تغذیه خارجی نیز نیاز پیدا خواهید کرد؛ اما در صورت استفاده از SlimPort دیگر نیازی به این منبع تغذیه نخواهد بود. البته مزیتی که این روش نسبت به روش های دیگر دارد این است که اکثر تلویزیون ها از این قابلت پشتیبانی می کنند.

دقت کنید که قبل از خرید لوازم جانبی موبایل یا تلویزیون همانند کابل، باید دستگاه و تلویزیون مورد نظر خود را بررسی کنید که آیا از این نوع کابل پشتیبانی می کنند و پورت آن را دارند یا نه؟

اتصال دستگاه های اندرویدی به تلویزیون از روش بی سیم Wireless

در بعضی مواقع ممکن است استفاده از سیم و کابل مقدور نباشد و ترجیحا تمایل به استفاده از روش های بی سیم را داشته باشید. روش بی سیم کمی از روش های دیگر پیچیده تر خواهد بود اما غیر ممکن نیست.گوشی های اندرویدی در نسخه های ۴٫۲ به بالا قابلیت اتصال بی سیم و ویژگی میراکست Miracast را دارند.

میراکست چیست؟

میراکست Miracast یک نوع استاندارد بی سیم wireless است، که به تجهیزات سخت افزاری خاص و پشتیبانی سیستم عامل نیاز دارد. این استاندارد با گسترش چشمگیری که دارد به زودی جای HDMI و دیگر انواع کابل ها را خواهد گرفت.

با این ویژگی می توان دستگاه های مختلف را بدون سیم و بدون ابزار جانبی به هم متصل کرد تا استفاده از کابل های اضافی و دست و پاگیر خودداری شود و تماشای فیلمی با کیفیت تصویر بالا full HD و فرمت H.264 را تجربه کنید.همانطور که در مطالب پیشین گفتیم دستگاه های شرکت اپل از استاندارد مشابه Air Play برای اتصال بی سیم خود به تلویزیون های اپل استفاده می کنند.

البته تعداد تلویزیون هایی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند به سرعت در حال افزایش است. بنابراین اتصال به تلویزیون از این طریق که کیفیت بالای تصویر و صدا را نیز به همراه دارد بسیار محبوب و فراگیر خواهد شد.برای استریم کردن محتوای گوشی خود از کروم کست گوگل استفاده کنید. یک انتقال دهنده صدا و تصویر که بوسیله آن می توان فیلم ها و تصاویر را روی تلویزیون کنترل کرد.

widi چیست؟

در استفاده از (widi (intel wireless Display اتصال گوشی به تلویزیون از طریق Wi-Fi direct انجام خواهد شد و تصویر با کیفیت بالا Full HD و صدای عالی منتقل خواهد شد. خوشبختانه اکثر دستگاه های جدید از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

نواقص میراکست Miracast 

البته نقصی در استفاده از میراکست مشهود است. در حقیقت سازندگان از این قابلیت بصورت هماهنگ و منسجم استفاده نکرده اند یعنی از یک نام واحد برای این استاندارد استفاده نکرده اند؛ و در هر برند با نام خاصی ارائه شده است. به طور مثال شرکت سامسونگ از آن با نام AllShare Cast و شرکت ال جی از عنوان Smart Share و شرکت سونی برای آن از نام Screen Mirroring استفاده کرده است.

مشکل زمانی است که بخواهید مثلا یک گوشی هوشمند سامسونگ را به یک تلویزیون محصول شرکت ال جی متصل کنید که این اتصال با مشکلاتی مواجه خواهد شد. بنابراین دستگاه هایی که میراکست را پشتیبانی می کنند در اتصال با دستگاه های سایر شرکت ها و برندها دارای نواقصی هستند و به نظر می رسد این استاندارد در عمل زیاد موفق نبوده است.

یکی دیگر از عیوب میراکست این است که زمانیکه در حال پخش فیلم در نمایشگر تلویزیون است تمام آن چیزی که در صفحه گوشی نشان داده می شود را نیز نمایش می دهد. مانند میزان باتری، وای فای wi-fi، سیگنال ها signal و کنترل پنل موجود، که در Air Play اینگونه نیست و Air Play شرکت اپل تمام اطلاعات اضافی را پنهان خواهد کرد و تصویری تمیز و با کیفیت را در نمایشگر تلوزیون ارائه خواهد داد.

اتصال وایرلس اندروید به تلویزیون : استفاده از Google Cast

 یکی دیگر از روش هایی که علاوه بر  MiraCast برای اتصال وایرلس گوشی به تلویزیون استفاده می شود،   Google Cast است.  زمانی که به پورت HDMI تلویزیون متصل می شوید، این دستگاه به صورت وایرلس و بی سیم شروع به نمایش هر چه روی صفحه نمایش گوشی است، بر روی تلویزیون خواهد کرد. Google Cast از بسیاری از برنامه های محبوب نمایش فیلم ها پشتیبانی می کند که از آن جمله می توان به یوتیوب و مرورگر Chrome اشاره کرد. قیمت این دستگاه در ایران حدود 400 هزار تومان است. در ادامه نحوه ی اتصال Google Cast را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

روش نصب و راه اندازی Google Cast

گام اول: پس از خرید Google Cast باید برنامه نرم افزاری و به اصطلاح اپلیکیشن Google Cast را روی گوشی و تبلت اندرویدی خود نصب کنید. برای نصب این برنامه روی لینک دانلود Google Cast در گوگل استور کلیک کنید.

گام دوم: فیش خروجی Google Cast را به پورت HDMI تلویزیون متصل کنید و در این حالت کابل آداپتور که در پشت این دستگاه قرار دارد را به پریز برق متصل کنید.

گام سوم: پس از این مرحله، تلویزیون را روشن کنید و گزینه ی HDMI را بین گزینه های Source تلویزیون انتخاب کنید. دقت کنید که پورت HDMI ای را که به گوگل کست متصل است،  برای Source انتخاب کنید.

گام چهارم: حال برنامه ی گوگل کست را روی گوشی خود اجر کنید و روی گزینه ی “Look for New Google Cast” تپ کنید.

گام پنجم: حال برنامه ی گوگل کست را ببندید و منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و روی گزینه ی “Network Settings” تپ کنید و پس از باز شدن این گزینه روی “Google Cast” تپ کنید.

گام ششم: فرآیند تنظیمات گوگل کست را با انتخاب نام کشوری که در آن قرار دارید تکمیل کنید و در این صورت گوگل کست به شبکه وایرلس متصل خواهد شد.

گام هفتم: حال گوگل کست شما برای استفاده روی گوشی موبایل آماده است و می توانید تمامی ویدیوها را از روی گوشی و یا دیگر سایت ها  بر روی تلویزیون نمایش دهید. برای این منظور بایستی هنگام پخش ویدیو از روی گوشی، روی آیکون Cast  تپ کنید تا ویدیو روی تلویزیون به نمایش درآید. نحوه ی کار و تنظیمات گوگل کست شباهت زیادی به میراکست دارد، با این تفاوت که گوگل کست ارزان تر و راه اندازی آن بسیار آسان تر است.

برای وصل شدن گوشی به تلویزیون استار ایکس، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

اتصال تلویزیون ال جی به گوشی

برای اتصال تلویزیون ال جی به گوشی، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

سوالات متداول

1- چگونه می توانم تلفن خود را به تلویزیون معمولی وصل کنم؟

یکی از روش های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون استفاده از روش اتصال میکرو USB به کابل HDMI (کابل MHL) است.

این همان چیزی است که شما نیاز دارید که یک تلفن اندروید با پشتیبانی به MHL را به تلویزیون خود وصل کنید. Micro USB را به کابل HDMI (کابل MHL) به تلفن خود وصل کرده و سپس انتهای دیگر را به پورت ورودی HDMI در تلویزیون خود وصل کنید و از تماشای گوشی خود روی تلویزیون لذت ببرید.

2- آیا می توانم تلفن خود را از طریق USB به تلویزیون وصل کنم؟

برای دستگاه های اندروید، یک کابل USB می تواند به شما کمک کند تلفن یا تبلت خود را به تلویزیون وصل کنید، مشروط بر اینکه آن دستگاه مجهز به پورت USB باشد. اگر به یک تلویزیون هوشمند وصل می شوید، اگر قصد دارید به تلویزیون هوشمند متصل شوید، به جای اینکه کابل شارژ تلفن یا تبلت را به تلویزیون وصل کنید، به Source > USB بروید و انتقال فایل ها را فعال کنید.

3- آیا می توانم تلفنم را به تلویزیون آینه کنم؟

برای آینه کردن دستگاه اندروید خود به تلویزیون، می توانید از یک اتصال سیمی و یا یک اتصال بی سیم استفاده کنید. برخی از اتصالات سیمی به دستگاههای شما وابسته هستند که از کابل MHL (لینک با کیفیت بالا) پشتیبانی می کنند و سازگار هستند. اگر دستگاههای سازگار با MHL دارید، آینه کردن صفحه نمایش گوشی روی تلویزیون به سادگی و با اتصال تلفن به تلویزیون از طریق همین کابل MHL انجام می شود.

4- چگونه می توانم فیلم روی گوشی سامسونگ خود را از تلویزیون پخش کنیم؟

پخش و اشتراک گذاری صفحه در تلویزیون سامسونگ به برنامه SmartThings سامسونگ نیاز دارد (این برنامه برای دستگاه های اندروید و iOS در دسترس می باشد).

  • برنامه SmartThings را دانلود کنید.
  • اشتراک گذاری صفحه (Screen Sharing) را باز کنید.
  • تلفن و تلویزیون خود را روی یک شبکه قرار دهید.
  • تلویزیون سامسونگ خود را اضافه کرده و روی اجازه اشتراک گذاری ضربه بزنید.
  • گزینه نمایش هوشمند (Smart View) را انتخاب کنید تا محتوا اشتراک گذاری شود.
  • از تلفن خود به عنوان ریموت استفاده کنید.

5- آیا می توان بدون WiFi، صفحه نمایش گوشی را آینه کرد؟

برای این کار به هیچ اتصال WiFi یا اینترنت دیگری نیاز نیست. برای استفاده از Miracast جهت آینه کردن گوشی هوشمند اندرویدی خود در تلویزیون، به سه چیز نیاز دارید:

  • یک گوشی اندروید که مجهز به Miracast است. بیشتر دستگاه های اندروید 2 یا بالاتر دارای Miracast هستند که همچنین به ویژگی «نمایش بی سیم» معروف هستند.
  • تلویزیون با پشتیبانی از Miracast و یا دانگل صفحه نمایش بی سیم Mracast
  • پورت HDMI روی تلویزیون.

6- چگونه می توانم گوشی خود را با استفاده از WiFi به تلویزیون وصل کنم؟

چگونه گوشی هوشمند را به صورت بی سیم به تلویزیون وصل کنیم؟

  • در گوشی خود به تنظیمات بروید > به دنبال گزینه screen mirroring (آینه کردن صفحه) و یا Cast Screen و یا Wireless display (نمایش بی سیم) بگردید.
  • با کلیک بر روی گزینه فوق، موبایل شما تلویزیون یا دانگل مجهز به Miracast را شناسایی کرده و آن را روی صفحه، نمایش می دهد.
  • بر روی نام آن کلیک کنید تا اتصال شروع شود.
  • برای متوقف کردن آینه کردن روی قطع اتصال ضربه بزنید.

7- چگونه تلفن خود را بدون HDMI به تلویزیون خود وصل کنم؟

چندین روش وجود دارد که می توانید کار مورد نظر را انجام دهید.

  • برای اتصال یک گوشی یا تبلت اندرویدی به تلویزیون می توانید در صورت پشتیبانی، از کابل MHL/SlimPort (از طریق Micro-USB) یا کابل Micro-HDMI استفاده کنید.
  • با استفاده از Miracast، فیلم را به صورت بی سیم روی تلویزیون پخش کنید.
  • با استفاده از Chromecast محتوای گوشی خود را به صورت بی سیم روی تلویزیون پخش کنید.

8-چگونه می توان پورت های HDMI بیشتری را به تلویزیون اضافه کرد؟

به سادگی می توانید از یک سوئیچ HDMI استفاده کنید، پورت خروجی سوئیچ HDMI را از طریق کابل HDMI به تلویزیون خود وصل کنید و سپس سه دستگاه HDMI دیگر را به این سوئیچ وصل می کنید. لازم به یادآوری است که با این روش در واقع شما دو پورت اضافی در اختیار خواهید داشت.

9- آیا به سوئیچ HDMI 4k نیاز دارم؟

سوئیچرهای  HDMI در حال حاضر برای مصرف کنندگانی که تلویزیون آنها حداقل از کیفیت 1080 پیکسل و Dolby Digital/DTS پشتیبانی می کند لازم است. اگر از تلویزیون 4K Ultra HD و مؤلفه های منبع 4K برخوردار هستید، سوئیچر نیز باید با 4K سازگار باشد. اگر برای پخش فیلم مورد نظر خود به سیگنال های ویدئویی با رمزگذاری HDR و یا 3D نیاز دارید، سوئیچر HDMI شما باید این قابلیت ها را داشته باشد.

10- آیا کابل HDMI می تواند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد؟

کابل های HDMI قطعاً باعث افزایش کیفیت تصاویر می شوند. از هر نوع کابل HDMI می توانید استفاده کنید. حتی اگر اکثر افراد بگویند که تمام کابل های HDMI برای نمایش تصویر، یکسان هستند، صحیح نیست زیرا ممکن است یک کابل با کیفیت پایین، تعداد خطا در ثانیه بیشتری داشته باشد. البته افراد به این موضوع توجه نمی کنند.

11- بهترین برنامه های آینه کردن صفحه چیست؟

بهترین برنامه های آینه کردن صفحه برای گوشی های اندروید به قرار زیر هستند:

  • LetsView. یکی از بهترین برنامه های آینه کردن صفحه نمایش رایگان که برای کاربران اندرویدی ساخته شده است.
  • Microsoft Remote Desktop. یک برنامه مشهور برای آینه کردن گوشی های اندرویدی.
  • Chrome Remote Desktop.
  • .TeamViewer
  • AirServer Connect.
  • Google Home.
  • Samsung Smart View.
  • Mirroring Assist.

مطالب مرتبط