تلفن هوشمند و تبلت

آنیستال مرورگر Bing و بازگشت به گوگل

blank

در مقاله حاضر قصد داریم روش آنیستال مرورگر Bing و قرار دادن موتور جست و جوی گوگل به عنوان موتور جست و جوی پیش فرض مرورگرهای مختلف را آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

می دانید که شما با استفاده از موتورهای جست و جو به دنبال محتوای مورد نظر خود روی وب می گردید. این موتورهای جست و جو هستند که پایگاه داده ای عظیم از همه نوع داده تصویری، فیلم، گرافیکی و … را برای کاربرانشان فراهم کرده و هر کدام با استفاده از الگوریتم خاص خود، به کاربران امکان جست و جو میان این پایگاه داده را می دهند. موتورهای جست و جوی معروفی چون گوگل، یاهو و bing را همگان می شناسند. غنای اطلاعاتی موجود در پایگاه داده ی هر کدام از این موتورهای جست و جو با دیگری متفاوت است. کاربر با وارد کردن عبارت مورد نظر برای جست و جو در فیلد جست و جوی موتور جست و جو و فشردن کلید Enter  کیبورد، فرمان جست و جو در پایگاه داده ی آن جست و جو گر را صادر می سازد. می دانید که هر کدام از مرورگرها به صورت پیش فرض از موتور جست و جوی خاصی استفاده می کنند. برای مثال موتور جست و جوی پیش فرض برای اینترنت اکسپلورر، Bing  است. این بدین معنی نیست که تنها از Bing  روی IE می توان استفاده کرد.  گاهی دیده می شود مرورگرهای سافاری، کروم و موزیلا نیز از Bing  استفاده می کنند. نیازی به گفتن این حقیقت که گوگل در حال حاضر غنی ترین منبع اطلاعاتی و پایگاه داده را در میان تمام موتورهای جست و دارد، نیست. در نتیجه برخی افراد که Bing  به صورت پیش فرض موتور جست و جوی مرورگرهای آنها تعریف شده است، دوست دارند از Bing  به گوگل کوچ کنند. بسته به اینکه شما از چه مرورگری برای وب گردی استفاده می کنید، روش کوچ از Bing  به گوگل متفات خواهد بود. در ادامه نحوه ی قرار دادن گوگل به عنوان موتور جست و جوی پیش فرض در مرورگرهای مختلف را خواهید آموخت.

در صورتی که هر نوع مشکلی برای گوشی موبایل تان پیش آمد، می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل مجموعه ما با شماره ی رایگان 02167319 تماس بگیرید و مشکل خود را با آنها در میان گذاشته تا آن را مرتفع نمایند.

حالت اول: اگر مرورگر شما Internet Explorer  است.

اگر مرورگری که به صورت پیش فرض از آن برای جست و جو در اینترنت استفاده می کنید، IE است،مسیر زیر را برای تغییر موتور جست و جوی مرورگر به گوگل طی بفرمایید:

قدم اول: برنامه ی Internet Explorer  را باز کنید.

قدم دوم: گزینه ی Tools  را انتخاب کنید. این آیکن به صورت چرخ دنده در منوی مرورگر نمایش داده شده است.

قدم سوم: حال گزینه ی “Manage Add-Ons ” را انتخاب کنید.  می توانید این گزینه را در لیست نمایش داده شده، پیدا کنید.

قدم چهارم: از منوی “Show” می توانید “All Add-Ons”  را انتخاب کنید.منوی “Show”  منویی باز شونده است.

قدم پنجم: حال روی منوی راهبری که در سمت چپ پنجره واقع شده است، گزینه ی “Search Providers”  را انتخاب کنید.

قدم ششم: روی “Google” راست کلیک کنید و گزینه ی “Set as Default”  را انتخاب کنید. اگر نمی توانید گوگل را در لیست نشان داده شده پیدا کنید، روی گزینه ی “Find More Serach Providers” کلیک کنید. می توانید این گزینه را در سمت چپ و پایین پنجره پیدا کنید. حال می توانید “Google”  را انتخاب کرده و روی آیکن “َAdd to Internet Explorer”  کلیک کنید. با این کار گوگل را به لیست موتورهای جست و جوی مرورگر خود اضافه کردید.

قدم هفتم: حال باید نوار ابزار Bing را از مرورگر خود پاک کنید.برای این منظور، گزینه ی”Toolbars and Extensions”  را انتخاب کنید.

قدم هشتم: روی نوار ابزار “Bing Toolbar ”  راست کلیک کنید و گزینه ی “Disable”  را انتخاب کنید.

قدم نهم: حال گزینه ی “Close ”  را برای ذخیره کردن تغییرات صورت گرفته کلیک کنید. می توانید مرورگر را ببندید و بار دیگر آن را باز کنید تا از اعمال تغییرات صورت داده شده، اطمینان حاصل کنید.

 

حالت دوم : اگر شما از مرورگر Mozilla  استفاده می کنید.

برای انجام تغییرات بالا روی مرورگر Mozilla بایستی مسیر زیر را طی کنید:

قدم اول: مرورگر موزیلا را باز کنید .

قدم دوم: روی فلش رو به پایین که با برچسب “Down” مشخص شده است، کلیک کنید. این فلش را می توانید بعد از آیکن جست و جوی Bing  که به صورت ذره بین نمایش داده می شود، پیدا کنید.

قدم سوم: “Google ” را از گزینه های موجود انتخاب کنید. اگر نمی توانید گوگل را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید باید روی گزینه ی “Manage Search Engines” کلیک کنید.

قدم چهارم: روی گزینه ی “Get more Search Engine”  که در سمت چپ و پایین پنجره نمایش داده شده است کلیک کنید، حال روی “Add to FireFox”  کلیک کنید . در ادامه گوگل را به این لیست اضافه کنید.

قدم پنجم: می توانید فرآیند صورت گرفته را با کلیک روی “Add” تایید نهایی کنید.

قدم ششم: با بستن و باز کردن مجدد مرورگر خود، از صحت در عملکرد و درستی تغییرات ایجاد شده اطمینان حاصل نمایید.

 

حالت سوم : اگر مرورگر شما Safari است.

قدم اول: برنامه ی Safari را از منوی اپل انتخاب نمایید.

قدم دوم: روی  آیکن ذره بین که در منتهی الیه سمت چپ فیلد جست و جو است کلیک کرده و گزینه ی “Google”  را از لیست نمایش داده شده و گزینه های موجود انتخاب کنید.

مرورگر | تعمیرات تخصصی موبایل

قدم سوم: به جای روش بالا می توانید ابتدا “Safari” را انتخاب کنید و پس از آن گزینه ی “Preferences”  را انتخاب کرده  و از این طریق موتور جست و جوی خود را از طریق زبانه ی “Google”  تغییر دهید.

قدم چهارم: مرورگر را برای مشاهده اعمال تغییرات صورت گرفته ببندید و بار دیگر باز کنید.

 

حالت چهارم: اگر مرورگر شما Chrome  است.

قدم اول: منوی کروم که تحت عنوان “Chrome Menu”  و با شکل سه خط  افقی زیر هم نمایش داده شده است را باز کنید.

مرورگر | تعمیرات تخصصی آیفون

قدم دوم: گزینه ی “Setting” را انتخاب کنید.

قدم سوم: روی گزینه ی “Search”  کلیک کرده و “Google”  را از لیست نمایشی انتخاب کنید. اگر به دلایلی نمی توانید گوگل را در این لیست مشاهد ه نمایید روی “Manage Search engine”  کلیک کرده و “Google”  را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

قدم چهارم: پنجره ی  “Setting”  را ببندید  و مرورگر به به همان روش های بالا ببندید و بار دیگر باز کنید تا بتوانید تغییرات اعمال شده را ببینید.

مطالب مرتبط