ترفند آیفون

تنظیم ایمیل های چندگانه روی آیفون

blank

برای آن که بتوانید چندین حساب کاربری (اکانت) ایمیل روی یک آیفون تنظیم کنید، نیاز است برخی نکات را بدانید. برای اطلاع در این مورد، تا انتهای مقاله با کوک موبایل همراه باشید.

برای ایجاد چند اکانت ایمیل روی آیفون باید بدانید چه اطلاعاتی را وارد گوشی خود کنید. استفاده از یک سرویس ایمیل مثل جی میل، Hotmail و یا یاهو نیاز به اطلاعاتی مثل نام کاربری و رمز عبور شما دارند. اگر می خواهید ایمیلی که از دامنه ی شرکت و یا دانشگاه شما استفاده می کند (یعنی پسوندی به جز gmail , @yahoo@  و … دارند) را به مجموعه اکانت های آیفون خود اضافه کنید، بایستی اطلاعاتی بیشتر از نام کاربری و یا رمز عبور را داشته باشید. این اطلاعات شامل دانستن پروتکل ایمیل که یا POP است و یا IMAP ، می باشد. برای اطلاع از نیازمندی های بیشتر برای اضافه کردن این نوع از ایمیل های به سرویس ایمیل گوشی موبایل آیفون خود، بایستی از ادمین شبکه شرکت خود اطلاعات را دریافت کنید و در فیلدهای ضروری ایمیل گوشی آنها را وارد سازید.

ایجاد یک سرویس ایمیل بر مبنای وب روی آیفون

برای آن که یک سرویس ایمیل روی بستر اینترنت ایجاد کنید، مراحل زیر را طی نمایید:

قدم اول: روی آیکن Setting  که در صفحه ی Home  آیفون می بینید، تپ نمایید.

قدم دوم: روی گزینه ی “Mail,contacts,calenders”  تپ کنید و سپس روی “Add Acount ” تپ کنید تا بتوانید حساب کاربری جدیدی را ایجاد کنید.

قدم سوم: لیستی از سرویس های ایمیل بر مبنای وب را مشاهده می کنید. روی یکی از این سرویس هایی که تمایل به راه اندازی آنها دارید، تپ کنید . لیست سرویس های ایمیل شامل iCloud ، Microsotf Exchange ، Gmail، Yahoo، AOL ، Hot Mail  و Mobileme  می باشد. اگرحساب کاربری MSN دارید می توانید ایمیل Hotmail  بسازید.

آیفون | آموزش تعمیرات تخصصی موبایل

قدم چهارم: روی گزینه ی “Email”  تپ کنید تا کیبورد آیفون برای وارد ساختن اطلاعات اکانت فعال شود. در برخی از سرویس های ایمیل، مثل جی میل، لازم است نام کاربری را در بخشی با عنوان “Name”  وارد سازید.

قدم پنجم: روی بخش “Password” تپ کنید، بعد از فعال شدن کیبورد آیفون رمز عبور اکانت ایمیل را وارد سازید.

قدم ششم : روی “Description” تپ کنید، تا در صورت لزوم بتوانید اطلاعات اضافی تری را نیز وارد سازید. اطلاعاتی که در بخش “Description ” استفاده می کنید، برای دانستن این که هر کدام از ایمیل ها چه خصوصیاتی دارند به کار می رود.

قدم هفتم: روی دکمه ی “Next” تپ کنید. آیفون به ایمیل سرور متصل می شود تا صحت اطلاعات وارد شده  کنترل شود.

قدم هشتم: حال باید سرویسی را که می خواهید آن را با آیفون خود همگام سازید، انتخاب کنید. بسته به سرویسی که استفاده می کنید، می توانید برنامه های تقویم و یا مخاطبان را نیز برای Sync  کردن با اکانت ایمیل خود برگزینید.

قدم نهم: روی “Save” تپ کنید، با این کار آیفون به صفحه Mail,Calender,Contacts برمی گردد.  حال روی “Add contact”  تپ کنید و مراحل بالا را برای ایجاد اکانت ایمیلی دیگر تکرار کنید و همینطور ادامه دهید.

ایفون | تعمیرات تخصصی موبایل

تنظیم ایمیل POP , IMAP

برای آن که بتوانید از ایمیل هایی با قابلیت های قدرتمندی چون امکان دانلود ایمیل ها، فولدربندی ایمیل ها و … مثل POP , IMAP استفاده کنید، مسیر زیر را طی نمایید:

قدم اول: روی “Setting” تپ کنید و “Mail,Contacts,Calenders” تپ کنید تا بتوانید حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید.حال روی “Add account ” تپ کنید.

قدم دوم: صفحه را به پایین اسکرول کنید و گزینه ی “Other” در پایین صفحه را تپ کنید. روی “Add Mail Account ” تپ کنید.

قدم سوم: روی “Name” تپ کنید تا کیبورد آیفون فعال شود. حال نام خود را وارد کنید.

قدم چهارم: آدرس ایمیل را در بخش “Address” و رمز عبور را در بخش “Password” وارد سازید. آیفون به صورت پیش فرض از دامنه ایمیل های موجود برای توضیح ایمیل استفاده می کند. شما می توانید با ضربه زدن روی “Description”  توضیحات دیگر و یا نام متفاوتی را  در بخش توضیحات وارد سازید.

قدم پنجم: حال روی “IMAP ” برای ساختن اکانت IMAP  تپ کنید. اگر دوست دارید پروتکل ایمیل خود را “POP “انتخاب کنید. می توانید در مورد قابلیت ها و تفاوت این دو پروتکل در گوگل جست و جو کنید.

قدم هفتم: روی “Advanced” تپ کنید تا گزینه های پیشرفته ای مثل”SSL” (امنیت) و یا “S/MIME”  و تنظیمات دیگر نمایش داده شود. در این بخش می توانید پورت خاصی را برای سرور ایمیل خود وارد سازید.

قدم هشتم: روی دکمه ی “Save” تپ کنید. با این کار دوباره به صفحه ی Mail,Contacts,Calenders بازمیگردید. برای تنظیم پروتکل روی ایمیل دیگر می توانید مراحل بالا را تکرار کنید.

در صورتی که برای انجام هر کدام از موارد بالا نیاز به مشاوران تعمیرات تخصصی آیفون داشتید، می توانید با شماره ی رایگان 02167319 تماس بگیرید و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

مطالب مرتبط