تلفن هوشمند و تبلت

روشن کردن GPS موبایل با استفاده از کامپیوتر

روشن کردن GPS موبایل با استفاده از کامپیوتر

آیا می دانستید که می توانید با استفاده از کامپیوتر و از راه دور، GPS گوشی های هوشمند خود را روشن کنید؟در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه ی روشن کردن GPS موبایل با استفاده از کامپیوتر را آموزش ببینید.

اگر برنامه های ضد سرقت را روی گوشی خود فعال سازید، می توانید با استفاده از تنظیمات این برنامه ها، از راه دور GPS گوشی را روشن کرده و به مکان گوشی دسترسی پیدا کنید. اگر از هیچ کدام از این برنامه ها روی گوشی خود استفاده نکنید، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید از راه دور GPS گوشی را روشن کنید. بسته به این که از چه نوع برنامه ی ضد سرقتی روی گوشی خود استفاده می کنید، می توانید به GPS گوشی از راه دور دسترسی پیدا کنید. همچنین ممکن است افراد بسیاری از طریق اتصال با دیتا، بتوانند از اطلاعات سنسور GPS گوشی شما مطلع شوند. گفته می شود که GPS ها دقیق تر از سایر سرویس های بر مبنای داده های مکانی هستند، اما ثابت شده است که سرویس های بر مبنای داده های مکانی چندین متر صحیح تر از GPS مکان گوشی را مشخص می کنند.

روشن کردن GPS موبایل با استفاده از کامپیوتر: بررسی

در ادامه ابتدا روی تفاوت این دو سرویس بحث می کنیم و سپس نحوه ی تنظیم از راه دور GPS گوشی را به شما خواهیم آموخت.

GPS در مقابل اطلاعات مکان

شما تنها لازم نیست برای دسترسی به اطلاعات مکان گوشی خود GPS روی گوشی تان نصب کنید . برخی از سرویس ها (مثل Lookout) می توانند از طریق اتصال Data،  به مکان گوشی شما دسترسی پیدا کنند. اگر می خواهید گوشی گمشده خود را پیدا کنید ، تنها روی نصب GPS تمرکز نکنید. همیشه به دنبال برنامه ای بگردید که تنها از یک متد برای پیدا کردن گوشی گمشده شما استفاده نمی کند. برنامه ی نصب شده تنها نمی بایست از GPS برای ردیابی گوشی استفاده کند.بیشتر سرویس های بر مبنای مکان،  تا زمانی که گوشی شما روشن است،  می توانند از اطلاعات مکانی شما استفاده کنند.

آیفون

سرویس های مکانی

سرویس های مکانی در آیفون ترکیبی از GPS، WI-Fi  و داده های مکانی است. این سرویس به صورت پیش فرض روی آیفون روشن است. بهترین راه برای پیدا کردن یک آیفون گمشده، استفاده از سرویس ها و ابزار خود گوشی آیفون است. مهم ترین برنامه ی پیش فرض آیفون در این زمینه، برنامه ی قدرتمندی مثل” Find My iPhone ” است که با استفاده از iCloud  در سیستم عامل iOS کار می کند. لازم است قبل از آن که آیفون خود را گم کنید، این قابلیت را درون آیفون خود فعال سازید. با استفاده از برنامه ی Find My iPhone که آن را در iCloud  فعال ساخته اید، می توانید وارد اکانت آی کلاد خود شده و نقشه ی آیفون خود را از راه دور مشاهده کنید. اگر زمانی که آیفون خود را گم کرده اید، سرویس های مکانی گوشی شما خاموشباشد، دیگر قادر به دیدن مکان گوشی نخواهید بود. شما حتی بدون استفاده از سرویس های مکانی نیز می توانید به آیفون خود پیامی بفرستید و آیفون را از راه دور قفل کنید.  راه دیگری نیز برای قفل کردن آیفون گم شده وجود دارد و آن هم استفاده از برنامه ی  “Security”  و یا “Lookout” روی آیفون است.هر دوی این برنامه ها از GPS  و داده های مکانی برای پیدا کردن آیفون شما استفاده می کنند.هیچ کدام از این دو برنامه از روش های تحت وب برای روشن کردن سرویس های مکانی استفاده نمی کنند. برای اطلاع از نحوه ی روشن کردن و فعال سازی قابلیت “Find My iphone ” مقاله ” نحوه شناسایی آیفون و آیپد دزدی؟ ” را بخوانید.

گوشی های اندروید

گوگل، سرویسی با نام مدیریت وسایل اندروید که گوشی و مکان آن را روی نقشه بارگزاری می کند ارائه داده است. این سرویس در صورتی کار می کند که GPS گوشی روشن باشد. برنامه ای با نام “Where’s My Droid ” برای گوشی های اندرویدی وجود دارد که این امکان را به کاربر می دهد که با استفاده از ارسال پیام به گوشی اندروید و استفاده از عباراتی خاص، قابلیت GPS را روی گوشی فعال می سازد.  عبارتی که با استفاده از ارسال آن به گوشی اندروید می توان GPS را روشن ساخت، “WMD GPS ” است.شما هم چنین می توانید از واسط تحت وب “Where is my Droid”  برای همین منظور استفاده کنید. برنامه های دیگری نیز برای همین کار توسعه داه شده اند که از آن جمله می توان به “Seek My Android”  و یا “Lookout” اشاره کرد.  با نصب این برنامه ها می توانید تلفن همراه خود را با استفاده از GPS  مکان یابی کنید.  روش های تحت وب دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید نسبت به یافتن مکان گوشی خود اقدام کنید.

اگر گوشی ام دزدیده شده چه کار کنم؟

باید بدانید که هیچ گاه کسی که گوشی شما را دزدیده است، تهدید نکنید، حتی اگر مکان حال حاضر وی را بدانید. اگر یکی از برنامه های نام برده شده در بندهای دوم و سوم را روی گوشی خود نصب کرده اید، پیامی مبنی بر اینکه “لطفا گوشی مرا باز پس بیاورید” برای دزد گوشی بفرستید. به دنبال تشکیل پرونده در دادگستری بروید چرا که دادگستری با استفاده از خدمات اپراتورهای سیم کارت ها، می توانند گوشی ها را مکان یابی کنند.  در این صورت باید کارتن گوشی و شماره سریال آن را به همراه داشته باشید. برای اطلاع از شماره سریال گوشی و IMEI آیفون و آی پد،  می توانید مقاله ی ” پیدا کردن کد IMEI  روی آیفون، آی پد و یا iPod”  را مطالعه نمایید. بعد از دزدیده شدن گوشی خود لازم است تمام نشست ها (Session)  های شبکه های اجتماعی فعال روی گوشی خود را از طریق ورود به شبکه ها با کامپیوتر، غیرفعال کنید.  شما می توانید این کار را با استفاده از کامپیوتر خود و وارد کردن اکانت و رمز عبور خود در صفحه لاگین شبکه های اجتماعی انجام دهید. با این کار لااقل مطمئین خواهید بود که اطلاعات شخصی شما به همراه گوشی تان به سرقت نمی رود.

مطالب مرتبط